Animación cabecera
  • Està en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    Pla extraordinari de foment de l'ocupació en la Comunitat Valenciana per a desocupats que hagen esgotat les prestacions o subsidis per desocupació, per a l'exercici 2010.


    Objecte del tràmit

    L'objectiu que es perseguix a través d'este Programa és estimular la creació d'ocupació, per mitjà de l'establiment d'incentius a les contractacions indefinides inicials, així com a les contractacions temporals del menys sis mesos de duració, de desocupats inscrits com a demandants d'ocupació en els Centres SERVEF d'Ocupació de la Generalitat, que hagen esgotat la prestació per desocupació o el subsidi per desocupació.

    Resultaran objecte de subvenció tant les contractacions indefinides inicials com les contractacions temporals d'almenys sis mesos de duració, que se subscriguen durant 2010 a partir de la publicació d'esta orde.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Podran ser beneficiàries d'estes ajudes les empreses privades i les entitats privades sense ànim de lucre que subscriguen els contractes subvencionables per a la seua execució exclusiva en centres de treball radicats en la Comunitat Valenciana, sempre que, a més, reunisquen els requisits i les condicions que figuren a continuació.

    Requeriments

    Les entitats ocupadores no han d'haver efectuat acomiadaments en els últims dotze mesos previs a la contractació per causes econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció a través del procediment de regulació d'ocupació establit en els articles 51 i 57 bis del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, ni per causes objectives previstes en l'article 52 c) de l'Estatut dels treballadors; tampoc han d'haver efectuat acomiadaments la improcedència dels quals haja sigut reconeguda pel beneficiari o declarada judicial o extrajudicialment.

    En cap cas podran resultar beneficiàries les agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns, les societats civils o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, tot i no tindre personalitat jurídica, puguen realitzar les contractacions que donarien dret a les ajudes.
    Tampoc resultaran beneficiàries les entitats en què concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

    REQUISITS DELS TREBALLADORS:
    Perquè les contractacions resulten subvencionables, els treballadors hauran d'haver romàs inscrits com a desocupats en el corresponent Centre SERVEF d'Ocupació durant un període d'almenys un mes ininterrompudament i immediatament anteriors a la seua contractació, i estar en possessió del Document d'Alta i Renovació de la Demanda d'Ocupació (DARDE) actualitzat, a més en el moment de la contractació hauran d'haver esgotat la prestació o el subsidi per desocupació.

    INCOMPATIBILITAT DE LES AJUDES
    Les ajudes establides, són incompatibles amb qualsevol altra per a la mateixa acció subvencionable, percebudes d'esta o altres administracions públiques, excepte amb les bonificacions de quotes a la Seguretat Social.

    Inici
  • Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament

    1. La quantia de les ajudes serà la següent:
    a) Contractacions indefinides inicials a jornada completa: 5.000 euros.
    b) Contractacions temporals del menys sis mesos de duració a jornada completa: 1.000 euros.
    2. En el cas de contractacions de dones o de persones que acrediten almenys un 33% de discapacitat, els esmentats imports s'incrementaran en 400 euros, si es tracta d'una contractació indefinida; i en 200 euros si és temporal.
    3. En el cas de contractes fixos discontinus els imports establits en els epígrafs anteriors es reduiran al 25%.
    4. Els contractes a temps parcial podran ser objecte de subvenció sempre que tinguen una duració del menys 20 hores setmanals, amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    El termini de presentació de sol·licituds s'estendrà des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOCV núm. 6286, de 10/06/10, fins al 30 de setembre del 2010.

    En tot cas les sol·licituds hauran de presentar-se en el termini de dos mesos des de la contractació objecte de l'ajuda.

    Inici
  • On s'ha d'anar?

    DE FORMA TELEMÀTICA
    A través del Registre Telemàtic: http://www.ocupacio.gva.es:7017/portal/web/home/Solicitud_telemática

    DE FORMA PRESENCIAL
    - Als registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local, si en este últim cas s'haguera subscrit conveni oportú, així com a les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

    - També en qualsevol oficina de correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.

    - I, preferentment, a:

    REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'OCUPACIÓ SERVEF - ALACANT
    C/ PINTOR LORENZO CASANOVA, 6Ver plano
    03003 Alacant/Alicante
    Tel: 012
    REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'OCUPACIÓ SERVEF - CASTELLÓ
    C/ HISTORIADOR VICIANA, 8Ver plano
    12002 Castelló de la Plana/Castellón de la Plana
    Tel: 964858650
    REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'OCUPACIÓ SERVEF - VALÈNCIA
    AVDA. BARÓN DE CÁRCER, 36Ver plano
    46001 Valencia
    Tel: 012

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació següent:

    a) Identificació del sol·licitant i, si és el cas, identificació i acreditació de la representació legal.

    b) Dades de domiciliació bancària segons model normalitzat (fitxa de manteniment de tercers) i document de l'entitat bancària acreditatiu de la titularitat del compte.

    c) Contracte de treball degudament comunicat al centre SERVEF d'Ocupació.

    d) Alta del treballador en la Seguretat Social.

    e) Document d'Alta i Renovació de la Demanda d'Ocupació (DARDE) actualitzada i certificat acreditatiu dels períodes d'inscripció com a desocupat del treballador contractat en el corresponent Centre SERVEF d'Ocupació.

    f) Certificat acreditatiu del fet que el treballador contractat ha esgotat la prestació o el subsidi per desocupació que li hagen sigut reconeguts.

    g) Si és el cas, acreditació de la discapacitat del treballador contractat.

    h) Declaració responsable del beneficiari o representant legal de l'entitat de no incórrer en les prohibicions per a tindre la condició de beneficiari a què fa referència l'article 13 de la Llei 38/2003.

    i) Declaració responsable del fet que les contractacions realitzades no estan compreses en els supòsits previstos en l'article 3 de l'Orde.

    j) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció de la dita obligació, d'acord amb l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat.

    k) Declaració responsable de no haver efectuat acomiadaments en els últims dotze mesos.

    l) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides al beneficiari durant els tres últims exercicis fiscals, amb indicació d'import, organisme, data de concessió o, si és el cas, declaració de no haver-ne rebut cap.

    2. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització del sol·licitant perquè el SERVEF obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar este consentiment per mitjà de comunicació escrita al SERVEF en este sentit. En este cas, haurà d'aportar certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social, la validesa de la qual haurà d'estendre's fins a la data de concessió de l'ajuda.

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació següent:
    a) Identificació del sol·licitant i, si és el cas, identificació i acreditació de la representació legal.
    b) Dades de domiciliació bancària segons model normalitzat (fitxa de manteniment de tercers) i document de l'entitat bancària acreditatiu de la titularitat del compte.
    c) Contracte de treball degudament comunicat al centre SERVEF d'Ocupació.
    d) Alta del treballador en la Seguretat Social.
    e) Document d'Alta i Renovació de la Demanda d'Ocupació (DARDE) actualitzada i certificació acreditativa dels períodes d'inscripció com a desocupat del treballador contractat en el corresponent Centre SERVEF d'Ocupació.
    f) Certificació acreditativa del fet que el treballador contractat ha esgotat la prestació o el subsidi per desocupació que li hagen sigut reconeguts.
    g) Si és el cas, acreditació de la discapacitat del treballador contractat.
    h) Declaració responsable del beneficiari o representant legal de l'entitat de no incórrer en les prohibicions per a tindre la condició de beneficiari a què fa referència l'article 13 de la Llei 38/2003.
    i) Declaració responsable del fet que les contractacions realitzades no estan compreses en els supòsits previstos en l'article 3 de l'Orde.
    j) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció de la dita obligació, d'acord amb l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat.
    k) Declaració responsable de no haver efectuat acomiadaments en els últims dotze mesos.
    l) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides al beneficiari durant els tres últims exercicis fiscals, amb indicació d'import, organisme, data de concessió o, si és el cas, declaració de no haver-ne rebut cap.

    2. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització del sol·licitant perquè el SERVEF obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar este consentiment per mitjà de comunicació escrita al SERVEF en este sentit. En este cas, haurà d'aportar certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social, la validesa de la qual haurà d'estendre's fins a la data de concessió de l'ajuda.

    Inici
  • Quins recursos són procedents contra la resolució?

    - Les resolucions esgotaran la via administrativa, i contra elles podran les persones interessades interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua notificació, davant de la Sala Contenciosa Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que establix els articles 10.1.a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, recurs de reposició davant d'este mateix òrgan en el termini d'un mes computat en els termes ja esmentats, de conformitat amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en la seua redacció donada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
    - I això, sense perjuí de la possibilitat que les persones interessades puguen exercitar, si és el cas, qualsevol altre que consideren procedent. Davant de la desestimació per silenci administratiu podrà interposar-se idèntic recurs, en el termini de sis mesos des que haguera finalitzat el termini que per a dictar i notificar la resolució expressa que es menciona en el punt 3 d'este article, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 46.1 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa; i sense perjuí del que disposen els articles 116 i 117, abans mencionats.

    Inici
  • Informació complementària

    EXCLUSIONS
    1. S'exclou de les ajudes els supòsits següents:
    a) Les relacions laborals de caràcter especial a què es referix l'article 2.1, lletres a), c), d), e), f), g), h) i i) del Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març.
    b) Les contractacions que afecten el cònjuge, ascendents, descendents i la resta de parents, per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau inclòs, de l'empresari o dels que detinguen càrrecs de direcció o siguen membres dels òrgans d'administració de les empreses que revisten la forma jurídica de societat o de les entitats privades sense ànim de lucre, així com les que es produïsquen amb estos últims.
    c) Les contractacions realitzades amb treballadors que en els 24 mesos anteriors a la contractació hagen prestat servicis en la mateixa empresa o grup d'empreses per mitjà d'un contracte indefinit. Esta exclusió també s'aplicarà en el supòsit de vinculació laboral del treballador amb empreses a què el sol·licitant haja succeït en virtut del que establix l'article 44 del Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.
    d) Les contractacions de treballadors que hagen finalitzat per mutu acord la seua relació laboral de caràcter indefinit durant els tres mesos anteriors a l'inici del nou contracte.
    e) Les contractacions realitzades per les empreses de treball temporal per a la posada a disposició del treballador a altres empreses usuàries.
    f) Els sol·licitants que hagen sigut exclosos de l'accés als beneficis derivats de l'aplicació dels programes d'ocupació per la comissió d'infraccions molt greus, de conformitat amb el que preveu l'article 46 del Text Refós sobre Infraccions i Sancions en l'Orde Social, aprovat per Reial Decret Legislatiu 5/2000, de 4 d'agost.
    g) Els sol·licitants que hagen sigut sancionats en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus i molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals, previstes en el Text Refós sobre Infraccions i Sancions en l'Orde Social.
    h) Els sol·licitants que hagen realitzat extincions de contractes de treball per causes disciplinàries o objectives declarades improcedents per sentència judicial ferma, o en virtut d'acomiadament col·lectiu, en els 12 mesos anteriors a la sol·licitud de l'ajuda.

    2. Per acollir-se al règim de minimis establit en el Reglament 1998/2006, de 15 de desembre del 2006, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat CE a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE de data 28 de desembre del 2006, estes ajudes no podran concedir-se a empreses dels sectors següents:
    a) Pesca i aqüicultura, segons es preveuen en el Reglament (CE) núm. 104/2000 del Consell.
    b) Producció primària dels productes agrícoles que figuren en la llista de l'annex I del Tractat.
    c) Activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o estats membres quan l'ajuda estiga vinculada a la creació i funcionament d'una xarxa de distribució o a altres gastos d'explotació vinculats a l'activitat d'exportació.
    d) Carbó, segons es definix en el Reglament (CE) núm. 1407/2002.
    e) Queden excloses, així mateix, les empreses en crisi.
    D'altra banda, l'aplicació d'este règim suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una empresa no podrà superar els 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Quan l'empresa opere en el sector del transport per carretera l'import màxim ascendirà a 100.000 euros.

    Obligacions

    1. En el cas de contractacions indefinides, l'ocupació creada haurà de mantindre's durant un període mínim del cinc anys; tres anys en el cas de les pimes.
    2. Si el treballador causa baixa durant el dit període, haurà de ser substituït en el termini d'un mes per un altre treballador amb les mateixes característiques i en les mateixes condicions contractuals que el treballador substituït. Tal circumstància haurà de ser comunicada a l'òrgan que va concedir la subvenció en un termini no superior a quinze dies des de la data del nou contracte.
    Esta obligació també s'observarà en el cas de contractacions temporals, si bé la duració del nou contracte haurà d'estendre's únicament pel període que reste per a completar els sis mesos.
    En tot cas, serà procedent la denegació de l'ajuda si la baixa es produïx abans que l'òrgan gestor haja resolt sobre la sol·licitud presentada.
    3. Per tractar-se d'ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que establix el Reglament (CE) número 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre del 2006, que fixa normes de desplegament per al Reglament (CE) número 1083/2006, del Consell, d'11 de juliol del 2006, pel qual s'establixen les disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, Fons Social Europeu i Fons de Cohesió, i el Reglament (CE) número 1080/2006 del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol del 2006, relatiu al Fons Europeu de Desenvolupament Regional. Entre les dites normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix haurà de comunicar al treballador contractat el cofinançament pel Fons Social Europeu de l'ajuda concedida.
    4. Els beneficiaris hauran de complir així mateix les obligacions següents:
    a) Facilitar tota la informació relacionada amb la subvenció concedida que els siga requerida pel SERVEF, així com comunicar-li les incidències que es produïsquen amb relació a aquella.
    b) Comunicar al SERVEF la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat, amb independència de la seua procedència.
    c) Acreditar el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació.

    Sancions

    Si, com a conseqüència de la tramitació de l'expedient de reintegrament, es detectara alguna de les infraccions tipificades en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, se seguirà el procediment establit en l'article 67 d'esta Llei i en l'article 102 del seu Reglament.

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Orde de 2 de juny de 2010, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es convoca un pla extraordinari de foment de l'ocupació en la Comunitat Valenciana per a desocupats que hagen esgotat les prestacions o subsidis per desocupació, per a l'exercici 2010 (DOCV núm. 6286, de 10/06/10).

    Llistat de normativa

    Vegeu Orde 21/2010, de 2 de juny

    Inici
  • La Generalitat desitja que esta informació li siga d'utilitat.
    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es referix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.