Detall de Procediment

Sol·licitud d'ajudes de la segona etapa del programa mixt d'Ocupació-Formació Escoles d'Ocupació Et Formem destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables, cofinançades per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Social Europeu Plus de la Comunitat Valenciana, 2021-2027 (POCV), per a l'exercici pressupostari 2023.

Codi SIA: 288001
Codi GUC: 19069
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(30-05-2023
19-06-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La present resolució té per objecte convocar per a l'exercici 2023, a través del procediment de concurrència competitiva, subvencions destinades al desenvolupament en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, del programa mixt d'Ocupació-Formació Escoles d’Ocupació Et Formem. El citat programa mixt d'Ocupació-Formació “Escoles d'Ocupació” (d'ara en avant ET FORMEM) té com a objectiu millorar la qualificació i facilitar la inserció laboral de persones que tenen major dificultat en l'accés o permanència en l'ocupació o pertanyents a col·lectius vulnerables mitjançant iniciatives públiques mixtes d'ocupació-formació que responguen a les necessitats del mercat, preferentment en ocupacions relacionades amb la recuperació o promoció del patrimoni artístic, històric, cultural o natural, la rehabilitació d'entorns urbans o naturals, l'eficiència energètica i les energies renovables, així com qualsevol altra obra, servei o activitat d'utilitat pública o d'interés general i social que permeta compatibilitzar l'aprenentatge formal i la pràctica professional en el lloc de treball, i qualssevol altres ocupacions que s'identifiquen com a preferents amb possibilitats d'inserció per les entitats beneficiàries, en els seus respectius àmbits d'actuació.

Observacions

Observacions

DESTINATARIS FINALS DE L'ACCIÓ: persones desocupades demandants d'ocupació inscrites en un servei públic d'ocupació que complisquen els requisits per a formalitzar un contracte de formació per a l'aprenentatge, així com els que estableix el certificat de professionalitat corresponent, major de 16 anys i en edat de treballar fins a la finalització del projecte, prioritàriament persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables. IMPACTE PREVIST: millorar la qualificació i facilitar la inserció laboral d'aproximadament 600 persones desocupades, mitjançant la realització d'obres o serveis d'utilitat pública o d'interés social. QUANTIA/PRESSUPOST: 16.760.000 euros

Requisits

Requisits

Les ocupacions, obres o serveis d'utilitat pública o interés social en els quals s'incorpore l'alumnat treballador, hauran de correspondre per la seua finalitat o competència a les entitats beneficiàries i executar-se directament per aquestes. Les entitats beneficiàries hauran de comptar amb la preceptiva acreditació per a impartir cadascuna de les especialitats formatives que sol·liciten, conduents a certificats de professionalitat i incloses en el Catàleg d'Especialitats Formatives, conforme al que es preveu en la Llei 30/2015 i el Reial decret 34/2008, de 18 de gener pel qual es regulen els certificats de professionalitat i els Reials decrets reguladors de cada certificat de professionalitat. Les entitats beneficiàries hauran d'executar les accions formatives per si mateixes. D'acord amb el que es disposa en art. 27 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, no podran subcontractar amb terceres parts l'execució de l'activitat formativa que els haja sigut adjudicada. No es considerarà subcontractació, a aquest efecte, la contractació de personal docent per a la impartició de la formació. No podran obtindre la condició de beneficiària aquelles entitats en els qui concórrega alguna de les circumstàncies a què es refereix l'article 13, apartats 2 i 3, de la LGS. D'acord amb el que es preveu en les bases reguladores, en aquesta segona etapa es desenvoluparan especialitats completes, dirigides a l'obtenció dels certificats de professionalitat que hauran d'ajustar-se a una de les següents opcions: a) Projectes de continuïtat de primera etapa: Es consideraran projectes de continuïtat de primera etapa, quan els certificats sol·licitats corresponguen a la mateixa família i àrea professional que el certificat de nivell 1 que s'estiga desenvolupant sobre la base de la primera etapa, a l'efecte de garantir la continuïtat dels projectes i completar la formació de l'alumnat participant. Es podran presentar sol·licituds que s'adeqüen a alguna de les següents possibilitats: - Un només certificat de professionalitat de nivell 2. - Un certificat nivell 2 més altre de nivell 3. En aquest cas, l'alumnat que no supere el certificat de professionalitat de nivell inferior podrà ser substituït per nou alumnat que complisca els requisits d'accés al certificat de nivell superior, durant els primers 5 dies lectius d'impartició d'aquest. b) Projectes nous de segona etapa: Podran presentar sol·licituds de projectes nous de segona etapa qualsevol de les entitats contemplades en l'article 2 d'aquesta ordre. No obstant això, les entitats que estiguen desenvolupant un projecte concedit sobre la base de la primera etapa, per a poder presentar una sol·licitud de projecte nou de segona etapa, serà requisit necessari presentar també sol·licitud del projecte de continuïtat de primera etapa adequat al que es preveu en la lletra a) d'aquest apartat. Els projectes nous de segona etapa hauran d'adequar-se a alguna de les següents possibilitats: – Un itinerari formatiu amb la impartició consecutiva d'un certificat de professionalitat d'un nivell i un altre del següent nivell de la mateixa família i àrea professional. En aquest cas, l'alumnat que no supere el certificat de professionalitat de nivell inferior podrà ser substituït per nou alumnat que complisca els requisits d'accés al certificat de nivell superior, durant els primers 5 dies lectius d'impartició d'aquest. – Un només certificat de professionalitat de nivell 2 o bé un de nivell 3.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran promoure els projectes del programa mixt d'Ocupació-Formació Escoles d’Ocupació Et Formem i ser entitats beneficiàries, en les condicions i amb els requisits que s'assenyalen en l'article 2 de l'Ordre de Bases: - Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades a aquestes, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals. - Les mancomunitats i altres agrupacions d'entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre els seus principals fins constitutius amb el foment de l'ocupació, podran ser beneficiàries de les ajudes sempre que per la mancomunitat o agrupació es presente una única sol·licitud i l'àmbit d'actuació del projecte es desenvolupe almenys en dos municipis de la mancomunitat o agrupació. D'acord amb el que es preveu en l'article 11.2 de la LGS, els membres associats de l'entitat beneficiària que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte del primer tindran igualment la consideració de persones beneficiàries - Els Acords/Pactes Territorials per l'Ocupació constituïts a l'empara de la corresponent normativa reguladora de la Comunitat Valenciana, podran ser beneficiaris de les ajudes sempre que per l'Acord o Pacte es presente una única sol·licitud que podrà ser formulada per una de les entitats locals que ho haguera subscrit que haurà de disposar de l'acreditació en les especialitats incloses en el projecte. L'Acord o Pacte podrà avalar, per tant, una única sol·licitud, el projecte de la qual s'haurà de desenvolupar almenys en dos municipis dels quals conformen l'acord o pacte. Per a l'admissió de la sol·licitud el projecte haurà de ser aprovat per totes les entitats locals, els agents socials i econòmics que hagueren subscrit l'Acord o Pacte, i s'haurà d'aportar el document que l'avale, així com els corresponents acords del ple de la corporació i, en el seu cas, els convenis interadministratius en el qual es regulen expressament els compromisos assumits per al desenvolupament del projecte.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des del següent a la publicació de la convocatòria (DOGV nº 9605 de 29 de maig de 2023).

