Detall de Procediment

Registres d'embotelladors i d'instal·lacions d'embotellament (productes vitivinícoles i begudes alcohòliques)

Codi SIA: 211306
Codi GUC: 13791
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La inscripció en els Registres d’embotelladors i d’instal·lacions d’embotellament.

Observacions

Observacions

* VALIDESA - La validesa de la inscripció en el Registre d’embotelladors i en el Registre d’instal·lacions d’embotellament serà de cinc anys, prorrogable a sol·licitud de l’interessat per períodes successius de cinc anys. En el supòsit de no presentació de la sol·licitud de renovació i prèvia audiència a l’interessat, es procedirà a donar-la de baixa en el registre corresponent. - El titular de la instal·lació d’embotellament o l’embotellador és responsable de mantindre la resolució d’inscripció en el registre a la disposició dels serveis d’inspecció. * SISTEMA DE CONTROL - Tots els inscrits hauran de comptar amb un sistema de control que permeta fer un seguiment de tot el procés d’elaboració, des de l’entrada de la matèria primera en aquesta fins a l’eixida del producte final. - Es potenciaran, a més, en les figures de qualitat, els sistemes d’autocontrol tendents a garantir la transparència en les actuacions d’aquestes. * CONSULTES Per a qualsevol consulta, es poden dirigir al telèfon d’informació de la Generalitat Valenciana 012 o al telèfon 961 247 288. * NOMS COMERCIALS Per a poder substituir el nom o la raó social de l’embotellador en l’etiquetatge dels productes vitivinícoles per un nom comercial, aquest ha d’estar registrat en l’Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) com a nom comercial (modalitat diferent de marca) a favor de l’embotellador i segons l’article 10 de l’RD 1363/2011, s’ha de comunicar i adjuntar el títol de propietat al Registre d’embotelladors.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

En els registres d’embotelladors i d’instal·lacions d’embotellament, hauran d’inscriure’s totes les persones físiques o jurídiques que, tenint el domicili social i, si és el cas, les corresponents instal·lacions fisicomecàniques en territori de la Comunitat Valenciana, efectuen o facen efectuar per compte seu amb finalitats comercials l’embotellament o envasament de productes vitivinícoles o begudes alcohòliques, en recipients de capacitat igual o inferior a 60 litres. Les persones físiques o jurídiques que embotellen en les seues pròpies instal·lacions o ho facen amb una embotelladora mòbil en les seues instal·lacions seran inscrites tant en el Registre d’embotelladors, com en el Registre d’instal·lacions d’embotellament, amb un únic número de registre.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

1. PER A SOL·LICITAR LA INSCRIPCIÓ A. Embotellador sense instal·lacions d’embotellament pròpies: - Imprés de sol·licitud omplit i signat. - Fotocòpia del Registre d’establiments agroalimentaris o certificat d’exempció expedit per aquest registre. - Fotocòpia de Registre general sanitari. - Llista de productes, segons model. - Registre de la instal·lació, o les instal·lacions, d’embotellament alienes on es farà l’embotellament. - Document acreditatiu de la capacitat legal de representació del signant de la sol·licitud. B. Embotellador amb instal·lacions d’embotellament pròpies, tant si embotella amb una embotelladora pròpia com si ho fa amb una embotelladora mòbil: - Imprés de sol·licitud omplit i signat (si es disposa de diverses instal·lacions d’embotellament pròpies, s’haurà d’omplir una sol·licitud per a cada una d’aquestes). - Fotocòpia del Registre d’establiments agroalimentaris, en el qual conste expressament l’activitat d’embotellament, o certificat d’exempció expedit per aquest registre. - Fotocòpia del Registre general sanitari. - Llista de productes, segons model. - Si fora el cas, registre de la instal·lació o instal·lacions d’embotellament alienes on també es fa l’embotellament. - Document acreditatiu de la capacitat legal de representació del signant de la sol·licitud. 2. PER A SOL·LICITAR LA RENOVACIÓ - Imprés de sol·licitud omplit i signat. - Fotocòpia del Registre d’establiments agroalimentaris, si hi haguera hagut alguna actualització, o si no s’haguera aportat amb anterioritat a la renovació. - Fotocòpia de Registre general sanitari, si no s’ha aportat amb anterioritat a la renovació. - Llista de productes segons model. - Si fora el cas, registre de la instal·lació o les instal·lacions d’embotellament alienes on es fa l’embotellament. - Un exemplar escanejat de l’etiqueta i contraetiqueta d’un dels productes embotellats. - Document acreditatiu de la capacitat legal de representació del signant de la sol·licitud. 3. PER A SOL·LICITAR MODIFICACIONS A. Per a sol·licitar canvis de titularitat o de denominació: - Imprés de sol·licitud omplit i signat. - Documentació justificativa del canvi de titularitat o denominació. - Fotocòpia del Registre d’establiments agroalimentaris, en el qual conste la nova titularitat o denominació. - Fotocòpia de Registre general sanitari en el qual conste la nova titularitat o denominació. - Llista de productes, segons model. - Si fora el cas, registre de la instal·lació o les instal·lacions d’embotellament alienes on es fa l’embotellament. - Document acreditatiu de la capacitat legal de representació del signant de la sol·licitud. B. Per a sol·licitar modificacions de domicili social o de la instal·lació d’embotellament: - Imprés de sol·licitud omplit i signat. - Fotocòpia del Registre d’establiments agroalimentaris, en el qual conste el nou domicili social o de la instal·lació d’embotellament. - Fotocòpia de Registre general sanitari, en el qual conste el nou domicili social o de la instal·lació d’embotellament. - Llista de productes segons model. - Si fora el cas, registre de la instal·lació o les instal·lacions d’embotellament alienes on es fa l’embotellament. - Document acreditatiu de la capacitat legal de representació del signant de la sol·licitud. C. Per a sol·licitar inclusió o modificació de productes: - Imprés de sol·licitud omplit i signat. - Llista de productes segons model. - Si fora el cas, registre de la instal·lació o les instal·lacions d’embotellament alienes on es fa l’embotellament. - Document acreditatiu de la capacitat legal de representació del signant de la sol·licitud. 4. PER A COMUNICAR AMPLIACIÓ O MODIFICACIÓ D’EMBOTELLAMENT EN INSTAL·LACIONS ALIENES - Imprés de sol·licitud omplit i signat. - Registre de la instal·lació, o les instal·lacions, d’embotellament alienes on es farà l’embotellament. - Llista de productes segons model. - Document acreditatiu de la capacitat legal de representació del signant de la sol·licitud. 5. PER A SOL·LICITAR LA CANCEL·LACIÓ DE LA INSCRIPCIÓ - Imprés de sol·licitud omplit i signat. - Document acreditatiu de la capacitat legal de representació del signant de la sol·licitud. 6. PER A SOL·LICITAR LA INSCRIPCIÓ D’UN NOM COMERCIAL PER AL SEU ÚS EN L’ETIQUETATGE - Imprés de sol·licitud omplit i signat. - Còpia del certificat d’inscripció del nom comercial en l’Oficina Espanyola de Patents i Marques. - Document acreditatiu de la capacitat legal de representació del signant de la sol·licitud. 7. PER A QUALSEVOL ALTRA SOL·LICITUD - Imprés d’esmena o millora de la sol·licitud / Aportació documental addicional. - Document acreditatiu de la capacitat legal de representació del signant de la sol·licitud.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d’entitat (si és persona jurídica) o amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d’altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L’accés a este registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d’entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es facen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-s’hi, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat, des de l’apartat “Com va això meu”- “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. - Resolució d’inscripció en el registre. - Notificació de la resolució a l’interessat. - Lliurament de la resolució a l’interessat.
Termini alegació: OBERT

Documentació

Documentació

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones interessades que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les alegacions o qualsevol document addicional telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" -> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Termini màxim

Termini màxim

TERMINI MÀXIM DE RESOLUCIÓ: SIS MESOS (des de la presentació de la sol·licitud). EFECTES DE L’ACTE PRESUMPTE: ESTIMACIÓ DE LA SOL·LICITUD.

Efecte silenci

Efecte silenci

Estimatori

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa