Detall de Procediment

Ajudes al sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana per a la promoció i comunicació en mercats de tercers països recollides en la Intervenció Sectorial Vitivinícola

Codi SIA: 211381
Codi GUC: 14484
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(24-06-2023
14-09-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Millorar la competitivitat dels vins espanyols, les mesures d'informació i de promoció en tercers països dels productes detallats en l'annex XXI del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, pel qual es regula la Intervenció Sectorial Vitivinícola en el marc del Pla estratègic de la política agrícola comuna (BOE núm. 257, de 26/10/2022), en la redacció vigent, per a la qual cosa han de pertànyer a alguna de les categories següents: 1. Vins amb denominació d'origen protegida. 2. Vins amb indicació geogràfica protegida. 3. Vins en què s'indique la varietat o les varietats de raïm de vinificació.

Observacions

Observacions

* CONTROLS 1. La direcció general competent en matèria de qualitat agroalimentària realitzarà la comprovació material de la conformitat del material d'informació i promoció elaborat en el marc dels programes amb la normativa comunitària i la legislació del tercer país en el qual es desenvolupe el programa. 2. D'acord amb el que preveu l'article 84 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, per a l'aplicació de les mesures del programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola, la direcció general competent en matèria de qualitat agroalimentària realitzarà un pla de control anual sobre la base d'una anàlisi de riscos. 3. El control al qual es fa referència en l'apartat anterior d'aquest article tindrà per objectiu comprovar en la comptabilitat general: a) L'exactitud de la informació facilitada amb la sol·licitud de pagament. b) La realitat i regularitat de les factures presentades com a justificants de les despeses. c) L'exactitud de l'extracte bancari presentat.

Requisits

Requisits

Els beneficiaris hauran de demostrar, en funció del personal de què disposen, i, si és el cas, de la grandària de l'empresa i la seua experiència professional en els últims anys, que tenen accés a la capacitat tècnica suficient per a afrontar les exigències de comerç amb els tercers països, i que disposen dels recursos financers i de personal suficients per a assegurar que la mesura s'aplica el més eficaçment possible. Així mateix, hauran de garantir la disponibilitat, en quantitat i qualitat, de productes per a assegurar la resposta a llarg termini davant de les demandes que es puguen generar com a efecte de la promoció feta una vegada conclosa. Els beneficiaris enumerats anteriorment hauran de tindre el seu domicili fiscal a la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran presentar sol·licituds per a acollir-se al finançament de les mesures de promoció en tercers països: a) Les empreses vinícoles. Als efectes d'aquesta mesura, s'entén com a empresa vinícola aquella empresa privada en la qual més del 50 % de la seua facturació provinga del sector del vi o la producció del qual supere els 500 hl, d'acord amb el seu últim exercici fiscal tancat. b) Les organitzacions de productors vitivinícoles i associacions d'organitzacions de productors vitivinícoles, definides d'acord amb els articles 152 i 156 del Reglament (UE) núm. 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre. c) Les organitzacions interprofessionals definides i reconegudes en l'àmbit nacional, d'acord amb els articles 157 i 158 del Reglament (UE) núm. 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre, i reconegudes per Espanya segons el que disposa la Llei 38/1994, de 30 de desembre, reguladora de les organitzacions interprofessionals agroalimentàries. d) Les organitzacions professionals: s'entendran com a organitzacions professionals les que exercisquen la seua activitat majoritàriament en el sector del vi, i que tinguen entre les seues finalitats estatutàries la realització d'activitats de promoció. e) Òrgans de gestió i de representació de les indicacions geogràfiques protegides i denominacions d'origen protegides víniques, així com les seues associacions. f) Les associacions temporals o permanents de dos o més productors que tinguen entre les seues finalitats el desenvolupament d'iniciatives en matèria de promoció i comercialització del vi. g) Cooperatives que comercialitzen vins elaborats per aquestes o pels seus associats. h) Les entitats associatives sense ànim de lucre participades exclusivament per empreses del sector vitivinícola que tinguen entre les seues finalitats la promoció exterior dels vins. i) Els organismes públics amb competències legalment establides per a desenvolupar actuacions de promoció de productes i mercats en tercers països, a condició que aquest organisme no siga l'únic beneficiari de l'ajuda.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

CONVOCATÒRIA 2024 El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9624, de 23.06.2023) i conclourà el 14 de setembre de 2023, d'acord amb el Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, pel qual es regula la Intervenció Sectorial Vitivinícola en el marc del Pla Estratègic de la Política Agrícola Comuna (BOE núm. 257, de 26/10/2022).

Formularis i documentació

Les sol·licituds d'ajuda es podran formalitzar mitjançant la presentació i l'ompliment de l'imprés "Sol·licitud d'ajudes al sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana per a la promoció en mercats de tercers països" (vegeu els impresos associats). S'han de dirigir a la direcció general competent en matèria de qualitat agroalimentària. La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent: a) Documentació relativa a l'activitat o el projecte per al qual se sol·licita la subvenció: formularis del programa i beneficiari que hauran de contindre almenys la informació que preveu l'annex XXIII del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, degudament omplits, i pressupost recapitulatiu, declaracions obligatòries. Amb la finalitat de facilitar la presentació del formulari del programa i del beneficiari esmentats anteriorment, i procedir al seu correcte ompliment, s'ha penjat aquest document en versió editable en l'apartat d'"Enllaços". A més, hi ha l'obligació de: 1r. Complir el que disposen els articles 56 (tipus d'accions), 57 (productes i països admissibles), 58 (duració dels programes) i 61 (Criteris d'admissibilitat dels programes) del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, i respectar la normativa comunitària dels productes considerats i la seua comercialització. 2n. Reflectir, amb suficient grau de detall, tots els requisits necessaris perquè es puga avaluar la seua conformitat amb la normativa aplicable i la seua relació qualitat/preu. 3r. Presentar una declaració responsable de respectar la normativa de la Unió Europea relativa als productes considerats i a la seua comercialització (o marcar la casella corresponent en el model de sol·licitud d'ajuda). 4t. Especificar els mitjans propis o externs de què disposarà per a dur a terme les accions previstes. 5é. Compromís de l'organització o l'empresa proponent de garantir el finançament per a tota la durada del programa (o marcar la casella corresponent en el model de sol·licitud d'ajuda). 6é. Declaració del beneficiari relativa a la sol·licitud i/o l'obtenció d'altres ajudes per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics (o marcar la casella corresponent en el model de sol·licitud d'ajuda). En cas que la sol·licitud o la concessió d'altres ajudes es faça durant la tramitació de l'expedient, aquesta comunicació s'haurà de fer tan prompte com es conega i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. 7é. Escriptura de constitució de l'entitat i estatuts de l'entitat, així com modificacions ulteriors degudament inscrites en el registre corresponent. 8é. Acreditació de la personalitat jurídica del sol·licitant, de l'entitat i capacitació del seu representant. Documentació acreditativa de la representació: a) Els que compareguen o signen les sol·licituds de subvenció en nom d'un altre han de presentar l'acreditació d'aquesta representació. La persona amb poder suficient a l'efecte de representació ha de presentar el seu document nacional d'identitat. Si el sol·licitant fora una persona jurídica, a més de l'anterior, el poder general ha de figurar inscrit, si és el cas, en el Registre Mercantil. Si es tracta d'un poder especial per a un acte concret, no serà necessari el requisit de la inscripció prèvia en el Registre Mercantil. En el cas que el representant es trobe inscrit en el Registre voluntari de representants de la Comunitat Valenciana, aquesta acreditació es podrà substituir per una autorització al servei competent en matèria de qualitat agroalimentària per a comprovar aquesta representació. 9é. Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal (CIF) del sol·licitant. (Només en el cas que no autoritze expressament l'Administració a la consulta telemàtica d'aquestes dades marcant la casella corresponent en el model de sol·licitud d'ajuda). 10é. No estar incurs en alguna de les circumstàncies recollides en els apartats 2, 3 i 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i que impossibiliten la consideració com a persona beneficiària, i en l'apartat 2 de l'article 60 del RD 905/2022, de 25 d'octubre. Respecte a l'apartat 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003, en cas que no siga aplicable la declaració responsable en els termes previstos en l'article 26 del Reglament General de Subvencions, s'haurà d'optar per una d'aquestes alternatives: - Adjuntar certificació emesa per un auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes que acredite el compliment pel sol·licitant, amb independència de qualsevol finançament per al cobrament anticipat de l'empresa proveïdora. - En cas que no siga possible emetre tal certificat (per no existir comptes anuals auditats o perquè aquestes reflectisquen un percentatge de compliment de terminis de pagament a proveïdors inferior al 100%), es presentarà certificació, basada en un “Informe de Procediments Acordats”, que acredite que el sol·licitant en el moment de presentació de sol·licitud d'ajuda no té cap factura pendent de pagament en la qual s'hagen superat els terminis legals de pagament. Aquesta certificació no podrà tindre en cap cas una antiguitat superior a un mes anterior a la data de presentació de la sol·licitud de l'ajuda. 11é. Declaració responsable del sol·licitant sobre el compliment de la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, segons estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell, pel qual es regulen els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21.12.2004), (o marcar la casella corresponent en el model de sol·licitud d'ajuda). 12é. Declaració expressa del sol·licitant sobre el coneixement de la normativa que regeix el règim d'ajudes que conté aquesta ordre i el Reial decret 905/2022, de 25 de novembre, per a l'aplicació de les mesures del programa de suport al sector vitivinícola espanyol i la resta de normativa aplicable (o marcar la casella corresponent en el model de sol·licitud d'ajuda). 13é. Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. (Només en el cas que no autoritze expressament l'Administració a la consulta telemàtica d'aquestes dades marcant la casella corresponent en el model de sol·licitud d'ajuda). 14é. Declaració responsable sobre el percentatge de producte amb certificació ecològica objecte de promoció sobre el total de producte promocionat a través del programa, a fi de procedir a la valoració que estableix el resolc sisé de la convocatòria.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a persones jurídiques, sotmeses a aquesta obligació en virtut de l'article 14.2 de l'esmentada llei, la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

TRAMITACIÓ: ============== Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana. En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Si alguns dels documents que cal aportar juntament amb la sol·licitud no es poden presentar de manera telemàtica, es realitzarà el lliurament d'aquests per registre d'entrada, dins del termini de presentació establit en la convocatòria. PASSOS ============== - El termini màxim per a la notificació de la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la Conferència Sectorial d'assignació de fons. Les sol·licituds que no es resolguen expressament en els terminis previstos podran entendre's desestimades. - En el cas de resolució positiva, els beneficiaris, en el termini del mes següent a la publicació en el DOGV de la resolució, han de comunicar a la direcció general competent en matèria de qualitat agroalimentària l'acceptació de la sol·licitud en els termes establits (vegeu el model d'acceptació de la sol·licitud). Així mateix, hauran de justificar la constitució d'una garantia, d'acord amb les condicions que preveu el Reglament delegat (UE) 2022/127, de la Comissió, de 7 de desembre de 2021, per un import no inferior al 15 % de la suma anual del finançament comunitari, i hauran de comunicar el compte bancari (d'ara en avant, denominat compte únic), que utilitzarà exclusivament per a totes les operacions financeres (ingressos i despeses) que requerisca la gestió del programa aprovat. Vegeu el model de domiciliació bancària. - Si l'interessat no ho fera en el termini referit, la resolució dictada perdrà la seua eficàcia, i s'acordarà l'arxiu d'aquesta, la qual cosa es notificarà a l'interessat. És fonamental que el beneficiari presente de manera correcta i en el termini d'un mes des de la publicació de la resolució de concessió de les ajudes, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tant l'acceptació de l'ajuda com el document acreditatiu de la constitució d'aval dins del termini.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Criteris de priorització 1. Les sol·licituds els programes de les quals superen la fase de verificació de l'admissibilitat establida en la lletra a de l'apartat 1 de l'article 63 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, es prioritzaran d'acord amb els criteris que estableix l'annex XXIV d'aquest. 2. La puntuació corresponent al criteri de priorització d'interés per a la comunitat autònoma dels programes verificats a què es refereix l'apartat tercer de l'annex XXIV del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, serà determinada mitjançant el barem següent: 2.1. Característiques del proponent a) Entitats associatives prioritàries o les seues entitats de base, o cooperatives i altres entitats associatives agroalimentàries (SAT, societats mercantils sempre que més del 50 % del seu capital social pertanga a cooperatives o SAT), òrgans de gestió i de representació de les indicacions geogràfiques protegides i denominacions d'origen protegides víniques, així com les seues associacions: 10 punts. b) Beneficiaris que siguen productors vinícoles (elaboradors): 15 punts. 2.2. Característiques del programa: Abast i cobertura del programa a) Activitats previstes. S'atorgaran les següents puntuacions per nre. de subaccions: · 2 subaccions, 2 punts. · 3 subaccions, 5 punts. · 4 o més subaccions, 8 punts. b) Públic objectiu (nombre de contactes previstos, etc.) entenent per públic objectiu: consumidor, distribuïdor-supermercat, distribuïdor-majorista, distribuïdor-minorista especialitzat, distribuïdor-restaurant, importadors, líders d'opinió - periodistes, líders d'opinió - experts gastronòmics i escoles d'hostaleria i restauració. S'atorgaran les següents puntuacions per nre. de públic objectiu: · 2 públics, 2 punts. · 3 públics, 5 punts. · 4 o més públics, 7 punts. 2.3. Altres característiques: productes del programa de promoció ecològics a) Més del 25 % dels productes del programa de promoció són ecològics: 10 punts. b) Entre el 5 % i el 25 % dels productes del programa de promoció són ecològics: 8 punts. c) Entre l'1 % i el 5 % dels productes del programa de promoció són ecològics: 5 punts. 3. Seran exclosos els programes la puntuació total dels quals no arribe als 25 punts.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació:

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Si les sol·licituds de participació no s'ajusten als requisits exigits en l'ordre de bases i en la present convocatòria, es requerirà a l'entitat o persona interessada, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la citada norma.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a persones jurídiques, sotmeses a aquesta obligació en virtut de l'article 14.2 de l'esmentada llei, la presentació d’al·legacions o qualsevol document addicional ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Obligacions

Obligacions

El beneficiari d'aquestes ajudes ha de complir les obligacions previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Observacions

Observacions

Contra la resolució que, si és el cas, es dicte, es podran interposar els recursos pertinents, d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA La participació financera de la Unió Europea en els programes seleccionats no podrà superar el 50 % de les despeses subvencionables. Quan no s'hagen executat una o diverses accions per causes diferents de la força major o les circumstàncies excepcionals, però s'aconseguisca l'objectiu global de l'operació/programa, l'ajuda final es reduirà aplicant una penalització igual al 100 % de l'import corresponent a les accions incloses en la sol·licitud d'ajuda inicialment aprovada o modificada que no s'hagen executat totalment. És a dir, l'ajuda final que s'abonarà es calcularà tenint en compte l'import corresponent a les accions individuals que s'hagen executat totalment i aplicant aquesta penalització. PROCEDIMENT DE COBRAMENT - Es podrà sol·licitar un únic pagament o pagaments intermedis de la contribució de la Unió Europea anual. Les sol·licituds es referiran a les accions realitzades i pagades. - Tots els pagaments s'han de fer per mitjà d'un compte bancari únic dedicat en exclusiva a aquest efecte. - Els pagaments intermedis i el pagament de la bestreta prevista en l'article 79 de l'RD no podran sobrepassar, en conjunt, el 80 % del total de la contribució comunitària. * Instruccions per a sol·licitar el pagament de l'ajuda: S'ha de presentar una sol·licitud de pagament de saldo per programa; els documents que s'han d'aportar amb la sol·licitud de pagament són: a) Un informe resum de les accions desglossades en activitats amb el corresponent import pressupostari i el cost final de cada una d'aquestes, així com una avaluació dels resultats obtinguts que es poden verificar en la data de l'informe. b) Un estat financer recapitulatiu en el qual es reculla l'import pressupostari corresponent a cada una de les accions i subaccions, despeses administratives i de personal, així com l'import final efectivament executat en cada una d'aquestes. c) Les factures i altres justificants de despesa dels pagaments realitzats. En el cas d'accions l'execució de les quals se subcontracte a proveïdors de serveis, s'ha d'aportar la factura d'aquest proveïdor i la prova del pagament efectiu. d) Extracte bancari del compte únic en el qual puga comprovar-se la realització dels pagaments justificats mitjançant les factures esmentades en la lletra c d'aquest apartat. e) Declaració del beneficiari de no haver percebut ajudes incompatibles. f) Declaració responsable en què s'indique que el material d'informació i promoció elaborat en el marc dels programes compleix amb la normativa comunitària i amb la legislació del tercer país en el qual es desenvolupe el programa corresponent (o marcar la casella corresponent en el model de sol·licitud de pagament), així com, si és el cas, l'aportació d'una prova d'arribada a destinació. g) Quadre amb el repertori de les factures. En el cas de programes la subvenció aprovada dels quals siga igual o superior a 300.000 euros, els beneficiaris podran presentar un certificat dels seus estats financers, juntament amb la sol·licitud de pagament, que ha de cobrir un import corresponent a una contribució de la Unió d'un import igual o superior a 150.000 euros.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment serà de 6 mesos comptats a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Transcorregut el termini de sis mesos sense haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució de concessió d'ajuda, els sol·licitants podran entendre desestimada la seua sol·licitud, d'acord amb el que es disposa en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació:
fins a: 14-02-2025

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a persones jurídiques, sotmeses a aquesta obligació en virtut de l'article 14.2 de l'esmentada llei, la presentació de documentació justificativa ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).