Formularis i documentació

1. Documentació a presentar per l'entitat sol·licitant. En el cas de mancomunitats o agrupacions d'entitats locals constituïdes en Acords o Pactes per l'Ocupació, la documentació relacionada en l'apartat següent s'aportarà per cadascun dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer. 2. Les sol·licituds, que hauran de ser efectuades per la persona representant legal de l'entitat, s'acompanyaran de la següent documentació utilitzant, si escau, els models normalitzats disponibles en la pàgina web de *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, www.labora.gva.es: a) Autorització expressa a *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si el sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat. Quan es tracte d'una mancomunitat o una agrupació d'entitats locals constituïdes en Acords o Pactes per l'Ocupació, cadascun dels membres que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer, hauran de presentar certificació emesa per l'òrgan competent amb detall dels compromisos assumits per cadascun dels membres, així com l'autorització de la concessió i pagament de la subvenció a l'entitat sol·licitant. A més en el cas d'Acords/Pactes Territorials s'haurà de presentar, juntament amb la sol·licitud, document acreditatiu de l'acord adoptat per a l'execució del projecte per l'òrgan de govern de l'Acord o Pacte Territorial que garantisca que ha sigut aprovat per totes les entitats locals, els agents socials i econòmics que hagueren subscrit l'Acord o Pacte, així com els corresponents acords del ple de la corporació i, en el seu cas, els convenis interadministratius en el qual es regulen expressament els compromisos assumits per al desenvolupament del projecte. b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de la LGS, segons model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, tant en el moment de la concessió com en el del cobrament de la subvenció. c) Documentació d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant. d) Autorització a *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè obtinga de manera directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, havent d'aportar llavors les certificacions que a continuació es relacionen, i que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar des de la data de la seua expedició d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. - De les direccions territorials competents en matèria d'Hisenda, el certificat acreditatiu que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. e) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'activitats Econòmiques (I.A.E), o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció. f) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, en el seu cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que s'estableix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre del Consell. 3. Informació que ha d'acompanyar a la sol·licitud: a) Certificació acreditativa del finançament d'aquella part del cost del projecte no subvencionada, entenent-se que queda per compte de l'entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a la total execució de l'activitat subvencionada. El seu incompliment serà tingut en compte com a causa de minoració. b) Documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l'objecte d'actuació i de la seua disponibilitat per a l'execució de l'obra o servei previstos. En el cas de titularitat privada, escriptura pública de cessió per a ús públic per un termini no inferior a vint-i-cinc anys. L'òrgan instructor podrà eximir d'aquest requisit substituint-lo per l'autorització d'els/les titulars, a determinades entitats pel caràcter social de l'obra o servei que s'haja de realitzar, havent de quedar les circumstàncies degudament acreditades en l'expedient. c) Dades de domiciliació bancària, que es facilitaran conforme al procediment establit en l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, aplicant-se el tràmit automatitzat previst en el seu article 5 quan resulte d'aplicació. d) Projecte relatiu a l'obra o servei a realitzar, el contingut mínim del qual consistirà en una memòria en la qual es recolliran els següents aspectes: - Denominació i dades d'identificació del projecte i de l'entitat sol·licitant. - Descripció detallada de l'obra o servei que calga realitzar. Depenent de l'obra a realitzar, haurà d'acompanyar-se d'un projecte bàsic o projecte tècnic complet signat pel personal tècnic competent. En tot cas, si es tracta d'un projecte bàsic, haurà de contindre almenys, una memòria descriptiva, unitats d'obra, plans generals i pressupost amb estimació global per capítols. Compromís formal d'aportar amb la documentació d'inici tots els permisos necessaris per al desenvolupament de l'activitat. e) Projecte de Pla Formatiu per especialitats i en relació amb el projecte d'obra o servei que calga desenvolupar, de manera que s'establisca la coherència entre les especialitats formatives sol·licitades, el pla formatiu per especialitats i les unitats d'obra o serveis. Cada itinerari formatiu haurà d'incloure la denominació dels mòduls que l'integren i la seua duració. S'indicarà si es tracta d'un projecte de continuïtat o d'un projecte nou de segona etapa, i el nivell o nivells dels diferents certificats de professionalitat que integren el projecte per a cada grup. Conforme al que es preveu en els apartats 7, 8 i 9 de l'article 5 de l'Ordre de bases, les entitats hauran d'incloure en el Pla formatiu el contingut de la formació complementària de caràcter modular, així com els programes específics i accions formatives que s'impartiran a l'alumnat que no haja aconseguit els objectius de l'Educació Secundària Obligatòria o equivalent o que estant en possessió del títol de graduat en ESO, no haja obtingut el títol de batxiller o equivalent, que els permeta accedir a certificats de nivell superior. Així mateix, en el projecte de Pla Formatiu s'especificaran també els següents aspectes: - Descripció i justificació que l'equip didàctic i el material fungible són els idonis per a la formació de les persones participants i per a la realització del Pla Formatiu. Entre els mitjans previstos per a la formació de les persones participants es disposarà d'accés a internet a través d'una connexió de banda ampla, així com l'equipament informàtic i de projecció audiovisual precís per a la utilització d'aquest recurs a les aules. Si l'entitat sol·licitant no disposa d'una connexió de banda ampla, la seua alta podrà ser imputada a la subvenció en l'apartat de despeses de formació. - Data prevista per al començament del projecte. - Pressupost de despeses segons el següent detall: a) Costos derivats de la contractació del personal docent directiu, docent i auxiliar administratiu. b) Costos de mitjans didàctics no inventariables, material escolar, amortització d'equips. c) Cost de la contractació de l'alumnat. - Pressupost d'ingressos que comprendrà la subvenció que se sol·licita, la part finançada per aportacions de l'entitat promotora o d'altres institucions o organismes i, en el seu cas, ingressos previstos a conseqüència de l'alienació de béns produïts o serveis prestats pel desenvolupament o execució del projecte. Es faran constar expressament, si escau, les aportacions o els ingressos que disminuïsquen l'import de la subvenció que s'haja de sol·licitar. f) En relació amb el que es preveu en els apartats 11 i 13 de l'article 5 de l'Ordre de bases, les entitats hauran d'aportar el Pla d'orientació de les persones participants que el sol·liciten en el que es detallarà l'assessorament i informació laboral i professional i l'assistència tècnica a l'alumnat participant tant per a la cerca d'ocupació per compte d'altri com per a l'establiment per compte propi, de manera individual o en projectes d'economia social, així com els recursos dels quals disposa l'entitat per a la seua implementació. 4. Amb caràcter voluntari, podrà aportar-se així mateix documentació acreditativa de: - La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat (ISO, *EFQM) o de seguretat de la informació (ISO) en vigor, en els termes previstos en l'article 7, Criteri 6, de l'Ordre de Bases. - Acreditació documental que l'entitat disposa d'un Pla d'igualtat aprovat, en els termes previstos en l'article 7, Criteri 8, de l'Ordre de Bases. - A l'efecte d'acreditar el compliment del que es disposa en el criteri 9 sobre ‘Homogeneïtat de les despeses de personal’ les entitats, hauran de presentar en el termini presentació de sol·licituds que assenyale la convocatòria certificat del secretari/a de l'entitat local en el qual es faça constar, respecte de les condicions retributives del personal contractat temporalment per a l'execució dels projectes, l'aplicació del segon Acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les Organitzacions Sindicals per adhesió o aplicació del mateix o si escau que el conveni col·lectiu aplicable millora les condicions retributives de l'Acord marc. L'aportació de la documentació recollida en aquest apartat té caràcter voluntari, en conseqüència, solament es valorarà la documentació que acompanye l'entitat en el termini de sol·licitud sense que procedisca realitzar requeriments en la fase d'instrucció a l'efecte d'esmena d'aquesta documentació en el cas que continguera errors o fora insuficient per a efectuar la valoració.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. D'acord amb el que es preveu en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a l'efecte de presentació de sol·licituds, documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud, sol·licitud de bestreta, presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, els interessats estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu. 2. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web labora.gva.es. Per a això, el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Podrà realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). Per a això haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física).

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. 2. La instrucció del procediment correspondrà a les Direccions Territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació, que podran recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de quanta documentació es precise per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en la present convocatòria i assegurar que es disposa de les dades necessàries per a la comprovació de la viabilitat tècnica i econòmica dels projectes i la correcta valoració d'aquests. En el cas que la sol·licitud no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continguera errors o fora insuficient d'acord amb el que es disposa en el paràgraf anterior l'òrgan instructor requerirà a l'entitat promotora sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb expressa indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició. 3. Finalitzada aquesta primera fase d'instrucció, per la direcció territorial s'emetrà un informe amb la relació de projectes que hagen acreditat la seua viabilitat tècnica i econòmica així com el compliment de la resta de les condicions exigides per a ser objecte de subvenció, amb indicació, d'acord amb les instruccions que a aquest efecte puga establir la Direcció General d'Ocupació i Formació, d'aquelles dades que, havent de comprovar-se en la fase d'instrucció, siguen necessaris per a l'adequada valoració dels projectes. Així mateix, la direcció territorial inclourà en l'Informe la relació de les sol·licituds inadmeses o excloses indicant les causes concretes de la seua exclusió. 4. Els projectes que superen aquesta primera fase d'instrucció es valoraran per una Comissió de Valoració que analitzarà totes les sol·licituds que complisquen les condicions previstes, aplicant els criteris de valoració establits en l'article següent, resolent-se per ordre de major a menor puntuació. En tot cas, es prendran en consideració les condicions que l'entitat reunisca la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en les corresponents convocatòries, que hauran de mantindre's com a mínim durant tot el període d'execució. Els projectes en els quals alguna de les especialitats no complisca amb els requisits establits podran valorar-se parcialment, a proposta de l'òrgan instructor, sempre que el projecte mantinga la seua coherència i continue sent viable tècnicament. 5. Realitzades les valoracions s'emetrà un llistat provisional de valoració on quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació total provisional de cadascuna de les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions. Aquest llistat es publicarà en la pàgina web de *LABORA-Servei Valencià d'Ocupació i Formació, a fi de que les entitats puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses aquestes al·legacions la Comissió de valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració amb indicació dels factors o criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta en els seus corresponents annexos. Els llistats de valoració annexos a aquestes actes seran publicats en la pàgina web de *LABORA-Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtingudes per les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser entitat beneficiària de les subvencions contemplades en la corresponent convocatòria, sense que càpien al·legacions a aquest. 6. A la vista de l'expedient i de l'informe de valoració, la corresponent Direcció Territorial formularà la proposta de resolució. 7. En el cas que quedaren sol·licituds presentades a l'empara de la corresponent convocatòria, valorades positivament d'acord amb el procediment establit, i que no pogueren ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, aquestes es constituiran en llista de reserva degudament ordenada, i podran ser resoltes favorablement en la mesura en què es dispose de crèdit en la línia pressupostària corresponent a conseqüència de major dotació pressupostària o renúncies a subvencions concedides, d'acord amb el que es preveu en els articles d'aquesta ordre. En cap cas es tornarà a concedir a la mateixa entitat quan aquesta haja renunciat a una subvenció d'aquest programa en la mateixa convocatòria. 8. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació del director general de *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Observacions

Observacions

SANCIONES Procediment Sancionador: Si es detectara alguna de les infraccions tipificades en el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, se seguirà el procediment d'acord amb el que s'estableix en l'article 67 d'aquesta llei i el seu reglament de desenvolupament, podent imposar-se les sancions establides en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. Causes de minoració i de reintegrament de subvencions: 1. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, la concurrència de qualsevol de les circumstàncies previstes en l'article 37 de la LGS. 2. Determinarà la declaració de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida a un projecte nou de segona etapa quan la mateixa entitat renuncie a la subvenció concedida a un projecte de continuïtat de primera etapa, així com la falta de comunicació de l'inici de l'activitat de cadascuna de les etapes, en la forma i termini previstos en la present ordre. 3. En el cas d'incompliments parcials, es determinarà la quantitat a reintegrar per l'entitat beneficiària atés el principi de proporcionalitat en funció dels costos justificats i les actuacions acreditades, de conformitat amb el que es disposa en el número 2 de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb la lletra n), de l'apartat 3 de l'article 17 d'aquesta llei. 4. Justificació insuficient de les despeses subvencionades, determinarà la minoració i reintegrament si escau. 5. La falsedat de les dades contingudes en el compte justificatiu de despeses, determinaran la minoració o reintegrament corresponent, així com l'aplicació de la sanció que si escau corresponga. 6. Qualsevol altre motiu que perjudique la fi última pel qual la subvenció haja sigut concedida. El règim de responsabilitat per reintegrament de les subvencions serà l'establit en la citada LGS i en Llei 1/2015, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions d'ara en avant (LHPSPIS). En cas de cofinançament de la subvenció pel FSE i de conformitat amb el que es disposa en l'article 6 de la Llei General de Subvencions, el termini de prescripció del reintegrament serà l'establit en l'article 3 del Reglament (CE Euratom) núm. 2988/1995 del Consell de 18 de desembre de 1995 relatiu a la protecció dels interessos financers de les Comunitats Europees, que estableix que per als programes pluriennals, el termini de prescripció s'estendrà en tot

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les sol·licituds seran valorades d'acord amb els criteris establits en l'article 7 de l'Ordre 9/2022, de 16 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa mixt d'ocupació-formació *Escoles d’*Ocupació *Et *Formem, destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables. Criteri 1. Valoració enquestes d'execució. Baremació de l'Enquesta de Formació d'Oferta (EFO) i de l'Enquesta de Formació d'Oferta Personal Tècnic (EFOTEC). Criteri 2. Desocupació. Es valorarà la diferència percentual entre la taxa d'atur de la comarca que es desenvolupe el projecte respecte de la mitjana de la Comunitat Valenciana. Criteri 3. Valoració de les especialitats formatives segons el grau de prioritat de l'Àrea Professional, ateses les necessitats detectades en matèria de qualificació-inserció. Criteri 4. Itineraris formatius. Es valorarà que el Pla Formatiu contemple la realització d'itineraris formatius per a la impartició consecutiva de dos certificats de professionalitat de la mateixa família i àrea professional i diferent nivell de qualificació de cadascun dels grups que sol·licite d'acord amb l'escala establida en article 7 de l'Ordre 9/2022. Criteri 5. Barris d'acció preferent i acords/pactes territorials. Es puntuaran us projectes l'objecte d'actuació dels quals es desenvolupe en algun dels barris d'acció preferent inclosos en el Decret 157/1988, d'11 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'estableix el Pla Conjunt d'Actuació en Barris d'Acció Preferent, així com els projectes presentats per Acords/Pactes Territorials constituïts a l'empara del que s'estableix en l'article 2.1 apartat a i b) de l'Ordre 12/2016, de 29 juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Criteri 6. Certificats de qualitat i de seguretat. Es valoraran en aquest apartat els certificats que acrediten la gestió de la qualitat en el desenvolupament de la formació i el tractament de dades. Criteri 7. Inclusió social. Es valorarà la diferència percentual entre la taxa de població en risc de pobresa i/o exclusió social a la comarca en què es desenvolupe el projecte respecte de la mitjana de la Comunitat Valenciana. Criteri 8. Igualtat entre dones i homes. Es valoraran l'accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat efectiva de dones i homes. Criteri 9: Homogeneïtat de les despeses de personal dels tallers d'ocupació. Es valora l'adhesió de les entitats locals al segon Acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les Organitzacions Sindicals, aplicant les condicions laborals contemplades en el mateix al personal contractat temporalment per a l'execució dels projectes. El valor absolut de la puntuació final determinarà l'ordre de prioritat d'aprovació de les accions. En cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut major puntuació en els criteris 7, 8, 5, 1, 2, 3, 4 i 6, per aquest ordre, i si així i tot persistira l'empat s'atendrà el número d'ordre de l'expedient.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació.

Obligacions

Obligacions

A més de les establides en l'article 14 de la LGS i altra normativa d'aplicació, i sense perjudici de les obligacions específiques que les administracions competents els imposen, són obligacions de les entitats beneficiàries: a) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicable en virtut de disposició legal o reglamentària, inclosa l'obligació d'impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius acreditats per a tal fi. b) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a l'acreditació de l'especialitat. c) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d'accés, o de les competències clau per a realitzar l'acció formativa en funció dels requeriments d'aquesta. d) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada. e) Informar les persones participants de la correspondència de l'acció formativa amb un certificat de professionalitat (CP) o una acreditació parcial acumulable (APA). f) Remetre a l'òrgan competent una comunicació d'inici del projecte, qualsevol modificació posterior, i la comunicació de la seua finalització, conforme al contingut, terminis i procediments establits en la convocatòria. g) Aportar el número de cens que té acreditat en el termini que s'establisca en la corresponent convocatòria, o en defecte d'això, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en aquesta. h) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, així com tindre a la disposició dels òrgans de control competents els documents acreditatius de l'assistència de l'alumnat i els controls de l'avaluació del seu aprenentatge. i) En els termes que s'establisquen en les corresponents convocatòries realitzar el seguiment de la participació de l'alumnat treballador i personal dels projectes, així com de l'aprenentatge de l'alumnat i la seua avaluació. j) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per LABORA-Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, aportant quanta informació els siga requerida d'acord amb el que es preveu en els articles 45 i 46 de la LGS, així com als controls i auditories de qualitat que establisquen les Administracions competents, els resultats de les quals s'incorporaran als registres en els quals estiguen inscrites. k) Executar els projectes respectant les normes aplicables, en particular les relatives a contractació pública, protecció de dades de caràcter personal, seguretat i salut laboral, protecció del medi ambient i igualtat d'oportunitats entre homes i dones i conciliació de la vida laboral i familiar. l) Acreditar trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social tant a la data de concessió com a la de pagament. m) Acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant a la data de concessió com a la de pagament. n) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades amb anterioritat a la justificació de l'aplicació dels fons. *ñ) Portar compte separat de la subvenció concedida, obrint els subcomptes necessaris d'ingressos i despeses per cada acció subvencionada, i assignant en els subcomptes de despeses, en el seu cas, la part corresponent de despeses comunes imputada a l'acció subvencionada. En el cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, aquesta obligació s'adequarà als sistemes de comptabilització corresponents. o) En tant que aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament pel FSE+, d'acord amb el que s'estableix en l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060, l'entitat haurà de conservar a nivell adequat tots els documents justificatius relatius a les despeses secundades pels fons, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l'any en què l'autoritat de gestió efectue l'ultime pagament a la persona beneficiària. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa finançat amb fons europeus s'estarà referent a això a les obligacions que, en el seu cas, establisca el Reglament pel qual es regulen els mateixos. p) A l'efecte de difusió pública, atés que aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament pel FSE, l'entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat i transparència en l'execució dels fons que estableix el Reglament (UE) 2021/1060. Així mateix s'haurà de comunicar a les persones participants contractades que aquestes accions estan cofinançades pel *FSE i en tota la documentació elaborada per l'entitat, relacionada amb l'activitat subvencionada i destinada al públic o les persones participants haurà de figurar el logo d'aquest fons en els termes i conforme a les especificacions tècniques contingudes en l'annex IX del Reglament (UE) 2021/1060. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa finançat amb fons europeus s'estarà, referent a això, a les obligacions que, en el seu cas, establisca el Reglament pel qual es regulen els mateixos. q) Recaptar de les persones participants de l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060 i article 17 i Annex I del Reglament (UE) 2021/1057. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus s'estarà, referent a això, a les obligacions que, en el seu cas, establisca el Reglament pel qual es regulen els mateixos. r) L'entitat beneficiària, com a requisit previ al cobrament de la bestreta i del principal, haurà de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes de conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010 de Règim Local de la Comunitat Valenciana. s) Elaborar els plans formatius individuals on s'especifique el contingut de la formació, el calendari i les activitats i els requisits de tutoria per al compliment dels seus objectius. Aquests plans s'inclouran com a annex en el contracte de l'alumnat treballador. t) Les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions que, en matèria de transparència, establisca la normativa estatal i autonòmica vigent a cada moment a les persones beneficiàries de subvencions.

Observacions

Observacions

Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la província corresponent, de conformitat amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa vigent o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja esmentats, d'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs dels que preveu la legislació vigent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia de l'ajuda: Les subvencions per als projectes *ET *FORMEM es calcularan per a cobrir les diferents despeses i aconseguiran els següents conceptes, respectant, en el seu cas, les condicions establides pel Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny de 2021 pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats, les convocatòries determinaran les modalitats de les subvencions, o en la normativa aplicable que regule el programa finançat amb fons europeus que cofinancen aquesta ajuda. D'acord amb el que es preveu en l'article 9 de l'Ordre de bases, per a l'exercici 2023 s'estableixen els següents mòduls econòmics: Mòdul A. Costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu: *XXXX per cada participant i hora. Mòdul B. Costos de formació i manteniment: *XXXXX per cada participant i hora. Mòdul C: Salaris de l'alumnat: el Salari Mínim Interprofessional anualment establit, corresponent a l'establit l'any de concessió de la subvenció en el qual es concedeixen les ajudes, en concepte de salaris de l'alumnat/persona treballadora, sense perjudici de l'obligació de les entitats de fer efectiva les retribucions que corresponguen a l'alumnat treballador en relació al temps de treball efectiu d'acord amb la normativa laboral aplicable. Als únics efectes del càlcul de la subvenció els projectes ET FORMEM tindran una duració equivalent a 1.920 hores, amb independència de la jornada laboral en còmput anual aprovada per al personal de l'entitat beneficiària. Els possibles increments que es pogueren produir en els referits costos salarials seran de càrrec de l'entitat beneficiària. L'import total de la subvenció calculada conforme als criteris anteriors, en cap cas podrà ser de tal quantia que supere el cost del projecte. De conformitat amb el que es preveu en l'article 19.2 de la LGS aquesta subvenció és incompatible amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. Possibilitat de bestreta: En aplicació del que es preveu en l'article 30.4 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, d'acord amb el que es disposa en la disposició addicional dècima de la citada Llei 30/2015, de 9 de setembre, en el cas d'ajudes dirigides a l'Administració General de l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, així com a les entitats la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les anteriors, en el marc dels programes públics d'ocupació i formació, es podrà anticipar fins al 90 per cent de la subvenció concedida, prèvia sol·licitud que haurà de presentar-se una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. Les entitats no incloses en el paràgraf anterior, d'acord amb el que es preveu en el segon paràgraf de l'article 6.8 de la Llei 30/2015 de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es podrà avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, fins a un 25 per cent de l'import concedit i fins a un 35 per cent addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. En qualsevol dels casos previstos en els dos apartats anteriors, excepte en els supòsits d'exempció d'aquesta obligació legalment establits, s'haurà de presentar prèviament el corresponent aval bancari a favor de *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per l'import de la bestreta. Per a això, haurà de disposar d'un compte bancari específic a la qual es transferirà l'import de la bestreta. El compte aportat en el document de domiciliació bancària presentat amb la sol·licitud servirà al citat objecte. El beneficiari haurà de depositar la garantia en el corresponent Servei Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, haurà de ser presentada pel beneficiari en el corresponent Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat. Requisits de cobrament: Amb caràcter previ al cobrament l'entitat beneficiària haurà d'acreditar, mitjançant declaració responsable, que no es troba en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, segons model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Així mateix, previ al cobrament, haurà d'acreditar que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, o bé serà comprovat per *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, prèvia autorització de l'entitat, per a l'obtenció directa a través dels certificats telemàtics per *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament, haurà de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes de conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar les resolucions no podrà excedir sis mesos comptats a partir de la publicació de la respectiva convocatòria. En transcórrer el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es considerarà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Vista la proposta de l'òrgan instructor, el o la titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Procediment sancionador: Si es detectara alguna de les infraccions tipificades en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, se seguirà el procediment d'acord amb el que estableix l'article 67 d'aquesta llei i el seu reglament de desplegament, i es podran imposar les sancions establides en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Causes de minoració i reintegrament de subvencions: 1. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, la concurrència de qualsevol de les circumstàncies previstes en l'article 37 de l'LGS. 2. Determinarà la declaració de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida a un projecte nou de segona etapa quan la mateixa entitat renuncie a la subvenció concedida a un projecte de continuïtat de primera etapa, així com la falta de comunicació de l'inici de l'activitat de cada una de les etapes, en la forma i dins del termini que preveu l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa mixt d'ocupació-formació Escoles d'Ocupació Et Formem, destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables. 3. En el cas d'incompliments parcials, es determinarà la quantitat que ha de reintegrar l'entitat beneficiària atenent el principi de proporcionalitat en funció dels costos justificats i les actuacions acreditades, de conformitat amb el que disposa el número 2 de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb la lletra n de l'apartat 3 de l'article 17 d'aquesta llei. 4. Justificació insuficient de les despeses subvencionades, determinarà la minoració i el reintegrament, si escau. 5. La falsedat de les dades del compte justificatiu de despeses determinaran la minoració o el reintegrament corresponent, així com l'aplicació de la sanció que, si escau, corresponga. 6. Qualsevol altre motiu que perjudique la fi última per la qual s'haja concedit la subvenció. 7. La falta de presentació de la documentació que estableixen els apartats 4 i 5 de l'article 16 podrà comportar una minoració proporcional de la subvenció concedida. El règim de responsabilitat per reintegrament de les subvencions serà el que estableix la mencionada LGS i la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPSPIS). En cas de cofinançament de la subvenció per l'FSE i de conformitat amb el que disposa l'article 6 de la Llei general de subvencions, el termini de prescripció del reintegrament serà el que estableix l'article 3 del Reglament (CE Euratom) núm. 2988/1995, del Consell.