Detall de Procediment

Verificació individual de comptadors de gas, a petició de qualsevol part interessada en el punt de mesura.Energia

Codi SIA: 211310
Codi GUC: 13864
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La verificació individual dels comptadors de gas amb motiu de determinar l'error amb què es troben operant. Pertocarà la verificació del comptador a instància de l'usuari quan, detectat un augment en el registre del consum de gas, este no es considere justificat.

Observacions

Observacions

* ÀMBIT D'APLICACIÓ - L'esmentat procediment serà aplicable als comptadors de gas ubicats a les instal·lacions de la Comunitat Valenciana, independentment que la seua titularitat corresponga a l'empresa subministradora o a l'usuari d'estos. - Les verificacions individuals de comptadors regulats per metrologia legal seran dutes a terme per entitats acreditades per la conselleria competent en matèria d'indústria. - La relació i les dades de contacte d'estes entitats es trobaran a disposició del públic en general en els servicis d'informació de la conselleria competent en matèria d'indústria. * RETIRADA DEL COMPTADOR - Abans de la retirada del comptador s'haurà de verificar la correcta connexió d'este, el seu possible funcionament en buit i totes les qüestions que es considere procedent tindre en compte en la seua verificació i posterior liquidació de consums amb la companyia subministradora. - Realitzades les anteriors comprovacions, es procedirà a la retirada del comptador i a la seua substitució, en el mateix acte, per un altre de les mateixes característiques tècniques. Esta actuació serà realitzada pel personal de l'empresa subministradora o per l'instal·lador autoritzat que siga designat pel titular del comptador que haja de verificar si és el cas, en presència del tècnic de l'Administració o de la persona que este designe i de l'usuari, si este voluntàriament hi assistix. - En el mateix moment en què es retire el comptador, serà alçada una acta pel representant de l'Administració, en què haurà de constar, com a mínim, les dades identificatives del comptador, les lectures que oferisca en eixe moment, els precintes que dispose, així com aquells aspectes observats quant a funcionament, connexió, etc. L'acta haurà de ser firmada per tots els assistents, i se n'entregarà una còpia a cada un d'ells. * EFECTES DE LA VERIFICACIÓ INDIVIDUAL - La verificació individual que es realitze sobre la base del present procediment no produirà efectes de verificació periòdica o sistemàtica en cas que estes fases de verificació estiguen regulades per al tipus de comptador sobre el qual es realitza la verificació. * ERRORS QUE CAL DETERMINAR EN ELS ASSAJOS DE VERIFICACIÓ INDIVIDUAL - Per als comptadors amb aprovació de model o que, si és el cas, hagen sigut sotmesos al procés d'avaluació de la conformitat i disposen de marca CE o nacional, sobre els quals no s'hagen desenrotllat les seues fases de verificació periòdica o verificació sistemàtica, s'aplicaran els criteris i les condicions dels assajos d'exactitud corresponents a la verificació primitiva o per a la seua posada en el mercat, establits en l'OM del 28/12/1988, del MOPU, o en el RD 889/2006, segons corresponga, a fi de determinar l'error actual del comptador.

Requisits

Requisits

- Pagament taxa administrativa. -Justificant d'haver realitzat l'ingrés a l'entitat o al laboratori que realitze la verificació, que ha d'estar acreditat per l'Entitat Nacional d'Acreditació - ENAC- per a realitzar assajos en comptadors de gas. També es paguen els ports de l'enviament del comptador.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El titular, l'usuari o qualsevol participant en el punt de mesura.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

- Sol·licitud dirigida al servici territorial d'Indústria (SOLVFCON) - Documentació identificativa del titular, NIF. Per a persones físiques no caldrà presentar el DNI, sempre que, en la sol·licitud, s'autoritze l'Administració a consultar les dades. - Justificant d'haver realitzat l'ingrés, del cost de la verificació, en l'entitat de verificació. - Últim rebut abonat del consum. - Pagament de la taxa administrativa.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: 10.2 - Taxa administrativa per inspecció a instàncies de part: 54,01 euros La taxa administrativa és independent de l'import que s'ha d'abonar al laboratori de verificació.

Presentació

Presentació

Presencial
Aquesta opció només és vàlida per a persones físiques a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT s'oferirà Únicament mitjançant CITA PRÈVIA AMB el PERSONAL TÈCNIC O ADMINISTRATIU, consulte la informació en el següent enllaç: http://www.cindi.gva.es/va/cita-previa
Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';ha indicat abans. Per a accedir-hi telemàticament, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...). Hi ha més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la informació respectiva del qual està disponible en l';apartat ';Enllaços'; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que ho presenta. 3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ';Com es tramita telemàticament?'; o en l';enllaç ';TRAMITAR AMB CERTIFICAT'; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i qualsevol altra documentació omplida i signada digitalment que hàgeu d';aportar, realitzar la presentació telemàtica de tot això, i obtindreu el justificant de registre corresponent. 4. Respecte als DOCUMENTS QUE S';HAN D';ANNEXAR, si escau: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ';Quina documentació s';ha de presentar?'; hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * En l';apartat ';IMPRESOS ASSOCIATS'; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. Si hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat, s';han de crear o recaptar per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents. 5.- Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de: - per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerides. - Rebuda la sol·licitud i realitzat el pagament de la taxa indicada, el servici territorial d'Indústria corresponent fixarà, d'acord amb l'empresa subministradora, el dia i l'hora per a la retirada del comptador i la tramesa pel servici territorial a l'entitat de verificació que corresponga, amb el pagament previ per part de l'interessat dels ports corresponents. - El comptador retirat, degudament precintat, junt amb una còpia de l'acta emesa, els remetrà l'Administració a l'entitat de verificació. Esta ho verificarà d'acord amb els corresponents procediments tècnics de verificació i emetrà un informe on hauran de constar els assajos i les proves realitzats, la disposició, la norma o el documents de referència en què estan reflectits, així com els errors i els resultats obtinguts respectivament. - De l'esmentat informe s'emetran tres còpies, que, junt amb el comptador verificat, es remetran al servici territorial d'Indústria corresponent. Este comunicarà al sol·licitant de la verificació que pot passar a retirar el comptador verificat i una còpia de l'informe emés, i remetrà, a més, una còpia de l'informe a l'empresa subministradora i al titular o usuari, si és el cas. - L'interessat, a la vista dels errors obtinguts en els assajos de verificació individual, podrà presentar o no la reclamació que crega oportuna davant de l'òrgan competent corresponent, i sol·licitar la devolució de l'import de verificació.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa