Detall de Procediment

Sol·licitud de reembossament de despeses per adquisició de material ortoprotètic.

Codi SIA: 210926
Codi GUC: 1461
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Que el pacient, que haja suportat una despesa en l'adquisició de material ortoprotètic (pròtesis externes, ortesis, cadires de rodes, etc.) i considere que aquesta despesa ha de ser assumida per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, puga sol·licitar el reembossament.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones que tinguen reconegut el dret a la prestació ortoprotètica per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre de 3 de febrer de 1998, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el reintegrament de despeses en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3197, de 05/03/98).
  • Reial decret 1030/2006, de 15 de setembre, pel qual s'estableix la cartera de serveis comuns del Sistema Nacional de Salut, i que recull en el seu annex VI la cartera de serveis comuns de la prestació ortoprotètica (BOE núm. 222, de 16/09/06).
  • Decret 76/2010, de 30 d'abril, del Consell, pel qual es regula la prestació ortoprotètica en el marc de la sanitat pública en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i que en el seu annex I estableix la cartera de serveis ortoprotètics externs (DOCV núm. 6260, de 05/05/10).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Fins a 4 anys després del fet causant.

Formularis i documentació

- Imprés de Sol·licitud de Reembossament de Material Ortoprotètic, signat per l'usuari o el seu representant legal en la qual conste el NIF del preceptor. - Còpia de la prescripció del facultatiu especialista del sistema sanitari públic. - Factura original de l'adquisició del material ortoprotètic en la qual figure de manera expressa el producte dispensat i l'import abonat . - Model de domiciliació bancària, amb les dades completes del compte bancari del perceptor, o realització del tràmit automatitzat.

Presentació

Presentació

Presencial
D'acord amb l'article 16.4 de la llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els documents que els interessats dirigisquen als òrgans de les Administracions Públiques podran presentar-se: a) En el registre electrònic de l'Administració o Organisme al qual es dirigisquen, així com en els restants registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'article 2.1. b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En les oficines d'assistència en matèria de registres. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. preferentment en
Telemàtica
1.- Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: - El *DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la *FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la *ACCV (*Autoritat de *Certificació de la C.Valenciana). https://sede.gva.es/es/sede_certificados . - També s'admet clau-permanent de l'Estat com a mètode d'autenticació i signatura per a la tramitació telemàtica dins de la seu electrònica de la Generalitat. Aquest mecanisme únicament és acceptat per a les persones físiques i per tant queden excloses les persones jurídiques (empreses, ajuntaments, entitats....). Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2 .- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la *ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Així mateix s'ha de tindre instal·lat en el seu ordinador l'aplicació autosigna en el cas que vaja a realitzar la signatura amb el seu certificat digital. https://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d'aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l'objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d'anotar-se el nom d'aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que li portarà a identificar-se mitjançant l'Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d'emplenar el formulari de dades generals atenent especialment els següents apartats: - En l'apartat Àmbit territorial ha de seleccionar on dirigeix la sol·licitud (*SSTT Castelló, *SSTT València o *SSTT Alacant) - En l'apartat Matèria ha de seleccionar l'opció "Uns altres". - En l'apartat Exposició s'ha d'indicar el nom del procediment. b) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. c) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de La seua presentació). d) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA L'import que es reembossarà serà, com a màxim, IVA inclòs, el que s'especifica en el Catàleg general de material ortoprotètic vigent per a l'article en qüestió. PAGAMENT Ingrés en el compte bancari designat per l'usuari. Nota: en cap cas s'abonaran els articles NO inclosos en el catàleg de productes ortoprotètics vigent en la data en què es va realitzar la prescripció.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa