Detall de Procediment

REPLA - Declaració d'interés comunitari (DIC). Sol·licitud d'ús i aprofitament en sòl no urbanitzable d'activitats industrials i productives, terciàries o de serveis, o instal·lacions per a generació d'energia renovable.

Codi SIA: 223713
Codi GUC: 18322
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autoritzar excepcionalment, amb determinades condicions i terminis, usos aliens als propis del sòl no urbanitzable en els supòsits previstos en l'article 197, lletres d, e i f, d'acord amb el que preveu l'article 202, de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana -LOTUP- (DOGV 7329, de 31.07.2014). La declaració d'interés comunitari serà exigible per a nous usos i aprofitaments, i també per a la implantació d'aquestes activitats en edificacions existents i per a l'ampliació o reforma de les ja autoritzades, amb les excepcions previstes en els articles 201.3 i 202 de l'LOTUP.

Observacions

Observacions

S'ha de presentar la documentació en format digital pdf, preferiblement signat amb certificat electrònic. Per a la signatura vàlida del document, cal estar en possessió de certificats reconeguts de ciutadà, entitat i empleat públic, emesos per l'ACCV o el DNI electrònic. Per a la signatura en línia del PDF: Firma On-line PDF és l'aplicació desenvolupada per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) que permet la signatura electrònica i el segellat de temps de documents PDF. Amb aquesta aplicació, se simplifica el procediment per a generar documents signats electrònicament en el format PDF. A més, s'integra el segellat de temps en aquests. El segell de temps del document electrònic permet garantir l'existència del document en un moment determinat. L'ús de Firma On-line PDF és gratuït, multiplataforma (accessible des dels principals sistemes operatius, com Windows, Linux i MacOS) i multinavegador (funciona a través de qualsevol navegador web, com per exemple Internet Explorer o Mozilla Firefox). Els certificats admesos per Firma On-line PDF són els reconeguts de ciutadà, entitat i empleat públic emesos per l'ACCV i el DNI electrònic.

Requisits

Requisits

- Disponibilitat legal sobre els terrenys objecte de l'actuació. - Ubicació total sobre terrenys classificats com a sòl no urbanitzable segons el planejament municipal.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els particulars (persones físiques o jurídiques).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana (DOCV núm.. 7329, de 31/07/2014).
  • Llei 13/2016, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat (DOCV núm. 7948, de 31/12/2016).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

1. Presentació de SOL·LICITUD mitjançant l'ompliment de les dades en el tràmit telemàtic (es pot accedir mitjançant l'enllaç que hi ha en l'encapçalament d'aquesta pàgina). La documentació s'ha d'aportar en format digital , organitzada en una estructura d'arbre, i ha de contindre un índex de documents. Tota la documentació ha d'estar en format PDF compatible amb Adobe Acrobat 5.0 o superior, i amb una resolució mínima de 200 ppp. Cada arxiu del document tècnic ha d'estar signat digitalment. 2. En el cas que actue en nom d'una altra persona, en representació de l'interessat, s'ha d'acreditar aquesta representació. En el cas de persones jurídiques, s'ha de presentar l'escriptura de constitució i els poders de representació, així com la còpia del NIF (de la persona jurídica). 3. Justificació de la propietat o disponibilitat civil dels terrenys a favor del peticionari: - Escriptura de propietat o un altre document que acredite la disponibilitat civil dels terrenys; en aquest cas, cal aportar un document subscrit per la propietat del terreny en què s'assumeixen els compromisos derivats de la concessió de la DIC. 4. FITXA RESUM DE LES DADES D'EMPLAÇAMENT signada pel sol·licitant amb: - Indicació de parcel·les afectades i les referències cadastrals. - Relació de titulars confrontants (en sentit ampli) i dels titulars de béns i drets afectats per l'actuació (inclosos els béns de domini públic), amb la indicació del nom, els cognoms, i l'adreça d'aquests a l'efecte de notificacions. (S'han d'entendre com a finques confrontants les que presenten una continuïtat física amb la que siga objecte del projecte i les que, encara que no presenten continuïtat física, no tinguen entre si parcel·les privades). 5. PROJECTE URBANÍSTIC de l'actuació subscrit per un tècnic competent (que s'ha d'acreditar mitjançant l'habilitació legal corresponent), que incloga: a) Memòria informativa i justificativa, integrada pels apartats següents: - Descripció de l'activitat, en la qual s'han de distingir les edificacions i instal·lacions existents (si escau) i les que es pretenga realitzar en la DIC que se sol·licita, i expressar, respecte de totes aquestes, les seues característiques fonamentals (superfície de la finca, superfície ocupada per l'activitat, superfície que queda en l'estat original, superfície ocupada per construccions i instal·lacions, incloent-hi vials i zones d'aparcament i/o emmagatzematge, volum sobre rasant, edificabilitat, altura màxima de l'edificació, núm. de plantes i separació a límits i a camins). - Justificació que l'actuació compleix els requisits que li imposa la seua regulació específica i no propicia, per les característiques i l'emplaçament que té, la formació de nucli de població o de característiques urbanes. - Justificació que l'actuació compleix amb les condicions urbanístiques (superfície mínima de parcel·la, ocupació, distàncies, etc.), previstes en l'LOTUP, en els articles 197 i concordants, i en el planejament territorial i municipal vigent. - Valoració de les qüestions següents: . Necessitat d'emplaçament en el medi rural, així com la major oportunitat i conveniència de la localització proposada enfront d'altres zones del medi rural. La justificació d'emplaçament en el medi rural es realitzarà valorant la impossibilitat física de reubicar l'activitat en un altre tipus de sòl. . Distància a qualsevol sòl urbà o urbanitzable, fins i tot si es troba en municipi confrontant. . Incidència de l'activitat en el desenvolupament sostenible o la recuperació natural de les zones deprimides, en què cal fer especial esment a la utilització racional del territori. . Proximitat de l'activitat a les xarxes d'infraestructures ja existents. . Contribució de l'activitat a millorar els nivells d'ocupació laboral de la zona. . Altres paràmetres que cal tindre en compte per a la justificació detallada de la necessitat d'emplaçament en el medi rural. . Descripció sobre l'entorn d'un radi de dos quilòmetres al voltant de l'activitat, incloent-hi les edificacions existents, disposen o no de llicència municipal. - Estudi justificatiu i motivat del sistema de proveïment d'aigua potable (en què es justifiquen els recursos hídrics necessaris: origen de l'aigua i volum d'aquest increment), sanejament i depuració d'aigües residuals, recollida i gestió de residus i subministrament d'energia elèctrica, amb la representació gràfica, en cas que siga necessari, de l'extensió de noves xarxes exteriors a l'àmbit objecte del projecte i l'esment exprés sobre la possibilitat d'escomesa de xarxa pública. - Descripció d'accessos a l'activitat i obres necessàries, si escau, per al seu condicionament d'acord amb els criteris fixats per l'administració sectorial corresponent. - Justificació detallada dels indicadors de sostenibilitat. - Proposta de cànon i modalitat de pagament (art. 204 LOTUP). - Proposta de termini de vigència (art. 205 LOTUP). - Pla de restauració o d'obres i treballs per a la correcció dels efectes derivats de les activitats o els usos desenvolupats i la reposició de terrenys quan finalitze el termini de vigència. b) Plans d'informació i d'ordenació: - Pla de situació a escala, referit al de classificació del sòl del planejament general vigent (assenyalant el núm. del pla del qual és còpia), que continga les indicacions precises per a identificar la parcel·la i que reflectisca dels límits de la finca. - Plànol d'emplaçament de la parcel·la referit al pla cadastral, en què s'indique la superfície en metres quadrats. - En el supòsit d'ampliacions o modificacions de declaracions d'interés comunitari ja concedides, s'han d'identificar en el pla les parcel·les que disposen de declaració d'interés comunitari prèvia i les que són objecte d'ampliació o modificació, i, en el cas que hagen experimentat modificacions en la seua numeració cadastral, l'equivalència actual. - Pla d'ordenació dels terrenys a escala mínima 1:2.000 en el qual es reflectisquen les construccions i instal·lacions existents, si és el cas, i aquelles per a les quals se sol·licita la declaració d'interés comunitari, amb la indicació de les diferents zones (edificis i vials, aparcaments, instal·lacions, etc.), i l'acotació de les distàncies a límits i la indicació de la solució de connexió a xarxes (si escau). - Plànol en què s'assenyale l'itinerari d'accessos a l'activitat des de la xarxa general de comunicacions (carreteres). - Informació gràfica sobre l'entorn d'un radi de dos quilòmetres al voltant de l'activitat, que reculla totes les edificacions existents, disposen o no de llicència municipal, així com totes les afeccions territorials. - Fitxa de dades de consulta descriptiva i gràfica de les parcel·les afectades extretes de la seu electrònica del cadastre, en l'adreça d'internet següent: http://www.sedecatastro.gob.es - Plànols de representació sobre la cartografia temàtica i estudis integrants del Sistema d'Informació Territorial de la Conselleria. Són de necessària observança les cartografies temàtiques i els estudis integrants del Sistema d'Informació Territorial de la Conselleria, així com l'ús de les cartografies oficials de la Comunitat Valenciana subministrades per l'Institut Cartogràfic Valencià (Ordre de 8 de març de 1999 i art. 25 del Decret 120/2006). - El plànol d'ordenació s'entregarà en format gml, admés per l'Administració pública i recollit en l'NTI (Norma tècnica d'interoperativitat). Es podran admetre, a més, alguns formats no oberts en consideració al seu ús generalitzat en el sector de l'arquitectura i enginyeria, com és el cas dels formats de disseny Shapefile o, en defecte d'això, formats de CAD convencionals: dxf, dwg o dgn. En el mateix sistema de coordenades que el mapa base: sistema de referència ETRS89 i en projecció UTM referit al fus 30N. Els recintes representats gràficament en cada capa ha d'estar definits sempre per entitats poligonals tancades, perfectament solidàries entre si, sense solapes dins de la mateixa capa i han de ser recintes plans, amb una altura zero en la coordenada z. 6. FITXA MODEL DE PARÀMETRES URBANÍSTICS 7. ESTUDI D'INTEGRACIÓ PAISATGÍSTICA redactat de conformitat amb l'article 203 i l'annex II de l'LOTUP. 8. JUSTIFICACIÓ que l'actuació NO requereix sotmetre's a un procediment d'avaluació ambiental de conformitat amb la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental o, en cas contrari, SOL·LICITUD DE DETERMINACIÓ DE L'ABAST DE L'ESTUDI D'IMPACTE AMBIENTAL, acompanyada del document inicial del projecte que ha de contindre, com a mínim, la informació a què fa referència l'article 34 de la llei esmentada. 9. En les ampliacions de declaracions d'interés comunitari ja concedides s'ha d'incloure la resolució de declaració d'interés comunitari en el seu moment atorgada i les altres autoritzacions i llicències concedides i que emparen l'activitat en funcionament. Així mateix, s'ha de presentar la documentació acreditativa del compliment dels compromisos imposats en la resolució dictada de vinculació dels terrenys amb la declaració d'interés comunitari concedida. 10. Decret o acord municipal pel qual es proposa la tramitació d'urgència, si escau.

Presentació

Presentació

Presencial
Si és persona no obligada a relacionar-se telemàticament amb l'Administració. a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en la qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: S'han de preparar els documents que es consideren necessaris, omplir-los, els han de signar -si és el cas- les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a poder annexar-los en la fase "DOCUMENTACIÓ APORTADA" de la tramitació telemàtica. Una vegada preparada la documentació, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: S'ha d'omplir el formulari en totes les seues pestanyes: 1. Dades del sol·licitant/empresa 2. Dades del representant 3. Tipus d'ús. 4. Descripció. 5. Documentació aportada. 6. Declaració i autorització. 7. Dades de les parcel·les afectades i referències cadastrals de les parcel·les. 8. Paràmetres urbanístics. 9. Afeccions territorials. 10. Dades dels propietaris de les finques limítrofes, titulars de drets afectats i ajuntaments limítrofs. 11. La sol·licitud finalitza quan es fa clic en "ENVIAR", en l'última pestanya "ACABAR". Una vegada finalitzat el procediment, rebreu el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat. Per a qualsevol dubte respecte a la tramitació telemàtica de l'expedient, es pot contactar amb el Centre d'Assistència a l'Usuari: correu electrònic: pattu_cau@gva.es o al telèfon 963866010 (En el correu electrònic haurà d'indicar el seu nom, telèfon de contacte i motiu de la incidència. Els atendrem tan ràpidament com siga possible)"

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la documentació exigida, preferentment amb l'ompliment del tràmit telemàtic (persones físiques o jurídiques), o bé de manera presencial (persones físiques, únicament). - Si la documentació és incompleta es requerirà el promotor/a perquè l'esmene en un termini màxim de 15 dies. - En la mateixa resolució d'admissió a tràmit, la prefectura del servei territorial ordenarà simultàniament l'obertura del període d'informació pública. Aquest període serà de, com a mínim, 20 dies hàbils, i s'anunciarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en el tauler d'edictes de l'Ajuntament, i se'n donarà audiència a les persones propietàries de finques confrontants i titulars de béns i drets afectats, la qual cosa també s'aprofitarà per a donar intervenció a ajuntaments afectats i als diferents òrgans estatals i autonòmics competents. - El procediment s'haurà de resoldre i notificar en el termini de 6 mesos mitjançant una resolució de la Comissió Territorial d'Urbanisme. Transcorregut aquest termini, sense que s'haja notificat cap resolució expressa, s'entendrà denegada la sol·licitud. - Notificació de la resolució a la persona interessada i a l'ajuntament.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Termini màxim

Termini màxim

El procediment haurà de resoldre's i notificar-se a la persona interessada en el termini màxim de sis mesos per l'òrgan competent de la conselleria amb competències en matèria d'ordenació del territori i urbanisme. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat la resolució expressa, es podrà entendre desestimada la sol·licitud (article 206 de la Llei 5/2014).

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa