Detall de Procediment

MIN - Sol·licitud de targeta de tacògraf digital d'EMPRESA: primera emissió.

Codi SIA: 211167
Codi GUC: 2873
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Les empreses titulars o arrendatàries de vehicles dotats de tacògraf han de sol·licitar la targeta de tacògraf digital que identifica l'empresa i permet visualitzar, imprimir i transferir la informació emmagatzemada en el tacògraf i activar i desactivar-ne el bloqueig. Els bloquejos eviten que altres empreses puguen tindre accés a les dades emmagatzemades en el tacògraf per a la descàrrega i l'anàlisi.

Observacions

Observacions

* TACÒGRAF DIGITAL El tacògraf digital o aparell de control és un aparell destinat a ser instal·lat en vehicles dedicats al transport per carretera, amb la finalitat d'indicar, registrar i emmagatzemar, automàticament o semiautomàticament, dades referents a la marxa dels vehicles i de determinats temps de treball dels seus conductors. Les característiques, les funcions, les condicions de fabricació, el funcionament, l'homologació, la instal·lació, les verificacions, els controls i les reparacions es troben recollides en l'annex I B del Reglament (CEE) número 3821/85 del Consell, de 20 de desembre de 1985, relatiu a l'aparell de control en el sector dels transports per carretera. * TARGETA DE TACÒGRAF La targeta de tacògraf és una targeta intel·ligent que s'utilitza amb l'aparell de control. Les targetes de tacògraf comuniquen a l'aparell de control la identitat (o el grup d'identitat) del titular i permeten la transferència i l'emmagatzematge de dades. Les seues condicions de fabricació, funcionament, homologació i expedició es troben recollides en l'annex I B del Reglament (CEE) número 3821/85 esmentat en el paràgraf precedent. * TARJETA DE EMPRESA La tarjeta de la empresa es una tarjeta de tacógrafo asignada por la autoridad competente al titular o arrendatario de vehículos provistos de tacógrafo digital. Identifica a la empresa y permite visualizar, transferir e imprimir la información almacenada en el aparato o aparatos de control instalados en los vehículos de la empresa. * CONTINGUT, CARACTERÍSTIQUES I TERMINI DE VALIDESA DE LES TARGETES D'EMPRESA El contingut i les característiques de les targetes d'empresa, la validesa de les quals serà de cinc anys, és el que a aquest efecte es troba estableix l'apartat IV de l'annex I B del Reglament (CEE) número 3821/85. NOTA: A l'efecte de facilitar a l'administració competent en matèria d'expedició de les targetes de tacògraf digital la resolució d'expedients per substitució, es recomana a les empreses amb un nombre considerable de targetes digitals emeses al seu nom que PRENGUEN NOTA DEL NOMBRE DE TARGETES de què són titulars.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les empreses titulars o arrendatàries de vehicles dotats de tacògraf han de sol·licitar la corresponent targeta o targetes d'empresa que consideren necessàries, fins a un màxim de 62. NOTES: Les persones físiques titulars d'autorització de transports han de sol·licitar tant una targeta de conductor com una d'empresa. Un titular no podrà posseir una targeta d'empresa i una altra de centre d'assaig.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reglament (CEE) núm. 3821/85, del Consell, de 20 de desembre de 1985, relatiu a l'aparell de control en el sector dels transports per carretera (DOUE núm. 370, de 31/12/85).
  • Reglament (CE) núm. 2135/98 del Consell, de 24 de setembre de 1998, pel qual es modifica el Reglament (CEE) núm. 3821/85, relatiu a l'aparell de control en el sector dels transports per carretera i la Directiva 88/599/CEE, relativa a l'aplicació dels reglaments (CEE) núm. 3820/85 i 3821/85 (DOUE núm. 274, de 9/10/1998).
  • Ordre FOM/1190/2005, de 25 d'abril, per la qual es regula la implantació del tacògraf digital (BOE núm. 105, de 3/05/05).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

ADVERTIMENTS DE CARÀCTER GENERAL Juntament amb l'emplenament electrònic del formulari de sol·licitud, s'han d'annexar còpies digitalitzades dels documents requerits. D'acord amb el que disposa l'article 28.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten. D'acord amb l'article 51.3 de la LOTT, el Servei Territorial de Transport consultarà, a través de l'aplicació que permet la tramitació i el manteniment de les autoritzacions de transport per carretera, la informació de registres d'altres organismes (Direcció General de Trànsit, Tresoreria General de la Seguretat Social, Registre Mercantil i la resta de registres públics), que resulte estrictament necessària per a acreditar el compliment dels requisits exigits per a l'atorgament, el visat o la modificació dels títols que habiliten per a l'exercici de les activitats i professions regulades en l'esmentada llei o en les normes dictades per a l'execució i el desplegament d'aquestes. Juntament amb la sol·licitud, s'ha d'aportar la DOCUMENTACIÓ següent: a) DNI, NIE o CIF. b) Acreditació del domicili fiscal. c) Quan l'empresa no siga titular d'autorització de transport, permís de circulació d'algun vehicle que l'empresa dispose en arrendament o del qual siga titular i que requerisca un tacògraf. d) Justificant del pagament de la taxa. e) Mandat de representació acreditat, si es fa mitjançant representant, gestoria o per a recollir (1) i escriptura de poders. (1): MANDAT DE REPRESENTACIÓ: document firmat pel titular del centre tècnic que faculta la gestoria o el representant a actuar en nom seu.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

L'import actual de la taxa és: A 09: Expedició de les targetes de tacògraf digital: 32,47 euros. FORMES DE PAGAMENT, IMPORTS I MODELS: Tant les formes de pagament com els imports i els models de taxa es poden descarregar des de l'adreça d'Internet que s'indica a continuació:

Presentació

Presentació

Telemàtica
Aquest tràmit es realitza de manera EXCLUSIVAMENT telemàtica. Per a incidències en les sol·licituds de tacògraf en la pàgina web del Ministeri de Foment, podeu enviar un correu, juntament amb una captura de pantalla de l'error o problema, a: taco_stvalencia@gva.es taco_stalicante@gva.es taco_stcastellon@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Una vegada comprovada l'adequació de la documentació presentada per la persona sol·licitant als requisits mencionats, l'òrgan competent expedirà la corresponent targeta o targetes d'empresa, que s'entregaran a la persona sol·licitant en l'oficina emissora o en el domicili que s'haja determinat a l'efecte.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs d'alçada davant de l'òrgan competent en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de ser notificada, d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015). Tot això, sense perjudici que es puga exercitar qualsevol altre recurs que considere oportú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les que estableix la Llei 16/1987, de 30 de juliol, del cap de l'Estat, sobre ordenació del transport terrestre (BOE núm. 182, de 31/07/1987).