Detall de Procediment

Oficina de farmàcia: Autorització de nomenament de farmacèutic substitut

Codi SIA: 210897
Codi GUC: 1292
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autorización de nombramiento de farmacéutico sustituto.

Observacions

Observacions

* FARMACÈUTIC SUBSTITUT: Farmacèutic substitut o farmacèutica substituta és aquell que exerceix la seua activitat, en lloc del titular o regent, en una oficina de farmàcia. * CIRCUMSTÀNCIES QUE MOTIVEN EL NOMENAMENT DE FARMACÈUTIC SUBSTITUT: El farmacèutic substitut o farmacèutica substituta assumirà amb caràcter transitori i mentre dure la substitució, les funcions i responsabilitats del farmacèutic o farmacèutica titular, en els casos de: - Maternitat, accident o malaltia. - Designació o elecció per a la realització d'afers públics o de representació professional. - Absències per assumptes propis. - Compliment de les obligacions derivades del servei militar o prestació social substitutòria. - Realització d'estudis de capacitació o especialització relacionades amb la seua activitat professional. - Gaudi de vacances anuals. - Altres supòsits similars que reglamentàriament s'establesquen. - Excepcionalment, per raons estrictament personals i acreditades, i amb l'informe previ dels col·legis oficials de farmacèutics de la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat podrà autoritzar la designació d'un substitut o substituta (apt. 1.c de l'art. 11 de la Llei 6/1998).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 6/1998, de 22 de juny de 1998, de la Generalitat Valenciana, d'Ordenació Farmacèutica (DOGV núm. 3273, de 26/6/98).
  • Decret 105/1998, de 21 de juliol, del Govern Valencià, sobre competències en matèria d'Ordenació Farmacèutica (DOGV núm. 3303, de 7/8/98).
  • Circular 8/1998, de 12 d'agost de 1998, de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat, sobre assignació de tasques en matèria d'ordenació farmacèutica (DOGV núm. 3312, de 20/8/98).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Prèviament a l'inici de l'activitat del farmacèutic substitut.

Formularis i documentació

- Formulari de sol·licitud amb indicació del temps de duració de la substitució. - Del farmacèutic proposat: · Còpia del Títol de Llicenciat en Farmàcia, en cas d'oposició a la consulta per part de l'administració. · Document acreditatiu de col·legiació. - Declaració jurada de no incompatibilitat per a l'exercici professional en oficina de farmàcia (d'acord amb el model). -Acreditació de la relació laboral del farmaceutico substitut, en cas d'oposicion a la consulta per part de l'administració - Documentació acreditativa de la representació que ostenta el sol·licitant, en cas de no estar inscrit en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'administració General de l'estat.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4.- Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - Comprovació de la documentació aportada i esmena de la sol·licitud, en el seu cas, segons l'art. 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. - Resolució del director territorial de Sanitat, concedint o no autorització administrativa per al nomenament.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - ALACANT C/ GIRONA, 26 - 03001 Alacant Telèfon: 966478751 SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - CASTELLÓ AV. DEL MAR, 12 - 12003 Castelló de la Plana Telèfon: 964358323 SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - VALÈNCIA GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74 - 46008 València Telèfon: 961925500

Observacions

Observacions

Contra la resolució es podrà interposar un recurs d'alçada davant del director general de Farmàcia i Productes Sanitaris en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà al de la data de notificació.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos. Transcorreguts tres mesos sense que es dicte resolució, la sol·licitud s'entendrà estimada (silenci positiu).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - ALACANT C/ GIRONA, 26 - 03001 Alacant Telèfon: 966478751 SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - CASTELLÓ AV. DE LA MAR, 12 - 12003 Castelló de la Plana Telèfon: 964358323 SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - VALÈNCIA GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74 - 46008 València Telèfon: 961925500

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa