Detall de Procediment

Sol·licitud d'inscripció en el Registre d'Ensinistradors Canins Capacitats.

Codi SIA: 210985
Codi GUC: 1744
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Regular la seua situació davant de la conselleria competent en la matèria, amb la prèvia sol·licitud de l'oportuna inscripció en el Registre d'Ensinistradors Canins Capacitats.

Observacions

Observacions

* ACTUALITZACIÓ DE DADES: Els ensinistradors inscrits en el registre podran actualitzar les dades que figuren en aquest sempre que aporten la documentació acreditativa d'aquestes. * PROHIBICIONS: Es prohibeix l'ensinistrament d'animals per a l'atac o qualsevol altre objectiu dirigit a potenciar o acréixer la seua agressivitat, excepte el desenvolupat per les forces i cossos de seguretat de l'Estat.

Requisits

Requisits

a) Ser major d'edat i no estar incapacitat per a proporcionar les cures necessàries a l'animal. b) No haver sigut condemnat per delictes d'homicidi, lesions, tortures, contra la llibertat o contra la integritat moral, la llibertat sexual i la salut pública, d'associació amb banda armada o de narcotràfic, així com absència de sancions per infraccions en matèria de tinença d'animals potencialment perillosos. c) Certificat d'aptitud psicològica. d) Acreditació d'haver formalitzat una assegurança de responsabilitat civil per danys a tercers que puguen ser causats pels seus animals, per la quantia mínima que reglamentàriament es determine. S'ha d'acreditar, a més, una de les condicions següents: a) L'ensenyament específic rebut en centres, organismes o associacions reconeguts oficialment. b) Experiència com adiestrador per un període no inferior a cinc anys. El currículum aportat, estudiat conjuntament pel personal de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua i del gremi professional corresponent, serà el document base per a justificar l'experiència.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La inscripció en l'esmentat registre poden realitzar-la les persones interessades que complisquen els requisits establits.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

- Les persones que exercisquen l'activitat de l'ensinistrament amb anterioritat al 5 d'octubre de 2000, disposaran d'un termini de tres mesos per a legalitzar la seua situació. - Les persones que exerciran com a ensinistradores en un futur podran sol·licitar-ho en el moment en què estiguen a punt d'exercir l'activitat.

Formularis i documentació

- Sol·licitud d'inscripció. - Autorització per a demanar dades al Ministeri de l'Interior. - Documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Model 046-9792 - Taxa per servicis administratius relatius a ramaderia LEGISLACIÓ APLICABLE: Artícle 3.7-5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Tases 4.6 Per a la inscripció en el Registre d'Ensinistradors, 10,19 euros. https://atenea.ha.gva.es/sara/servlet/com.hacienda.pdf.pdf417.ServletRecogidaDatosSimulador?ID_SIMUL=SIMU046-9792

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. 2- Remissió de la sol·licitud i documentació aportada al servei de sanitat i benestar animal de la conselleria competent en la matèria. 3- Avaluació de la documentació aportada i realització dels requeriments pertinents. 4- Estudi i anàlisi de l'expedient en el servei de sanitat i benestar animal dels serveis centrals de la conselleria competent en la matèria i proposta de resolució. 5- Finalment, resolució per la direcció general corresponent.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

- Els ensinistradors inscrits en el registre només podran exercir la seua activitat en establiments prèviament inscrits en el Registre de Nuclis Zoològics. - Han de comunicar la ubicació i disposar de la preceptiva llicència d'activitat. - Han de col·locar, en un lloc visible de l'entrada de l'establiment on es practica, una placa d'una grandària mínima de 30 per 15 centímetres en la qual conste el número d'inscripció de l'ensinistrador en aquest registre.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/15).

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'acreditació, emesa per la conselleria competent en la matèria, podrà ser retirada quan es demostre l'incompliment d'algun dels preceptes de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el règim jurídic de la tinença d'animals potencialment perillosos, per part de l'ensinistrador/a.