Detall de Procediment

Convocatòria d'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació de desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi.

Codi SIA: 225011
Codi GUC: 18512
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(07-11-2022
25-11-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte és l'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació de desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi. La modalitat d'acció concertada que es convoca és de caràcter singular per a cadascuna de les províncies de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

L'acció concertada és una forma de gestió de serveis alternativa a la gestió directa o indirecta dels serveis públics, no econòmics, que fan les entitats sense ànim de lucre en l'àmbit de les persones.

Requisits

Requisits

Per a participar en la present convocatòria, han de complir els requisits establits en l'article 6 de l'Ordre 3/2017, d'1 de març, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regula l'acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari, i en l'apartat 3 de l'annex I de la Resolució de 20 de 20 d'octubre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca l'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi. 3. Requisits de les entitats i documentació que s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud: a) Estar autoritzats per al seu funcionament per l'administració competent en cada cas, segons la normativa que li siga aplicable. b) Estar inscrits en el Registre de centres i serveis sanitaris de la Generalitat Valenciana, o en el registre corresponent, les activitats i serveis objecte de l'acció concertada, quan s'establisca aquest requisit normativament. c) Estar al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de seguretat social. d) Acreditar el compliment de la normativa que, amb caràcter general o específic, els siga aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com per la mena de servei objecte de concertació, per a la qual cosa s'ha d'adjuntar una declaració responsable del compliment d'aquesta normativa. e) No incórrer en les causes d'incompatibilitat per a la concertació de serveis sanitaris que establisca la legislació, per a la qual cosa s'ha d'adjuntar una declaració responsable. f) Tindre una assegurança de responsabilitat civil que cobrisca els serveis concertats, i s'ha d'adjuntar a aquest efecte una declaració responsable. h) Acreditar la solvència financera, segons el model de l'annex III de la resolució d'aquesta convocatòria. i) Acreditar la solvència tècnica per a prestar el servei, segons el model de l'annex III de la resolució d'aquesta convocatòria. j) Quan l'objecte de l'acció concertada consistisca en serveis que, d'acord amb la normativa vigent, hagen de prestar-se en un espai físic determinat, acreditar la titularitat del centre, o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència de l'acord d'acció concertada, segons l'annex III de la resolució d'aquesta convocatòria. k) Acreditar el compliment del que s'estableix en la normativa de prevenció de riscos laborals, plans d'autoprotecció, plans d'emergència, o mesures d'emergència, i aportar en aquest sentit una declaració responsable. Així mateix, s'ha d'adjuntar una declaració responsable de no ser beneficiari de qualsevol subvenció o ajuda econòmica de qualsevol administració pública per al finançament dels serveis i prestacions sanitàries que constitueixen l'objecte de l'acord d'acció concertada.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran accedir al règim d'acció concertada, d'acord amb l'article 2 c) de la Llei 7/2017, d'acció concertada, les entitats públiques o privades sense ànim de lucre no vinculades o creades ad hoc per una altra empresa o grup d'empreses amb ànim de lucre, entre les finalitats de les quals estiga el suport i col·laboració de pacients amb malaltia renal crònica.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 3/2017, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per la qual es regula l'acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari.
  • Llei 7/2017, de 30 de març de la Generalitat, sobre acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari.

Preguntes freqüents

Preguntes freqüents

  • Com puc obtindre més informació relativa a la convocatòria d'acció concertada?
  • Pot contactar amb el Servei de Gestió de Concessions i Prestacions Externes a través del correu electrònic acc_concertada@gva.es

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 9463, de 04/11/2022.

Formularis i documentació

Les entitats públiques o privades sense ànim de lucre han d'omplir la SOL·LICITUD GENERAL D'ACCIÓ CONCERTADA que ha d'anar acompanyada de la documentació que seguidament es relaciona: - Certificat d'autorització administrativa a l'entitat. - Documents acreditatius d'experiència en el servei objecte de l'acció concertada. - Document acreditatiu de la titularitat del servei, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al període de vigència d'aquesta acció concertada. - Memòria descriptiva del servei que s'ha de dur a terme. - Acreditació de la representació llevat que estiga inscrit en el Registre de representants de la Generalitat Valenciana o bé en el Registre electrònic d'apoderaments de l'AGE - Documents de l'apartat 3 de l'annex I de la convocatòria.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No tenen taxes

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l';article 14 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. 1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s';ha de fer MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';acaba d';indicar. Per a això, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats, etc.). Més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2. Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&;version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (de color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s';haja d';aportar i fer la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 4. Respecte dels DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, si és el cas: És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/les persona/ones o entitat/s que els subscriguen. Per a això, l';Autoritat Certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (entreu en https://www.accv.es/va/ per a obtindre més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que podeu utilitzar., Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l';article 14 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. 1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s';ha de fer MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';acaba d';indicar. Per a això, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats, etc.). Més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2. Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&;version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (de color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s';haja d';aportar i fer la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 4. Respecte dels DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, si és el cas: És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/les persona/ones o entitat/s que els subscriguen. Per a això, l';Autoritat Certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (entreu en https://www.accv.es/va/ per a obtindre més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que podeu utilitzar.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds s'han de dirigir a la Sotssecretaria de la Conselleria de Sanitat universal i Salut Pública, mitjançant la presentació de la sol·licitud. 1. En la present convocatòria es constituirà una comissió tècnica per a la valoració de les sol·licituds presentades, de conformitat al que preveu l'article 8.4 Ordre 3/2017 d'1 de març de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per a l'emissió d'un informe sobre el compliment de requisits i la idoneïtat de l'entitat pública o privada sense ànim de lucre, en el seu cas, per a realitzar la prestació sanitària que és l'objecte de concertació. 2. L'informe sobre el compliment de requisits establits per a la concertació de prestació d'un determinat servei servirà de justificació per a la corresponent proposta d'acord d'acció concertada. 3. Formalització dels acords d'acció concertada, mitjançant un document administratiu, autoritzat i subscrit per la persona competent en matèria de sanitat. 4. En el moment de la formalització de l'acord d'acció concertada s'haurà d'acreditar amb originals, o còpies degudament compulsades, els requisits exigits per a poder subscriure l'acord d'acció concertada. 5. Publicació de l'acord en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el portal de transparència de la Generalitat.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els criteris de selecció de les sol·licituds estan recollits en l'apartat 7 de l'annex I de la RESOLUCIÓ de 20 d'octubre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca l'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Les entitats concertades assumeixen, mitjançant la signatura de l'acord d'acció concertada, les obligacions següents: a) Rebre les propostes de transport dels pacients. b) Organitzar els desplaçaments i rutes amb el centre d'hemodiàlisi. c) Comunicar el mitjà, l'horari i la ruta al centre d'hemodiàlisi i al pacient. d) Preparar, en el seu cas, les relacions de desplaçaments a favor de l'entitat concertada i la documentació corresponent. e) Supervisar, en coordinació amb els centres d'hemodiàlisi, les rutes de trasllats de pacients així com un pla de contingències que cobrisca imprevistos en els desplaçaments. f) Mantindre una base de dades de rutes i desplaçaments actualitzats. g) Realitzar l'enquesta anual de satisfacció dels pacients aprovada per la comissió de seguiment. h) Complir les accions contingudes en la memòria presentada de planificació, coordinació i bones pràctiques amb les adjudicatàries del contracte del servei de tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi. i) Acceptar i col·laborar en les actuacions de control i comprovació que puguen dur a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació i documentació que siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors. j) Presentar a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública una memòria de seguiment de cadascuna de les actuacions realitzades en l'àmbit del present acord d'acció concertada. k) Les entitats concertades tenen l'obligació de vetlar perquè els desplaçaments es facen, en el seu cas, amb empreses degudament autoritzades per al transport públic de persones, i s'han de coordinar amb les adjudicatàries del contracte per al tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi. l) Remetre mensualment la documentació prevista en la Resolució de 20 d'octubre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca l'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi. m) Remetre la memòria anual de l'activitat de l'any anterior.

Observacions

Observacions

Les qüestions litigioses que es puguen derivar d'aquest acord d'acció concertada seran resoltes pel conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, sense perjudici que, una vegada esgotada la via administrativa, es puguen sotmetre a la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'import màxim total de l'acord d'acció concertada per a l'any de vigència és de 381.606,83 euros (IVA exempt). En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada a la que resulte dels preus oferits per les entitats concertades i els serveis efectivament requerits per l'Administració.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients serà de tres mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'acord amb el que estableix l'art. 21.3 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Una vegada transcorregut el termini sense haver-se notificat la resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud d'accés al règim d'acció concertada, en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

S'estableix un règim de penalitats per als supòsits d'incompliment de les obligacions de les entitats concertades, atés que s'han de fer responsables que els serveis objecte de concert es presten dins del termini previst, en el lloc acordat i d'acord amb les característiques i requisits establits en la Resolució 20 d'octubre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca l'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi.