Detall de Procediment

Sol·licitud de dictamen facultatiu de les corporacions locals al Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 688161
Codi GUC: 19274
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud de dictamen facultatiu de les corporacions locals al Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

D'acord amb l'art. 7 del Decret 138/1996, l'entitat local consultant comunicarà al Consell Jurídic Consultiu, en el termini de quinze dies següents a la seua adopció, les resolucions o disposicions generals aprovades després de la consulta. Els dictàmens preceptius són els establits en l'art. 10 de la Llei 19/1994 i se sol·liciten per l'entitat local, directament al Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, sense la intermediació de la conselleria competent en matèria d'administració local.

Requisits

Requisits

Les entitats locals han d'interessar la sol·licitud de dictamen facultatiu a través de la Conselleria competent en matèria d'administració local (art. 11 de la Llei 10/1994 de 19 de desembre i 69 del Decret 138/1996 de 16 de juliol). L'entitat consultant ha de raonar la seua petició que, en tot cas, serà valorada pel titular del departament responsable en matèria d'administració local, que decidirà el que siga pertinent sobre la seua remissió a l'alt òrgan consultiu (art. 69 del Decret 138/1996).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Entitats locals de la Comunitat Valenciana

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis i documentació

Per l'entitat local s'acompanyarà la sol·licitud de dictamen facultatiu amb la documentació que es considere convenient.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència (tràmit Z) , segueix els passos i annexeu la documentació preceptiva. 3. Si necessiteu ajuda podeu tocar al telèfon d'informació de la Generalitat 012 o bé enviar un correu electrònic a .

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Una vegada rebuda la sol·licitud, correspon a la Direcció General d'Administració Local la tramitació d'aquesta.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Direcció General d'Administració Local

Observacions

Observacions

No hi ha recursos

Termini màxim

Termini màxim

El dictamen serà emés pel Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana en els terminis establits legalment. L'article 14.1 de la Llei 10/1994 determina que el termini màxim per a l'emissió del dictamen serà d'un mes a comptar de la recepció de l'expedient. No obstant això, segons l'art. 14.2, es determina que, quan en l'escrit de remissió dels expedients es faça constar la urgència del dictamen, el termini màxim per a la seua emissió serà de deu dies.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Secretari autonòmic de Presidència

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa