Sol·licitud de quarantena o inspecció prèvia a la introducció de palmeres en zones d'influència dels palmerars de rellevància de la Comunitat Valenciana. - GVA.ES
Sol·licitud de quarantena o inspecció prèvia a la introducció de palmeres en zones d'influència dels palmerars de rellevància de la Comunitat Valenciana.
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
El control en la introducció i circulació d'espècies de palmeres foranes a la nostra Comunitat atesa la inqüestionable relació existent entre la introducció d'aquestes palmeres foranes i la detecció de plagues.
Aquests controls es realitzaran mitjançant inspeccions i mesures de quarantena de sis mesos en instal·lacions pròpies i fora de les zones d'influència. En cas que no es compte amb instal·lacions pròpies, podran dur-se a terme en l'Àrea de Sanitat Vegetal de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, situada al municipi de Silla.
Observacions
Observacions
La data de començament de la quarantena serà la de registre d'entrada de la sol·licitud.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Planteristes, comerciants, conreadors, posseïdors individuals o institucions no comercials que vulguen introduir material vegetal procedent de qualsevol origen als municipis següents:
Elx, Orihuela i Alacant, Monforte del Cid, Aspe, Crevillent, Albatera, Catral, Dolores, San Fulgencio, Santa Pola i Guardamar del Segura.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 43/2002, de 20 de novembre, de sanitat vegetal (BOE núm. 279, de 21/11/2002).
- Decret 131/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual s'estableix un pla de protecció integral fitosanitari per als palmerars de rellevància històrica, econòmica, social i cultural de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4547, de 18/07/2003)
- Ordre de 24 de març de 2004, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual es reconeixen determinats palmerars de rellevància històrica, econòmica, social i cultural de la Comunitat Valenciana, a l'efecte del Decret 131/2003, d'11 de juliol, del Consell, s'especifiquen mesures preventives de quarantena i es crea el Registre d'Instal·lacions aptes per a la realització d'aquesta (DOGV núm. 4727, de 06/04/2004).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes del tràmit
Problemes informàtics
Formularis i documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis i documentació
Imprés normalitzat de sol·licitud.
- Documentació comercial justificativa de la procedència del material vegetal de palmes.
- El passaport fitosanitari o la documentació administrativa certificadora d'haver passat de manera satisfactòria la primera duana comunitària.
Presentació
Presentació
Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).
b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
- I, preferentment:
A les oficines comarcals de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
https://agricultura.gva.es/va/web/oca/la-teua-oficina-comarcal-agraria
O en les seues direccions territorials
On dirigir-se
- Direcció Territorial d'Agricultura, Ramaderia i Pesca - Alacant
- Direcció Territorial d'Agricultura, Ramaderia i Pesca - Castelló
- Direcció Territorial d'Agricultura, Ramaderia i Pesca - València
C/ PROFESSOR MANUEL SALA, 2
03003 - Alacant/Alicante
Av. GERMANS BOU, 47
12003 - Castelló/Castellón
C/ GREGORI GEA, 27
46009 - València/Valencia
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados).
Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).
Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent.
Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- A fi d'iniciar les inspeccions i mesures de quarantena les persones interessades han de comunicar, mitjançant un escrit dirigit al servei competent en matèria de prevenció fitosanitària de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, la intenció d'introduir material vegetal de palmes en les zones geogràfiques esmentades en l'apartat "sol·licitants", per a la qual cosa han d'indicar:
a) Espècies que es volen introduir.
b) Nre. d'exemplars per espècie.
c) Altura o diàmetre mitjà de cada una de les espècies.
d) Origen i/o procedència última.
e) Situació del material vegetal on es vol que es duguen a terme les inspeccions i s'adopten les mesures de quarantena.
- Les inspeccions fitosanitàries i el procés d'adopció de mesures de quarantena s'iniciarà amb la prèvia aportació de la documentació comercial justificativa de la procedència del material vegetal de palmes, el passaport fitosanitari o la documentació administrativa certificadora d'haver passat de manera satisfactòria la primera duana comunitària. Així mateix, estaran obligats a posar a la disposició dels inspectors encarregats de realitzar i supervisar les mesures de quarantena els mitjans personals i materials necessaris per a la mobilització i el maneig del material vegetal que s'ha d'inspeccionar.
- El material vegetal de palmeres que inicie el procés d'inspecció i les mesures de quarantena prèvies a la seua entrada en les zones delimitades es marcarà per a la seua inequívoca identificació.
- La inspecció i execució de les mesures fitosanitàries de quarantena es realitzarà sobre la base de les previstes en l'article 18 de la Llei 43/2002, de 20 de novembre, de sanitat vegetal, prenent com a referència per a la seua aplicació el procés assenyalat a continuació:
1. Revisió de la documentació comercial, administrativa i fitosanitària.
2. Identificació i marcatge dels exemplars. Immobilització.
3. Inspecció visual individualitzada. En cas de dubte o sospita, obertura de la palmera. Si resultara positiu, destrucció de la palmera i separació de la resta del lot sota umbracle.
4. Tractaments insecticides segons l'Ordre de 26 de maig de 2003, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua.
5. Registre dels tractaments i altres mesures aplicades.
6. Inspecció visual, almenys una al mes, durant un període mínim de tres mesos. Observació de possibles símptomes. Si resultara positiu, separació del lot, col·locació sota umbracle i destrucció de la palmera. Si resultara negatiu, concessió de l'autorització d'entrada.
- Amb caràcter general, les mesures adoptades de les previstes en el punt anterior les han d'executar les persones interessades i les despeses que s'originen aniran a càrrec seu, d'acord amb l'article 19 de la Llei 43/2002, de 20 de novembre, de sanitat vegetal.
- El material vegetal de palmes que haja passat satisfactòriament les inspeccions i mesures de quarantena rebrà la corresponent documentació administrativa acreditativa d'aquest fet, la qual cosa permetrà l'entrada o plantació d'aquest en les zones delimitades.
- Els agents interessats han de portar els corresponents registres mercantils i administratius dels lots o sublots constituïts, a fi de poder fer un seguiment precís de la destinació del material inspeccionat.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
- SERVEI DE SANITAT VEGETAL
Av. D'ALACANT, S/N
46460 - València/Valencia
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-EDIFICI B0
46018 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí