Detall de Procediment

Procediment per al reconeixement d'entitats col·laboradores en la formació del professorat per a la impartició de cursos A1, A2, B1 i B2 de la Competència Digital Docent

Codi SIA: 210785
Codi GUC: 841
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(24-02-2024
11-03-2024)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Objecte: 1. Regular el procediment extraordinari per al reconeixement com a entitats col·laboradores per a la impartició de cursos A1, A2, B1 i B2 de la Competència digital docent, a aquelles institucions públiques o privades que així ho sol·liciten i que complisquen els requisits establits en l'article 24.1 de l'Orde 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que establix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, per al desenvolupament de cursos dels nivells A1, A2, B1 i B2 de la Competència digital docent (CDD).

Observacions

Observacions

- Lloc de realització i activitats en modalitat presencial i semipresencial: 1. No seran reconegudes les activitats formatives el lloc de realització de les quals siga un centre educatiu públic de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, llevat que es complisquen les condicions d'ús establides en la resolució per la qual es dicten instruccions per a l'organització i el funcionament de centres docents públics, que es publiquen al començament de cada curs. 2. En el cas d'activitats a distància, s'indicarà, com a lloc de realització, en la seua programació, la plataforma de l'entitat on es desenvoluparà l'activitat i, quan siga sol·licitat per l'òrgan gestor, es proporcionaran les dades d'usuari i clau d'accés que permeten supervisar l'acció formativa. - Modalitats formatives excloses de la convocatòria: No es reconeixeran les activitats de formació proposades per entitats en les modalitats de projectes, formació en centres, seminari, grup de treball i estada formativa en empresa, segons l'art. 14.3 de l'Orde 65/2012, de 26 d'octubre. - Participants en les activitats organitzades per les entitats col·laboradores: 1. Podrà participar en les activitats de formació permanent del professorat, organitzades per les entitats col·laboradores reconegudes, el personal docent reconegut en el punt segon de la Resolució de 7 de novembre. Les entitats estaran obligades, en la seua difusió, a publicitar els destinataris de la formació, que tindran dret a la diligència de reconeixement per esta Conselleria, així com a complir el que s'establix en el seu article 17.2, referent al solapament d'activitats formatives. 2. Una vegada finalitzada l'activitat, en el termini màxim d'un mes, l'entitat haurà d'emplenar, a través de l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores, la fitxa final amb la relació de participants aptes i experts, amb expressió del nombre d'hores d'intervenció, i l'informe final de valoració global de l'activitat, en suport electrònic, segons l'Annex II de l'Orde 65/2012, de 26 d'octubre. 3. Per a poder ser APTE en estos cursos, s'establix un mínim del 85% d'assistència i el lliurament del 100% de les activitats o accions sol·licitades. 4. Les entitats s'asseguraran que el nombre de participants amb dret a certificat de reconeixement en cada acció no siga inferior al 50% del nombre de places convocades. 5. Si les entitats presenten actes amb participants aptes amb dret a reconeixement inferior al 50%, la Comissió de Reconeixement podrà proposar, a la Subdirecció General de Formació del Professorat, el no reconeixement com a entitat col·laboradora per al curs escolar següent, si el nombre d'activitats que incomplisquen el requisit supera el 50% d'activitats proposades. - Certificació dels participants: 1.Els certificats expedits per les entitats, acreditatius de la participació en activitats de formació, hauran de contindre la informació establida en l'annex I de l'Orde 65/2012, de 26 d'octubre. 2. Els certificats de nivell, quan hagen sigut reconeguts, donaran lloc a l'acreditació, d'ofici, de estos nivells: A1, A2, B1 i B2 de la Competència digital docent. - Diligències de reconeixement: 1. El Servici de Registre i Acreditació Docent, si es complixen tots els requisits, expedirà les diligències de reconeixement al personal participant, mitjançant un enllaç, remés a l'adreça de correu electrònic de la persona interessada, que constarà, si escau, en el registre de formació permanent inclòs en el compte formació del professorat, i que acompanyaran als certificats emesos per l'entitat . No es podrà rebre més d'un certificat per participació en una mateixa activitat. 2. Si escau la certificació, les entitats hauran d'informar, al personal assistent, sobre la seua inclusió en el Registre de Formació del Professorat, si disposaren d’este. Aquells que no disposen del mateix se'ls remetrà per correu electrònic. Les dades de caràcter personal es tractaran amb el grau de protecció que establix el Reglament General de Protecció de Dades i la Llei orgànica 3/2018, de 5 desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i s'adoptaran les mesures necessàries per a garantir la confidencialitat i la integritat de la informació. - Seguiment i avaluació dels plans: 1. El Servici de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, en col·laboració amb les assessories dels CEFIRE, és l'encarregat del seguiment i avaluació de les activitats reconegudes. 2. Si del seguiment d'estes accions es comprovara l'incompliment d'algun dels requisits, o resultara avaluació negativa d’estes, la comissió designada proposarà a la Direcció General de Personal Docent el seu no reconeixement. En este cas, es comunicarà a l'entitat pertinent l'informe d'avaluació negatiu corresponent. 3. En cap cas, seran reconegudes activitats formatives que hagen sigut subrogades per l'entitat col·laboradora a una altra empresa o entitat.

Requisits

Requisits

a) Estar legalment constituïda i inscrita en el registre públic corresponent. b) Estar al corrent en el pagament de quotes a la Seguretat Social i l'Agència Estatal Tributària. c) En els estatuts haurà de figurar, de manera expressa, l'absència en totes les activitats de l'ànim de lucre, i entre els fins, la realització d'activitats de formació del professorat. d) Tindre experiència prèvia acreditada en la realització d'activitats de formació del professorat i disposar dels recursos suficients per a garantir el desenvolupament de les activitats de formació. e) Tindre com a àmbit d'actuació, totalment o parcialment, el territori de la Comunitat Valenciana

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- Àmbit d'aplicació: Aquesta resolució s'aplicarà a aquelles institucions públiques o privades que per al curs 2023-2024 vulguen ser col·laboradores per a desenvolupar cursos dels nivells A1 (40 h), A2 (50 h), B1 (60 h) i B2 (70 h) de CDD. i que reunisquen els requisits corresponents.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la tramitació i presentació de sol·licituds s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria, a les 00.00 hores, i finalitzarà als 15 dies naturals.

Formularis i documentació

Les entitats que sol·liciten el reconeixement com a entitat col·laboradora han de presentar per mitjans electrònics una sol·licitud per al reconeixement d'entitat col·laboradora de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, per a la qual cosa han d'omplir les dades i adjuntar els documents que se'ls sol·liciten.

Presentació

Presentació

Telemàtica
- Informació i convocatòria en la web de Formació del Professorat i sol·licitud per via telemàtica utilitzant la plataforma Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT). - IMPORTANT. Telèfon d'assistència tècnica de l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT): 961150019

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Tramitació i presentació de sol·licituds: 1. Les entitats, que sol·liciten el reconeixement com a entitat col·laboradora per aquest procés, hauran de presentar per mitjans electrònics una sol·licitud per al reconeixement d'entitat col·laboradora en matèria de formació del professorat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. 2. La tramitació i presentació de sol·licituds s'ha de realitzar exclusivament per mitjans electrònics a través de l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT), de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 2.1. Per a les entitats que accedisquen per primera vegada a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT), hauran de presentar una sol·licitud de manera telemàtica (procés 1), a través de la seu electrònica de la Generalitat, accessible en el lloc web https://sede.gva.es. Este tràmit també estarà disponible en el següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=841&version=amp. Per a això, s'haurà de disposar de firma electrònica avançada, amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). També s'admetran certificats de persona jurídica emesos per qualsevol proveïdor de servicis de certificació reconegut, dels inclosos en la llista de confiança de prestadors de servicis de certificació (TSL), establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme: https://sede.serviciosmin.gob.es/prestadores/paginas/inicio.aspx En esta sol·licitud, l'entitat comunicarà les dades de la persona o les persones, dos com a màxim, per a les quals sol·licita accés a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT). 2.2. La tramitació de la sol·licitud es completarà en l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (procés 2). Les persones per a les quals s'ha ja sol·licitat l'accés en el procés 1 rebran, per correu electrònic, les instruccions necessàries per a això, una vegada el sistema els haja atorgat l'autorització. Estes persones hauran de disposar del seu propi certificat electrònic reconegut de ciutadà (persona física). 3. La sol·licitud i la documentació preceptiva presentada per altres mitjans diferents als previstos determinarà l'exclusió d'esta convocatòria. 4. El termini per a la tramitació i presentació de sol·licituds s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria, a les 00.00 hores, i finalitzarà als 15 dies naturals. 5. Els processos 1 i 2 per a la presentació de la sol·licitud de reconeixement com a entitat col·laboradora es descriuen en els apartats quart i quint següents. - Procés 1 de sol·licitud d'accés de l'entitat a la Seu Electrònica de la Generalitat: No haurà de realitzar este tràmit (procés 1) l'entitat que ja haguera sol·licitat l'accés a la Seu Electrònica de la Generalitat en l'últim curs escolar. Hi ha disponible un manual en el següent enllaç: https://ceice.gva.es/documents/162880217/173682101/manual+usuari+accés+OVIENT_cas.pdf/ed4a33e5-79d1-4c2b-9bf6-7d57d82470d9 1. L'entitat accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat, https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=841&version=amp i haurà d'emplenar les seues dades, que després es transferiran a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT). 2. Així mateix, l'entitat introduirà, en aquest formulari, les dades personals de dos persones usuàries, a les quals se'ls atorgarà credencials d'accés a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT) per a poder accedir al procés 2, aportar les dades, la documentació complementària requerida i completar la tramitació de la sol·licitud. 3. Les credencials d'accés es comunicaran a les persones usuàries mitjançant correu electrònic. En eixe moment es podrà accedir a OVIENT. - Procés 2 d'accés de les persones usuàries acreditades a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT): 1. Qualsevol de les dos persones usuàries acreditades podrà accedir a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT), https:// ovient.edu.gva.es/, i aportar les dades i els documents següents: a) Estatuts. En els estatuts constitutius de l'entitat on haurà de figurar, de manera expressa, entre els seus fins, la realització d'activitats de formació del professorat i l'absència, en totes les seues activitats, de l'ànim de lucre. Els estatuts no hauran de presentar-se, si l'entitat ha sigut reconeguda com a entitat col·laboradora en OVIENT en el curs escolar anterior i estos estatuts no han sigut modificats. b) Memòria de l'experiència prèvia d'activitats de formació permanent del professorat realitzades amb qualsevol administració educativa fins a la data de presentació de la sol·licitud. L'esmentada memòria no s'haurà de presentar, si l'entitat ha sigut reconeguda com a entitat col·laboradora en cursos escolars anteriors. c) Pla d'activitats: s'emplenaran les dades de cada activitat de formació proposada i les edicions de la mateixa activitat en la fitxa del perfil/dissenye de OVIENT, que inclourà l'equipament, instal·lacions i personal tècnic disponible que garantisca el seu desenvolupament. 2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat perquè la Direcció General de Personal Docent obtinga, directament, dels òrgans administratius corresponents, l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L'entitat sol·licitant podrà denegar el consentiment, si així s'assenyala en el formulari de sol·licitud. En eixe cas, hauran d'aportar-se els documents següents, a través de l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT):  Certificació positiva de l'Agència Estatal d'Administració Tributària que acredite que el sol·licitant està al corrent de les seues obligacions tributàries.  Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredite que el sol·licitant complix les seues obligacions amb la Seguretat Social.  Certificació de les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, que acredite que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. 3. En el formulari de sol·licitud, l'entitat subscriurà una declaració responsable d'estar legalment constituïda i inscrita en el corresponent registre públic i tindre, com a àmbit d'actuació, totalment o parcialment, el territori de la Comunitat Valenciana.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

- Resolució: 1. La Comissió d'acreditació, indicada en el punt quint de la resolució de 7 de novembre de 2023, de la Direcció General de Personal Docent, serà l'encarregada de l'estudi, valoració i proposta a la Direcció General de Personal Docent, del reconeixement de l'entitat com a entitat col·laboradora, així com de les activitats corresponents als plans de formació que presenten. Serà obligat, per a això, que l'oferta formativa de l'entitat s'adeqüe a les línies de l'Annex I d’aquesta resolució i es deurà, en conseqüència, presentar el curs desenvolupat al complet . Per tant, esta comissió pot excloure les activitats que no s'ajusten ni al que s'establix en l'article 102 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, segons l'última modificació de la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre; ni en l'Orde 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació; ni en el Pla biennal de formació permanent del professorat corresponent als cursos 2022-2024, regulat per la Resolució de 28 de juny de 2022. 2. La comissió, a partir de la informació existent en l'Oficina Virtual d'Entitats, formularà la proposta de resolució provisional a la directora general de Personal Docent, que es farà pública en la pàgina web de Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació, Universitat i Ocupació. https://ceice.gva.es/es/web/formacion-profesorado/entidades-colaboradoras 3. Així mateix, cada entitat participant podrà consultar l'estat de la seua sol·licitud, després de la resolució provisional, accedint a l'Oficina Virtual d'Entitats. 4. Contra aquesta resolució es podran realitzar al·legacions davant la comissió, en un termini de deu dies, a comptar des de la seua publicació en la pàgina web de Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. 5. Examinades les al·legacions adduïdes per les entitats, la comissió elevarà la proposta de resolució definitiva a la directora general de Personal Docent, que es farà

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Alçada

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No