Detall de Procediment

Sol·licitud del document de registre per a transport de mol·luscos bivalves, equinoderms, tunicats i gasteròpodes marins vius.

Codi SIA: 211685
Codi GUC: 16236
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Els agents que s'indiquen en l'apartat següent han de sol·licitar a la conselleria competent en matèria de pesca el model oficial de document de registre que ha d'acompanyar qualsevol trasllat que es produïsca entre la zona de producció o l'establiment d'aqüicultura fins a un establiment de destinació (centre de depuració, centre d'expedició o indústria).

Observacions

Observacions

* DESTINACIÓ DE CÒPIES DELS DOCUMENTS DE REGISTRE - Hi ha d'haver una còpia en poder del productor o recol·lector, una altra s'ha d'entregar a l'establiment receptor i una tercera còpia s'ha de retornar després d'utilitzar-la i amb una periodicitat mensual a l'administració de pesca. - Les diferents còpies dels documents de registre s'han de conservar durant un període de dotze mesos.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els productors i recol·lectors (mariscadors); els centres de depuració, en cas que no siguen centres d'expedició, i qualsevol que necessite realitzar un trasllat abans de la seua primera venda.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reglament (CE) núm. 853/2004 del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004, pel qual s'estableixen les normes específiques d'higiene dels aliments d'origen animal (DOUE núm. 139, de 30/04/04).
  • Resolució de 6 de febrer de 2012, de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableix el model oficial de document de registre per al trasllat de mol·luscos bivalves, equinoderms, tunicats i gasteròpodes marins vius (DOCV núm. 6724, de 29/02/12).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Presentació

Presentació

Presencial
Els documents s'han de sol·licitar, preferentment, a través de les oficines comarcals i direccions territorials de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i a través d'aquesta fitxa d'informació.
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, tot i que no estan obligades a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc16236. Quan les persones sol·licitants estiguen obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però facen la sol·licitud de forma presencial, es requeriran les persones interessades perquè la presenten electrònicament. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual s'haja fet la presentació telemàtica. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests, els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clave signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les oficines comarcals o direccions territorials de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, després de realitzar les comprovacions oportunes, facilitarà a la persona interessada els documents sol·licitats per a utilitzar-los durant un període màxim d'un mes.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Les oficines comarcals i les direccions territorials de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, tot i que no estan obligades a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=16236. Quan les persones sol·licitants estiguen obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però facen la sol·licitud de forma presencial, es requeriran les persones interessades perquè la presenten electrònicament. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual s'haja fet la presentació telemàtica. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests, els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clave signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Les oficines comarcals i les direccions territorials de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

En cas que es transporten mol·luscos bivalves vius, equinoderms, tunicats o gasteròpodes marins vius sense el seu corresponent document de registre per al trasllat o amb un document defectuosament omplit, s'aplicaran les sancions previstes en la Llei 2/1994, de 18 d'abril, sobre defensa dels recursos pesquers i la Llei 3/2001, de 26 de març, de pesca marítima de l'Estat.