Autorització de conducció de cadàvers del grup I dins de la Comunitat Valenciana. - GVA.ES
Autorització de conducció de cadàvers del grup I dins de la Comunitat Valenciana.
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
És preceptiva l'autorització sanitària de la Direcció Territorial de Sanitat per a la conducció de cadàvers o de restes cadavèriques, criatures abortives i membres procedents d'amputacions dels classificats en el grup I en el Reglament de Policia Sanitària Mortuòria.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Els familiars del difunt, la funerària en nom dels familiars i per ordre judicial.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Decreto 2263/1974, de 20 de julio, del Ministerio de la Gobernación, por el que se aprueba el Reglamento de Policía Sanitaria Mortuoria (BOE nº 196, de 17/8/74).
- Decreto 39/2005, de 25 de febrero, del Consell de la Generalitat, por el que se aprueba el Reglamento por el que se regulan las prácticas de policía sanitaria mortuoria en el ámbito de la Comunidad Valenciana (DOGV nº 4961, de 8/03/05).
- Decreto 195/2009, de 30 de octubre, del Consell, por el que se aprueba la modificación del reglamento por el que se regulan las prácticas de policía sanitaria mortuoria en el ámbito de la Comunitat Valenciana, aprobado por el Decreto 39/2005, de 25 de febrero, del Consell (DOCV nº 6138, de 05/11/09).
- Corrección de errores del Decreto 195/2009, de 30 de octubre, del Consell, por el que se aprueba la modificación del reglamento por el que se regulan las prácticas de policía sanitaria mortuoria en el ámbito de la Comunitat Valenciana, aprobado por el Decreto 39/2005, de 25 de febrero, del Consell (DOCV nº 6209, de 18/02/10).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis i documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any
Formularis i documentació
- S'ha d'emplenar el model de sol·licitud normalitzat.
- Certificat mèdic de defunció.
- Certificat de conservació en cambra frigorifica, si escau.
- Acta d'embalsamament o conservació transitòria del cadàver, si escau.
- Documentació judicial, si escau.
-Acreditació de la representació legal, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderament de l'Administració General de l'Estat, si escau.
- Altres autoritzacions
Presentació
Presentació
Presencial
- En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
- Si es tramita TELEMÀTICAMENT, deberan anar a l'enllaç correspomdiente en l'apartat "Tramitació Telemàtica"
- Si es tramita presencialment, fer-ho preferentment en:
On dirigir-se
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - Alacant
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - Castelló
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - València
C/ GIRONA, 26
03001 - Alacant/Alicante
Pl. HORT DELS CORDERS, 12
12001 - Castelló/Castellón
GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74
46008 - València/Valencia
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, o aquelles que voluntàriament realitzen la tramitació telemàtica, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se.
Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten:
-El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana).
-I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados
2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la *ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en:
- En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&;*version=*amp
- I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/
Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora.
3.- *Clickando en l'enllaç directe indicat en “Com es tramita telemàticament?” o en l'enllaç “TRAMITAR AMB CERTIFICAT” (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre.
4.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas:
És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes
vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Presentació de sol·licituds.
- Comprovació de dades.
- L'autorització la concedeix o denega la Direcció Territorial de Sanitat.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
- Direcció Territorial de Sanitat - Alacant
- Direcció Territorial de Sanitat - València
- Direcció Territorial de Sanitat - Castelló
C/ GIRONA, 26
03001 - Alacant/Alicante
GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74
46008 - València/Valencia
Pl. HORT DELS CORDERS, 12
12001 - Castelló/Castellón
Observacions
Observacions
No és possible recórrer.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Direcció Territorial de Sanitat - Alacant
- Direcció Territorial de Sanitat - València
- Direcció Territorial de Sanitat - Castelló
C/ GIRONA, 26
03001 - Alacant/Alicante
GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74
46008 - València/Valencia
Pl. HORT DELS CORDERS, 12
12001 - Castelló/Castellón
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí
Sancions
Sancions
Respecte a les infraccions i sancions, cal estar al que es disposa en l'article 58, 59 i 60 del Reglament de Policia Sanitària Mortuòria i subsidiàriament la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, llevat que les infraccions constituïsquen delicte o falta.