Detall de Procediment

Comunicació d'inici d'activitat amb declaració responsable de laboratoris de salut pública.

Codi SIA: 211528
Codi GUC: 15446
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Comunicar a l'administració sanitària l'inici de l'activitat.

Observacions

Observacions

* LABORATORIS DE SALUT PÚBLICA Els laboratoris de salut pública són aquells que realitzen anàlisi en el camp de la seguretat alimentària i ambiental amb especial atenció a les anàlisis de contaminants biòtics i abiòtics en aliments, aigües i aire ambient. * CONDICIONS I REQUISITS DELS LABORATORIS Els laboratoris hauran de complir els requisits següents: 1. Hi haurà un responsable de les operacions tècniques, que haurà de ser una persona titulada superior química, farmacèutica, biòloga, veterinària, metgessa, o titulació equivalent a este efecte. 2. Disposaran del personal tècnic i auxiliar necessari per a l'adequat funcionament del laboratori. 3. Els locals, les instal·lacions, les substàncies i les condicions ambientals permetran la correcta realització de les anàlisis i les condicions de seguretat. 4. Els equips i materials seran els necessaris per a la correcta realització de la seua activitat analítica. 5. Disposaran d'un sistema de registres on s'identifiquen les mostres analitzades, el mètode o procediment utilitzat, i els resultats obtinguts. Els registres hauran de conservar-se almenys cinc anys. Els informes de les anàlisis reflectiran de forma clara els resultats, la identificació del laboratori, la descripció de les mostres, la data de l'anàlisi, la firma i càrrec de la persona responsable i una declaració que l'informe només afecta les mostres analitzades. 6. El laboratori tindrà implantat un sistema de la qualitat apropiat al tipus, volum i abast de les seues activitats. 7. Hi haurà un registre de totes les reclamacions rebudes i de les accions preses pel laboratori per a la seua resolució.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Representants legals de laboratoris ubicats en el territori de la Comunitat Valenciana que realitzen les seues activitats analítiques en l'àmbit de la seguretat alimentària i ambiental. EXCLUSIONS Queden exclosos del Decret 106/2010, els laboratoris d'anàlisis clíniques regulats pel Decret 27/1987, de 30 de març, del Consell, així com els laboratoris de l'àmbit de la producció i sanitat animal i els agroalimentaris dependents de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Directiva 2006/123/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de desembre del 2006, relativa als servicis en el mercat interior (DOUE núm. 376, de 27/12/06).
  • Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el Lliure Accés a les Activitats de Servicis i el seu Exercici (BOE NÚM. 283 de 24/11/09).
  • Decret 106/2010, de 25 de juny, del Consell, sobre laboratoris de salut pública en l'àmbit de la seguretat alimentària i ambiental (DOCV núm. 6299, de 29/06/10).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

La comunicació haurà de remetre's prèviament a l'inici de les seues activitats o dins dels dos primers mesos de funcionament.

Presentació

Presentació

Presencial
- Als registres dels òrgans administratius on es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanya a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com a les representacions diplomàtiques o a les oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, a:

On dirigir-se

Telemàtica
1.- Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). https://sede.gva.es/es/sede_certificados . - També s';admet clau-permanent de l';Estat com a mètode d';autenticació i signatura per a la tramitació telemàtica dins de la seu electrònica de la Generalitat. Aquest mecanisme únicament és acceptat per a les persones físiques i per tant queden excloses les persones jurídiques (empreses, ajuntaments, entitats....). Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2 .- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Així mateix s';ha de tindre instal·lat en el seu ordinador l';aplicació autofirma en el cas que vaja a realitzar la signatura amb el seu certificat digital. https://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d';aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l';objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d';anotar-se el nom d';aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre';ls preparats per a annexar-los en la fase ";DOCUMENTAR"; de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de ";Tramitació telemàtica";, que li portarà a identificar-se mitjançant l';Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d';emplenar el formulari de dades generals atenent especialment els següents apartats: - En l';apartat Àmbit territorial ha de seleccionar on dirigeix la sol·licitud (Serveis Centrals (Direcció General), SSTT Castelló, SSTT València o SSTT Alacant) - En l';apartat Matèria ha de seleccionar la matèria objecte del tràmit. - En l';apartat Exposició s';ha d';indicar el nom del procediment. b) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. c) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de La seua presentació). d) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- El representant legal del laboratori remetrà a la Direcció General de Salut Pública o a l'òrgan competent la comunicació prèvia, segons el model normalitzat. - Hauran de comunicar-se els cessaments de l'activitat i qualsevol modificació substancial de les dades reflectides en la comunicació prèvia.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa