Detall de Procediment

Declaració responsable referent a l'activitat d'allotjament en càmpings.

Codi SIA: 211345
Codi GUC: 14125
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit té per objecte posar en coneixement de l'administració turística qualsevol circumstància que afecte el desenvolupament de l'activitat d'allotjament en càmpings en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (inici o cessament de l'activitat i modificacions: canvi de classificació, capacitat, titularitat, denominació i/o disponibilitat d'instal·lacions o serveis dels establiments, període de funcionament o qualssevol altres) atés el contingut del Decret 10/2021, de 22 de gener, del Consell, d'aprovació del Reglament regulador de l'allotjament turístic en la Comunitat Valenciana. Així mateix, aquest tràmit permet l'aportació de documentació a un expedient de càmping ja obert en el Servei Territorial de Turisme corresponent, per iniciativa de l'interessat o a conseqüència d'un requeriment d'esmena a petició de l'administració.

Observacions

Observacions

Les declaracions responsables o comunicacions s'emplenaran en el tràmit telemàtic, al qual s'accedeix a través de la pestanya SOL·LICITUD - Presentació autenticada i hauran de presentar-les els titulars o els seus representants, degudament acreditats (veure detalls en l'apartat de tramitació). En la tramitació telemàtica haurà d'emplenar els formularis: - Formulari de la sol·licitud. - Dades inscripció en el registre d'empreses turístiques d'allotjaments. - Dades inscripció registre de càmpings.

Requisits

Requisits

S'entén per càmping l'espai de terreny degudament delimitat i dividit en parcel·les, de conformitat amb els percentatges establits en l'article 57 del Decret 10/2021, condicionat per a la seua ocupació temporal per persones que pretenguen fer vida a l'aire lliure, amb finalitats vacacionals o turístics, utilitzant com a mitjà d'allotjament albergs mòbils, tendes de campanya, caravanes i/o altres elements similars fàcilment transportables, dotats d'elements de rodadura, en plenes condicions d'ús i exempts de fonamentació, excepte anivellament sanitari. Això sense perjudici de l'existència d'unitats o mòduls propietat de la persona titular de l'establiment, o posades a la disposició d'aquesta per operadors turístics per a ús exclusiu de la seua clientela, tipus cabanya, bungalow o habitatge mòbil (mobile-home), o unitats singulars degudament homologades o acreditades segons la seua tipologia i normativa d'aplicació. Els càmpings hauran d'estar dotats de les instal·lacions i serveis que, conforme a la categoria, es determinen en el Decret 10/2021, d'aprovació del Reglament regulador de l'allotjament turístic. El nivell de qualitat de les instal·lacions i serveis, així com les instal·lacions tipus cabanya, bungalow o habitatge mòbil (mobile-home) o unitat singular, hauran de ser concordes amb la classificació turística de l'establiment. CLASSIFICACIÓ. Els càmpings es podran classificar, en atenció a les seues característiques, instal·lacions i serveis, en 5 categories: 1, 2, 3, 4 i 5 estreles. ESPECIALITATS. Amb base en la prestació de serveis específics o a l'existència de determinades instal·lacions, els establiments de càmping podran sol·licitar i obtindre el reconeixement d'alguna de les especialitats que figuren a continuació: a) Especialitat "*resort": Els càmpings que compten amb el percentatge del 40% de la zona per a estada i allotjament ocupat amb unitats o mòduls propietat del titular de l'establiment o operadors turístics tipus cabanya, bungalow o *mobil-home, sempre que compten amb un mínim de 10 unitats, podran obtindre l'especialitat de "resort". Aquestes parcel·les i unitats guardaran una imatge que responga a criteris de qualitat, homogeneïtat i uniformitat, i hauran de situar-se en zona delimitada i diferenciada de la resta. L'establiment, qualsevol que siga la seua classificació o categoria, haurà de disposar obligatòriament de, a més de piscina, d'instal·lacions esportives polivalents, club social i infantil i animació turística. b) Especialitat "càmping ecològic": Podran obtindre l'especialitat de "càmping ecològic" aquells càmpings que compten amb un sistema de gestió mediambiental amb acreditació vigent i les instal·lacions de la qual tendisquen a la consecució dels següents objectius: 1. Estalvi d'energia i aigua. 2. Reutilització d'aigües residuals. 3. Reducció de la contaminació atmosfèrica i electromagnètica. 4. No utilització de materials tòxics. 5. Maximització del reciclatge. 6. Integració en l'entorn que evite l'impacte ambiental. 7. Utilització de materials autòctons no contaminants que faciliten la integració estètica de l'establiment en el paisatge. 8. Delimitació de parcel·les mitjançant tanques verdes naturals o arbratge. c) Especialitat "càmping temàtic": Els càmpings les instal·lacions i els serveis dels quals, o normes d'ús, responguen a un tema o matèria específics que els identifique i diferencie de la resta d'establiments, tipus cultural, nudista, esportiu, etc. podran ostentar l'especialitat de "càmping temàtic". Els càmpings que obtinguen aquesta especialitat hauran d'especificar clarament en la seua publicitat i altres suports de comunicació el tema o matèria que els identifique, sobretot quan implique unes normes d'ús que porten amb si especials condicions per al gaudi de les seues instal·lacions. d) Especialitat "bungalow park ": Podran obtindre l'especialitat de "bungalow park" aquells càmpings que ocupen el 60% de la seua superfície total amb unitats en planta baixa amb possibilitat de golfa o mòduls, propietat del titular de l'establiment o operadors turístics, tipus cabanya, bungalow o *mobil-*home o unitat singular, sempre que destinen el restant 40% a vials interiors, zones verdes, zones esportives o qualssevol altres serveis d'ús comú. L'establiment, qualsevol que siga la seua classificació o categoria, haurà de disposar obligatòriament, a més de piscina, d'instal·lacions esportives polivalents, club social i infantil i animació turística. e) Especialitat "*camper àrea": Podran obtindre l'especialitat "camper àrea" aquells càmpings que destinen la totalitat de la zona d'estada i allotjament per a la seua ocupació i ús exclusiu d'autocaravanes, inclosos els campers, i de les persones que en elles viatgen, sense que en el mateix puga instal·lar-se cap altre tipus d'allotjament fix o transportable. ASSEGURANÇA DE RESPONSABILITAT CIVIL. 1.- La persona titular de l'activitat d'allotjament turístic està obligada a contractar una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil que cobrisca els danys i perjudicis a la salut o a la integritat física de les persones usuàries de l'allotjament o de terceres persones que puguen ocasionar-se a conseqüència de l'activitat alojativa, així com els relatius a la seguretat financera. 2.- La quantia mínima del capital assegurat es determinarà en funció de les places màximes admissibles en l'allotjament contemplat en la declaració responsable, i serà: a) Fins a 25 places: 150.000 euros b) Fins a 50 places: 300.000 euros c) Fins a 100 places: 400.000 euros d) Fins a 200 places: 500.000 euros e) Fins a 300 places: 600.000 euros f) Fins a 500 places: 750.000 euros g) Fins a 700 places: 900.000 euros h) Fins a 1000 places: 1.000.000 euros i) Fins a 1.500 places: 1.200.000 euros j) Fins a 5.000 places: 1.800.000 euros k) A partir de 5.000 places: 2.000.000 euros 3. La suma màxima d'indemnització per anualitat i sinistre, així com les franquícies, en el seu cas i qualssevol altres condicions, es fixaran de comú acord entre el titular de l'activitat i la companyia asseguradora. 4. La persona titular de l'allotjament turístic haurà de tindre en el seu poder, durant tot el desenvolupament de la seua activitat, la justificació documental de la seua subscripció, a fi de posar-la a la disposició de l'administració turística competent, quan aquesta li la requerisca.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les empreses, persones físiques o jurídiques, titulars d'allotjaments en càmpings. Es defineixen com a tals aquells establiments que, dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, es dediquen a prestar de manera professional i habitual allotjament mitjançant preu, oferisquen o no altres serveis de caràcter complementari. EXCLUSIONS: Queden exclosos de la reglamentació del Decret 10/2021, regulador de l'allotjament turístic en la Comunitat Valenciana, tots aquells establiments residencials que presten els seus serveis de manera exclusiva a col·lectivitats concretes, com a residències per a estudiants, residències per a persones majors, instal·lacions juvenils, activitats mediambientals i similars. No es permet la simultaneïtat d'estos usos residencials amb l'ús d'allotjament turístic, excepte en el cas de períodes de funcionament diferents.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any: Inici: amb caràcter previ a l'inici de l'activitat. Modificacions: una vegada realitzades les modificacions. Cessament: quan es produïsca. Període de funcionament: els titulars dels càmpings posaran en coneixement de l'administració turística el seu període de funcionament i les variacions que es produïsquen en este, amb vista a que puga facilitar-se als usuaris turístics informació concreta i veraç sobre la disponibilitat dels serveis oferits, de conformitat amb l'article 29.3 del Decret 10/2021, regulador de l'allotjament en la Comunitat Valenciana.

Formularis i documentació

A) PER A COMUNICAR L'INICI D'ACTIVITAT DE CÀMPINGS Els qui pretenguen desenvolupar l'activitat d'allotjament turístic en càmpings, hauran d'emplenar telemàticament el formulari electrònic de DECLARACIÓ RESPONSABLE REFERENT A L'ALLOTJAMENT EN CÀMPINGS DE LA COMUNITAT VALENCIANA, al qual es refereix l'article 24 del Decret 10/2021 pel qual s'aprova el Reglament regulador de l'allotjament turístic, al qual s'accedeix a través de la pestanya SOL·LICITUD-Presentació autenticada, en la qual manifeste: a) - Que disposa de títol bastant que acredita la disponibilitat del terreny per a dedicar-lo a l'activitat d'allotjament corresponent. - Que l'establiment compta amb els requisits tècnics generals i específics exigits per la present norma per a la seua classificació en la categoria i, si és el cas, especialitat comunicades i que es compromet a mantindre'ls durant la vigència de l'activitat. - Que compta amb plans de situació, zonificació, serveis, instal·lacions i edificacions, signats per facultatiu, amb indicació expressa de la superfície total, de la dedicada a zona per a estada i allotjament i de la dedicada, si és el cas, al que s'estableix en l'article 57.2 i 3 del Decret 10/2021 d'allotjament turístic a la zona dels serveis, instal·lacions, zones verdes, vials, aparcaments, edificis, etc. - Que l'establiment compta amb les llicències, certificats o autoritzacions exigides per altres departaments o administracions públiques, especialment urbanístiques, ambientals i d'obertura que, si és el cas, resulten exigibles. - Quan siga procedent, per situar-se l'establiment en sòl no urbanitzable comú, es declararà expressament que s'ha obtingut la declaració d'interés comunitari que atribueix el corresponent ús i aprofitament turístic, o, si és el cas, que s'ha obtingut la seua exempció conforme a la legislació urbanística vigent. - Que disposa del certificat d'un tècnic competent que acredita el compliment del que es disposa en l'article 56 del Decret 10/2021 d'allotjament turístic. - Que s'ha elaborat i implantat un pla d'autoprotecció ajustat a les seues característiques, de conformitat amb la normativa vigent. - Que està en disposició d'acreditar, si és el cas, la prestació dels serveis específics, el compliment dels requisits o l'existència d'instal·lacions necessàries per a ostentar alguna de les especialitats previstes en l'article 51.2 del Decret 10/2021 d'allotjament turístic. - Que disposa d'una assegurança de responsabilitat civil o una altra garantia equivalent per a cobrir els danys i perjudicis que puguen provocar-se en el desenvolupament de l'activitat. IMPORTANT: b) Introduir en el formulari electrònic totes i cadascuna de les parcel·les de què dispose destinades a la instal·lació de tendes de campanya, caravanes o altres elements fàcilment transportables, indicant els seus metres. c) En cas de disposar de parcel·les en les quals se situen instal·lacions fixes tipus cabanyes, mobile-home o bungalow, haurà d'introduir totes i cadascuna de les parcel·les en les quals estiguen situades, indicant els seus metres. B) PER A COMUNICAR CANVIS DE TITULARITAT O ALTRES MODIFICACIONS. B.1) Qualsevol modificació que puga afectar la classificació, capacitat, titularitat o mediadors, cessaments d'activitat, denominació i/o disponibilitat d'instal·lacions o serveis dels establiments reglamentats en el Decret 10/2021 regulador de l'allotjament turístic, haurà de posar-se en coneixement del Servei Territorial de Turisme de la província en què se situe l'establiment, mitjançant l'emplenament per mitjans telemàtics del formulari electrònic de declaració responsable habilitat a aquest efecte i acompanyant els documents que, si és el cas, la justifiquen. B.2) La modificació d'aquelles altres dades que no suposen modificacions substancials, requerirà de la seua comunicació prèvia al Servei Territorial de Turisme competent, mitjançant l'emplenament per mitjans telemàtics del formulari habilitat a aquest efecte, sent el mateix que el de les modificacions de l'apartat B1, marcant l'apartat ALTRES CANVIS. Aquest òrgan, excepte en el supòsit que es produïsca una omissió essencial de dades o documents, prendrà constància en el Registre i, a aquest efecte, remetrà al titular un document que així ho acredite. C) PER A COMUNICAR CESSAMENTS DE L'ACTIVITAT Les persones titulars d'una empresa d'allotjament turístic, o que exercisquen una activitat o presten el servei d'allotjament turístic, hauran de posar en coneixement del Servei Territorial de Turisme competent els cessaments d'activitat, mitjançant l'emplenament per mitjans telemàtics del corresponent formulari electrònic, marcant la casella de cessament d'activitat. El Servei Territorial de Turisme de la província en la qual se situe l'allotjament serà competent per a l'ordenació i instrucció del procediment.

Presentació

Presentació

Telemàtica
L'article 21.2 del Decret 10/2021, de 22 de gener, del Consell, d'aprovació del Reglament regulador de l'allotjament turístic en la Comunitat Valenciana, estableix que la relació amb les persones o entitats interessades es realitzarà, tant per a les persones físiques com jurídiques, mitjançant mitjans electrònics, d'acord amb el que es preveu en l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Així mateix, la notificació es realitzarà mitjançant mitjans electrònics, d'acord amb el que es preveu en el penúltim paràgraf de l'article 41.1 de l'esmentada Llei. Igualment l'article 3.5 del Decret 1/2022, de 14 de gener, del Consell, de regulació del Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana estableix que tota sol·licitud, declaració responsable o comunicació que genere o pretenga generar qualsevol tipus d'inscripció en el Registre, ja siga d'alta, de modificació o de cancel·lació, haurà de presentar-se per mitjans electrònics, per al que s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, utilitzant qualsevol dels sistemes de signatura electrònica admesos en la Seu electrònica de la Generalitat. Per a realitzar la presentació telemàtica de la declaració responsable: - A través de l'enllaç de tramitar amb certificat d'este tràmit, al qual s'accedeix a través de la pestanya SOL·LICITUD-Presentació autenticada. - Fent una cerca d'este tràmit en la Seu Electrònica de la Generalitat, en l'enllaç: https://sede.gva.es/es/inici

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La declaració responsable o comunicació haurà de presentar-la el titular o els representants degudament acreditats en el Registre de Representants de la ACCV. - Per a actuar en representació d'una altra persona física o jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat Valenciana per a la realització de tràmits per via telemàtica. - La informació relativa a aquest Registre està disponible en els següents enllaços, als quals pot accedir des de l'apartat "Enllaços": https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp https://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/quien.html - Les persones físiques o jurídiques que vulguen autoritzar un tercer com el seu representant hauran de disposar de signatura electrònica avançada: DNIe (DNI electrònic) o certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV (https://www.accv.es). També s'admetran els certificats qualificats equivalents inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació (TSL) establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme. Més informació en el següent enllaç, al qual pot accedir des de l'apartat "Enllaços": https://sede.gva.es/va/sede_certificados -Veure informació addicional sobre representació en observacions. 2. El Servei Territorial de Turisme de la província en la qual se situe l'allotjament, com òrgan competent, atesa la declaració responsable efectuada per la persona interessada, classificarà turísticament l'establiment i l'inscriurà d'ofici en el Registre, en el grup, modalitat, categoria i especialitat indicades en la declaració responsable, llevat que s'hagueren omés dades o no s'hagueren aportat documents de caràcter essencial. Practicada la inscripció, es comunicarà al titular el número d'inscripció assignat. 3. Realitzada la declaració responsable d'inici d'activitat, aquesta haurà de començar de manera efectiva en el termini màxim de dos mesos. En cas contrari, aquella quedarà sense efecte i es procedirà, prèvia instrucció de l'oportú expedient en el qual es donarà audiència a la persona interessada, a la baixa i cancel·lació de la inscripció en el Registre. 4. Posteriorment, aquest òrgan podrà revisar: a) Si, segons el declarat per la persona interessada, es disposa de la totalitat de la documentació declarada i la seua validesa formal. b) Si en l'establiment es compleixen els requisits generals i específics exigits per la norma per a ostentar la classificació amb la qual ha quedat inscrit. 5. En el cas que no s'haguera pogut practicar la inscripció per detectar-se l'omissió de dades o la no aportació de documents de caràcter essencial, o si com a resultat de les comprovacions de l'apartat anterior s'observaren deficiències de qualsevol índole, se seguiran els tràmits procedents de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administració Comuna de les Administracions Públiques, o norma que la substituïsca. 6.- La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una comunicació o declaració responsable, o la no presentació de la documentació que siga, si escau, requerida per a acreditar el compliment del declarat o comunicat, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici de l'activitat i la prestació del servei des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives al fet que pertocara. Així mateix, la resolució administrativa que declare tals circumstàncies podrà determinar l'obligació de la persona interessada de restituir la situació jurídica al moment previ a l'exercici de l'activitat o del servei corresponent. Igualment, podrà determinar la impossibilitat d'instar un nou procediment amb el mateix objecte durant un període màxim de quatre anys. La resolució d'aquesta mena de procediments administratius haurà de notificar-se en el termini màxim de sis mesos des del seu inici. 7. Fins transcorreguts tres mesos des de la notificació de la denegació o la cancel·lació i baixa de la inscripció en el Registre, no podrà presentar-se una nova declaració d'inici d'activitat que, en tot cas, haurà d'anar acompanyada de la documentació que acredite el compliment dels requisits establits en la normativa vigent, podent ser objecte d'inspecció prèvia a la inscripció en el Registre. 8. La inscripció i, en el seu cas, classificació dels allotjaments turístics, no suposaran l'autorització d'altres instal·lacions i serveis existents en el seu recinte per als quals existisca normativa específica pròpia.

Observacions

Observacions

-Representació: A més de la inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació (ACCV), l'article 32.3 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, establix que la representació pot acreditar-se mitjançant qualsevol mig vàlid en Dret que deixe constància fidedigna de la seua existència, entre altres: a) Mitjançant apoderament apud acta efectuat per compareixença electrònica en la corresponent seu electrònica. b) Mitjançant acreditació de la seua inscripció en el registre electrònic d'apoderaments de l'Administració Pública competent o en els seus registres particulars d'apoderaments. c) Mitjançant un certificat electrònic qualificat de representant. d) Mitjançant un document públic la matriu del qual conste en un arxiu notarial o d'una inscripció practicada en un registre mercantil -Distintius La pot trobar en el següent enllaç: https://presidencia.gva.es/es/web/turisme/distintius

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la RESOLUCIÓ d'este procediment es podrà interposar RECURS D'ALÇADA davant la persona titular de la DIRECCIÓ GENERAL DE TURISME, dins del termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de la Resolució, d'acord amb el que s'estableix en els articles 112,121 i 122 de la Llei de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció del servei territorial

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Alçada

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Serà aplicable el que disposa la Llei 15/2018, 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, i el Decret 15/2020, de 31 de gener, del Consell, de disciplina turística a la Comunitat Valenciana.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit referent a l'activitat d'allotjament en càmpings, permet l'aportació de documents a un expedient ja obert (no resolt ni arxivat), a través de l'enllaç "Esmena". L'aportació es pot realitzar per iniciativa de l'interessat o a conseqüència d'un requeriment d'esmena a petició de l'administració.

Termini

Termini

L'aportació de documentació es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la seua resolució, sempre que l'expedient no aquest arxivat. Si l'administració li haguera requerit documentació, aquesta s'aportarà en el termini que s'haja establit en el requeriment.

Documentació

Documentació

Quan la presentació de documentació es realitze per iniciativa de l'interessat, aquest aportarà els documents que considere pertinents. Si es tracta d'un requeriment de l'administració, s'aportaran els documents que se sol·liciten en aquest.

Presentació

Presentació