Detall de Procediment

Sol·licitud de quarantena o inspecció prèvia a la introducció de palmeres en zones d'influència dels palmerars de rellevància de la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 211099
Codi GUC: 2556
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El control en la introducció i circulació d'espècies de palmeres foranes a la nostra Comunitat atesa la inqüestionable relació existent entre la introducció d'aquestes palmeres foranes i la detecció de plagues. Aquests controls es realitzaran mitjançant inspeccions i mesures de quarantena de sis mesos en instal·lacions pròpies i fora de les zones d'influència. En cas que no es compte amb instal·lacions pròpies, podran dur-se a terme en l'Àrea de Sanitat Vegetal de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, situada al municipi de Silla.

Observacions

Observacions

La data de començament de la quarantena serà la de registre d'entrada de la sol·licitud.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Planteristes, comerciants, conreadors, posseïdors individuals o institucions no comercials que vulguen introduir material vegetal procedent de qualsevol origen als municipis següents: Elx, Orihuela i Alacant, Monforte del Cid, Aspe, Crevillent, Albatera, Catral, Dolores, San Fulgencio, Santa Pola i Guardamar del Segura.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

Imprés normalitzat de sol·licitud. - Documentació comercial justificativa de la procedència del material vegetal de palmes. - El passaport fitosanitari o la documentació administrativa certificadora d'haver passat de manera satisfactòria la primera duana comunitària.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. - I, preferentment: A les oficines comarcals de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca https://agricultura.gva.es/va/web/oca/la-teua-oficina-comarcal-agraria O en les seues direccions territorials
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- A fi d'iniciar les inspeccions i mesures de quarantena les persones interessades han de comunicar, mitjançant un escrit dirigit al servei competent en matèria de prevenció fitosanitària de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, la intenció d'introduir material vegetal de palmes en les zones geogràfiques esmentades en l'apartat "sol·licitants", per a la qual cosa han d'indicar: a) Espècies que es volen introduir. b) Nre. d'exemplars per espècie. c) Altura o diàmetre mitjà de cada una de les espècies. d) Origen i/o procedència última. e) Situació del material vegetal on es vol que es duguen a terme les inspeccions i s'adopten les mesures de quarantena. - Les inspeccions fitosanitàries i el procés d'adopció de mesures de quarantena s'iniciarà amb la prèvia aportació de la documentació comercial justificativa de la procedència del material vegetal de palmes, el passaport fitosanitari o la documentació administrativa certificadora d'haver passat de manera satisfactòria la primera duana comunitària. Així mateix, estaran obligats a posar a la disposició dels inspectors encarregats de realitzar i supervisar les mesures de quarantena els mitjans personals i materials necessaris per a la mobilització i el maneig del material vegetal que s'ha d'inspeccionar. - El material vegetal de palmeres que inicie el procés d'inspecció i les mesures de quarantena prèvies a la seua entrada en les zones delimitades es marcarà per a la seua inequívoca identificació. - La inspecció i execució de les mesures fitosanitàries de quarantena es realitzarà sobre la base de les previstes en l'article 18 de la Llei 43/2002, de 20 de novembre, de sanitat vegetal, prenent com a referència per a la seua aplicació el procés assenyalat a continuació: 1. Revisió de la documentació comercial, administrativa i fitosanitària. 2. Identificació i marcatge dels exemplars. Immobilització. 3. Inspecció visual individualitzada. En cas de dubte o sospita, obertura de la palmera. Si resultara positiu, destrucció de la palmera i separació de la resta del lot sota umbracle. 4. Tractaments insecticides segons l'Ordre de 26 de maig de 2003, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua. 5. Registre dels tractaments i altres mesures aplicades. 6. Inspecció visual, almenys una al mes, durant un període mínim de tres mesos. Observació de possibles símptomes. Si resultara positiu, separació del lot, col·locació sota umbracle i destrucció de la palmera. Si resultara negatiu, concessió de l'autorització d'entrada. - Amb caràcter general, les mesures adoptades de les previstes en el punt anterior les han d'executar les persones interessades i les despeses que s'originen aniran a càrrec seu, d'acord amb l'article 19 de la Llei 43/2002, de 20 de novembre, de sanitat vegetal. - El material vegetal de palmes que haja passat satisfactòriament les inspeccions i mesures de quarantena rebrà la corresponent documentació administrativa acreditativa d'aquest fet, la qual cosa permetrà l'entrada o plantació d'aquest en les zones delimitades. - Els agents interessats han de portar els corresponents registres mercantils i administratius dels lots o sublots constituïts, a fi de poder fer un seguiment precís de la destinació del material inspeccionat.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa