Detall de Procediment

Comunicació o presa de coneixement de la permuta de béns patrimonials acordada per una entitat local

Codi SIA: 211710
Codi GUC: 16394
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Presa de coneixement de permuta de bé/béns immobles patrimonials acordada per una entitat local per no superar el valor del bé/béns el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació (article 191 de la Llei de règim local de la Comunitat Valenciana, Llei 8/2010, de 23 de juny).

Requisits

Requisits

- La presa de coneixement o comunicació de l'alienació a la Direcció General competent en matèria d'administració local, se sol·licitarà quan el valor del bé/béns no supere el 25% dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació local. - La permuta podrà efectuar-se si la diferència de valors entre els béns no és superior al 50% del qual tinga el valor més alt i s'establisca la compensació econòmica pertinent (art. 189.1 LRLCV). - S'ha d'acreditar la necessitat o conveniència d'efectuar-la. - Segons criteri de la Sentència del Tribunal Suprem de 9 d'abril de 2007 esta obligació sorgix quan s'ha produït realment l'alienació.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les entitats locals interessades

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis i documentació

- Certificació de la resolució o acord adoptat per l'òrgan local competent pel qual s'adjudica l'alienació mitjançant permuta. Ha de constar l'acreditació de la necessitat d'efectuar-la. Si no hi ha equivalència de valors haurà de constar la corresponent compensació econòmica (art. 189 de la LRLCV). - Certificació de la secretària de la corporació local en la qual s'acredita que en el procediment s'han complit tots els requisits exigits per la legislació patrimonial aplicable (LRLCV, LCSP).

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència (tràmit Z) , segueix els passosi annexeu la documntació preceptiva. 3. Si necessiteu ajuda podeu tocar al telèfon d'informació de la Generalitat 012 o bé enviar un correu electrònic a .

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Remissió de l'expedient d'alienació per l'entitat local, quan s'ha produït realment l'alienació per mitjà de permuta. - Requeriment, si és el seu cas, d'informació complementària o esmena de les deficiències observades (art. 64 LBRL, art. 154.2 LRLCV i 68 de la Llei 39/2015). - Presa de coneixement pel director general competent en matèria d'administració local. - Notificació a l'interessat.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la presa en consideració no es pot interposar cap recurs en via administrativa o jurisdiccional, ja que en aquest procediment no hi ha, en termes estrictes, una resolució expressa sinó que es tracta d'un acte de comunicació, sense perjudici que si s'observara alguna infracció de l'ordenament jurídic es podria iniciar un expedient de control d'actes i acords a l'empara dels art. 65 i següents de Llei 7/1985, de 2 d'abril, i art. 155 i següents de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana, o en el seu cas 55 LBRL.

Termini màxim

Termini màxim

La presa de coneixement de l'alienació efectuada se subjectarà al termini de 3 mesos a comptar des de la data de la comunicació de l'alienació en el registre d'entrada de l'òrgan competent per a la seua tramitació.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa