- Què es pot sol·licitar?
Nom del tràmit
Sol·licitud d'ajudes al programa de foment del recurs de famílies educadores.
Objecte del tràmit
La sensibilització i difusió del recurs per a la captació de famílies educadores.
Inici - Qui pot sol·licitar-ho?
Interessats/Sol·licitants
Podran sol·licitar i ser beneficiaris de les ajudes les entitats sense fi de lucre.
Requeriments
Amb caràcter general hauran de
Inici
- Estar legalment constituïdes.
- No tindre fi de lucre.
- Inscripció en el Registre General dels Titulars d'Activitats, de Servicis i Centres d'Acció Social de la Comunitat Valenciana. Prèviament a la concessió de l'ajuda hauran d'estar degudament inscrites en l'esmentat Registre.
- Compliment dels requisits establits en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, no incorrent en les prohibicions que, per a obtindre la condició de beneficiari de subvencions, s'establixen en l'article 13, apartats 2 i 3 de l'esmentada Llei 38/2003.
Les entitats sense fi de lucre, a més, hauran de
a) Tindre com a fi primordial en els seus estatuts la realització de les activitats a què es referisca el programa o servici respecte al qual se sol·licita subvenció, o poder-se desprendre de la seua actuació general que la dita activitat està entre els seus fins.
b) Disposar de l'estructura i capacitat suficients per a garantir el compliment dels objectius, i acreditar experiència necessària per a això. - Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament
QUANTIA:
Inici
En estos programes no hi ha criteris específics. El càlcul de la quantia que es concedirà, atendrà als factors generals següents:
1. Adequació dels gastos:
Només se subvencionaran els que estiguen previstos i siguen adequats per al programa o servici. Si se sol·licita la subvenció per a actuacions o conceptes que no es dediquen de manera exclusiva a l'activitat per a la qual se sol·licita l'ajuda, l'entitat indicarà en la sol·licitud quin percentatge assigna al programa o servici per al qual sol·licita la subvenció.
2. Gastos de personal:
El personal ha d'estar en situació regular de contractació.
La subvenció que s'atorgue per este concepte dependrà de la titulació que es va requerir per a ocupar el lloc i no de la que tinga qui l'exercisca. Si el lloc permet dos grups de titulació, titulat superior i mitjà per exemple, la subvenció es determinarà per la titulació que es va requerir per a contractar en el seu moment a qui l'ocupe en l'actualitat.
En cap cas se subvencionaran quantitats superiors al cost efectiu del treballador. Per a calcular el dit cost es tindrà en compte qualsevol concepte que estiga inclòs en la nòmina de manera regular i el gasto de seguretat social, impostos, etc. que aporta l'entitat.
3. Gastos de sosteniment:
Podran subvencionar-se els que siguen necessaris per a la realització del programa o servici, com ara assegurances, tributs, gastos de local, telèfon, desplaçaments, reparacions, i altres de similars.
També podran subvencionar-se tant els gastos realitzats pel personal que presta els seus servicis per a l'entitat de forma voluntària, com les prestacions continuades de servicis realitzades per professionals, encara que no cobrisquen tot el període subvencionat.
El concepte de desplaçament només se subvencionarà, si l'àmbit territorial d'actuació del programa o servici és superior al municipal. No obstant això, si este concepte s'incloguera en la nòmina, podrà considerar-se com a gastos de personal.
4. Agrupació de conceptes:
Si estiguera justificat per les característiques del programa, i hi haguera proposta en este sentit de la comissió de valoració, l'òrgan competent per a resoldre podrà unificar els conceptes de personal i sosteniment. No obstant això, a fi que este puga desenrotllar-se adequadament, la resolució podrà indicar la tipologia i el nombre mínim de personal subvencionat que ha d'atendre l'actuació subvencionada.
PAGAMENT:
Per al règim de lliuraments de transferències corrents per al pagament de les ajudes i subvencions previstes en esta orde, llevat que la legislació de la Generalitat permeta un altre règim de lliuraments, s'aplicarà el règim general previst en l'article 47 bis del text refós de la Llei d'Hisenda Pública, pels percentatges màxims que esta disposa. Si hi haguera un altre règim de lliuraments, la resolució per mitjà de la qual es publiquen les quanties màximes de les ajudes regulades en esta orde, especificarà el règim definitiu, que serà arreplegat en les resolucions de concessió d'ajudes.
Prèviament al primer pagament anticipat, haurà d'haver-se justificat la quantia concedida per la Conselleria de Benestar Social durant l'exercici de 2010 - si n'hi ha -, o bé, si no s'ha justificat en la seua totalitat, haver efectuat el reintegrament de la quantitat que corresponga o haver-se iniciat l'expedient de compensació de deute que siga procedent. En tot cas, perquè s'actue d'esta manera serà necessari que, d'una banda, els fons que es reintegraran hagen sigut efectivament lliurats per la Generalitat, i que, d'una altra, la falta de justificació haja sigut constatada i declarada per l'Administració mitjançant una resolució expressa ferma motivada, dictada en un procediment amb audiència i notificació a l'entitat interessada. - Quan s'ha de sol·licitar?
Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOCV núm. 6691, de 13/01/12.
Inici
Per al dit còmput, es tindrà en compte que el dia de finalització del termini, correspondrà al mateix ordinal del dia en què s'ha publicat esta orde. En cas que no existisca el dit ordinal, el termini expirarà l'últim dia del mes. Si l'últim dia és inhàbil, s'entendrà prorrogat el termini al dia hàbil següent. - On s'ha d'anar?
- Als registres dels òrgans administratius on es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanya a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com a les representacions diplomàtiques o a les oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
- I, preferentment, a:REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE BENESTAR SOCIAL - ALACANT
Inici
C/ TEATRO, 37 Y 39
03001 Alacant/Alicante
Tel: 965936937
REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE BENESTAR SOCIAL - CASTELLÓ
AVDA. HERMANOS BOU, 81
12003 Castelló de la Plana/Castellón de la Plana
Tel: 964726200
REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE BENESTAR SOCIAL - VALÈNCIA
AVDA. BARÓN DE CÁRCER, 36
46001 Valencia
Tel: 963867408 - Què s'ha de presentar?
DOCUMENTACIÓ GENERAL
1. La documentació presentada serà original, o legalitzada per notari, confrontada, o compulsada, si fóra còpia.
2 Sol·licitud per triplicat, correctament omplida en tots els seus apartats, firmada per representant degudament autoritzat per a això.
3. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de forma directa l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Generalitat, i de les seues obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en els articles 18, 19 i 22 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la dita llei, a través de certificats telemàtics, i en este cas, el sol·licitant no haurà d'aportar el certificat corresponent.
No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, i haurà de presentar en este cas els certificats que acrediten el compliment d'eixes obligacions, o, si no està obligat a presentar les declaracions o documents a què es referixen les dites obligacions, n'acreditarà el compliment per mitjà de declaració responsable
4. Memòria del programa de foment del recurs de famílies educadores desenrotllat durant l'exercici de 2011.
Si no va desenrotllar este programa en el dit exercici, ofici indicant tal circumstància.
Si l'entitat ja va tindre subvencionat un programa de foment del recurs de famílies educadores desenrotllat durant l'exercici de 2011, servirà com a document la memòria que ha de presentar-se a l'empara de l'Orde 27/2010, de 26 de novembre, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es regulen i convoquen ajudes dirigides a programes i servicis especialitzats d'intervenció i atenció a família i infància, per a l'exercici corresponent a l'any 2011.
5. Documentació acreditativa del gasto en personal de què se sol·licita la subvenció, amb qualsevol d'estos documents:
Nòmines dels treballadors que consten en la sol·licitud de subvenció, on s'incloguen tots els conceptes de la nòmina i el grup de cotització.
Si els treballadors no estan encara contractats, ofici indicant el grup de cotització així com les quanties previstes en les nòmines, desglossant les distintes partides que s'hi inclouran, i especificant la part que correspondria aportar a l'empresa en concepte d'impostos, Seguretat Social, i altres gastos socials.
6. Respecte al compte bancari, document de domiciliació bancària, (annex XIV). Amb este fi, es tindrà en compte que si el compte bancari no estiguera d'alta en la Generalitat, o calguera modificar-ne les dades, per a efectuar els pagaments a l'entitat, haurà d'aportar-se, a més:
- Ofici indicant tal aspecte.
- Acreditació, si és el cas, del poder de representació de la persona jurídica.
- Document d'identificació: NIF, CIF, NIE, passaport, targeta de resident, VAT o equivalent, corresponent al titular de les dades.
- Acreditació de la titularitat del compte bancari del tercer.
7. Estatuts de l'entitat, si és procedent.
Si es tracta d'una entitat privada que no estiguera inscrita, sol·licitud d'inscripció en el Registre General de Titulars d'Activitats, de Servicis i Centres d'Acció Social de la Comunitat Valenciana.
8. Documentació que acredite que es disposa de l'estructura i capacitat suficients per a garantir el compliment dels objectius, acreditant l'experiència necessària per a això.
9. Projecte tècnic del programa, que incloga el pressupost econòmic d'ingressos i gastos, i els següents nivells de captació de famílies educadores:
a) Primer nivell: captació generalitzada.
b) Segon nivell: captació segons perfils específics de menors (amb problemes conductuals, discapacitats, immigrants, etc.)Impresos associats
PROGRAMES DE FOMENT DEL RECURS DE FAMÍLIES EDUCADORES
MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA
Inici - Com sol·licitar-ho?
Passos
- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida.
Inici
- Rebudes les sol·licituds, i incoat l'expedient, les direccions territorials de Justícia i Benestar Social verificaran que la sol·licitud reunix els requisits exigits i s'adjunta la documentació que d'acord amb esta orde resulte exigible. Si no és així, es notificarà a l'entitat interessada la causa que impedix la continuació del procediment i se la requerirà perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així, se la tindrà per desistida de la seua petició.
- Es remetrà a la Direcció General còpia completa de l'expedient, la plantilla tècnica d'estudi, i una relació dels sol·licitants en què s'indique el número d'expedient i la versió que s'ha assignat a les seues dades bancàries en la comptabilitat de la Generalitat.
- Rebuda la plantilla tècnica i l'expedient en la Direcció General del Menor, s'avaluarà per la comissió de valoració que es constituirà a este efecte.
- La Comissió elaborarà les propostes de concessió o denegació de les ajudes, que seran elevades a la directora general perquè resolga com estime procedent. - Quins recursos són procedents contra la resolució?
- Les resolucions d'arxiu seran dictades, per delegació, pel director o la directora territorial de la Conselleria de Justícia i Benestar Social. S'indicarà expressament que s'adopta per delegació, i es considerarà dictada per l'òrgan delegatori i esgotaran la via administrativa. Contra estes es podrà interposar directament recurs davant de l'orde jurisdiccional contenciós administratiu, en la forma, termini, i condicions, que determina la llei reguladora de la dita jurisdicció. No obstant això, prèviament es podrà interposar recurs de reposició.
Inici
- Les resolucions de concessió o denegació seran dictades per la directora general del Menor, i si d'adopten per delegació indicaran expressament esta circumstància, i es consideraran dictades per l'òrgan delegatori, i esgotaran la via administrativa. Contra estes es podrà interposar directament recurs davant de l'orde jurisdiccional contenciós administratiu en la forma, termini, i condicions, que determina la llei reguladora de la dita jurisdicció. No obstant això, prèviament es podrà interposar, potestativament i segons siga procedent, recurs de reposició conforme a l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. - Informació complementària
Criteris de valoració
La ponderació dels distints criteris es realitzarà sobre 100 punts, no computant-se com a criteri de valoració els mínims exigits per a participar la convocatòria.
Únicament es concediran subvencions a aquelles sol·licituds que, a més de complir els requisits generals i específics, aconseguisquen un mínim de 50 punts.
Els criteris que s'han de tindre en compte en el procés de valoració de les sol·licituds presentades seran:
1. La continuïtat de programes que ja van ser subvencionats en l'exercici anterior, sempre que hagen desenrotllat la seua activitat d'acord amb les condicions determinades en la resolució de concessió per al dit exercici, hagen justificat adequadament l'ajuda concedida i complit les instruccions emeses per la Direcció General del Menor. Pel compliment d'este criteri es concediran 20 punts.
2. El nivell de necessitat social del programa. Este criteri es valorarà fins a un màxim de 40 punts.
3. La qualitat dels programes presentats, apreciada considerant tant l'adequació de les activitats als objectius com el disseny tècnic d'estes. Este criteri es valorarà fins a un màxim de 40 punts.Obligacions
OBLIGACIONS GENERALS
Inici
1. De col·laboració amb la Generalitat:
a) Cooperar amb la Generalitat, en l'àmbit de l'actuació subvencionada, a fi d'afavorir la seua coordinació i integració en el conjunt de les actuacions dirigides als menors en situació de risc o amb mesura jurídica de protecció.
b) Donar adequada publicitat al caràcter públic de finançament de les actuacions subvencionades o centre dia subvencionat, fent constar explícitament, quan se'n faça difusió, que està "Subvencionada per la Conselleria de Justícia i Benestar Social" i informant de la dita circumstància als usuaris. De la mateixa manera, s'utilitzarà la dita expressió en els documents i oficis que s'utilitzen en el desenrotllament del servici o programa subvencionat.
Quan l'ajuda siga superior al 50% del cost del servici, en els locals dels centres subvencionats haurà d'exposar-se, en lloc visible, una placa d'identificació en què s'indique la seua condició de subvencionat per la Generalitat.
c) En el supòsit de servicis o programes que estiguen cofinançats amb fons finalistes del Ministeri corresponent, omplir, quan així siga sol·licitat, les memòries i documents que el dit Ministeri requerisca per a la tramitació o justificació que pertoquen. Les dites memòries i documents hauran de ser omplits en el format que siga sol·licitat per l'esmentat Ministeri i podran ser sol·licitats abans o després de la resolució de la sol·licitud, tant per a presentar el projecte que es realitzarà, com per a justificar-ne la realització, una vegada finalitzat.
2. De justificació de l'exercici de l'activitat:
a) Justificar el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de les ajudes concedides, en el termini màxim establit en esta orde, o en les normes que s'apliquen.
b) Formalitzar adequadament els documents de seguiment tècnic i financer previstos en esta orde, o en les normes que s'apliquen.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació respecte a l'actuació subvencionada, facilitant la inspecció, el control i el seguiment per la Conselleria de Justícia i Benestar Social i, en particular, per la Direcció General del Menor o de les seues unitats administratives dependents, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'activitat objecte de la subvenció.
Sense perjuí de la confidencialitat exigible, es presentarà la informació econòmica, fiscal, laboral, tècnica, o de qualsevol tipus, que els siga sol·licitada, sempre que tinga com a objecte justificar el compliment dels requisits i condicions necessaris per a la concessió de la subvenció, la realització de les activitats, l'adopció del comportament que en justifica el lliurament, la correcta aplicació de la suma lliurada a la finalitat prevista, o la quantia del gasto efectuat de l'ajuda concedida.
d) Presentar una memòria de desenrotllament de les actuacions subvencionades en la Direcció Territorial de Justícia i Benestar Social corresponent, abans del 31 de gener del 2013.
3. Financeres:
a) No minorar, ni anul·lar, la consignació pressupostada inicialment per a l'actuació subvencionada.
b) Atendre els pagaments de les obligacions que es contrauen.
c) Reintegrar els fons percebuts, en els supòsits i condicions determinats en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
d) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats, en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari.
e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
f) Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb la subvenció concedida.
g) Comunicar fefaentment a l'òrgan que concedix la subvenció, la concessió de tota ajuda amb la mateixa finalitat per part d'altres organismes públics o privats. Esta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
h) No transferir l'import ni usar la subvenció concedida en activitats que tinguen lloc en altres comunitats autònomes, llevat que les característiques del programa, o la resolució de concessió ho prevegen expressament, ni sufragar gastos de personal ni de sosteniment dels representants en un o més països estrangers.
OBLIGACIONS ESPECÍFIQUES
A més de les obligacions generals, les entitats subvencionades hauran de remetre semestralment a la Direcció General del Menor una estadística de les activitats de foment de l'acolliment desenrotllades, segons les instruccions que dicte l'esmentada Direcció General. - Fonts jurídiques i/o documentals
Normativa
- Orde 23/2011, de 29 de desembre, de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, per la qual es regulen i convoquen ajudes dirigides a programes d'atenció a menors en situació de risc i amb mesures jurídiques de protecció, per a l'any 2012 (DOCV núm. 6691, de 13/01/12).
Llistat de normativa
Vegeu Orde 23/2011, de 29 de desembre
Inici - La Generalitat desitja que esta informació li siga d'utilitat.La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es referix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.
Sol·licitud d'ajudes al programa de foment del recurs de famílies educadores.




















