Detall de Procediment

Sol·licitud d'ajudes econòmiques per a la realització de projectes d'intervenció i integració per a la prevenció de l'absentisme escolar en coordinació amb les Unitats d'Atenció i Intervenció adscrites al Pla de Prevenció de la Violència i Promoció de la Convivència en els Centres Educatius (PREVI).

Codi SIA: 211322
Codi GUC: 13970
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(29-06-2012
16-07-2012)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Les ajudes econòmiques tenen com a finalitat sufragar parcialment els gastos de funcionament que genere a les entitats locals i a les entitats o les associacions, les fundacions o les entitats públiques socioeducatives sense ànim de lucre la realització de projectes d'intervenció i integració socioeducativa en els centres educatius mantinguts amb fons públics que tenen autoritzat un programa experimental per a previndre i reduir l'absentisme i l'abandó escolar prematur del seu alumnat en coordinació amb les unitats d'atenció i intervenció adscrites al Pla PREVI en cada una de les direccions territorials d'Educació, Formació i Ocupació.

Observacions

Observacions

* OBJECTIUS La realització d'estos projectes d'intervenció i integració socioeducativa, hauran de tindre, com a mínim, algun dels següents objectius: a) Normalitzar la conducta de l'alumnat en l'entorn socioeducatiu. b) Propiciar la maduresa de l'alumnat desenvolupant la seua competència personal, emocional i social, com a forma d'aconseguir el màxim desenvolupament personal. c) Previndre l'absentisme i l'abandó escolar prematur. d) Fomentar la integració socioeducativa de l'alumnat amb necessitats específiques d'adaptació ajudant-lo en el seu itinerari educatiu i en la seua etapa de transició a la vida laboral. e) Fomentar noves formes de col·laboració amb entitats locals i entitats sense ànim de lucre per a respondre a les noves necessitats educatives del nostre alumnat.

Requisits

Requisits

És requisit necessari que el projecte es realitze en almenys un centre docent mantingut amb fons públics que tinga autoritzades ensenyances de règim general. A este efecte, si es tracta d'un centre públic, haurà de ser autoritzat pel consell escolar del centre educatiu, i si es tracta d'un centre privat concertat, per la seua titularitat. En tot cas, la realització del projecte ha de coordinar-se amb l'equip directiu de cada un dels centres en què es realitze.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar estes ajudes les entitats locals i les entitats o les associacions, les fundacions o les entitats públiques socioeducatives sense ànim de lucre que no tinguen forma societària i l'activitat de les quals estiga relacionada amb les tasques educatives o d'ocupació del temps lliure de la infància. Les entitats i les associacions mencionades anteriorment han de desplegar els projectes, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana durant l'any 2012, en centres educatius mantinguts amb fons públics que tinguen autoritzat el programa experimental per a previndre i reduir l'absentisme i l'abandó escolar prematur del seu alumnat.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Orde de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es convoquen ajudes econòmiques per a la realització de projectes d'intervenció i integració per a la prevenció de l'absentisme escolar en coordinació amb les unitats d'atenció i intervenció adscrites al Pla de Prevenció de la Violència i Promoció de la Convivència en els centres educatius (DOCV núm. 6806, de 28/06/12).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria al DOCV núm. 6806, de 28/06/12.

Formularis documentació

Les entitats locals i les entitats o les associacions, les fundacions o les entitats públiques socioeducatives sense ànim de lucre hauran de presentar la documentació següent: a) Sol·licitud i previsió econòmica del projecte per a l'any 2012 d'acord amb el model de l'annex II, que es facilitarà en el servidor de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, , que inclou les partides següents: a.1) Docència, atenció o assessorament. a.2) Adquisició de material bibliogràfic o programari informàtic. a.3) Adquisició de material fungible, desplaçaments, sempre que n'estiga justificada la necessitat. b) Certificat de l'òrgan competent de l'entitat de sol·licitud de les ajudes. c) Descripció del projecte en suport informàtic, ajustant-se a les característiques següents: extensió màxima de 25 pàgines, format DIN A4 i font arial 12 o similar a doble espai. La descripció del projecte es regirà pel guió següent: c.1) Anàlisi de la situació del context en què s'emmarca el projecte. c.2) Justificació de la necessitat de sol·licitar ajudes per al desplegament del projecte. c.3) Objectius del projecte. c.4) Centre o centres mantinguts amb fons públics amb què es coordina el projecte, així com el procediment de coordinació establit. c.5) Alumnat destinatari del projecte i, si és el cas, procediment de selecció. c.6) Activitats concretes que s'han de realitzar. c.7) Temporalització de les actuacions. c.8) Responsable o responsables del projecte. c.9) Infraestructura, recursos humans i recursos materials que aporta l'entitat per al desplegament del projecte. c.10) Criteris d'avaluació del projecte. d) Còpia de l'acta del consell escolar del centre o dels centres educatius on es duga a terme el projecte en què s'aprove la participació en cas que es tracte de centres públics, i la declaració de la titularitat en què s'accepte la participació en cas que es tracte de centres privats concertats. e) Model de domiciliació bancària segons l'annex III, que es facilitarà en el servidor de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, . La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'òrgan gestor per a demanar els certificats de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Tresoreria General de la Seguretat Social i la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç que acrediten el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social de la persona sol·licitant en els termes establits en l'article 22.4 del Reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol. La declaració responsable substituirà la documentació acreditativa d'estar al corrent en les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els casos establits en l'article 24 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 176, de 27.07.2006). No obstant això, els qui sol·liciten estes ajudes podran acreditar directament el compliment de les obligacions referides per mitjà de l'aportació dels certificats corresponents.

Presentació

Presentació

Presencial
Les sol·licituds i la documentació complementària es dirigiran a la Direcció General d'Educació i Qualitat Educativa de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, sítia a l'avinguda de Campanar, 32, de València (46015). Els models d'impresos normalitzats (sol·licituds i la resta de documentació) estaran disponibles en la següent adreça d'Internet: . Les sol·licituds s'adequaran als models normalitzats i s'ompliran utilitzant els mitjans telemàtics facilitats pels servidors d'informació de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació. Les entitats sol·licitants que no utilitzen la firma electrònica avançada hauran d'imprimir les pàgines preceptives resultants de l'ús de mitjans telemàtics i les presentaran, una vegada omplides amb les corresponents firmes originals, en els llocs assenyalats en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, modificada per Llei 4/1999 (LRJPAC). Quan es presenten en una oficina de Correus, es farà per correu certificat i en un sobre obert, perquè el funcionari puga posar en la sol·licitud la data i el segell de Correus abans de la certificació.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Una vegada rebudes les sol·licituds i la documentació complementària, el Servici d'Avaluació i Qualitat, com a òrgan instructor, remetrà a les diferents unitats d'atenció i intervenció adscrites al Pla PREVI, segons el seu àmbit d'actuació, els projectes presentats, perquè realitzen una valoració relativa a la coherència i la complementarietat dels objectius dels projectes respecte dels objectius de les mateixes unitats d'atenció i intervenció. - Les unitats d'atenció i intervenció enviaran els informes a l'òrgan instructor en el termini de cinc dies des de la recepció. - L'òrgan instructor, una vegada rebuts els dits informes, els posarà a la disposició de la comissió de valoració. - Es constituirà una única comissió, que farà l'estudi, la valoració i la proposta provisional d'assignació d'ajudes a les entitats participants. - La comissió de valoració, finalitzat el procés, ordenarà la llista dels projectes presentats en funció de la puntuació obtinguda i proposarà les ajudes econòmiques corresponents. El total de la subvenció es repartirà proporcionalment a la puntuació obtinguda per cada projecte. - La comissió de valoració publicarà en els taulers d'anuncis de la seu de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, i en la seua pàgina web, , la llista provisional de les entitats locals i les entitats o les associacions, les fundacions o les entitats públiques socioeducatives sense ànim de lucre que hagen obtingut ajudes, amb l'expressió de la quantitat assignada, amb la quantia corresponent, així com la relació de les sol·licituds desestimades amb els motius de la desestimació. En l'anunci corresponent, es concedirà un termini de deu dies hàbils a comptar de l'endemà de la seua exposició, perquè les entitats puguen al·legar i, si és el cas, justificar allò que estimen pertinent davant de la comissió de valoració. - Transcorregut el termini establit en el punt anterior, comprovats els escrits d'acceptació, estudiades i, si és el cas, ateses les al·legacions presentades, la comissió de valoració emetrà un informe de l'avaluació efectuada a la Subdirecció General de Qualitat Educativa, que, com a òrgan instructor, elevarà la proposta de resolució per a la concessió de les ajudes a la directora general d'Educació i Qualitat Educativa, la qual resoldrà esta convocatòria per delegació de la consellera d'Educació, Formació i Ocupació. - La resolució, amb l'especificació de les entitats locals i les entitats o les associacions, les fundacions o les entitats públiques socioeducatives sense ànim de lucre, i les dotacions econòmiques que els corresponguen, es notificarà a les persones interessades, d'acord amb el que preveu l'article 58 i següents de la LRJPAC i amb la Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, per mitjà de la publicació en la pàgina web http://www.cefe.gva.es/eva/es/normaconvivencia.htm. Esta publicació substituirà la notificació, de conformitat amb el que preveu l'article 59.6.b de la Llei 30/1992. Igualment, la resolució es remetrà al correu electrònic que el beneficiari haja indicat a l'efecte de la notificació en la seua sol·licitud d'ajuda.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Els beneficiaris de les ajudes es comprometen a: a) Realitzar les activitats planificades. b) Assignar l'import de l'ajuda rebuda als gastos que generen les activitats realitzades en 2012. c) Elaborar una memòria final de les activitats realitzades. Esta memòria tindrà les característiques següents: extensió màxima de 10 pàgines, format DIN A4 i font arial 12 o similar a doble espai en suport paper i informàtic. El termini de presentació d'esta memòria conclourà el 17 de novembre de 2012 i s'haurà d'enviar a la Direcció General d'Educació i Qualitat Educativa. Es realitzarà atenent el guió següent: c.1) Objectius aconseguits. c.2) Activitats realitzades. c.3) Avaluació de les activitats realitzades. c.4) Conclusions i propostes de millora. c.5) Informe de valoració del consell escolar del centre o centres beneficiaris de l'acció, oït el claustre. Les entitats participants estaran subjectes a aquelles obligacions que els articles 14 i 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, establixen per als beneficiaris. L'incompliment d'estes obligacions donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats o les sancions corresponents, d'acord amb el que establix el títol IV, «Infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions», de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Els beneficiaris percebran l'ajuda atorgada després de la justificació del compliment de la finalitat per a la qual es va concedir. El beneficiari realitzarà la justificació de la subvenció per mitjà d'un compte justificatiu simplificat, segons es disposa en els articles 69 i 75 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 176, de 25.07.2006). A este efecte remetran al Servici d'Avaluació i Qualitat de la Direcció General d'Educació i Qualitat Educativa, fins al 17 de novembre de 2012, la documentació següent, que s'haurà d'incloure sota la responsabilitat del declarant: a) Desglossament de cada un dels gastos realitzats i del seu import. b) Els justificants del gasto, o qualsevol altre document amb validesa jurídica, que permeten acreditar el compliment de l'objecte de la subvenció. Els gastos s'acreditaran per mitjà de factures originals (o fotocòpies compulsades) que hagen sigut pagades abans de la finalització del període de justificació (17 de novembre de 2012). La quantitat justificada serà com a mínim igual a l'ajuda concedida i es destinarà a sufragar els següents gastos generats per la realització del projecte: material fungible, bibliografia, desplaçaments (quilometratge en vehicle propi o bitllets de transport públic, manutenció i allotjament) i encàrrec de treballs especialitzats. Per a evitar errors que impedisquen el pagament complet de les dites ajudes, es presentarà, amb les factures, una relació d'estes on es consignarà la suma total de les quantitats ressenyades. c) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb les activitats realitzades i els resultats obtinguts, segons el que establix la base dotze, punt 1.c, d'esta convocatòria. d) Quan el projecte haja sigut finançat no solament amb les ajudes sinó també amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'eixos fons al projecte subvencionat. e) Si és procedent, una carta de pagament de reintegrament en el cas de romanents no aplicats i dels interessos derivats d'estos. Els documents justificatius a què fa referència esta base es podran presentar segons el que establix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Els beneficiaris que no presenten la documentació assenyalada fins al dia 17 de novembre de l'any 2012 perdran el dret a percebre l'ajuda concedida.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre la present convocatòria serà de sis mesos des de la data de finalització del termini d'entrega de les sol·licituds. Vençut el termini sense haver-se notificat una resolució expressa, els interessats podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, segons l'article 55 de la Llei 9/2001, de 21 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat Valenciana.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Per delegació de la consellera d'Educació, Formació i ocupació, la

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa