Detall de Procediment

Ajudes a la participació en fires internacionals del sector del llibre.

Codi SIA: 224979
Codi GUC: 18586
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(21-02-2023
07-03-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

1. Convocar per a l'exercici 2023 les subvencions destinades a la participació en fires internacionals del sector del llibre com a mitjà d'afavorir la internacionalització del sector del llibre valencià. Seran objecte de subvenció les despeses realitzades que responguen de manera directa i indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada i siguen estrictament necessàries per a la realització de la dita activitat. 2. D'acord amb l'article 2.2 de l'Ordre 10/2017, de 31 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions a la participació en fires internacionals del sector del llibre, s'estableixen les següents àrees o modalitats subvencionables: a) La participació i inscripció amb un estand individual en les fires internacionals del sector del llibre sempre que en les dites fires no existisca la possibilitat de participar en un estand de la Generalitat Valenciana. b) El finançament de borses de viatge que permeten l'assistència a fires internacionals del sector del llibre. Per l'establiment de la quantia màxima que es pot rebre en concepte de borsa de viatge es valorarà, exclusivament, la justificació documental de les despeses d'allotjament i transport en els següents àmbits geogràfics de destinació: --Europa (incloent-hi Rússia i Turquia): assignació màxima, 1.800 euros. --Àsia: assignació màxima, 1.500 euros. --Àfrica: assignació màxima, 1.000 euros. --Amèrica i Antilles: assignació màxima, 2.000 euros. --Austràlia i resta d'Oceania: assignació màxima, 1.500 euros. 3. Totes les activitats i despeses subvencionables hauran d'haver sigut realitzades, facturades i pagades entre el 20 d'abril de 2022 i la data de finalització de presentació de sol·licituds, ambdós inclosos, i respondre de manera directa i indubtable a l'activitat subvencionada.

Observacions

Observacions

GASTOS SUBVENCIONABLES 1. Als efectes d'aquesta convocatòria de subvencions a la participació en fires internacionals del sector del llibre, es consideraran com a despeses subvencionables i excloses les previstes en l'article 2 de l'Ordre 10/2017, de 31 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions a la participació en fires internacionals del sector del llibre. 2. També tindran la consideració de despeses excloses, les despeses no corresponents a transport públic així com, en el cas de desplaçaments fora de la zona euro, aquelles despeses justificades en les quals no s'indique la conversió a euros bé en el mateix justificant de la despesa, bé en l'Annex II.

Requisits

Requisits

a) Que hagen assistit a una o diverses fires internacionales del sector del llibre i hi hagen participat, dins del termini que establisca la convocatòria corresponent. b) Que siguen empreses o associacions constituïdes legalment, tant si són persones físiques com jurídiques, que gaudisquen de la capacitat jurídica i d'obrar en el territori de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran obtenir la condició de persona beneficiaria, les empreses editorials, les persones escriptores o il·lustradores i les associacions del sector del llibre, ja siguen persones físiques o jurídiques que complisquen les condicions establides per això en l'article 2 de l'Ordre 10/2017, de 31 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per la concessió de subvencions a la participació en fires internacionals del sector del llibre (DOGV núm. 8016, 06/04/2017).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • ORDRE 10/2017, de 31 de març de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions a la participació en fires internacionals del sector del llibre.
  • RESOLUCIÓ de 13 de febrer de 2023, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen per a l'exercici 2023 subvencions a la participació en fires internacionals del sector del llibre.
  • Extracte de la Resolució de 13 de febrer de 2023, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen per a l'exercici 2023 subvencions a la participació en fires internacionals del sector del llibre

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV nº 9537, de 20/02/2023) L'incompliment d'este termini determinarà automàticament l'exclusió.

Formularis documentació

1. Les sol·licituds es presentaran exclusivament per via telemàtica. Per a això, la persona que represente l'entitat sol·licitant, haurà d'accedir mitjançant l'accés a l'apartat de serveis en línia, de la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es a través de l'adreça següent: https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_GEN&version=3&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=18586 La sol·licitud ha d'anar signada per la persona que represente legalment l'entitat sol·licitant, utilitzant exclusivament els mitjans electrònics facilitats pels servidors d'informació de la Generalitat, de conformitat amb el que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Per a fer-ho, s'accedirà a l'apartat de serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat, accessible a través de https://sede.gva.es. Hauran de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta sol·licitud incorpora una declaració responsable, per mitjà de la qual la persona sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en els annexes que hi adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que ho acredita, i queda a disposició de la Direcció General de Cultura i Patrimoni per a la comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquesta ajuda implica la plena acceptació per la persona sol·licitant de la resolució de convocatòria i de les bases per les quals es regeix. La introducció de dades en l'aplicació haurà de fer-se d'acord amb els models i les instruccions que es disposen en el manual d'ajuda que estarà disponible en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport: https://ceice.gva.es/va/web/libro/convocatorias-de-ayudas Hi ha una adreça d'assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es, destinada a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud. 2. Les notificacions i comunicacions es practicaran únicament a través de mitjans electrònics de conformitat amb els articles 14.2, 41 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 3. Si la sol·licitud no compleix els requisits exigits en aquesta convocatòria, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, es requerirà per mitjans telemàtics la persona interessada perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o hi adjunte els documents preceptius, indicant que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015. L'esmentada documentació s'aportarà exclusivament per mitjans telemàtics en la seu electrònica de la Generalitat, en l'enllaç establit per a això, en l'adreça electrònica anteriorment mencionada. 4. La sol·licitud anirà acompanyada dels següents annexos: Annex I. Sol·licitud de subvencions a la participació en fires internacionals del sector del llibre. Annex II. Memòria econòmica. Annex III. Model de domiciliació bancària (en cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancari de persones físiques). En cas de tractar-se de persones jurídiques, noves perceptores o amb canvi de número de compte bancari, les entitats beneficiàries hauran de donar-se d'alta a través del següent enllaç: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648 atenent la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic. 5. A la sol·licitud caldrà adjuntar la següent documentació: 5.1. Documentació general: a) Memòria de les activitats dutes a terme en relació amb la finalitat de la subvenció sol·licitada, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. La memòria haurà d'estar signada per qui represente legalment l'entitat sol·licitant. b) Memòria econòmica, relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor, del document de despesa o factura, l'import, la data d'emissió i la data de pagament, classificades per àmbit geogràfic i segons els blocs establits en l'article 3.1 de la resolució de convocatòria, model annex II. En el cas de desplaçaments fora de la zona euro, caldrà indicar, en la memòria econòmica de la sol·licitud, la conversió a euros de les despeses justificades. c) Factures i resta de documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa de les despeses realitzades, que hauran de correspondre de manera indubtable a l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. En tots aquests documents s'haurà de fer constar clarament que han sigut emesos a nom de l'entitat sol·licitant i estaran datats entre el 20 d'abril de 2022 i la data de finalització de la presentació de sol·licituds, ambdós inclusivament. Les despeses de transport es referiran només a les despeses d'anada i tornada des d'Espanya a la localitat on es realitze l'activitat i, en el cas de bitllets electrònics, caldrà adjuntar-hi les targetes d'embarcament. d) Justificants de pagament de les despeses i la resta de documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats en la relació a què es fa referència anteriorment, degudament indexats i ordenats. Els justificants de pagament consistiran en: - Per a les factures pagades mitjançant una transferència bancària, document o extracte bancari que incloga la persona titular del compte, el proveïdor o proveïdora a qui es realitza el pagament, la data de pagament i les quantitats abonades; en el concepte de la transferència hauran de figurar el número de factura i el concepte abonat. - Per a les factures pagades mitjançant un xec bancari o un pagaré, còpia d'aquest i un document o extracte bancari en què conste que han sigut efectivament compensats en el compte de qui realitza el pagament. En el cas de pagarés, la data del venciment del pagaré haurà de ser anterior a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. - Per a factures pagades en efectiu, s'hi adjuntarà un rebut de la proveïdora o proveïdor degudament firmat i segellat per aquest, en què conste: número de factura, NIF de la proveïdora o proveïdor, data i import. Els pagaments en efectiu s'ajustaran a les limitacions establides en l'article 7.1 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària, i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE núm. 261, de 30 d'octubre de 2012). e) Certificat, per part de qui represente legalment l'entitat sol·licitant, que acredite que les factures corresponen a les activitats objecte de subvenció. f) Certificat d'assistència a la fira internacional del sector del llibre, amb l'especificació de les dates de realització, emés per l'entitat organitzadora de la fira internacional. Els participants en els estands de la Generalitat Valenciana en fires internacionals del sector del llibre que sol·liciten el finançament de borsa de viatge per acudir a aquests estands no presentaran aquest certificat d'assistència sempre que hagen aportat correctament els justificants establits en aquest article cinqué, apartat 5.1.c, referent a despeses de transport. g) NIF de l'entitat sol·licitant. h) En el cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancari, s'aportarà el model de domiciliació bancària, que apareix com a annex III, unicament en el cas de persones físiques. 5.2. Documentació específica: En cas que l'entitat sol·licitant siga una associació del sector del llibre en l'àmbit competencial de la Generalitat, la sol·licitud haurà d'anar acompanyada dels documents següents: a) Estatuts de l'entitat inscrits en el registre públic corresponent. b) Document acreditatiu amb el número de registre de l'entitat. c) Document de l'acord de l'òrgan directiu de l'entitat, siga assemblea general o junta directiva, en el qual es nomena la persona representant de l'entitat. En cas que l'entitat sol·licitant siga una empresa editorial, la sol·licitud haurà d'anar acompanyada dels documents següents: a) Si qui sol·licita és una persona jurídica, document públic que acredite la seua constitució i on conste, expressament, l'edició de llibres com a objecte social; NIF de persona jurídica així com la documentació que acredite la representació que exerceix qui firma la sol·licitud. b) Si qui sol·licita és una persona física, alta en l'epígraf corresponent a l'edició de llibres de l'IAE (Impost d'Activitats Econòmiques) així com, si escau, la documentació que acredite la representació que exerceix la persona signant de la sol·licitud. c) En el cas d'empreses amb una plantilla igual o superior a 25 persones, una memòria que indique els mitjans que utilitzen, amb l'acord dels agents socials, per a previndre i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i intervindre-hi, de conformitat amb els articles 46 i 47 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes, i l'article 48 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes. D'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar expressament l'Administració perquè obtinga directament les dades necessàries per a acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI) i, si escau, de residència ("Sol·licitud d'ajudes", apartat "Autorització"). En el cas de no subscriure la corresponent autorització, la persona que sol·licita tindrà l'obligació d'aportar els documents següents: a) Certificat positiu de l'Agència Estatal d'Administració Tributària que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions. b) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredite que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social, o bé que n'està exempta. c) Certificat de les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública acreditatiu que no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. d) Còpia del document nacional d'identitat (DNI) de qui realitza la sol·licitud, si és persona física, i, si és persona jurídica, còpia del document nacional d'identitat de qui ostenta la representació legal. 5.3. Els documents justificatius de les despeses subvencionables es presentaran en el moment de la sol·licitud. 5.4. En el cas que els documents de què s'ha d'acompanyar la sol·licitud de concessió de les ajudes ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, l'entitat sol·licitant podrà acollir-se al que s'estableix en l'apartat d) de l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, si escau emesos, i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen. 5.5. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre la documentació, l'òrgan competent podrà requerir a l'entitat sol·licitant la seua presentació, o, a falta d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document. 5.6. A més de la documentació assenyalada en aquest apartat, el Servei del Llibre i Biblioteques, com a òrgan instructor, podrà, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, sol·licitar qualsevol altra informació que considere necessària per al millor coneixement i comprensió de l'aplicació de la subvenció.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de la subvenció és la Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques, en els termes que estableix la Llei 38/2003, general de subvencions. Les fases per l'atorgament de la subvenció són: Fase primera. Comprovació de la documentació En primer lloc, es comprovarà que la documentació justificativa que s'adjunta a la sol·licitud acredita suficientment la quantia sol·licitada per l'interessat en concepte de subvenció i s'ajusta a l'objecte establit en les bases de la convocatòria de subvencions. Fase segona. Assignació de la subvenció La dotació econòmica de cada un dels blocs o àrees fixades en l'article 3 de la convocatòria de subvencions es distribuirà entre els beneficiaris proporcionalment a les despeses subvencionables establides en la convocatòria i respondrà a la fórmula de repartiment «subvenció = (X*Y)/T » tenint en compte que: X = dotació econòmica de la modalitat. Y = inversió justificada de cada sol·licitant. T = suma de les inversions justificades per tots els sol·licitants. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de l'entitat, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes concedides per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació o revocació de la resolució de concessió així com al reintegrament de les quantitats percebudes en els termes establits per l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el corresponent procediment sancionador. Es nomenarà una comissió tècnica de valoració de les sol·licituds integrada per: - Presidència: persona titular d'una subdirecció general de la direcció general competent en matèria del llibre o persona en qui delegue. - Vicepresidència: la persona que ocupe el lloc de cap de servici de la subdirecció general de la direcció general competent en matèria del llibre. - Vocalies: tres persones funcionàries, tècniques de l'Administració pública, adscrites a la direcció general competent en matèria del llibre nomenades, totes elles, per la persona titular de la direcció general amb competència en matèria del llibre. - Secretaria: una persona amb la categoria de tècnic funcionari adscrit a la direcció general competent en matèria del llibre. Tots els membres de la comissió tècnica de valoració tindran veu i vot, excepte la secretaria que tindrà veu però no vot.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, per mitjà del procediment de concurrència competitiva a tots els sol·licitants que complisquen els requisits establits en l'article 4 de les bases i realitzen les activitats assenyalades en l'article 1.2 com a objecte de les corresponents convocatòries de subvencions. 2. El procediment de concessió s'iniciarà d'ofici per mitjà de convocatòria pública aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. 3. La comissió tècnica de valoració podrà requerir als interessats totes les dades i acreditacions que consideren necessàries per a la deguda qualificació dels gastos objecte de subvenció.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Subdirección General del Llibre, arxius i biblioteques

Obligacions

Obligacions

a) Realitzar les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció. Tot això d'acord amb els articles 29 i 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. b) Acreditar davant de l'entitat concedent la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció. c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que haja d'efectuar l'òrgan concedent, o qualssevol altres actuacions de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, per a la qual cosa haurà d'aportar tota la informació requerida en l'exercici d'aquestes actuacions, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el capítol III del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. d) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció de subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades procedents de qualssevol administracions o ens públics, tant en règim de minimis com qualsevol altre tipus de subvenció. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se, per mitjà de declaració responsable, tan prompte com es conega. L'obtenció concurrent d'altres aportacions que siguen incompatibles amb aquesta subvenció podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió. e) Adoptar les mesures de difusió contingudes en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 31 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. f) Reintegrar les quantitats percebudes i l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i d'acord amb el que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com tots els estats comptables i registres específics que siguen exigits per les bases reguladores de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control. h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que establixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs potestatiu de reposició haurà d'interposar-se davant de el conseller d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. b) El recurs contenciós administratiu haurà de ser interposat davant dels jutjats del contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà al de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA 1. Al finançament de les ajudes que es contemplen en la present Resolució es destinen 50.000 euros com a màxim, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 09.03.01.452.10, capítol IV, línia de subvenció S8145000, dels pressupostos de la Generalitat 2023. Aquesta quantitat no suposa increment de la despesa aprovada per la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023. L'esmentat import podrà ser incrementat com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que es preveu en l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reglament de la Llei general de subvencions. La dotació total de 50.000 euros es distribueix segons els següents blocs o àrees d'activitats subvencionables: a) A la participació i inscripció amb un estand individual en les fires internacionals del sector del llibre, sempre que en aquestes fires no existisca la possibilitat de participar en un estand de la Generalitat Valenciana, es destinarà una dotació del 60% de l'import global màxim destinat a aquestes ajudes. b) Al finançament de borses de viatge que permeten l'assistència a fires internacionals del sector del llibre es destinarà una dotació del 40% de l'import global màxim destinat a aquestes ajudes. 2. Sense perjudici de les dotacions indicades en cada bloc o àrea, quan per raó de falta de sol·licituds o d'incompliments de requisits no s'esgote la quantia establida per a un dels blocs o àrees d'activitats subvencionables, l'excedent generat incrementarà la dotació assignada a un altre bloc. En cap cas les subvencions a concedir podran ser superiors a la dotació establida en aquesta convocatòria. PAGAMENT 1. El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, mitjançant transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació, sempre que les persones o entitats beneficiàries complisquen amb els requisits exigits per la Llei 38/2003, General de Subvencions, tal com s'exigeix en l'Ordre 10/2017, de 31 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per la concessió de subvencions a la participació en fires internacionals del sector del llibre (DOGV n. 8016, 06.04.2017). 2. L'aportació de la Conselleria competent en matèria del llibre serà, com a màxim, del 100% del cost de la despesa que es realitze. Els beneficiaris hauran d'aportar amb càrrec al seu pressupost la part no finançada per la Generalitat. 3. Amb caràcter previ al pagament de la subvenció, les persones o entitats beneficiàries hauran de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds sobre les subvencions recollides en esta orde serà de sis mesos a comptar de la data de publicació de la resolució de la convocatòria corresponent. Transcorregut este termini sense que s'haja notificat una resolució expressa, els interessats podran entendre desestimades per silenci administratiu les seues sol·licituds, de conformitat amb el que disposa la llei de procediment administratiu comú

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria del llibre, la facultat de concedir o denegar estes subvencions, amb un informe previ i proposta de la Comissió d'avaluació, i se li autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i aplicació de les bases reguladores i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les infraccions i sancions administratives s'ajustaran al que es disposa en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.