Detall de Procediment

Declaració model 650 - (successions)

Codi SIA: 210459
Codi GUC: 10
Organisme: AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA ATV
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autoliquidació i pagament de l'impost el fet imposable del qual consisteix en les adquisicions de béns o drets obtinguts per persones físiques derivats d'herències, llegats o qualsevol altre títol successori.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els drethavents, és a dir, les persones físiques que adquirisquen béns i drets per herència (els hereus), llegat (els legataris) o qualsevol altre títol successori, incloent-hi els beneficiaris de contractes d'assegurances sobre vida. Els subjectes passius podran actuar per mitjà d'un representant sempre que la seua representació quede prou acreditada per algun dels mitjans vàlids en dret. En particular, podran fer ús del model d'autorització de representació davant de l'Administració tributària per a presentar declaracions i autoliquidacions tributàries (vegeu l'enllaç en l'apartat d'informació complementària).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 29/1987, de 18 de desembre, de l'Impost sobre Successions i Donacions (BOE núm. 303, de 19.12.1987).
  • Reial decret 1629/1991, de 8 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'Impost sobre Successions i Donacions (BOE núm. 275, de 16.11.1991).
  • Llei 13/1997, de 23 de desembre, de la Generalitat Valenciana, per la qual es regula el tram autonòmic de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i la resta de tributs cedits (DOGV núm. 3153, de 31.12.1997).
  • Llei general tributària 58/2003, de 17 de desembre (BOE núm. 302, de 18.12.2003).
  • Ordre HAP/2488/2014, de 29 de desembre, per la qual s'aproven els models 650, 651 i 655 d'autoliquidació de l'Impost sobre Successions i Donacions, i es determina el lloc, la forma i el termini per a la seua presentació (BOE núm. 316, de 31 de desembre de 2014).
  • Ordre HAP/2367/2013, d'11 de desembre, per la qual s'aproven els preus mitjans de venda aplicables en la gestió de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, l'Impost sobre Successions i Donacions i l'Impost Especial sobre Determinats Mitjans de Transport (BOE núm. 302, de 18/12/13).
  • Ordre 10/2015, de 27 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual se suprimeix l'obligació d'aportar determinada documentació complementària, juntament amb la presentació de l'autoliquidació pels impostos sobre transmissions i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions. (DOCV núm. 7543, de 9/6/2015).
  • Resolució de 15 de juny de 2015, del director general de Tributs i Joc, per la qual es desplega el contingut de l'Ordre 10/2015, de 27 de maig, per la qual se suprimeix l'obligació d'aportar determinada documentació complementària amb la presentació de l'autoliquidació pels impostos sobre transmissions i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions, i es modifiquen les resolucions de 10 d'abril de 2007 i de 24 de gener de 2011, que regulen l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (DOCV núm. 7565, de 7/7/2015).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació és de sis mesos, comptats des del dia de la defunció del causant o des d'aquell en què adquirisca fermesa la declaració de la seua defunció. Aquest termini es podrà prorrogar per un període igual, amb la sol·licitud prèvia efectuada dins dels cinc primers mesos comptats des de la defunció del causant. Quan es tracte de l'extinció d'un usdefruit per defunció de l'usufructuari, el termini de presentació és de 6 mesos, comptats des del dia de la defunció del causant o des d'aquell en què adquirisca fermesa la declaració de la seua defunció. Quan es tracte de l'extinció d'un usdefruit per causa diferent de la defunció de l'usufructuari, el termini de presentació és d'1 mes a comptar del dia en què es produïsca l'extinció de l'usdefruit, tenint en compte que en l'extinció de l'usdefruit s'exigirà l'impost segons el títol de constitució. Quan, amb posterioritat a l'aplicació d'un benefici fiscal es produïsca la pèrdua del dret a la seua aplicació per incompliment dels requisits a què estiga condicionat, s'haurà de presentar l'autoliquidació corresponent en el termini d'un mes comptat des del dia en què s'haja produït l'incompliment. La regularització que es practique inclourà la part de l'impost que s'haja deixat d'ingressar a conseqüència de l'aplicació del benefici fiscal, així com els interessos de demora.

Formularis i documentació

DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA: 1. Imprés model 650, Autoliquidació successions (un imprés per cada subjecte passiu), degudament omplit i ingressat, si és el cas. Podeu obtindre'l en l'apartat "enllaços". Podeu: A) - Imprimir el model 650. - Omplir-lo. - Efectuar el pagament del tribut resultant de l'autoliquidació a través del pagament telemàtic genèric de la Generalitat o en qualsevol de les entitats col·laboradores amb la Generalitat en la recaptació. B) - Omplir el model 650. - Generar el model. - Efectuar el pagament del tribut resultant de l'autoliquidació a través del pagament telemàtic genèric de la Generalitat o en qualsevol de les entitats col·laboradores amb la Generalitat en la recaptació. Les dues modalitats permeten efectuar el pagament del tribut directament a través del pagament telemàtic genèric de la Generalitat, en els caixers automàtics de les entitats col·laboradores amb la Generalitat, fins i tot pagar amb targeta de dèbit o crèdit Visa/Mastercard de qualsevol entitat financera o pagar mitjançant deute en compte en les oficines habilitades. 2. En cas que l'acte o contracte que origine el tribut haja sigut formalitzat en una escriptura d'acceptació d'herència, ja no serà necessari aportar l'original i la còpia simple d'aquest. Si no ha sigut autoritzat notarialment, caldrà aportar el document privat i la còpia d'aquest, en el qual conste o s'indique l'acte o contracte que origine el tribut, que haurà de contindre els punts següents: - Dades identificatives del mort/s i hereu/s (NIF o NIE, nom i cognoms, domicili on tenia la residència habitual la persona que ha mort i data de naixement). - Parentiu entre el mort/s i hereu/s. - Domicili per a la pràctica de notificacions. - Llista detallada dels béns i drets adquirits que integren l'increment del patrimoni gravat, amb la indicació del valor real que atribueixen a cada un i del seu caràcter de guanys o privatiu. - Llista detallada de les càrregues, deutes i despeses la deducció de les quals se sol·licite (vegeu en "Enllaços" el valor de referència a efectes fiscals per a immobles de naturalesa urbana i rústica). 3. Còpia del certificat de defunció del causant. 4. Còpia del certificat general d'actes d'última voluntat. 5. Còpia autoritzada de les disposicions testamentàries, si n'hi ha, i, en defecte d'això, testimoni de la declaració d'hereus. En el cas de successió intestada, si no estiguera feta la declaració judicial d'hereus, es presentarà una llista dels presumptes hereus amb la indicació del seu parentiu amb el causant, juntament amb l'acreditació d'haver iniciat el procediment judicial corresponent. 6. Llista del patrimoni preexistent dels subjectes passius a la data de la meritació. Quan el patrimoni siga inferior a 390.657,87 euros, així com quan siga superior a 3.936.629,28 euros, només caldrà presentar un escrit en el qual es declare aquesta circumstància. DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR, SEMPRE QUE ES DECLAREN EN L'HERÈNCIA: 1. En el cas d'aplicar beneficis fiscals associats al parentiu o discapacitat: - Original i còpia del llibre de família o certificat literal de naixement, - Original i còpia del certificat en què s'indique el grau de discapacitat que té l'interessat, expedit per l'òrgan competent. 2. Còpia del rebut de l'IBI i del títol d'adquisició pel causant dels béns immobles inclosos en la successió o, en defecte d'això, certificat cadastral. 3. Exemplar dels contractes d'assegurança concertats pel causant o certificat expedit per l'entitat asseguradora en el cas de l'assegurança col·lectiva, encara que hagen sigut objecte, amb anterioritat, de liquidació parcial a compte per pòlisses d'assegurança. 4. Còpia de la documentació del vehicle (fitxa tècnica i permís de circulació) corresponent als vehicles inclosos en la successió. 5. Original i còpia de la justificació documental de les càrregues, gravàmens, deutes i despeses la deducció dels quals se sol·licite. 6. Justificació documental del valor teòric de les participacions en el capital d'entitats jurídiques els títols de les quals no cotitzen en borsa. 7. Justificació documental dels saldos de comptes d'entitats financeres. 8. Documentació acreditativa en la qual consten els moviments efectuats fins un any abans de la defunció respecte de cada un dels béns que s'indiquen a continuació dels quals siga titular el causant l'any natural anterior a la seua defunció: a) Depòsits en compte corrent o d'estalvi, a la vista o a termini, comptes financers i altres tipus d'imposicions a compte. b) Deute públic, obligacions, bons i altres valors equivalents, negociats en mercats organitzats. c) Accions i participacions en el capital social o en el fons patrimonial d'institucions d'inversió col·lectiva (societats i fons d'inversió), negociades en mercats organitzats. d) Accions i participacions en el capital social o en els fons propis de qualssevol altres entitats jurídiques, negociades en mercats organitzats. S'exceptuen d'aquesta obligació els subjectes passius inclosos en els grups I i II de parentiu quan la seua base imposable siga igual o inferior a 100.000 euros. 9. En els supòsits de consolidació del domini: - Còpia del document en què es va produir el desmembrament del domini. - Còpia del NIF de l'usufructuari. - En el cas que l'usdefruit s'haja extingit per defunció de l'usufructuari, s'ha d'adjuntar l'original i la còpia del certificat literal de defunció de l'usufructuari.

Presentació

Presentació

Presencial
- Per al pagament: · Entitats col·laboradores (vegeu l'enllaç en l'apartat "Informació complementària"). · Pagament telemàtic genèric de la Generalitat (vegeu l'enllaç en l'apartat Informació complementària). - Per a presentar els documents: Quan la competència per a la gestió del tribut corresponga a la Comunitat Valenciana, l'autoliquidació es presentarà en l'oficina liquidadora competent de l'Agència Tributària valenciana, per raó de la localitat on el causant haja tingut la seua residència habitual. Cercador d'oficina competent (vegeu l'enllaç en l'apartat "Informació complementària"). Recordeu que el model 650 té habilitada la presentació telemàtica, de manera que us permet presentar el model telemàticament amb el vostre certificat digital i us evita desplaçaments innecessaris a l'oficina liquidadora.
Telemàtica

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1r. Ompliment del model 650. 2n. Pagament de l'impost autoliquidat en qualsevol entitat col·laboradora o a través del pagament telemàtic genèric. 3r. Presentació telemàtica o presentació presencial i diligenciat de la documentació en l'oficina competent (vegeu el cercador d'oficines en l'apartat "Enllaços"). 4t. Una vegada omplits aquests tràmits, els documents acreditatius de l'adquisició acompanyats de l'autoliquidació i del justificant que acredite la seua presentació davant de l'oficina gestora serviran de títol suficient per a accedir als registres públics corresponents.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

- Oficines liquidadores de districte hipotecari. - Secció de Successions i Donacions de:

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La Secció de Successions i Donacions de:

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa