Informació sobre els valors d'immobles a efectes fiscals. - GVA.ES
Organisme: AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA ATV
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Que l'Administració informe, a sol·licitud de l'interessat, sobre el valor a efectes fiscals dels béns immobles que, situats en el territori de la Comunitat Valenciana, hagen de ser objecte d'adquisició o transmissió.
Observacions
Observacions
*Tindran efectes vinculants durant un termini de tres mesos, comptats des de la notificació a l'interessat, les sol·licituds formulades amb caràcter previ a la finalització del termini per a presentar la corresponent autoliquidació o declaració sempre que la sol·licitud s'haja formulat proporcionant prou dades a l'Administració tributària.
La informació comunicada per l'Administració amb motiu de la consulta no impedirà la posterior comprovació administrativa dels elements de fet i les circumstàncies manifestats per l'obligat tributari.
La falta de contestació per part de l'Administració a la consulta plantejada no implicarà l'acceptació del valor que, si és el cas, s'haja inclòs en la sol·licitud de l'interessat.
Requisits
Requisits
El bé ha d'estar situat a la Comunita Valenciana.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Els contribuents que pretenguen adquirir o transmetre un bé immoble subjecte als impostos sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats o sobre Successions i Donacions.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Article 90 de la Llei 58/2003, General Tributària, de 17 de desembre (BOE núm. 302 de 18.12.2003)
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis i documentació
Sol·licitud
Termini
Termini
Perquè tinga efectes vinculants, la sol·licitud ha de formular-se amb caràcter previ a la finalització del termini per presentar la corresponent autoliquidació o declaració de l'Impost de Transmissions i Actes Jurídics Documentats o de l'Impost de Successions i Donacions.
Formularis i documentació
Documentació a aportar en cas de transmissió, donació o actes jurídics documentats:
- documentació acreditativa de la titularitat del bé corresponent (escriptura o còpia simple del registre de la propietat)
- autorització del titular del bé per a sol·licitar la valoració, en cas de ser representant o no ser el propietari del bé.
- si el sol·licitant actua com a representant d'una societat, haurà d'aportar els poders de representació ( els quals han d'estar vigents en la data de la sol·licitud) i la fotocòpia del cif de l'empresa.
- fotocòpia de l'últim rebut de l'IBI en el qual es veu clarament la referència cadastral o certificat del cadastre del bé a valorar.
- per als terrenys, pla de situació representant gràficament la parcel·la sobre pla d'ordenació urbana, amb alineacions i rasants en cas de sòls urbans, i sobre parcel·lari cadastral per a terrenys rústics, indicant polígon i parcel·la.
- si l'immoble està afectat per alguna situació singular, estat de ruïna, aluminosis, arrendaments, etc, aportarà documentació que reflectisca aquesta situació.
- fotografies de l'immoble (opcional)
- per a sòl rústic, descripcion i fotografias del cultiu existent, asi com de les construccions si n'hi haguera.
Documentacion a aportar en cas de successió:
- certificat de defunció
- certificat d'ultimes voluntats
- testament si n'hi haguera
- acta de declaració d'hereus en cas que no existisca testament
- fotocopia del dni del mort i de l'hereu sol·licitant
- autorització de representació i dni del representant en el seu cas
-documentació acreditativa de la titularitat del bé corresponent (escriptura o còpia simple del registre de la propietat)
- fotocòpia de l'últim rebut de l'IBI en el qual es veu clarament la referència cadastral o certificat del cadastre del bé a valorar.
- per als terrenys, pla de situació representant gràficament la parcel·la sobre pla d'ordenació urbana, amb alineacions i rasants en cas de sòls urbans, i sobre parcel·lari cadastral per a terrenys rústics, indicant polígon i parcel·la.
- si l'immoble està afectat per alguna situació singular, estat de ruïna, aluminosis, arrendaments, etc, aportarà documentació que reflectisca aquesta situació.
- fotografies de l'immoble a data de decés (opcional)
- per a sòl rústic, descripcion i fotografias del cultiu existent, asi com de les construccions si n'hi haguera.
Impresos associats
Presentació
Presentació
Presencial
A:
On dirigir-se
- REGISTRE GENERAL DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA (ATV)
- REGISTRE DE LA DELEGACIÓ DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA - ALACANT (ATV)
- REGISTRE DE LA DELEGACIÓ DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA - CASTELLÓ (ATV)
C/ GREGORI GEA, 14
46009 - València/Valencia
C/ CHURRUCA, 25
03003 - Alacant/Alicante
Pl. TETUÁN, 38 -39
12001 - Castelló/Castellón
Procés de tramitació
Procés de tramitació
S'envia l'escrit al centre competent que procedix a la resolució i la notificació.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
- AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA ATV
C/ GREGORI GEA, 14
46009 - València/Valencia
Observacions
Observacions
Contra la contestació de les consultes no és procedent cap recurs. Podrà recórrer contra l'acte que es dicte posteriorment en relació amb la informació.
Termini màxim
Termini màxim
Sis mesos
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA ATV
C/ GREGORI GEA, 14
46009 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí