Detall de Procediment

Informe anual de sinistralitat laboral d'empresa/organisme/autòm i criteris de classificació segons el pla d'actuació dirigit a empreses amb alt índex d'incidència i/o gravetat (INVASSAT)

Codi SIA: 212047
Codi GUC: 17962
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL INVASSAT
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) posa a disposició de les empreses de forma telemàtica, el seu informe anual de sinistralitat laboral i els criteris i classificació del pla d'actuació preferent. En cas que en els Sistemes d'Informació de la Generalitat Valenciana NO hi consten registres d'accidents o malalties professional l'any de referència s'emetrà un certificat indicant-ho.

Observacions

Observacions

* INFORME DE SINISTRALITAT - L'informe de sinistralitat inclou la informació sobre els accidents de treball amb baixa mèdica en jornada de treball, malalties professionals tancades com a malaltia professional amb i sense baixa mèdica, i accidents de treball amb baixa d'empreses de treball temporal -ETT- que ha patit l'empresa en qualitat d'empresa usuària. Tot això s'ha utilitzat per a la classificació final i global de l'empresa. - A més d'aquesta informació, s'hi inclouen els accidents in itinere i els accidents sense baixa. - L'informe pot incloure tres annexos amb la informació següent: . L'annex I registra la relació d'accidents en jornada de treball amb baixa incloent-hi les recaigudes, malalties professionals comunicades, accidents in itinere i accidents sense baixa. . L'annex II facilita la relació d'accidents de treball que han tingut lloc en la mateixa empresa en treballadors pertanyents a altres empreses actuant com a contracta, subcontracta, ETT o altres i relació d'accidents de treball de treballadors de l'empresa que han tingut sinistres com a treballadors d'una altra (pluriocupació). . L'annex III, únicament per a les empreses de treball temporal, inclou una relació d'accidents de treball i el lloc-empresa on han succeït. - S'informa en l'apartat "D" respecte els delegats de prevenció i comitès de seguretat i salut de l'empresa, segons els registres oficials vigents de les Direccions territorials de Treball.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Totes les empreses/organismes/autònoms que tinguen codis de compte de cotització associats a la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 157/2015 , de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Esta Direcció General té les competències d'Autoritat Laboral així com exercix les competències atribuïdes a la Comunitat Valenciana en l'àmbit del benestar laboral dels treballadors. La persona titular de la direcció general competent en matèria de treball ho serà al seu torn de la direcció de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) (DOCV nº 7620 de 22/09/2015).
  • Decret 48/2016 , de 22 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) L'Institut prestarà el suport necessari amb els seus mitjans tècnics i personals per a l'execució dels plans i programes d'actuació que establisca l'autoritat laboral. Executar el Pla d'Actuació contra la sinistralitat laboral de l'any de referència, consensuat pels agents econòmics i socials en el Consell General de l'INVASSAT (DOCV nº 7769 de 27/04/2016).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

L'accés a l'informe anual es realitza de forma telemàtica i no requereix aportació documental.

Presentació

Presentació

Telemàtica
- Polse en la part superior "Tramitar amb certificat". - Per a poder tramitar electrònicament ha de disposar d'un certificat electrònic reconegut en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana segons la normativa vigent. Pot consultar ací la llista completa de certificats admesos: https://sede.gva.es/es/sede_certificados - Si l'accés es realitza per mitjà d'un certificat electrònic de persona física, se sol·licitarà l'acceptació per part del peticionari que "disposa d'un document d'autorització per part de l'empresa per a l'accés a l'informe de sinistralitat, el qual és confidencial i d'ús exclusiu de l'empresa, i, així mateix, dóna el seu consentiment perquè quede registrat el seu accés com a persona física". - Les empreses que NO hagen tingut accidents amb baixa l'any de referència, únicament podran accedir a l'aplicació amb un certificat digital d'empresa. - En la plataforma es facilitarà una carta informativa de la directora general de Treball i Benestar Laboral i de l'INVASSAT a les empreses amb dos o més sinistres laborals (suma dels accidents amb baixa en jornada de treball i malalties professionals tancades en l'any), en què els comunica la seua classificació en el Pla de l'any de referència - En el cas que tinga alguna incidència tècnica pot dirigir-se a: generalitat_en_red@gva.es, i en el cas que siga un dubte funcional, pot dirigir-se a: servplanesactuacionestadistica@gva.es, indicant en l'assumpte: informe de siniestralitat-nom de l'empresa i adjuntar el formulari: sol·licitud de modificació de dades de l'informe anual de sinistralitat emés per l'INVASSAT (*). (*) El formulari d'incidències està disponible en l'apartat "Informació complementària".

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa