Detall de Procediment

Prestació de pròtesi i grans aparells a ciutadans d'un estat membre de la Unió Europea.

Codi SIA: 210921
Codi GUC: 1454
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Facilitar l'accés a la prestació ortoprotèsica que requerisquen, com a conseqüència de l'assistència sanitària prestat, durant la seua estada temporal en un estat membre diferent del de residència habitual.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Per tractar-se d'una prestació sanitària, està subjecte a la prescripció d'un facultatiu especialista del sistema públic de salut del país d'estada. La concessió d'aquestes prestacions està supeditada a la no-oposició de la institució competent del país d'origen, per la qual cosa el centre sanitari haurà d'enviar, mitjançant l'entitat gestora, comunicació prèvia, llevat que el cost siga inferior a 300,51 ? o en el supòsit d'urgència vital, cas en què no cal aquest requisit. Sols en el supòsit que al país de destinació, aquesta prestació estiga sotmesa al sistema de reemborsament de despeses i que per tant haja hagut d'abandonar-la el pacient prèviament, aquest podrà sol·licitar el reintegrament d'aquestes despeses davant la institució competent del seu país d'origen.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reglaments Comunitaris 1408/71 i 574/72, pel que fa a l'assistència sanitària.
  • Circular 8/89 (19/5/89) de la Conselleria de Sanitat i Consum sobre aplicació dels Reglaments Comunitaris 1408/71 i 574/72.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En el supòsit de reemborsament abans indicat, podrà sol·licitar-lo a la tornada al país de residència. En cas de ciutadà espanyol, en un termini màxim de 5 anys a partir del fet causant.

Formularis i documentació

- Sol·licitud firmada pel titular de dret o persona amb legitimació activa. - Documents justificatius de les despeses efectuades. - Informes mèdics justificatius i prescripció del dispositiu ortoprotèsic.

Presentació

Presentació

Presencial
En el supòsit anterior, a les entitats gestores de la Seguretat Social del país d'origen del ciutadà. En cas de ser ciutadà espanyol haurà de sol·licitar-ho a les oficines de l'Institut Nacional de la Seguretat Social del seu lloc de residència.
Telemàtica
1.- Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). https://sede.gva.es/es/sede_certificados . - També s';admet clau-permanent de l';Estat com a mètode d';autenticació i signatura per a la tramitació telemàtica dins de la seu electrònica de la Generalitat. Aquest mecanisme únicament és acceptat per a les persones físiques i per tant queden excloses les persones jurídiques (empreses, ajuntaments, entitats....). Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2 .- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Així mateix s';ha de tindre instal·lat en el seu ordinador l';aplicació autofirma en el cas que vaja a realitzar la signatura amb el seu certificat digital. https://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d';aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l';objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d';anotar-se el nom d';aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre';ls preparats per a annexar-los en la fase ";DOCUMENTAR"; de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de ";Tramitació telemàtica";, que li portarà a identificar-se mitjançant l';Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d';emplenar el formulari de dades generals atenent especialment els següents apartats: - En l';apartat Àmbit territorial ha de seleccionar on dirigeix la sol·licitud (Serveis Centrals (Direcció General), SSTT Castelló, SSTT València o SSTT Alacant) - En l';apartat Matèria ha de seleccionar la matèria objecte del tràmit. - En l';apartat Exposició s';ha d';indicar el nom del procediment. b) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. c) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de La seua presentació). d) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa