Detall de Procediment

Autorització i registre d'establiments del sector de l'alimentació animal (pinsos)

Codi SIA: 211448
Codi GUC: 14912
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT des de 19-12-2017
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Tots els operadors que participen en la gestió de productes per a alimentació animal en qualsevol de les seues fases (producció, transport, emmagatzematge i comercialització) han d'estar registrats en el REGISTRE GENERAL D'ESTABLIMENTS EN EL SECTOR DE L'ALIMENTACIÓ ANIMAL adscrit a la Direcció General de Produccions i Mercats Agraris del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació. Aquest registre es constitueix en la base de dades dins de l'aplicació informàtica denominada SILUM (Sistema informàtic de registre d'establiments en l'alimentació animal) dependent del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació i que tot ciutadà pot consultar a través de l'accés públic: https://servicio.mapa.gob.es/silumpublico/empresassrv La inscripció en el registre la realitza l'autoritat competent de la comunitat autònoma en la qual estiguen situats els establiments. Per a inscriure a un operador en aquest registre existeixen dues formes diferents: AUTORITZACIÓ o NOTIFICACIÓ. L'elecció d'un tràmit o un altre dependrà del tipus d'activitat que es duga a terme. L'AUTORITZACIÓ té per objecte facultar a l'explotador d'empresa de pinsos per a l'exercici de l'activitat de què es tracte prèvia verificació per part de l'autoritat competent, del compliment de la normativa vigent. No obstant això existeixen altres activitats per a les quals la normativa només requereix que consten en el registre i bastarà amb la seua NOTIFICACIÓ a través d'un formulari. Igual que en el cas de l'autorització, aquesta notificació serà prèvia a l'inici de l'activitat. Aquests establiments, una vegada registrats, també podran ser objecte de control per part de l'autoritat competent. El registre (ja siga mitjançant autorització com a notificació) té per objecte inscriure les dades, exigits per la normativa vigent, dels establiments dels explotadors d'empreses de pinsos, per raons derivades de la protecció de la salut pública, la sanitat animal o l'interés públic, així com gestionar les modificacions o la baixa en alguna de les activitats desenvolupades.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Depenent de l'activitat que es pretenga realitzar, es realitzarà una sol·licitud d'autorització o una notificació. EN EL CAS DE L'AUTORITZACIÓ Titulars d'establiments que realitzen alguna de les següents activitats dins de les etapes de producció, transformació, emmagatzematge, comercialització, transport o distribució de pinsos: • Fabricació d'additius que necessiten autorització • Emmagatzematge i/o comercialització d'additius que necessiten autorització • Fabricació de premescles amb additius que necessiten autorització • Emmagatzematge i/o comercialització de premescles amb additius que necessiten autorització • Fabricació de pinsos compostos (amb coccidiostàtics i histomonostatos, amb farina de peix, amb fosfat dicàlcic o tricàlcic d'origen animal, amb hemoderivats de no remugants, amb proteïna animal transformada de no remugants o d'insectes de granja, amb substituts de la llet destinats a remugants o pinsos medicamentosos). • Detoxificació o processament de productes destinats a l'alimentació animal • Transformació, fabricació o mescla per a comercialitzar , de productes d'ús en pinsos, procedents d'olis vegetals i greixos. • Transformació i/o elaboració d'hemoderivats per a no remugants o de proteïnes animals transformades de no remugants per a animals d'aqüicultura • Plantes per a les quals es requereix autorització conforme a l'annex IV del reglament (CE) 999/2001 • Emmagatzematge i/o comercialització de pinsos medicamentosos • Transport de pinsos medicamentosos EN EL CAS DE LA NOTIFICACIÓ Titulars d'establiments que realitzen alguna de les següents activitats dins de les etapes de producció, transformació, emmagatzematge, comercialització, transport o distribució de pinsos: • Fabricació d'additius que no necessiten autorització • Fabricació de premescles amb additius que no necessiten autorització • Fabricació de pinsos compostos (sense/amb additius i premescles, aliments per a animals de companyia segons el Reglament (UE) 1069/2009 o fabricació exclusiva per a les necessitats de la pròpia explotació ramadera, excepte ensitjaments i medicamentosos) • Fabricació de matèries primeres per a alimentació animal (d'origen animal o altres orígens) • Assecat per convecció • Emmagatzematge i/o comercialització dels productes relacionats anteriorment, de subproductes d'origen animal de categoria 3 per a alimentació d'animals de granja i de pinsos medicamentosos o intermedis que són: per a ús exclusiu en la seua explotació, comerciants que no conserven els pinsos medicaments en les seues instal·lacions o que els emmagatzemen en envasos o en recipients segellats. • Reenvasat i etiquetatge de pinsos • Transport • Altres activitats no incloses en els apartats anteriors

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

A) AUTORITZACIÓ - Per a les activitats que requereixen autorització prèvia, serà necessari presentar el formulari de sol·licitud d'autorització acompanyada de la següent documentació: • Còpia del NIF del sol·licitant (quan no s'autoritze la seua consulta per part de l'administració) • Acreditació de la persona jurídica (per a sol·licitant amb personalitat jurídica) • Acreditació de la representació legal de l'empresa sol·licitant (en el seu cas) • Memòria descriptiva de l'activitat, productes i els processos. • Sobre els productes que fabrica o comercialitza: Relació, composició (matèries primeres, additius, premescles i pinsos complementaris) i espècies o usos a què van destinats. • Sobre els productes que transporta: relació i si el transport és a granel o envasat. • Pla de les instal·lacions. • En cas que els autocontrols exigisquen anàlisis, contracte amb laboratori extern en cas de no disposar de laboratori propi. • Diagrama de flux de la producció. • Organigrama on es reflectisquen els càrrecs, qualificacions, i responsabilitats (d'acord amb l'annex II del Reglament 183/2005). • Document que descriga el procediment aplicat basat en els principis APPCC (incloent prerequisits). B) NOTIFICACIÓ - Per a inscriure's en aquelles activitats que únicament requerisquen la seua notificació bastarà amb presentar: • Còpia del NIF del sol·licitant (quan no s'autoritze la seua consulta per part de l'administració) • Acreditació de la persona jurídica (per a sol·licitant amb personalitat jurídica) • Acreditació de la representació legal de l'empresa sol·licitant (en el seu cas) • Formulari de notificació, adjuntant al mateix un document amb una breu descripció de les activitats relacionades amb l'alimentació animal que desenvolupa l'empresa, indicant: ◦ Tipus de matèries primeres, additius o pinsos que fabrica/comercialitza/transporta. ◦ Procediments que s'apliquen, tipus d'emmagatzematge, etc. Per exemple en el cas d'intermediaris: si disposa o no de magatzem, si els productes són a granel o envasaments i en quines condicions de temperatura (ambient, refrigerat, congelat), etc.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: És obligatori el pagament d´una taxa per a l´inscripció en el registre, no per a la baixa o modificació de dades. Model 46-9792 - Taxa per serveis administratius relatius a la ramaderia Import: 30,88 euros https://atenea.ha.gva.es/sara/servlet/com.hacienda.pdf.pdf417.ServletRecogidaDatosSimulador?ID_SIMUL=SIMU046-9792

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Depenent del tipus d'activitat que es desenvolupe, caldrà presentar bé un formulari de notificació, o bé una sol·licitud d'autorització. La llista de les activitats està en cadascun dels models de formulari. A) AUTORITZACIÓ Per a les activitats que requereixen autorització prèvia serà necessari presentar el FORMULARI de SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ PER Al REGISTRE GENERAL D'ESTABLIMENTS EN EL SECTOR DE L'ALIMENTACIÓ ANIMAL acompanyat de la documentació relacionada en l'apartat DOCUMENTACIÓ. Una vegada presentada aquesta documentació, el departament corresponent la sotmetrà a revisió i efectuarà una inspecció de les instal·lacions per a comprovar el compliment dels requisits necessaris. L'òrgan encarregat de l'autorització del Registre de productors i intermediaris del sector de l'alimentació animal és la Direcció General competent en matèria de ramaderia, que emetrà resolució favorable si la documentació és correcta i les instal·lacions compleixen els requisits exigits, procedint a continuació a la seua inclusió en el registre. En cas que documentació i/o instal·lacions no reunisquen els requisits que estableix la normativa, s'emetrà resolució desfavorable previ el tràmit d'audiència. B) NOTIFICACIÓ Per a les activitats que requereixen notificació prèvia serà necessari presentar el FORMULARI de NOTIFICACIÓ PER Al REGISTRE GENERAL D'ESTABLIMENTS EN EL SECTOR DE L'ALIMENTACIÓ ANIMAL acompanyat de la documentació relacionada en l'apartat DOCUMENTACIÓ. Una vegada presentada aquesta documentació, el departament corresponent la sotmetrà a revisió i si està completa i correcta es procedirà a l'anotació en el registre; l'interessat rebrà posteriorment una comunicació amb el número de registre assignat.

Obligacions

Obligacions

La inscripció en el registre compromet als titulars dels establiments registrats al compliment dels preceptes regulats en l'apartat NORMATIVA. A més de les obligacions establides en el Reglament (CE) núm. 183/2005, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de gener de 2005, els explotadors de les empreses de pinsos, d'acord amb l'article 8 del Reial decret 629/2019, de 31 d'octubre, deuran: 1. Conservar els registres un mínim de tres anys, sense perjudici que una altra normativa específica requerisca un període de temps major. 2. En el cas dels explotadors d'empreses de pinsos que siguen fabricadors de pinsos compostos, additius o premescles, hauran de remetre a l'autoritat competent, abans del 31 de gener de cada any, les dades relatives a les quantitats de cadascun dels productes fabricats així com la quantitat de les matèries primeres, additius, premescles i pinsos complementaris empleades, referides totes a l'any precedent. 3. Hauran de facilitar a l'autoritat competent informació actualitzada sobre tots els establiments sota el seu control, havent de notificar-li, en particular, qualsevol modificació significativa de les seues activitats o el tancament de qualsevol establiment existent. REVOCACIÓ O SUSPENSIÓ Les autoritats competents podran suspendre o revocar les autoritzacions i donar de baixa o suspendre les anotacions en els registres, prèvia audiència de l'interessat. A l'efecte de la revocació de l'autorització i baixa en el registre s'entendran com a deficiències greus les infraccions contemplades en l'article 85 de la Llei 8/ 2003, de 24 d'abril, de sanitat animal, així com l'incompliment dels requisits establits en l'article 5 del Reglament (CE) núm. 183/2005, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de gener, que puguen suposar un risc per a la salut pública, la sanitat animal o el medi ambient.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

En cas d'incompliment del que disposa la normativa, es podrà aplicar el règim d'infraccions i sancions aplicable d'acord amb el que estableix la Llei 6/2003, de 4 de març, de ramaderia, i la Llei 17/2011, de 5 de juliol, de seguretat alimentària i nutrició, sense perjudici de les responsabilitats civils, penals o d'un altre ordre que hi puguen concórrer.