Sol·licitud de reemborsament de despeses per adquisició de productes farmacèutics. - GVA.ES
Sol·licitud de reemborsament de despeses per adquisició de productes farmacèutics.
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
En els casos en què es produeix un retard en l'acreditació de la condició de pensionista i aquesta es reconeix amb caràcter retroactiu, i l'usuari ha suportat el cost de l'aportació com a actiu (40%) en la prestació farmacèutica.
Requisits
Requisits
- Sol·licitud.
- Reconeixement de la condició de pensionistes.
- Factures originals del pagament de l'aportació del 40% en prestació farmacèutica.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Aquelles persones que tinguen reconegut el dret a l'assistència sanitària en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i estiguen acreditades com a pensionistes.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Ordre de 3 de febrer de 1998 de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el reintegrament de despeses en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3197, de 5/3/98).
- Reial Decret 945/1978, de 14 d'abril, del Ministeri de Sanitat i Seguretat Social, pel qual es dóna nova regulació a l'aportació del beneficiari de la Seguretat Social en la dispensació de les especialitats farmacèutiques (BOE núm. 108, de 6/5/78).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Fins a 5 anys després del fet causant.
Formularis documentació
- Imprés de sol·licitud firmat pel titular de dret o persona amb legitimació activa.
- Document justificatiu de la data en què se li reconeix la condició de pensionista.
- Informes mèdics que indiquen la necessitat de l'assistència i aquells que puguen justificar la sol·licitud.
Presentació
Presentació
Presencial
- Als registres dels òrgans administratius on es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanya a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com a les representacions diplomàtiques o a les oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
- I, preferentment, a:
· Obres d'Inspecció Mèdica de l'Àrea corresponent al domicili habitual de l'usuari.
· Servei d'Atenció a l'Usuari.
· Direcció de Centres d'Especialitats, Serveis Centrals de la Conselleria de Sanitat.
· Registre de la Gerència d'Àrea de Salut d'Alcoi.
On dirigir-se
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - Alacant
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - Castelló
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - València
C/ GIRONA, 26
03001 - Alacant/Alicante
Pl. HORT DELS CORDERS, 12
12001 - Castelló/Castellón
GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74
46008 - València/Valencia
Telemàtica
1.- Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten:
- El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). https://sede.gva.es/es/sede_certificados .
- També s';admet clau-permanent de l';Estat com a mètode d';autenticació i signatura per a la tramitació telemàtica dins de la seu electrònica de la Generalitat. Aquest mecanisme únicament és acceptat per a les persones físiques i per tant queden excloses les persones jurídiques (empreses, ajuntaments, entitats....).
Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados
2 .- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit.
Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora.
3- Així mateix s';ha de tindre instal·lat en el seu ordinador l';aplicació autofirma en el cas que vaja a realitzar la signatura amb el seu certificat digital. https://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html
¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d';aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l';objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que:
1- Haurà d';anotar-se el nom d';aquest tràmit que està llegint.
2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre';ls preparats per a annexar-los en la fase ";DOCUMENTAR"; de la tramitació telemàtica.
3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament.
4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de ";Tramitació telemàtica";, que li portarà a identificar-se mitjançant l';Assistent de Tramitació.
PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA:
a) Haurà d';emplenar el formulari de dades generals atenent especialment els següents apartats:
- En l';apartat Àmbit territorial ha de seleccionar on dirigeix la sol·licitud (Serveis Centrals (Direcció General), SSTT Castelló, SSTT València o SSTT Alacant)
- En l';apartat Matèria ha de seleccionar la matèria objecte del tràmit.
- En l';apartat Exposició s';ha d';indicar el nom del procediment.
b) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau.
c) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de La seua presentació).
d) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre.
La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Imprés de sol·licitud firmada pel titular de dret o persona amb legitimació activa.
- Document justificatiu de la data en què se li reconeix la condició de pensionista.
- Informes mèdics que indiquen la necessitat de l'assistència i aquells que puguen justificar la sol·licitud.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Direcció Territorial de Sanitat - Alacant
- Direcció Territorial de Sanitat - València
- Direcció Territorial de Sanitat - Castelló
C/ GIRONA, 26
03001 - Alacant/Alicante
GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74
46008 - València/Valencia
Pl. HORT DELS CORDERS, 12
12001 - Castelló/Castellón
Observacions
Observacions
Contra la resolució podrà interposar-se reclamació prèvia davant l'òrgan que resol, d'acord amb l'art. 71 de la Llei de Procediment Laboral.
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
Quantia.
- La sol·licita l'usuari (aportació per receptes).
Pagament.
- Ingrés en el compte bancari designat per l'usuari.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Conselleria de Sanitat
C/ MISSER MASCÓ, 31 -33
46010 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí