Detall de Procediment

Subvencions per a l'adquisició d'equipament per a les biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 211612
Codi GUC: 15928
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(18-04-2023
17-05-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquestes subvencions contribuiran al finançament, fins al màxim del 50 %, de les despeses per a l'adquisició d'equipament que realitzen les entitats beneficiàries previstes en l'article segon. Es podran subvencionar les despeses següents: a) Mobiliari: b) Material informàtic:

Observacions

Observacions

1. Aquestes ajudes contribuiran al finançament, fins al màxim del 50%, de les despeses ocasionades en l'adquisició d'equipament que realitzen les entitats beneficiàries previstes en l'article segon. 2. Es podran subvencionar les següents despeses: a) Mobiliari: · Mobiliari específic per a biblioteques (taules, cadires, butaques, pufs, calaixeres, prestatgeries, carros de transport de llibres, elements de magatzematge de materials especials, revisters, etc.). · Elements de senyalització. b) Material informàtic: · Ordinadors i els seus diferents components, així com qualsevol altre element material necessari per al seu funcionament o ús (ordinadors de sobretaula, ordinadors portàtils, pantalles planes, perifèrics, unitats d'emmagatzematge, targetes gràfiques, ratolins, auriculars, dispositius de lectura òptica de codi de barres, impressores, escàners, etc.). · Tauletes. · Lectors de llibres electrònics. · Programari necessari per al funcionament del material informàtic objecte de subvenció (programari de sistemes i el programari d'aplicacions que no siguen sistemes de gestió bibliotecària). · SAIT. 3. L'IVA es considera despesa subvencionable.

Requisits

Requisits

Podran obtindre la condició de beneficiàries, les entitats que complisquen les condicions següents: a) Que es troben en la situació que fonamenta la concessió de la subvenció, o en les quals concórreguen les circumstàncies previstes en les bases reguladores i en la resolució de convocatòria. b) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. c) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que estableixen els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquest requisit s'haurà d'acreditar amb anterioritat a dictar la proposta de resolució, així com en els processos de justificació de la subvenció concedida, en cas de no haver atorgat l'entitat sol·licitant l'autorització expressa a l'Administració valenciana perquè obtinga directament les dades necessàries per a acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI). d) Trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes establits en l'article 21 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. e) Estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb el que exigeix l'article 199.4 i 199.5 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana. f) No incórrer en cap de les circumstàncies de privació d'ajudes i subvencions públiques contemplades en l'article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar subvencions totes les entitats locals de la Comunitat Valenciana titulars de centres de lectura públics municipals integrats en la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana. Així mateix, també podran sol·licitar aquestes subvencions les fundacions i institucions culturals municipals que tinguen entre les seues funcions la gestió d'algun dels centres de lectura públics municipals integrats en la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana, segons el que es regula en l'article 2 de les bases que regulen aquest procediment. L'òrgan gestor comprovarà en les seues bases de dades si les entitats sol·licitants són titulars de centres de lectura públics municipals integrats en la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • ORDRE 76/2016, de 29 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a l'adquisició d'equipament per a les biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.
  • RESOLUCIÓ de 4 d'abril de 2023, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen per a l'exercici 2023 les subvencions per a l'adquisició d'equipament per a les biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.
  • Extracte de la Resolució de 4 d'abril de 2023, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen per a l'exercici 2023 les subvencions per a l'adquisició d'equipament per a les biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils a comptar del següent al de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.(DOGV nº 9574, de 14/04/2023) L'incompliment d'este termini en determinarà automàticament l'exclusió.

Formularis documentació

1. A la sol·licitud, que s’ha de presentar i tramitar per mitjans electrònics, les entitats hauran d’adjuntar la documentació següent: a) Certificat del secretari/ària o interventor/a de l’entitat local o de la fundació o institució cultural municipal segons el model inclòs com a annex I d’aquesta convocatòria, signat electrònicament pel secretari/ària o interventor/a, en el qual s’especifique la informació següent: – Acord de l’òrgan competent pel qual es va acordar sol·licitar la subvenció, indicant-ne la finalitat i la quantia total de la despesa. – Compte justificatiu que es corresponga amb les despeses realitzades, i amb l’objecte de la convocatòria. El compte justificatiu inclourà la relació de factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic juridicomercantil o amb eficàcia administrativa, d’acord amb l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i estaran datades entre el 3 de novembre de 2022 i la data de finalització del termini de presentació de la documentació. b) Les factures acreditatives de les despeses realitzades, que hauran de reunir els requisits arreplegats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació. c) Quan les activitats hagen sigut finançades, a més de la subvenció, amb altres subvencions o recursos, haurà d’acreditar-se en la justificació l’import, la procedència i l’aplicació de tals fons a les activitats subvencionades, en compliment de l’article 30.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. d) Certificat de la Sindicatura de Comptes que acredite que l’entitat local ha presentat el compte general. e) Declaració responsable, segons el model inclòs com a annex II d’aquesta convocatòria, signat electrònicament per la persona representant de l’entitat. Atenent la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d’Hisenda i Model Econòmic, en cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancari, les entitats beneficiàries hauran de donar-se d’alta a través del següent enllaç: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648 2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o falte algun document complementari dels exigits, es requerirà a les entitats interessades perquè l'esmenen en el termini de 10 dies, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, amb resolució prèvia dictada a aquest efecte, conforme el regulat en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 3. Els models corresponents a la documentació necessària en aquest tràmit de sol·licitud estaran disponibles en el punt d’accés electrònic de la convocatòria, en la seu electrònica. 4. A més de la documentació assenyalada en aquest apartat, el Servei del Llibre i Biblioteques, com a òrgan instructor, podrà, en qualsevol moment de la tramitació de l’expedient, sol·licitar qualsevol altra informació que considere necessària per al millor coneixement i comprensió de l’aplicació de la subvenció. 5. Durant el procediment, les entitats sol·licitants podran presentar la documentació i la informació que es considere necessària a través de la seu electrònica, des del punt d’accés del procediment de la convocatòria, i per a això només cal que accedisquen al tràmit electrònic d’aportació de documentació disponible.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds les ha d'omplir el representant de l'entitat, utilitzant exclusivament els mitjans electrònics facilitats per la Generalitat, de conformitat amb el que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. L'enllaç a la seu electrònica per a la presentació telemàtica de les sol·licituds es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport: https://ceice.gva.es/web/bibliotecas/convocatorias Hi ha un correu d'assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es, destinat a solucionar qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica d'aquesta sol·licitud. Per a poder accedir a este sistema telemàtic, la persona que ho sol·licite haurà de disposar d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la Seu de la Generalitat. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Es realitza per mitjans telemàtics a través de l'enllaç de tramitar amb certificat d'aquest tràmit.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació i per mitjà del procediment de concurrència competitiva. Els criteris objectius de valoració de les sol·licituds per a l'atorgament de la subvenció són: Fase primera. Comprovació de la documentació En primer lloc, es comprovarà que la documentació justificativa que s'adjunta a la sol·licitud acredita suficientment la quantia sol·licitada per l'entitat interessada en concepte de subvenció i s'ajusta a l'objecte establit en les bases de la convocatòria de subvencions. Fase segona. Assignació de la subvenció La dotació econòmica corresponent a equipament, es distribuirà proporcionalment entre els sol·licitants que hagen realitzat el gasto degudament justificat tenint en compte els factors següents: X = dotació econòmica I = gasto justificat de cada sol·licitant T = suma dels gastos justificats de tots els sol·licitants que han superat la fase primera Fórmula de Repartiment: subvenció = (X*I)/T

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de la subvenció és la Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques, en els termes establits per la Llei 38/2003, General de Subvencions.

Obligacions

Obligacions

1. A tots els efectes, son obligacions aquelles establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 2. A més de les obligacions establides en l'ordinal anterior, en particular, les entitats beneficiàries hauran de tenir les següents obligacions: a) Acreditar davant de l'entitat concedent la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció. b) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control. c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que haja d'efectuar la conselleria competent en matèria de biblioteques en relació amb l'objecte i destinació de la subvenció concedida. d) Comunicar a la conselleria competent en matèria de biblioteques, a través de la direcció general competent en aquesta matèria, l'obtenció d'altres subvencions, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat que la prevista en la corresponent convocatòria. Aquesta comunicació s'haurà de fer tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. e) Donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la conselleria competent en matèria de biblioteques. f) Complir, si és el cas, les obligacions de publicitat previstes en l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana. g) Justificar la subvenció en els termes i terminis previstos en la respectiva convocatòria. h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i d'acord amb el que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que establixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques Públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa , la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé cabrà plantejar directament recurs contenciós-administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs potestatiu de reposició haurà d'interposar-se davant de el conseller d'Educació, Cultura i Esport , en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. b) El recurs contenciós-administratiu haurà de ser interposat davant dels jutjats del contenciós-administratiu de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà al de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA El pressupost destinat a finançar aquesta convocatòria ascendirà a 300.000 euros com a màxim, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 09.03.01.452.10, capítol VII, línia de subvenció S8115000, dels pressupostos de la Generalitat 2023. PAGAMENT - El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, per mitjà de transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació, sempre que el beneficiari complisca amb els requisits exigits per la Llei 38/2003, General de Subvencions, tal com s'exigix en les bases reguladores.

Termini màxim

Termini màxim

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. 2. Les sol·licituds sobre les quals no recaiga una resolució expressa en el dit termini, podran entendre's desestimades o denegades, sense perjuí de l'obligació legal de resoldre establida en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de biblioteques, la facultat de concedir o denegar estes subvencions, amb un informe previ i proposta de la Comissió d'avaluació, i se li autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i aplicació de les bases reguladores i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les infraccions i sancions administratives que es deriven de les funcions de control que corresponen a la Intervenció de la Generalitat es regularan d'acord amb el que preveu el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en el capítol IV del títol X de Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.