Comunicació o presa de coneixement de la permuta de béns patrimonials acordada per una entitat local - GVA.ES
Comunicació o presa de coneixement de la permuta de béns patrimonials acordada per una entitat local
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Presa de coneixement de permuta de bé/béns immobles patrimonials acordada per una entitat local per no superar el valor del bé/béns el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació (article 191 de la Llei de règim local de la Comunitat Valenciana, Llei 8/2010, de 23 de juny).
Requisits
Requisits
- La presa de coneixement o comunicació de l'alienació a la Direcció General competent en matèria d'administració local, se sol·licitarà quan el valor del bé/béns no supere el 25% dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació local.
- La permuta podrà efectuar-se si la diferència de valors entre els béns no és superior al 50% del qual tinga el valor més alt i s'establisca la compensació econòmica pertinent (art. 189.1 LRLCV).
- S'ha d'acreditar la necessitat o conveniència d'efectuar-la.
- Segons criteri de la Sentència del Tribunal Suprem de 9 d'abril de 2007 esta obligació sorgix quan s'ha produït realment l'alienació.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les entitats locals interessades
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local. (BOE núm. 80, de 03/04/1985)
- Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, del Ministeri d'Administració Territorial, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local. (BOE núm. 96, de 22/04/1986)
- Reial decret 1372/1986, de 13 de juny, del Ministeri d'Administració Territorial, pel qual s'aprova el Reglament de Béns de les Entitats Locals. (BOE núm. 161, de 07/07/1986)
- Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic
- Llei 8/2010 de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 6296, de 24/06/10).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis i documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any
Formularis i documentació
- Certificació de la resolució o acord adoptat per l'òrgan local competent pel qual s'adjudica l'alienació mitjançant permuta. Ha de constar l'acreditació de la necessitat d'efectuar-la. Si no hi ha equivalència de valors haurà de constar la corresponent compensació econòmica (art. 189 de la LRLCV).
- Certificació de la secretària de la corporació local en la qual s'acredita que en el procediment s'han complit tots els requisits exigits per la legislació patrimonial aplicable (LRLCV, LCSP).
Presentació
Presentació
Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar".
2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència (tràmit Z) , segueix els passosi annexeu la documntació preceptiva.
3. Si necessiteu ajuda podeu tocar al telèfon d'informació de la Generalitat 012 o bé enviar un correu electrònic a .
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Remissió de l'expedient d'alienació per l'entitat local, quan s'ha produït realment l'alienació per mitjà de permuta.
- Requeriment, si és el seu cas, d'informació complementària o esmena de les deficiències observades (art. 64 LBRL, art. 154.2 LRLCV i 68 de la Llei 39/2015).
- Presa de coneixement pel director general competent en matèria d'administració local.
- Notificació a l'interessat.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
- Direcció General d'Administració Local
Pl. MANISES, 1
46003 - València/Valencia
Observacions
Observacions
Contra la presa en consideració no es pot interposar cap recurs en via administrativa o jurisdiccional, ja que en aquest procediment no hi ha, en termes estrictes, una resolució expressa sinó que es tracta d'un acte de comunicació, sense perjudici que si s'observara alguna infracció de l'ordenament jurídic es podria iniciar un expedient de control d'actes i acords a l'empara dels art. 65 i següents de Llei 7/1985, de 2 d'abril, i art. 155 i següents de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana, o en el seu cas 55 LBRL.
Termini màxim
Termini màxim
La presa de coneixement de l'alienació efectuada se subjectarà al termini de 3 mesos a comptar des de la data de la comunicació de l'alienació en el registre d'entrada de l'òrgan competent per a la seua tramitació.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Presidència de la Generalitat
C/ CAVALLERS, 2
46001 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí