Detall de Procediment

Declaració responsable referent a l'activitat d'àrea de pernocta en trànsit per a autocaravanes.

Codi SIA: 211945
Codi GUC: 17448
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit té per objecte posar en coneixement de l'administració turística qualsevol circumstància que afecte el desenvolupament de l'activitat d'àrea de pernocta en trànsit per a autocaravanes, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (inici o cessament de l'activitat i modificacions: canvi de capacitat, titularitat, denominació i/o disponibilitat d'instal·lacions o serveis dels establiments, període de funcionament o qualssevol altres), atés el contingut del Decret 10/2021, de 22 de gener, del Consell, d'aprovació del Reglament regulador de l'allotjament turístic en la Comunitat Valenciana. Així mateix, aquest tràmit permet l'aportació de documentació a un expedient referent a l'activitat d'àrea de pernocta en trànsit per a autocaravanes, ja obert en el Servei Territorial de Turisme corresponent, per iniciativa de l'interessat o a conseqüència d'un requeriment d'esmena a petició de l'administració.

Observacions

Observacions

Les declaracions responsables o comunicacions s'emplenaran en el tràmit telemàtic, al qual s'accedix a través de la pestanya SOL·LICITUD - Presentació autenticada i hauran de presentar-les els titulars o els seus representants, degudament acreditats (veure detalls en l'apartat de tramitació). En la tramitació telemàtica haurà d'emplenar: - Formulari de la sol·licitud. - Dades inscripció en el registre d'empreses turístiques d'allotjaments. - Dades inscripció registre d'àrea de pernocta en trànsit per a autocaravanes.

Requisits

Requisits

S'entén per àrea de pernocta en trànsit per a autocaravanes l'espai de terreny degudament delimitat, dotat i condicionat, obert al públic per a l'ocupació i ús exclusiu d'autocaravanes, inclosos els campers, i de les persones que en elles viatgen, a canvi de preu i en el qual es presten els serveis establits en Decret 10/2021, regulador de l'allotjament turístic en la Comunitat Valenciana. En les àrees de pernocta no podrà acollir-se cap altre tipus de vehicle diferent dels campers i a aquells als quals defineix com a autocaravanes l'annex II del Reglament General de Vehicles, aprovat per Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, o norma que ho substituïsca, ni podran instal·lar-se tendes de campanya o albergs mòbils o fixos de cap mena. No tindran la consideració d'àrees de pernocta les àrees d'estacionament per a autocaravanes que a aquest efecte habiliten els ajuntaments d'acord amb la normativa municipal. ASSEGURANÇA DE RESPONSABILITAT CIVIL 1.- La persona titular de l'activitat d'allotjament turístic està obligada a contractar una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil que cobrisca els danys i perjudicis a la salut o a la integritat física de les persones usuàries de l'allotjament o de terceres persones que puguen ocasionar-se a conseqüència de l'activitat alojativa, així com els relatius a la seguretat financera. 2.- La quantia mínima del capital assegurat es determinarà en funció de les places màximes admissibles en l'allotjament contemplat en la declaració responsable, i serà: a) Fins a 25 places: 150.000 euros b) Fins a 50 places: 300.000 euros c) Fins a 100 places: 400.000 euros d) Fins a 200 places: 500.000 euros e) Fins a 300 places: 600.000 euros f) Fins a 500 places: 750.000 euros g) Fins a 700 places: 900.000 euros h) Fins a 1000 places: 1.000.000 euros i) Fins a 1.500 places: 1.200.000 euros j) Fins a 5.000 places: 1.800.000 euros k) A partir de 5.000 places: 2.000.000 euros 3. La suma màxima d'indemnització per anualitat i sinistre, així com les franquícies, en el seu cas i qualssevol altres condicions, es fixaran de comú acord entre el titular de l'activitat i la companyia asseguradora. 4. La persona titular de l'allotjament turístic haurà de tindre en el seu poder, durant tot el desenvolupament de la seua activitat, la justificació documental de la seua subscripció, a fi de posar-la a la disposició de l'administració turística competent, quan aquesta li la requerisca.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les empreses, persones físiques o jurídiques, titulars d'establiments d'allotjament en la modalitat d'àrees de pernocta en trànsit per a acte caravanes. EXCLUSIONS: Queden exclosos de la reglamentació del Decret 10/2021, regulador de l'allotjament turístic en la Comunitat Valenciana, tots aquells establiments residencials que presten els seus serveis de manera exclusiva a col·lectivitats concretes, com a residències per a estudiants, residències per a persones majors, instal·lacions juvenils, activitats mediambientals i similars. No es permet la simultaneïtat d'aquests usos residencials amb l'ús d'allotjament turístic, excepte en el cas de períodes de funcionament diferents.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any: Inici: amb caràcter previ a l'inici de l'activitat. Modificacions: una vegada realitzades les modificacions. Cessament: quan es produïsca. Període de funcionament: els titulars d'establiments d'allotjament en la modalitat d'àrees de pernocta en trànsit per a autocaravanes posaran en coneixement de l'administració turística el seu període de funcionament i les variacions que es produïsquen en este, amb vista a que puga facilitar-se als usuaris turístics informació concreta i veraç sobre la disponibilitat dels serveis oferits, de conformitat amb l'article 29.3 del Decret 10/2021, regulador de l'allotjament turístic en la Comunitat Valenciana.

Formularis documentació

Per a qualsevol tipus de comunicació a l'administració turística referent a l'activitat d'àrea de pernocta en trànsit per a autocaravanes, s'ha d'emplenar telemàticament el formulari electrònic de DECLARACIÓ RESPONSABLE REFERENT A L'ACTIVITAT D'ÀREA DE PERNOCTA EN TRÀNSIT PER A AUTOCARAVANES, introduint totes i cadascuna de les parcel·les per a estacionament i estada d'autocaravanes de què dispose. El Servici Territorial de Turisme de la Província en la qual se situe l'àrea de pernocta serà competent per a l'ordenació i instrucció del procediment. A) PER A COMUNICAR L'INICI D'ACTIVITAT Els qui pretenguen desenvolupar l'activitat d'àrea de pernocta en trànsit per a autocaravanes, hauran d'emplenar telemàticament el formulari electrònic de DECLARACIÓ RESPONSABLE REFERENT A L'ACTIVITAT D'ÀREA DE *PERNOCTA EN TRÀNSIT PER A AUTOCARAVANES, al qual es referix l'article 24 del Decret 10/2021, pel qual s'aprova el Reglament regulador de l'allotjament turístic, en la qual manifeste: a) - Que disposa de títol bastant que acredita la disponibilitat del terreny per a dedicar-lo a l'activitat d'allotjament corresponent. - Que l'establiment compta amb els requisits tècnics exigits per la norma i que es compromet a mantindre'ls durant la vigència de l'activitat. - Que compta amb plans de situació, zonificació, servicis, instal·lacions i edificacions, signats per persona facultativa competent, amb indicació expressa de la superfície total, de la dedicada a zona estacionament i estada de les autocaravanes i a la zona dels servicis, instal·lacions, zones verdes, vials, etc. - Que l'establiment compta amb les llicències, certificats o autoritzacions exigides per altres departaments o administracions públiques, especialment urbanístiques, ambientals i d'obertura que, si és el cas, resulten exigibles. - Quan siga procedent, per situar-se l'establiment en sòl no urbanitzable comú: Que s'ha obtingut la declaració d'interés comunitari que atribuïx el corresponent ús i aprofitament turístic, o, si és el cas, que s'ha obtingut la seua exempció conforme a la legislació urbanística vigent. - Que disposa del certificat d'una persona tècnica competent que acredita el compliment del que es disposa en l'article 56 del Decret 10/2021, regulador de l'allotjament turístic en la Comunitat Valenciana, relatiu a sistemes de seguretat i protecció. - Que s'ha elaborat i implantat un pla d'autoprotecció ajustat a les seues característiques, de conformitat amb la normativa vigent. - Que disposa d'una assegurança de responsabilitat civil o una altra garantia equivalent per a cobrir els danys i perjudicis que puguen provocar-se en el desenvolupament de l'activitat. La quantia mínima del capital assegurat s'ajusta a les places màximes declarades. b) Introduir en el formulari electrònic totes i cadascuna de les parcel·les per a estacionament i estada d'autocaravanes. B) PER A COMUNICAR CANVIS DE TITULARITAT O ALTRES MODIFICACIONS. B.1) Qualsevol modificació que puga afectar la capacitat, titularitat, denominació i/o disponibilitat d'instal·lacions o servicis dels establiments reglamentats en el Decret 10/2021, regulador de l'allotjament turístic en la Comunitat Valenciana, haurà de posar-se en coneixement del Servici Territorial de Turisme de la província en què se situe l'establiment, mitjançant l'emplenament per mitjans telemàtics del formulari electrònic de declaració responsable habilitat a este efecte i acompanyant els documents que, si és el cas, la justifiquen. B.2) La modificació d'aquelles altres dades que no suposen modificacions substancials, requerirà de la seua comunicació prèvia al Servici Territorial de Turisme competent, mitjançant l'emplenament per mitjans telemàtics del formulari habilitat a este efecte, sent el mateix que el de les modificacions de l'apartat B1, marcant l'apartat ALTRES CANVIS. Este òrgan, excepte en el supòsit que es produïsca una omissió essencial de dades o documents, prendrà constància en el Registre i, a este efecte, remetrà al titular un document que així ho acredite. C) PER A COMUNICAR CESSAMENTS DE L'ACTIVITAT Les persones titulars d'una empresa d'allotjament turístic, o que exercisquen una activitat o presten el servici d'allotjament turístic, hauran de posar en coneixement del Servici Territorial de Turisme competent els cessaments d'activitat, mitjançant l'emplenament per mitjans telemàtics del corresponent formulari electrònic, marcant la casella de cessament d'activitat.

Presentació

Presentació

Telemàtica
L'article 21.2 del Decret 10/2021, de 22 de gener, del Consell, d'aprovació del Reglament regulador de l'allotjament turístic en la Comunitat Valenciana, estableix que la relació amb les persones o entitats interessades es realitzarà, tant per a les persones físiques com jurídiques, mitjançant mitjans electrònics, d'acord amb el que es preveu en l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Així mateix, la notificació es realitzarà mitjançant mitjans electrònics, d'acord amb el que es preveu en el penúltim paràgraf de l'article 41.1 de l'esmentada Llei. Igualment l'article 3.5 del Decret 1/2022, de 14 de gener, del Consell, de regulació del Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana estableix que tota sol·licitud, declaració responsable o comunicació que genere o pretenga generar qualsevol tipus d'inscripció en el Registre, ja siga d'alta, de modificació o de cancel·lació, haurà de presentar-se per mitjans electrònics, per al que s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, utilitzant qualsevol dels sistemes de signatura electrònica admesos en la Seu electrònica de la Generalitat. Per a realitzar la presentació telemàtica de la declaració responsable: - A través de l'enllaç de tramitar amb certificat d'aquest tràmit. - Fent una cerca d'aquest tràmit en la Seu Electrònica de la Generalitat, en l'enllaç: https://sede.gva.es/es/inici

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La declaració responsable o comunicació haurà de presentar-la el titular o els representants degudament acreditats en el Registre de Representants de la ACCV. - Per a actuar en representació d'una altra persona física o jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat Valenciana per a la realització de tràmits per via telemàtica. - La informació relativa a aquest Registre està disponible en els següents enllaços, als quals pot accedir des de l'apartat "Enllaços": https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp https://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/quien.html - Les persones físiques o jurídiques que vulguen autoritzar un tercer com el seu representant hauran de disposar de signatura electrònica avançada: DNIe (DNI electrònic) o certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV (https://www.accv.es). També s'admetran els certificats qualificats equivalents inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació (TSL) establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme. Més informació en el següent enllaç, al qual pot accedir des de l'apartat "Enllaços": https://sede.gva.es/es/sede_certificados -Veure informació addicional sobre representació en observacions 2. El Servei Territorial de Turisme de la Província en la qual se situe l'allotjament, com a òrgan competent, atesa la declaració responsable efectuada per la persona interessada, classificarà turísticament l'establiment i l'inscriurà d'ofici en el Registre, llevat que s'hagueren omés dades o no s'hagueren aportat documents de caràcter essencial. Practicada la inscripció, es comunicarà al titular el número d'inscripció assignat. 3. Realitzada la declaració responsable d'inici d'activitat, aquesta haurà de començar de manera efectiva en el termini màxim de dos mesos. En cas contrari, aquella quedarà sense efecte i es procedirà, prèvia instrucció de l'oportú expedient en el qual es donarà audiència a la persona interessada, a la baixa i cancel·lació de la inscripció en el Registre. 4. Posteriorment, aquest òrgan podrà revisar: a) Si, segons el declarat per la persona interessada, es disposa de la totalitat de la documentació exigida i la seua validesa formal. b) Si en l'establiment es compleixen els requisits generals i específics exigits per la norma per a ostentar la classificació amb la qual ha quedat inscrit. 5. En el cas que no s'haguera pogut practicar la inscripció per detectar-se l'omissió de dades o la no aportació de documents de caràcter essencial, o si com a resultat de les comprovacions de l'apartat anterior s'observaren deficiències de qualsevol índole, se seguiran els tràmits procedents de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administració Comuna de les Administracions Públiques, o norma que la substituïsca. 6. La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una comunicació o declaració responsable, o la no presentació de la documentació que siga, si escau, requerida per a acreditar el compliment del declarat o comunicat, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici de l'activitat i la prestació del servei des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives al fet que pertocara. Així mateix, la resolució administrativa que declare tals circumstàncies podrà determinar l'obligació de la persona interessada de restituir la situació jurídica al moment previ a l'exercici de l'activitat o del servei corresponent. Igualment, podrà determinar la impossibilitat d'instar un nou procediment amb el mateix objecte durant un període màxim de quatre anys. La resolució d'aquesta mena de procediments administratius haurà de notificar-se en el termini màxim de sis mesos des del seu inici. 7. Fins transcorreguts tres mesos des de la notificació de la denegació o la cancel·lació i baixa de la inscripció en el Registre, no podrà presentar-se una nova declaració d'inici d'activitat que, en tot cas, haurà d'anar acompanyada de la documentació que acredite el compliment dels requisits establits en la normativa vigent, podent ser objecte d'inspecció prèvia a la inscripció en el Registre. 8. La inscripció i, en el seu cas, classificació dels allotjaments turístics, no suposaran l'autorització d'altres instal·lacions i serveis existents en el seu recinte per als quals existisca normativa específica pròpia

Observacions

Observacions

-Representació: A més de la inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació (*ACCV), l'article 32.3 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, establix que la representació pot acreditar-se mitjançant qualsevol mig vàlid en Dret que deixe constància fidedigna de la seua existència, entre altres: a) Mitjançant apoderament apud acta efectuat per compareixença electrònica en la corresponent seu electrònica. b) Mitjançant acreditació de la seua inscripció en el registre electrònic d'apoderaments de l'Administració Pública competent o en els seus registres particulars d'apoderaments. c) Mitjançant un certificat electrònic qualificat de representant. d) Mitjançant un document públic la matriu del qual conste en un arxiu notarial o d'una inscripció practicada en un registre mercantil. -Distintius La pot trobar en el següent enllaç: https://presidencia.gva.es/es/web/turisme/distintius

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la RESOLUCIÓ d'este tràmit procedix RECURS D'ALÇADA davant la persona titular de la DIRECCIÓ GENERAL DE TURISME, dins del termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de la Resolució, d'acord amb el que s'estableix en els articles 112,121 i 122 de la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció del servei territorial

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Alçada

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Serà aplicable el que disposa la Llei 15/2018, 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, i el Decret 15/2020, de 31 de gener, del Consell, de disciplina turística a la Comunitat Valenciana.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Aquest tràmit referent a l'activitat d'àrea de pernocta en trànsit per a autocaravanes, permet l'aportació de documents a un expedient ja obert (no resolt ni arxivat), a través de l'enllaç "ESMENA/APORTACIÓ". L'aportació es pot realitzar per iniciativa de l'interessat o a conseqüència d'un requeriment d'esmena a petició de l'administració.

Termini

Termini

L'aportació de documentació es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la seua resolució, sempre que l'expedient no aquest arxivat. Si l'administració li haguera requerit documentació, aquesta s'aportarà en el termini que s'haja establit en el requeriment.

Documentació

Documentació

Quan la presentació de documentació es realitze per iniciativa de l'interessat, aquest aportarà els documents que considere pertinents. Si es tracta d'un requeriment de l'administració, s'aportaran els documents que se sol·liciten en aquest.

Presentació

Presentació