Detall de Procediment

Subvencions destinades a finançar programes orientats a la inclusió social i la seua participació en la comunitat de les persones adultes amb problemes de salut mental greu, a la Comunitat Valenciana

Codi SIA: 225124
Codi GUC: 18863
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(05-03-2024
26-03-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar, en règim de concurrència competitiva, subvencions per al finançament de programes en l'àmbit de la Comunitat Valenciana destinats a fomentar accions sense ànim de lucre, de persones usuàries, associacions sense ànim de lucre de familiars i Organitzacions No Governamentals sense ànim de lucre, orientats a la inclusió social i la seua participació en la comunitat de les persones adultes amb problemes de salut mental greu, a desenvolupar durant l'any 2024 en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

* ACCIONS SUSCEPTIBLES DE SUBVENCIÓ 1.- Accions dirigides a satisfer de manera sinèrgica i complementària amb la xarxa de salut mental, les necessitats de les persones amb problemes greus de salut mental que estan orientades a aconseguir una autèntica inclusió social i la participació activa d'estes persones en la comunitat. 2.- Accions de detecció de persones que no estan ateses en els servicis assistencials i que per la proximitat en el territori de les Associacions de persones usuàries i familiars i de les Organitzacions No Governamentals, són els agents més indicats per a poder detectar, sensibilitzar a ajudar a incorporar a estes persones al circuit assistencial i social per a la seua atenció i tractament i seguiment. Estos programes, accions i intervencions han de complementar l'atenció presentada per la Conselleria de Sanitat i no substituir-la ni donar lloc a un desequilibri en l'atenció. Sense perjuí de la duració global de l'actuació concreta, les parts de l'activitat que se subvencionen es desenvoluparan dins de l'anualitat corresponent a la resolució d'esta convocatòria. * DESPESES SUBVENCIONABLES 1.- Podran ser objecte de subvenció les despeses realitzades que de manera directa responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessaris i es realitzen en el període subvencionable establit en la corresponent convocatòria. Així, seran objecte de subvenció del programa, entre altres les següents despeses: a) Despeses derivades de la contractació de professionals per al desenvolupament de les activitats de suport orientades a la inclusió social i la seua participació en la comunitat de les persones adultes amb problemes de salut mental greu. En cap cas, la subvenció podrà superar els preus de referència en el mercat d'estes activitats. b) Les despeses derivades de persones que realitza una prestació de servicis siga o no continuada, realitzada per professionals degudament qualificats. c) Despeses corrents. Es consideraran despeses corrents aquells que reunisquen alguna de les següents característiques: ser béns fungibles, tindre una duració previsible inferior a l'exercici econòmic, no ser susceptibles d'incloure en inventari o ser despeses previsiblement reiteratives. Podran incloure's com a despeses corrents els següents: material d'oficina, despeses de correus, despeses de manteniment de la seu (aigua, llum, neteja, entre altres), que en cap concepte superaran el 20% de la subvenció concedida. En cap cas, s'inclouran compres de material inventariable. 2.- No es consideraran objecte de subvenció les següents despeses: a) Despeses de material inventariable, com ara mobiliari, ordinadors, televisors, entre altres. b) Despeses derivades de l'organització, execució i desenvolupament de jornades, assistència a jornades, congressos, convivències, campaments, així com qualsevol altre que no estiga contemplat en l'apartat 1.a. c) Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals i les despeses de procediments judicials. 3.- Es considerarà despesa realitzada el que ha sigut pagat efectivament amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de la documentació justificativa corresponent.

Requisits

Requisits

- Les entitats sense fi de lucre hauran de disposar d'una seu central o delegació permanent en la Comunitat Valenciana, entenent-se com a tal la presència física amb domicili social en esta, comprometent-se des d'esta a gestionar i dirigir els programes finançats per la Generalitat. - No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària de les subvencions regulades en l'Orde 4/2017, de 6 de juny, i la seua posterior modificació en l'Orde 2/2018, de 7 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en els articles 18 i concordants del Reglament de la Llei General de Subvencions. - En concret, no podran obtindre la condició de beneficiari les persones o entitats que no es troben al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, així com aquelles que no es troben al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar les subvencions objecte de regulació de l'Orde 4/2017, de 6 de juny, i la seua posterior modificació en l'Orde 2/2018, de 7 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, les associacions sense ànim de lucre de persones usuàries, associacions sense ànim de lucre de familiars, i Organitzacions No Governamentals i entitats sense ànim de lucre, legalment constituïdes, que desenvolupen programes orientats a la inclusió social i la seua participació en la comunitat de les persones adultes amb problemes de salut mental greu que desenvolupen la seua activitat en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies comptats a partir de l'endemà del la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV 9801/04.03.2024)

Formularis documentació

Les entitats sol·licitants hauran d'emplenar la sol·licitud, la qual haurà d'anar acompanyada de la documentació que seguidament es relaciona: a) Descripció del programa específic a la inclusió juntament amb la seua identificació. b) Objectius generals, objectius específics, accions. c) Cronograma. d) Proposta d'avaluació. e) Àmbit geogràfic. f) Recursos materials. g) Recursos humans i acreditació de la titulació que justifique l'acompliment de les funcions detallades en el programa, així com la descripció de tasques i horaris de dedicació al centre, programa o servici de què es tracte. h) Col·lectius als quals va dirigit específicament. i) Nombre específic de persones a atendre. j) Persones contractades amb trastorn mental greu si n'hi haguera. k) Pressupost desglossat del projecte o programa incloent l'import sol·licitat per a esta subvenció, així com qualsevol altra ajuda i/o subvenció que s'haguera sol·licitat o rebut per a eixe programa concret. l) Certificat expedit per l'entitat bancària on efectuar, si és el cas, els pagaments, en el qual s'especifique: codi de l'entitat, codi de la sucursal, número de compte i titular d'esta, així com document d'alta de tercers, segons model genèric. Aquelles entitats que en exercicis anteriors hagueren sigut subvencionades, únicament hauran de presentar esta documentació en cas de modificació de les dades bancàries. m) Còpia autenticada o fotocòpia acarada dels estatuts en els quals haurà de constar explícitament l'àmbit de l'entitat, així com la inexistència d'ànim de lucre en els fins d'esta. Únicament hauran de presentar esta documentació en els casos de modificació dels aportats en anteriors convocatòries o en el cas de tractar-se de noves entitats sol·licitants. n) Memòria de les actuacions desenvolupades, en matèria de salut mental, en l'exercici 2023, en el cas d'aquelles entitats que no hagueren sigut subvencionades en la convocatòria d'eixe exercici. o) El formulari normalitzat de sol·licitud arreplega declaracions de responsable, en el seu apartat G. D'acord amb el que es disposa en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en cas de no emplenar-se en el formulari, hauran d'aportar: 1r) Declaració responsable en la qual manifesta sota la seua responsabilitat que l'entitat sol·licitant no està incursa en cap de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, per a ser beneficiària de les subvencions que en esta orde es regulen, i que està al corrent en el pagament de reintegrament per subvencions d'acord amb els articles 21 i 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol de desenvolupament de la Llei General de Subvencions. 2n) Declaració responsable en la qual manifesta, sota la seua responsabilitat, que complix amb els requisits establits en la normativa vigent per a obtindre el reconeixement d'un dret o facultat o per al seu exercici, que disposa de la documentació que així ho acredita, que la posarà a la disposició de l'Administració quan li siga requerida, i que es compromet a mantindre el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent a este reconeixement o exercici, d'acord amb el que es disposa en l'article 69.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 3r) Declaració responsable en la qual es manifesta sota la seua responsabilitat que, en l'entitat sol·licitant, l'IVA suportat és íntegrament repercutit i no recuperat, actuant el beneficiari de l'ajuda com a consumidor final. En el cas d'entitats subjectes a la regla de prorrata establida en l'art. 102 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'Impost sobre el Valor Afegit, es considerarà despesa subvencionable la part de l'IVA que no siga deduïble, havent d'aportar en el moment de la justificació una declaració resumixen de l'exercici on conste la prorrata definitiva. p) El formulari normalitzat de sol·licitud arreplega l'autorització perquè l'òrgan gestor recapte la informació de l'entitat relativa a estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en la seua apartat E, d'acord amb el que es disposa en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En cas de no emplenar-se en el formulari, hauran d'aportar: Acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions. No obstant això, quan el beneficiari no estiga obligat a presentar les declaracions o documents referits al compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, el seu compliment es justificarà mitjançant declaració responsable.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

En aquest procediment no es paguen taxes.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de firma electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de servicis de certificació». Entre estos sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV (*Autoritat de *Certificació de la C.Valenciana). - I el sistema clau-firma de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit. Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3.- Si és el cas, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4.- Fent Click en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'este tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i firmada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, si és el cas: - És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o firmats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les FIRMES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. - En este tràmit de la Guia Prop: * En l'apartat denominat "Quina documentació s'ha de presentar?" apareix el llistat de documents a presentar. * I en l'apartat "IMPRESOS ASSOCIATS"(a més d'en el propi tràmit telemàtic) existixen models normalitzats i emplenables de tots o alguns d'eixos documents, segons el cas. Si existix model normalitzat el document haurà de presentar-se en ell. No obstant això, aquells documents per als quals no existisca model normalitzat hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove'ls abans d'annexar els documents.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1.- La sol·licitud de subvenció, es dirigirà a la Direcció General d'Atenció Hospitalària, ajustant-se als models normalitzats, estant també disponible en la seua pàgina web i en la guia PROP de la Generalitat (www.prop.gva.es). 2.- Si la documentació aportada fora incompleta o no reunisca els requisits establits en la convocatòria, es requerirà a les entitats sol·licitants, mitjançant publicació en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i seu electrònica de la Generalitat, perquè en el termini de 10 dies, esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb advertiment que si no ho feren se'ls tindria desistida la seua sol·licitud, prèvia resolució, de conformitat amb l'article 68 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 3.- Correspon al titular de la conselleria amb competències en matèria de salut mental, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les diferents subvencions. 4.- El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de sis mesos a comptar des de la data publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. En els casos en què haja de requerir-se l'esmena de deficiències i aportació de documents, el termini determinat en l'apartat anterior es podrà suspendre durant el transcurs del temps que medie entre la notificació del requeriment i el seu efectiu compliment per les entitats sol·licitants o, en defecte d'això, pel transcurs del termini concedit. Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, podrà entendre's desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La valoració de les sol·licituds de subvenció es realitzarà sobre la base dels criteris establits en l'article 6 de l'Orde 2/2018 de 7 de maig de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per la qual es modifica l'Orde 4/2017 de 6 de juny: a) Qualitat del programa: Es valorarà la justificació dels programes a desenvolupar, els objectius perseguits, metodologia, recursos materials i humans, temporalització i avaluació: fins a un màxim de 50 punts. L'entitat haurà d'obtindre un mínim de 25 punts en este apartat per a continuar en el procés de valoració. b) Àmbit geogràfic que abasta, impacte territorial i persones ateses fins a un màxim de 15 punts. c) Experiència prèvia acreditada de l'entitat titular en programes de similar contingut: fins a un màxim de 10 punts. d) Programes dirigits específicament a col·lectius més vulnerables (dones víctimes de violència de gènere i/o en dificultat social, població reclusa, persones sense llar, entre altres): fins a un màxim 10 punts. e) La contractació de persones amb problemes de salut mental greus com a experts en les plantilles de l'organització que sol·licita: fins a un màxim 15 punts.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

DIRECCIÓ GENERAL D'ATENCIÓ HOSPITALÀRIA - València C/MISSER MASCÓ, 31-33 46010 - València Tel.: 961928192 Fax: 961928827
Termini alegació:
des de: 12-04-2024
fins a: 25-04-2024

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Presentar al·legacions al procediment d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini

Termini

El termini per a presentar les al·legacions és de 10 dies hàbils a comptar des del següent a la publicació del llistat provisional d'admesos i exclosos.

Presentació

Presentació