Detall de Procediment

Sol·licitud d'ajudes destinades a la realització de cursos del programa voluntari de comprensió de la societat valenciana Escola d'Acollida.

Codi SIA: 211548
Codi GUC: 15554
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(14-01-2012
13-02-2012)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Les ajudes s'atorgaran en concepte de subvenció a fi de contribuir al finançament dels gastos corrents derivats de la impartició del programa voluntari de comprensió de la societat valenciana Escola d'Acollida en la Comunitat Valenciana, per part d'agents socials, entitats locals, col·legis professionals i universitats degudament autoritzades per la Conselleria de Justícia i Benestar Social. - Les subvencions aniran destinades a finançar els gastos corrents derivats del desenrotllament de les activitats, sense que puguen entendre's subvencionables els gastos relatius al funcionament ordinari de l'entitat que no tinguen relació directa amb els cursos objecte d'impartició, ni l'adquisició de material inventariable. - Els cursos objecte de finançament hauran de ser executats a la Comunitat Valenciana durant l'exercici 2012 i aniran dirigits a persones immigrants que residisquen en qualsevol municipi del seu àmbit territorial.

Requisits

Requisits

a) Haver sigut autoritzades per a la impartició mitjançant una resolució expedida per la Conselleria competent en matèria d'immigració, tal com establix l'Orde 11/2010, de 27 de setembre, que regula l'autorització per a la impartició del programa voluntari de comprensió de la societat valenciana Escola d'Acollida. b) Estar legalment constituïdes i inscrites en el registre administratiu que en funció de la seua naturalesa jurídica li corresponga. c) Estar al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. d) No concórrer-hi cap de les circumstàncies establides en l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Per a ser finançables els cursos del programa voluntari de comprensió de la societat valenciana Escola d'Acollida, la finançament dels quals serà objecte d'esta convocatòria, hauran de reunir les característiques següents: a) Els continguts dels dits cursos respondran als establits per al programa voluntari de comprensió de la societat valenciana en l'article 6 del Decret 93/2009, de 10 de juliol, del Consell. b) Hauran de ser impartits en règim de gratuïtat per a les persones immigrants que hi assistisquen i amb mitjans materials adequats per a proporcionar les activitats contingudes en el programa Escola d'Acollida. c) Tindran una duració mínima de 40 hores lectives. d) Hauran de ser impartits per diplomats o llicenciats en aquelles especialitats que tinguen relació amb les matèries que s'han d'impartir. Els professors seran voluntaris, en cap cas rebran remuneració. e) La ràtio d'alumnes per curs no podrà ser inferior a 20 ni superior a 40. f) L'edat mínima per a participar en els cursos és de 18 anys.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar les ajudes els agents socials, entitats locals, col·legis professionals i universitats que complisquen els requisits següents:

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Orde 21/2011, de 28 de desembre, de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, per la qual es regulen i convoquen ajudes destinades a la realització de cursos del programa voluntari de comprensió de la societat valenciana Escola d'Acollida per a l'exercici 2012 (DOCV núm. 6691, de 13/01/12).
  • Resolució de 26 d'abril del 2012, del conseller de Justícia i Benestar Social, per la qual es dóna publicitat als crèdits que financen les ajudes convocades per mitjà de l'Orde 21/2011, de 28 de desembre, de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, per la qual es regulen i convoquen ajudes destinades a la realització de cursos del programa voluntari de comprensió de la societat valenciana Escola d'Acollida, per a l'any 2012 (DOCV núm. 6770, de 09/05/12).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà d'un mes comptat des de la publicació de la convocatòria en el DOCV núm. 6691, de 13/01/12. L'incompliment del dit termini determinarà automàticament l'exclusió de la convocatòria.

Formularis i documentació

Les sol·licituds es formalitzaran segons el model normalitzat i aniran dirigides a la Direcció General d'Integració i Cooperació de la Conselleria de Justícia i Benestar Social. Estos models de sol·licitud també estan a disposició dels interessats en la pàgina web http://www.cic.gva.es. La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació següent: a) Fotocòpia compulsada de la targeta de persones jurídiques i entitats en general, que conste el CIF de l'entitat sol·licitant. b) Autorització expressa a la Conselleria de Justícia i Benestar Social perquè esta comprove les dades d'identitat del sol·licitant per mitjà del Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, segons establix l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. En el cas de no prestar l'autorització anterior, haurà de presentar-se fotocòpia compulsada del DNI del representant legal de l'entitat local. c) Fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa de la capacitat del signatari de la sol·licitud per a representar l'entitat (escriptura d'apoderament o certificat de l'acord de l'òrgan de govern de l'entitat facultant el representant legal per a subscriure la sol·licitud). d) Fotocòpia compulsada del document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el registre administratiu que per la seua naturalesa jurídica li corresponga (associacions, fundacions o entitats religioses). e) Fotocòpia compulsada dels estatuts vigents de l'entitat (només per als agents socials). f) Projecte tècnic que acredite els aspectes essencials relatius a la planificació dels cursos que es vol realitzar durant l'exercici, en el qual s'arreplegaran, almenys, les dades següents: - Dades de l'entitat. - Calendari previst de realització dels diferents cursos. - Estimació del nombre d'alumnes per edició. - Relació de personal docent de què disposarà l'entitat i la seua idoneïtat per a la impartició de les diverses matèries. - Ubicació de les seus en què s'impartiran els cursos. - Règim de prestació del servici i altres qüestions organitzatives. g) Model de domiciliació bancària degudament omplida, segons el model que figura en el Portal de la Generalitat (www.gva.es) accedint a l'apartat "Guia Prop" en el cas que s'inicie la seua relació amb l'Administració de la Generalitat Valenciana o quan es tracte d'un nou compte bancari. La presentació de la sol·licitud d'esta convocatòria permet l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè la Direcció General d'Integració i Cooperació obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en este cas el sol·licitant no haurà d'aportar els certificats corresponents. La Direcció General d'Integració i Cooperació es reserva el dret de requerir al sol·licitant si la informació obtinguda presenta alguna incidència. No obstant això, la no-autorització en l'imprés de sol·licitud d'esta convocatòria o la denegació de la dita autorització en un moment posterior, que haurà de realitzar-se pel sol·licitant per mitjà de comunicació expressa i escrita en este sentit, suposarà que el sol·licitant ha d'aportar, junt amb la sol·licitud, els corresponents certificats emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques i la Tresoreria de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Estaran exemptes de la presentació dels documents arreplegats en les lletres a), b), c), d) i e) , aquelles entitats que ja els hagueren presentat amb motiu de la presentació d'alguna sol·licitud d'ajudes a la Direcció General d'Integració i Cooperació, i no s'hagueren produït canvis en esta documentació. En este cas hauran d'indicar en la sol·licitud la convocatòria en què es va presentar la documentació i número d'expedient.

Presentació

Presentació

Presencial
Les sol·licituds, junt amb els formularis i la documentació, hauran d'estar degudament formalitzades i subscrites per qui exercisca la representació de l'entitat i podran presentar-se en els llocs següents: - En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la documentació en la corresponent oficina de correus ha d'efectuar-se en sobre obert a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Justícia i Benestar Social siga segellat i datat abans de ser certificat, de conformitat amb l'article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el reglament que regula la prestació dels servicis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). - I, preferentment, en:

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Si després de la recepció de la instància i la documentació adjunta s'observara que falten documents o dades essencials per a la resolució de l'expedient, la Direcció General d'Integració i Cooperació requerirà, per correu certificat i amb justificant de recepció, a l'entitat sol·licitant i li concedirà un termini de 10 dies perquè puga esmenar la falta o adjuntar els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, se la tindrà per desistida de la seua sol·licitud. La declaració de l'esmentat desistiment es realitzarà en la resolució de la convocatòria a què fa referència la base novena d'esta convocatòria. - La concessió de les subvencions es realitzarà per mitjà del procediment de concurrència competitiva a què es referixen l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l'article 55.1 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, d'acord amb els criteris de valoració fixats en estes bases. - L'examen i valoració dels expedients presentats, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes, correspondran a una comissió de valoració. - Una vegada realitzada la proposta de la comissió avaluadora sobre l'adjudicació de quantitats i la denegació de la subvenció a les entitats que no complisquen els requisits, el conseller de Justícia i Benestar Social resoldrà esta convocatòria. - En tot cas, la denegació de la subvenció ha de ser motivada i les raons es faran constar en la resolució indicada. - La resolució ha de ser dictada i publicada en el termini màxim de sis mesos comptadors des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'esta convocatòria. - En el cas que transcorregut el dit termini no s'haja dictat cap resolució, les sol·licituds presentades es consideraran desestimades. - La resolució esmentada serà publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que establix l'article 18 de la Llei General de Subvencions.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Tota sol·licitud estarà subjecta a una valoració formal, prèvia, que supervisarà si es complixen els requisits formals previstos en la base segona, tercera i quarta, així com que s'hi adjunta la documentació establida en la base quinta d'esta convocatòria, i es denega la subvenció per a les sol·licituds que no complisquen estos requisits. La comissió avaluadora efectuarà la valoració tècnica de les sol·licituds que superen la valoració formal de l'apartat anterior i l'assignació de l'import de les ajudes previstes en esta convocatòria, tenint en compte les bases de la convocatòria i els criteris de valoració següents: a) Nombre d'edicions i memòria tècnica de l'exercici anterior: fins a 15 punts. b) Nombre d'edicions previstes per al 2012: fins a 15 punts. c) Nombre de seus amb les quals compta l'entitat per a la impartició dels cursos: fins a 10 punts. d) Àmbit territorial d'execució i desenrotllament del projecte: fins a 10 punts. e) Perfil professional i nombre dels recursos humans que impartisquen els cursos: fins a 15 punts. f) Qualitat i coherència del contingut tècnic del projecte: fins a 30 punts. g) Inscripció en el Registre d'entitats de Voluntariat de la Comunitat Valenciana (només agents socials): fins a 5 punts. Els projectes valorats segons els anteriors criteris hauran d'aconseguir la puntuació mínima de 50 punts, en cas contrari suposarà la denegació de la subvenció sol·licitada.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General d'Integració i Cooperació que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se resolució.

Obligacions

Obligacions

Les entitats beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions següents: a) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció, executant els cursos objecte de subvenció en l'exercici 2012. b) Acreditar davant de l'entitat concedent la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció. c) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control. d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb la subvenció concedida, així com a les actuacions de comprovació que efectue la Conselleria de Justícia i Benestar Social en relació amb l'objecte i la destinació de l'ajuda concedida. e) Comunicar a la Conselleria de Justícia i Benestar Social, a través de la Direcció General d'Integració i Cooperació, l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat prevista en esta convocatòria. Esta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. f) Justificar davant de la Direcció General d'Integració i Cooperació l'ajuda en els termes i terminis previstos en esta orde. g) Donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la Conselleria de Justícia i Benestar Social. A este efecte hauran d'incorporar en tot el material imprés que es derive de les activitats objecte d'esta orde el logotip de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, que serà facilitat a les entitats beneficiàries per la Direcció General d'Integració i Cooperació. h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en la base tretzena d'esta orde. i) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, havent d'acreditar este aspecte amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió d'esta convocatòria, així com en els processos de justificació de l'ajuda concedida, en cas de no haver atorgat l'autorització a què fa referència l'apartat 2 de la base quinta d'esta convocatòria. j) Conservar els documents que acrediten la titulació del professorat i els llistats d'alumnes inscrits/es en cada edició del curs. k) Totes les altres obligacions que establisca l'article 14 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que establixen els articles 107, 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, esta convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació: a. El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant del conseller de Justícia i Benestar Social en el termini d'un mes comptador des de la seua publicació. b. El recurs contenciós administratiu haurà de presentar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos des de la seua publicació.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA S'establix un import màxim de subvenció per entitat de 25.000 euros, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries que finalment es fixen per a esta. PAGAMENT Llevat que la legislació de la Generalitat permeta un règim de lliurament de transferències corrents distint, el pagament de les ajudes i subvencions previstes en esta convocatòria se subjectarà al que disposa l'article 47 bis del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, i s'establirà el règim següent: a) S'anticiparà un 40% de l'import de la subvenció, després de la concessió d'esta. b) La resta es lliurarà després de la justificació pel beneficiari del compliment de la totalitat de l'objecte de la subvenció atorgada. La resolució de concessió de les ajudes fixarà finalment, en el cas que la legislació de la Generalitat establisca un règim de lliurament de transferències corrents diferent del previst en el paràgraf anterior, el règim de pagament de les ajudes a què haja de subjectar-se esta convocatòria. L'entitat beneficiària estarà exempta de la constitució de garanties per pagaments anticipats si reunix els requisits disposats per l'article 47 bis del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, en la resta de supòsits s'exigirà garantia d'acord amb la normativa aplicable.

Termini màxim

Termini màxim

- La resolució ha de ser dictada i publicada en el termini màxim de sis mesos comptats des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'esta convocatòria. - En el cas que transcorregut el dit termini no s'haja dictat cap resolució, les sol·licituds presentades es consideraran desestimades.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.