Detall de Procediment

Sol·licitud de subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià, durant l'exercici 2023.

Codi SIA: 211656
Codi GUC: 16098
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(15-03-2023
14-04-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar en l'exercici 2023, en règim de concurrència competitiva, la concessió de subvencions a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià.

Observacions

Observacions

ACTUACIONS SUBVENCIONABLES 1. Les actuacions que es podran subvencionar són les següents: a) L'organització de congressos, jornades, trobades, conferències, xarrades o taules redones relacionades amb el desenvolupament i difusió de l'Estatut d'Autonomia, així com amb la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià. Queden expressament exclosos les despeses de restauració i els derivats del lliurament d'obsequis de qualsevol tipus vinculats amb la realització de les activitats assenyalades en el paràgraf anterior. Així mateix, queden exclosos les despeses que, en el seu cas, es deriven de la realització d'activitats de tipus cultural que no guarden relació amb l'objecte de la convocatòria. Les subvencions que puguen concedir-se per a contribuir a finançar les despeses derivades del pagament a persones ponents i moderadores per la seua intervenció en qualsevol de les activitats ressenyades en aquest apartat no podran excedir de les quanties establides per a aquestes categories en l'annex del Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris amb les seues posteriors modificacions. b) L'edició de publicacions relacionades amb les actuacions que constitueixen l'objecte de la convocatòria. 2. Per a la realització d'aquestes actuacions les entitats locals beneficiàries podran, prèvia comunicació a la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i recuperació del Dret Foral Civil Valencià, subcontractar amb tercers fins al 100% de l'import de l'actuació subvencionada, en el marc d'allò que es disposa en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en relació amb l'article 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la citada Llei, i amb l'article 165.2 n) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. 3. No seran subvencionables aquelles actuacions que hagen obtingut ajudes o subvencions, públiques o privades, per un import que abast el cent per cent (100%) del seu cost real. 4. Només seran subvencionables aquelles actuacions que s'hagen dut a terme, en la seua integritat, dins de l'exercici corresponent a la convocatòria i en el termini expressament previst per aquesta.

Requisits

Requisits

- Només s'admetrà una única sol·licitud per cadascuna de les mancomunitats de municipis i dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana, amb independència que cada entitat local sol·licitant puga desenvolupar una o diverses actuacions subvencionables. - Si, per a la mateixa actuació subvencionable, un ajuntament presentara una sol·licitud pròpia i concorreguera, en una altra sol·licitud, com a membre d'una mancomunitat de municipis, s'entendrà que preval la presentada per aquesta i quedarà parcialment inadmesa, prèvia audiència de l'entitat o entitats interessades, la formalitzada per l'ajuntament a títol individual. Aquesta inadmissió es produirà només respecte a l'actuació subvencionable coincident i no afectarà la part de la sol·licitud de l'ajuntament que es referisca a altres actuacions susceptibles de ser subvencionades. - Quedaran excloses de la present convocatòria les entitats locals en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Mancomunitats de municipis i ajuntaments de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9553, de 14.03.2023). Inicie termini: 15.03.2023 Fi termini: 14.04.2023 L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc, prèvia concessió d'audiència a l'entitat interessada, a la inadmissió a tràmit de la sol·licitud.

Formularis i documentació

1. Juntament amb la sol·licitud es presentarà la següent documentació: a) Un programa detallat del pla de l'actuació o actuacions a realitzar. El programa, que en tot cas serà únic per sol·licitud, haurà d'estar signat telemàticament per la persona titular de la presidència de la mancomunitat de municipis o de l'alcaldia-presidència de l'ajuntament, i en ell s'hauran de detallar, com a mínim, els següents aspectes: -En primer lloc, totes les activitats a realitzar, amb una descripció precisa del seu contingut, vinculant-les amb l'objecte d'aquesta convocatòria i amb els tipus d'actuacions que, de conformitat amb la base reguladora segona, són subvencionables. -En segon lloc, els objectius a aconseguir amb el desenvolupament de cadascuna de les activitats incloses en el programa. En particular, haurà de fer-se, si escau, un esment detallat i raonat a la relació entre les activitats programades i els aspectes concrets que, en opinió de l'entitat local sol·licitant, puguen ser valorats conforme als criteris d'atorgament de les subvencions previstos en les lletres c) i d) de l'apartat 1 de la base reguladora sisena, referides, respectivament, a l'ús del valencià i al nivell d'incidència, degudament acreditat, de l'actuació o actuacions a desenvolupar en cadascun dels àmbits ressenyats en la segona de les lletres citades. Haurà d'especificar-se, en tot cas, l'impacte de gènere de l'actuació o actuacions a desenvolupar, entés en termes de repercussió sobre la igualtat entre dones i homes i calibrat, entre altres possibles paràmetres, en atenció a la previsió del percentatge i del nombre de dones participants, bé siga com a ponents, conferenciants o moderadores de taules redones, bé siga com a assistents a les activitats que s'organitzen. -En tercer lloc, el calendari precís de compliment i els terminis d'execució previstos, tant per al programa d'activitats en el seu conjunt com per a cadascuna de les actuacions proposades. En aquest sentit, haurà d'incloure's, com a mínim, una previsió ajustada de les possibles dates de celebració de cada activitat, tenint en compte, en tot cas, la indicació continguda en l'apartat desé de la present resolució de convocatòria sobre el termini per a la justificació de les subvencions concedides. b) Un document, signat telemàticament per la persona titular de la Presidència de la mancomunitat de municipis o de l'Alcaldia-Presidència de l'ajuntament, en el qual figure una descripció desglossada i detallada dels costos corresponents tant al pla d'actuacions en el seu conjunt, com a cadascuna d'aquestes en particular, d'acord amb els següents criteris: -Si l'actuació o actuacions per a les quals es demana la subvenció no s'hagueren realitzat encara en el moment de formalitzar la sol·licitud, haurà d'aportar-se un pressupost detallat de la despesa o factures proforma. En aquells supòsits en què des de la Direcció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern es considere un pressupost com a excessiu, podrà requerir-se a l'entitat local per a aportar un nou pressupost de l'actuació o actuacions a realitzar més ajustat als preus de mercat. -Si una part de l'actuació o actuacions per a les quals es demana la subvenció s'haguera realitzat durant l'any 2023 però abans de formalitzar la sol·licitud, haurà d'aportar-se la documentació justificativa de la despesa ja realitzada, de conformitat amb el que es preveu en la base reguladora onze, i respecte a l'actuació o actuacions pendents de realitzar haurà d'aportar-se un pressupost detallat de la despesa o factures proforma. En aquest últim supòsit, si des de la Direcció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern es considera un pressupost com a excessiu, podrà requerir-se a l'entitat local per a aportar un nou pressupost de l'actuació o actuacions a realitzar més ajustat als preus de mercat. c) Un certificat, emplenat i signat telemàticament per la persona que exercisca les funcions de secretaria de la corporació local, amb el qual s'acredite la resolució o l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat per a formular la sol·licitud. En aquest certificat, que haurà d'ajustar-se al model que figurarà vinculat a la sol·licitud en el tràmit telemàtic corresponent, es farà constar de manera expressa l'import sol·licitat, que haurà de coincidir amb el ressenyat en la descripció desglossada i detallada de costos a la qual es refereix la lletra b) d'aquest mateix apartat, així com la consignació de l'import total de les actuacions en el pressupost de l'entitat local. 2. En la sol·licitud es farà constar l'IBAN del compte bancari en la qual es pretén cobrar la subvenció. Si el compte no està donat d'alta per a relacionar-se econòmicament amb la Generalitat, haurà de tramitar-se l'alta de la mateixa mitjançant el tràmit automatitzat previst en l'article 5 de l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. El procediment d'alta, modificació o baixa de les domiciliacions bancàries es realitzarà mitjançant el tràmit automatitzat a través del següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La presentació de les sol·licituds i de la documentació annexa per a l'obtenció de les subvencions regulades en la present convocatòria es realitzarà, únicament, de manera telemàtica a través de la Seu Electrònica de la Generalitat per mitjà del següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=16098. Per a això, l'entitat sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut segons el que es disposa en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat l'oportú conveni, sense perjudici del que es preveu en la normativa bàsica estatal sobre sistemes de signatura admesos per les Administracions Públiques.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. El termini per a tramitar les sol·licituds, resoldre i publicar la resolució de concessió serà de sis mesos com a màxim, a comptar des de la data de publicació de l'extracte de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, les entitats locals interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. 2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb la resolució de convocatòria resulte exigible, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a l'entitat interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu comú. Aquest requeriment, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, tindrà lloc mitjançant notificació electrònica, regint-se pel que es disposa en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa l'article 53 d'aquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan aquesta via resulte obligatòria per a l'interessat, com és aquest cas. 3. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i recuperació del dret foral civil valencià, que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució. 4. Les sol·licituds admeses a tràmit seran avaluades per una comissió de valoració, que elevarà proposta motivada de resolució a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Els criteris objectius d'atorgament que es tindran en compte per a la concessió de les subvencions seran els següents: a) Pla d'actuacions previstes, la seua viabilitat i el cost total d'aquelles, a partir del programa presentat: fins a quatre (4) punts. Per a assignar la puntuació corresponent a aquest primer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres: – L'estructura i fonamentació del pla aportat, calibrant tant la connexió entre les diferents actuacions proposades com la vinculació de cadascuna i del conjunt amb l'objecte de la convocatòria. – La relació entre els mitjans personals i materials destinats a l'execució de les activitats i els objectius perseguits amb la seua realització, així com el número previst o ja verificat de destinataris per comparació amb la població total de l'entitat o entitats sol·licitants. – El cost total del conjunt d'actuacions planificades, avaluat en xifres globals i en atenció a l'import i al desglossament de despeses que es faça respecte a cadascuna. b) Repercussió del pla d'actuacions a realitzar: fins a tres (3) punts. Per a assignar la puntuació corresponent a aquest segon criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres: – Els beneficis que puguen reportar les actuacions programades per a la ciutadania en general i, si escau, per a determinats sectors o segments de població. – Els efectes positius, estructurals o conjunturals, que puga generar el desenvolupament de les activitats per a l'entitat o les entitats locals sol·licitants de la subvenció. – La projecció de futur de les actuacions subvencionables, entesa com la capacitat per a impulsar noves activitats similars a curt, mitjà i llarg termini. c) Ús del valencià durant el desenvolupament de l'activitat i/o en les diferents publicacions que, si escau, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió i divulgació dels seus resultats: fins a dos (2) punts. Per a assignar la puntuació corresponent a aquest tercer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres: – La possible utilització del valencià en congressos, jornades, conferències, xarrades, seminaris i altres activitats semblants que guarden relació amb l'objecte de la convocatòria. – L'ús, així mateix, del valencià en cartells, tríptics, fullets, quaderns, catàlegs, separates, revistes, llibres i altres publicacions editades amb motiu de la realització d'aqueixes actuacions. – La posada a la disposició dels participants d'instruments, eines i materials que permeten la comunicació en valencià durant el seu desenvolupament o l'aprofitament dels seus resultats amb posterioritat. d) Nivell d'incidència, degudament acreditat, de l'actuació o actuacions a desenvolupar en l'àmbit de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, en la creació d'ocupació per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% i en el foment de les entitats socials o sense ànim de lucre i de les empreses d'inserció sociolaboral: fins a un (1) punt. Per a assignar la puntuació corresponent a aquest quart criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres: – El nombre de dones i homes que hagen participat o assistit, o la participació o l'assistència dels quals es preveja, a cadascuna de les activitats programades i al conjunt de totes elles. – El nivell efectiu d'incidència en la creació de llocs concrets de treball per a persones amb el grau de discapacitat abans ressenyat. – La naturalesa jurídica i l'objecte al qual es dediquen les entitats i empreses que participen, en el seu cas, en l'organització i el desenvolupament de les activitats programades. 2. Des de la comissió de valoració es podrà instar les entitats beneficiàries perquè reformulen les seues sol·licituds en els termes previstos per l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en relació amb l'article 61 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la citada llei.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

1. Són obligacions de cada entitat local beneficiària: a) Tindre consignat en el seu pressupost l'import destinat al compliment del programa d'actuacions presentat, de conformitat amb el document de desglossament de costos que haurà d'aportar i de conformitat amb el que es preveu en la respectiva convocatòria. b) Realitzar, dins del termini previst per la respectiva convocatòria, l'actuació o actuacions que fonamenten la concessió de la subvenció. c) Acreditar davant la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari la realització de l'actuació o actuacions subvencionades, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció. d) El sotmetiment a actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat en relació amb les subvencions concedides. e) Comunicar a la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, mitjançant certificació expedida per la persona que exercisca les funcions de secretaria de l'entitat, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, amb indicació expressa de l'import de les subvencions reeixides, dels conceptes als quals es destinaran i de si cobreixen el cent per cent (100%) del cost total real de l'actuació o actuacions. La comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb el que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. f) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, de conformitat amb el que es preveu en els articles 22 i 23 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. g) Trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendir els seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que s'estableix per l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana. Aquest compliment podrà acreditar-se de conformitat amb el que es preveu per l'apartat 5 d'aqueix mateix precepte. h) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics. i) Adoptar les mesures necessàries per a evitar que la realització de les actuacions previstes en el programa presentat en el marc de la respectiva convocatòria puga suposar, sobretot si es duen a terme subcontractacions, la creació o el manteniment d'obstacles o barreres que impliquen un incompliment de la normativa vigent en matèria de garantia de la unitat de mercat. A l'efecte d'acreditar tal extrem, les entitats locals beneficiàries hauran d'aportar una declaració responsable. j) Facilitar l'exercici de les funcions d'inspecció i control per part de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'actuació o actuacions objecte de la subvenció. k) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control previstes en la normativa aplicable. l) Deixar constància expressa del finançament atorgat per la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari a través de la convocatòria corresponent, tant en qualsevol acte o mitjà que s'empre per a difondre i promocionar l'actuació o actuacions subvencionades, com també en tota publicació o relació amb tercers la fi dels quals siga divulgar-les. Així mateix, s'hauran d'incloure, en qualsevol tipus de publicació vinculada amb l'actuació o actuacions subvencionades, el logo de la Generalitat amb la denominació de la citada conselleria i aquelles altres marques identificatives o commemoratives que puga establir la Generalitat, que seran oportunament comunicades a les entitats beneficiàries des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i recuperació del Dret Foral Civil Valencià. m) Justificar les subvencions concedides en el termini màxim establit en aquesta convocatòria, atenent el que es preveu en la base onze i d'acord amb les instruccions que es dictaran a aquest efecte des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i recuperació del Dret Foral Civil Valencià. n) Presentar una memòria justificativa de les actuacions efectivament realitzades, degudament signada per la persona titular de la presidència de la mancomunitat de municipis o de l'alcaldia-presidència de l'ajuntament, que expresse els resultats obtinguts respecte als objectius plantejats en el programa inicial i en el pla d'actuacions aportats al costat de la sol·licitud de la subvenció. o) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en la base dotze. p) No estar incurses en les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a l'efecte de les quals s'aportarà declaració responsable. 2. L'incompliment de les anteriors obligacions produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada, deixarà aquesta sense efecte i donarà lloc, en el seu cas, a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i, de manera especial, atenent el que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

Observacions

Observacions

Contra les resolucions, expresses o presumptes, del procediment de concessió de les subvencions, que esgoten la via administrativa, les entitats locals interessades podran interposar, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició davant de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació o publicació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació o publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10, 14 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que les entitats locals interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA 1. Les subvencions seran de quantia variable, determinada proporcionalment en funció de la puntuació obtinguda en virtut dels criteris de valoració i distribució establits en la base sisena i en la base huitena. 2. Si l'import total de les subvencions calculades de conformitat amb el que es disposa en el paràgraf anterior, fora superior a l'import global màxim destinat a finançar la respectiva convocatòria, la subvenció a concedir a cada entitat sol·licitant es determinarà conformement al següent procediment: a) En primer lloc, s'assignarà a cada entitat la puntuació que corresponga per aplicació de cadascun dels criteris de baremació ressenyats en l'apartat 1 de la base sisena, de manera que s'obtinga, com a suma dels quatre criteris, una valoració xifrada fins a un màxim de deu punts. b) En segon lloc, l'import total de les actuacions subvencionables de cada entitat es multiplicarà pel percentatge que representa la puntuació assignada per a obtindre la xifra equivalent a aquesta puntuació. c) En tercer lloc, se sumaran les quantitats reeixides per totes les entitats per a aconseguir una xifra global. d) En quart lloc, es dividirà la dotació de la línia pressupostària amb càrrec a la qual es finança la convocatòria entre la xifra global obtinguda de conformitat amb el que es disposa en l'apartat anterior. e) En cinqué i últim lloc, per a determinar la quantitat que ha de concedir-se a cada entitat beneficiària, es multiplicarà el quocient obtingut de la realització de l'operació descrita en l'apartat anterior per la xifra equivalent a la puntuació atorgada a cada entitat sol·licitant determinada segons el que es disposa en la lletra b) d'aquest apartat 2. PAGAMENT 1. El pagament a les entitats locals interessades de les subvencions concedides es realitzarà de conformitat amb el que s'estableix per la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a 2023, en relació amb el que es preveu en els articles 164 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, prèvia rendició del compte justificatiu simplificat a què es refereix l'article 75 del Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juny, d'acord amb les següents condicions: a) El termini de justificació finalitzarà el 25 d'octubre de 2023. b) El compte justificatiu simplificat contindrà la següent informació: b.1) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, degudament signada per la persona titular de la presidència de la mancomunitat de municipis o de l'alcaldia-presidència de l'ajuntament, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, en els termes previstos per l'apartat 1.n de la base deu. b.2) Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, de conformitat amb el model que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, amb identificació de l'actuació, del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, data de pagament. En el seu cas, l'entitat beneficiària indicarà les desviacions esdevingudes en relació amb les despeses pressupostades. Aquesta relació estarà certificada i signada pel secretari o secretària, o pel secretari-interventor o la secretària-interventora de l'entitat local interessada, amb el vistiplau del seu president o presidenta. L'import a justificar serà, en tot cas, el 100 per 100 de la quantitat concedida com a subvenció. Si la quantitat justificada fora menor a la concedida, es procedirà a minorar la quantia concedida de forma directament proporcional conforme al procediment establit en la base dotze. b.3) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seua procedència. b.4) En el seu cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests. 2. Les transferències de les subvencions concedides es realitzaran d'una sola vegada quan es presenten, es comproven i s'aproven els justificants corresponents. 3. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i, així mateix, l'entitat local beneficiària podrà ser exclosa en les convocatòries d'anys successius, sense perjudici que es concedisca, amb caràcter previ a l'adopció de qualsevol decisió, el tràmit d'audiència legalment establit.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador aplicable serà el previst en els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la normativa que la desplega.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar en l'exercici 2023, en règim de concurrència competitiva, la concessió de subvencions a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià.