Detall de Procediment

TECG-Aportació de documentació requerida en inspeccions en matèria de transport terrestre per carretera.

Codi SIA: 750573
Codi GUC: 19298
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Permetre als subjectes requerits proporcionar la documentació que se'ls exigisca en el requeriment de què hagen sigut objecte.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El procediment s'inicia d'ofici per la Inspecció de Transport. Els interessats que poden iniciar aquest tràmit són els subjectes que hagen sigut requerits.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei orgànica 5/1987, de 30 de juliol, de delegació de facultats de l'Estat en les comunitats autònomes en matèria de transport per carretera i per cable (BOE núm. 182, de 31/7/87)
  • Llei 16/1987, de 30 de juliol, de la Direcció de l'Estat, d'ordenació del transport terrestre (BOE núm. 182, de 31/7/87), en la seua redacció donada per la Llei 29/2003, de 8 d'octubre, sobre millora de les condicions de competència i seguretat en el mercat de transports per carretera (BOE núm. 242, de 9/10/03).
  • Reial decret 1211/1990, de 28 de setembre, del Ministeri de Transports, Turisme i Comunicacions, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'ordenació del transport terrestre (BOE núm. 241, de 8/10/90).
  • Llei 9/2009, de 20 novembre, de la Generalitat d'accessibilitat universal del sistema de transports de la Comunitat Valenciana (DOCV Núm. 6152 de 25/11/2009).
  • Ordre FOM/2861/2012, de 13 de desembre, per la qual es regula el document de control administratiu exigible per a la realització de transport públic de mercaderies per carretera.
  • Ordre FOM 1230/2013, de 31 de maig, reguladora dels documents de control en relació amb els transports públics de viatgers per carretera (BOE núm. 158, de 03/07/13).
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions Públiques (BOE núm. 236,de 2/10/2015)
  • Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. (BOE núm. 236,de 2/10/2015)
  • Reglament (UE) 2016/403 de la Comissió de 18 de març de 2016 pel qual es completa el Reglament (CE) n.o 1071/2009 del Parlament Europeu i del Consell pel que fa a la classificació d'infraccions greus de les normes de la Unió que poden implicar la pèrdua d'honorabilitat del transportista, i pel qual es modifica l'annex III de la Directiva 2006/22/CE del Parlament Europeu i del Consell
  • Llei 13/2017, de 8 de novembre, de la Generalitat, del taxi de la Comunitat Valenciana (DOGV NÚM. 8167, de 10/11/17)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Dins del termini determinat en el requeriment, comptat a partir de la data de recepció.

Formularis i documentació

- Imprés d'aportació normalitzat. La presentació presencial de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant, excepte manifestació en contra, perquè la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori obtinga directament les dades relatives d'identificació personal, segons el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas que no s'autoritze, caldrà aportar: **DNI o document equivalent en cas d'estrangers - Tota la documentació que se li haja requerit. NOTA: - En el cas de tacògraf analògic, es presentaran els discos diagrames originals. - Si es presenta telemàticament, la informació del tacògraf digital, s'ha de presentar en fitxers en format .zip, .rar o .pdf.

Presentació

Presentació

Presencial
Presentació presencial: Per a persones físiques que no siguen titulars de títols habilitants de transports. Com que els subjectes inspeccionats estan obligats a comunicar-se electrònicament amb l'Administració, NOMÉS es permet aportar presencialment, en el cas de tacògraf analògic, els discos diagrames originals juntament amb la còpia del registre telemàtic de contestació al requeriment. - Preferentment, a:
Telemàtica
Fent clic en la icona superior Tramitar amb Certificat d'aquesta mateixa pàgina. Per a això, heu de disposar de certificat electrònic reconegut per l'ACCV o DNI electrònic. També pot tramitar utilitzant el sistema de CL@VE-PERMANENT de l'Estat. Amb aquest sistema d'autenticació i signatura no necessiteu disposar de certificat en el vostre equip ni usar Java o el programa AUTOFIRMA (vegeu l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). NOTA: - Si es presenta telemàticament, la informació del tacògraf digital s'ha de presentar en fitxers en format .zip, .rar o .pdf.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Revisió de la documentació aportada per l'interessat. 2. Segons resulte la revisió: - En el cas de detectar-se infracció, trasllat a l'òrgan competent per a iniciar el corresponent procediment sancionador. - En el cas que no es detecte cap infracció, arxivament de les actuacions.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Seran sancionades per la seua corresponent normativa, entre altres: - La desatenció total o parcial als requeriments dels membres de la inspecció del transport terrestre. - La negativa o obstrucció a l'actuació dels serveis d'inspecció que impossibiliten totalment o parcialment l'exercici de les funcions que legalment o reglamentàriament tinguen atribuïdes. - L'enviament dels fitxers de dades de la memòria del tacògraf digital o de la memòria de la targeta del conductor sense la signatura digital o amb aquesta manipulada, o altres elements destinats a garantir-ne l'autenticitat.