Detall de Procediment

Sol·licitud de reemborsament de despeses per trasllat de pacients fora del seu entorn habitual per a rebre assistència, i dietes d'hostalatge i manutenció.

Codi SIA: 210928
Codi GUC: 1464
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Subvenció de les despeses de desplaçament, hostalatge i manutenció d'usuaris remesos en un transport no concertat i per prescripció facultativa a centres sanitaris fora del seu entorn habitual.

Observacions

Observacions

* TRANSPORT NO CONCERTAT El transport no concertat és aquell que s'utilitza per al desplaçament de pacients, per raó d'assistència sanitària amb vehicles i/o per empreses de transport de caràcter públic o privat, sense relació contractual alguna amb la Conselleria de Sanitat. Pot ser de dos tipus: - Transport sanitari no concertat: és aquell que es realitza per al desplaçament de persones malaltes, accidentades o per una altra raó sanitària, en vehicles especialment preparats a l'efecte i que reben la denominació genèrica d'ambulàncies. - Transport no sanitari: és aquell que es realitza en vehicles ordinaris de transport de viatgers, sent per tant, vehicles no preparats per al trasllat de pacients. Poden ser taxi, ferrocarril, metro, tramvia, autobús de línia, vehicle propi, avió, helicòpter, vaixell. * SITUACIONS CONTEMPLADES - Desplaçament a centres sanitaris fora de la Comunitat Valenciana - Desplaçaments dins de la Comunitat Valenciana (Rehabilitació (només interurbans), Hemodiàlisi, Oncològics, Trasplantaments) - Dietes hostalatge i manutenció, fora de la Comunitat Valenciana i dins de la Comunitat Valenciana (en este últim cas només en pacients oncològics i trasplantats).

Requisits

Requisits

a) TRANSPORT SANITARI NO CONCERTAT (ambulàncies): - Només en les situacions previstes en la normativa reguladora de reintegrament de despeses. b) TRANSPORT NO SANITARI: 1. TAXI - Pacients amb lesions que dificulten manifestament la deambulació, dèficits visuals severs, alteracions importants de la psicomotricitat, o portadors d'ortopròtesi, sempre que tals circumstàncies impedisquen la utilització de mitjans de transport col·lectiu i no necessiten trasllat en llitera. - Pacients sotmesos a tractaments d'hemodiàlisi. 2. MITJANS ORDINARIS Inclou el ferrocarril, metro, tramvia, autobús de línia i excepcionalment avió, helicòpter i barco. Utilització: - Pacients sotmesos a tractaments prolongats d'hemodiàlisi, rehabilitació i ràdio-quimioteràpia, la situació clínica del qual possibilite la utilització d'este mitjà de transport. - Pacients remesos a tractament, per prescripció d'un facultatiu de l'àmbit de la Conselleria de Sanitat, a un centre assistencial de fora de la Comunitat Valenciana. - S'autoritza així mateix l'abonament de despeses per desplaçament a nivell interprovincial, dins de la Comunitat Valenciana, als pacients afectes per les següents patologies: - Pacients oncològics menors de 18 anys. - Pacients en llista d'espera de trasplantament o trasplantats, en els seus desplaçaments al centre de referència, per a rebre assistència sanitària per esta patologia, o a conseqüència d'ella. - Els pacients oncològics menors de 18 anys, també tindran dret a l'abonament de desplaçaments a nivell intraprovincial, dins de la Comunitat Valenciana, per a rebre assistència per la dita patologia o a conseqüència d'ella. Podrà autoritzar-se així mateix el desplaçament d'un acompanyant en els següents casos: - Pacients menors de 18 anys. - Pacients la situació clínica dels quals requerisca imprescindiblement de l'ajuda d'una altra persona durant el desplaçament. Quan podent utilitzar el pacient mitjans ordinaris de transport, no existisca en la localitat de residència cap d'estos, o si existixen, no hi haguera servici el dia que el pacient ho necessitara per no ser diari, es podrà autoritzar l'ús de taxi fins a l'enllaç amb el ferrocarril o autobús de línia més pròxim. Si el trasllat per a rebre assistència fóra a sol·licitud del pacient i este fóra autoritzat, les despesess de desplaçament sempre seran al seu càrrec. Quan per falta de recursos del Sistema Nacional de Salut s'autoritze l'assistència en centre sanitari radicat a l'estranger o en situacions excepcionals dins del territori nacional, es podrà autoritzar l'ús d'avió, abonant en qualsevol cas la tarifa en classe turista. També té condició de mitjà ordinari de transport el vaixell, en casos de desplaçaments des de o cap a territori extrapeninsular. 3. VEHICLE PROPI - Destinat a pacients sotmesos a tractament d'hemodiàlisi que sol·liciten acollir-se a la modalitat de reintegrament per utilització de vehicle propi. - En tots els casos el pacient ho sol·licitarà per escrit, indicant en este, que es fa responsable de les conseqüències que pogueren derivar-se de la utilització del citat vehicle, en el desplaçament. - En els restants casos, no s'admetrà l'ús de mitjans propis, abonant-se en tot cas la tarifa corresponent al mitjà ordinari de transport més econòmic.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Aquelles persones que tinguen reconegut el dret d'assistència, a l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i que es troben en alguna de les següents situacions:

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 1030/2006 de 15 de setembre, que estableix la cartera de serveis comuns del Sistema Nacional de Salut i el procediment per a la seua actualització.
  • Reial decret llei 16/2012 de 20 d'abril, de mesures urgents per a garantir la sostenibilitat del SNS i millorar la qualitat i seguretat de les seues prestacions.
  • Orde de 26 d'abril de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el transport no concertat d'usuaris i dietes d'hostalatge i manutenció a l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4272, de 17/06/02).
  • Correcció d'errors de l'Orde de 26 d'abril de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el transport no concertat d'usuaris i dietes d'hostalatge i manutenció en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4393, de 05/12/02).
  • Resolució d'1 d'abril del 2010, de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'actualitzen les tarifes de reembossament de transport no concertat d'usuaris en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6254, de 27/04/2010).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any, amb dret de 4 anys des del fet causant.

Formularis i documentació

- Sol·licitud signada pel titular del dret o persona amb legitimació activa. - Justificant emés pel centre sanitari de destinació en el qual s'especifiquen els dies que ha sigut atés el pacient en el citat centre tant en règim de consulta externa com d'hospitalització. - Model de domiciliació bancària.

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - Oficines d'Inspecció Mèdica de l'Àrea corresponent al domicili habitual de l'usuari. - Serveis d'Atenció a l'Usuari del seu hospital, Centre d'especialidaes o Direcció d'Atenció Primària. - Direcció de Centres d'Especialitats, Serveis Centrals de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. I preferentment en: - Registre de les direccions territorials de Sanitat d'Alacant, Castelló i València que indiquem a continuació:
Telemàtica
1.- Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). https://sede.gva.es/es/sede_certificados . - També s';admet clau-permanent de l';Estat com a mètode d';autenticació i signatura per a la tramitació telemàtica dins de la seu electrònica de la Generalitat. Aquest mecanisme únicament és acceptat per a les persones físiques i per tant queden excloses les persones jurídiques (empreses, ajuntaments, entitats....). Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2 .- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Així mateix s';ha de tindre instal·lat en el seu ordinador l';aplicació autofirma en el cas que vaja a realitzar la signatura amb el seu certificat digital. https://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d';aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l';objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d';anotar-se el nom d';aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre';ls preparats per a annexar-los en la fase ";DOCUMENTAR"; de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de ";Tramitació telemàtica";, que li portarà a identificar-se mitjançant l';Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d';emplenar el formulari de dades generals atenent especialment els següents apartats: - En l';apartat Àmbit territorial ha de seleccionar on dirigeix la sol·licitud (Serveis Centrals (Direcció General), SSTT Castelló, SSTT València o SSTT Alacant) - En l';apartat Matèria ha de seleccionar la matèria objecte del tràmit. - En l';apartat Exposició s';ha d';indicar el nom del procediment. b) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. c) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de La seua presentació). d) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Observacions

Observacions

Contra la resolució podrà interposar-se reclamació prèvia davant l'òrgan que resol, d'acord amb l'art. 71 de la Llei de Procediment Laboral.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Pagament per transferència bancària. Quantia: - Desplaçaments: tarifa segons quilometratge - Dietes: Veure tarifes en els annexos de l'Orde de 26 d'abril del 2002 i en la Resolució d'1 d'abril del 2010.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa