Detall de Procediment

Informació sobre els valors d'immobles a efectes fiscals.

Codi SIA: 210962
Codi GUC: 1620
Organisme: AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA ATV
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Que l'Administració informe, a sol·licitud de l'interessat, sobre el valor a efectes fiscals dels béns immobles que, situats en el territori de la Comunitat Valenciana, hagen de ser objecte d'adquisició o transmissió.

Observacions

Observacions

*Tindran efectes vinculants durant un termini de tres mesos, comptats des de la notificació a l'interessat, les sol·licituds formulades amb caràcter previ a la finalització del termini per a presentar la corresponent autoliquidació o declaració sempre que la sol·licitud s'haja formulat proporcionant prou dades a l'Administració tributària. La informació comunicada per l'Administració amb motiu de la consulta no impedirà la posterior comprovació administrativa dels elements de fet i les circumstàncies manifestats per l'obligat tributari. La falta de contestació per part de l'Administració a la consulta plantejada no implicarà l'acceptació del valor que, si és el cas, s'haja inclòs en la sol·licitud de l'interessat.

Requisits

Requisits

El bé ha d'estar situat a la Comunita Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els contribuents que pretenguen adquirir o transmetre un bé immoble subjecte als impostos sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats o sobre Successions i Donacions.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Article 90 de la Llei 58/2003, General Tributària, de 17 de desembre (BOE núm. 302 de 18.12.2003)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Perquè tinga efectes vinculants, la sol·licitud ha de formular-se amb caràcter previ a la finalització del termini per presentar la corresponent autoliquidació o declaració de l'Impost de Transmissions i Actes Jurídics Documentats o de l'Impost de Successions i Donacions.

Formularis i documentació

Documentació a aportar en cas de transmissió, donació o actes jurídics documentats: - documentació acreditativa de la titularitat del bé corresponent (escriptura o còpia simple del registre de la propietat) - autorització del titular del bé per a sol·licitar la valoració, en cas de ser representant o no ser el propietari del bé. - si el sol·licitant actua com a representant d'una societat, haurà d'aportar els poders de representació ( els quals han d'estar vigents en la data de la sol·licitud) i la fotocòpia del cif de l'empresa. - fotocòpia de l'últim rebut de l'IBI en el qual es veu clarament la referència cadastral o certificat del cadastre del bé a valorar. - per als terrenys, pla de situació representant gràficament la parcel·la sobre pla d'ordenació urbana, amb alineacions i rasants en cas de sòls urbans, i sobre parcel·lari cadastral per a terrenys rústics, indicant polígon i parcel·la. - si l'immoble està afectat per alguna situació singular, estat de ruïna, aluminosis, arrendaments, etc, aportarà documentació que reflectisca aquesta situació. - fotografies de l'immoble (opcional) - per a sòl rústic, descripcion i fotografias del cultiu existent, asi com de les construccions si n'hi haguera. Documentacion a aportar en cas de successió: - certificat de defunció - certificat d'ultimes voluntats - testament si n'hi haguera - acta de declaració d'hereus en cas que no existisca testament - fotocopia del dni del mort i de l'hereu sol·licitant - autorització de representació i dni del representant en el seu cas -documentació acreditativa de la titularitat del bé corresponent (escriptura o còpia simple del registre de la propietat) - fotocòpia de l'últim rebut de l'IBI en el qual es veu clarament la referència cadastral o certificat del cadastre del bé a valorar. - per als terrenys, pla de situació representant gràficament la parcel·la sobre pla d'ordenació urbana, amb alineacions i rasants en cas de sòls urbans, i sobre parcel·lari cadastral per a terrenys rústics, indicant polígon i parcel·la. - si l'immoble està afectat per alguna situació singular, estat de ruïna, aluminosis, arrendaments, etc, aportarà documentació que reflectisca aquesta situació. - fotografies de l'immoble a data de decés (opcional) - per a sòl rústic, descripcion i fotografias del cultiu existent, asi com de les construccions si n'hi haguera.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

S'envia l'escrit al centre competent que procedix a la resolució i la notificació.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la contestació de les consultes no és procedent cap recurs. Podrà recórrer contra l'acte que es dicte posteriorment en relació amb la informació.

Termini màxim

Termini màxim

Sis mesos

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa