Detall de Procediment

Contractes de treball: documentació relacionada amb la comunicació de la contractació laboral

Codi SIA: 1161298
Codi GUC: 19498
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitar l'anul·lació i la modificació de les comunicacions de la contractació laboral realitzades en l'aplicació *Contrat@ relatives EXCLUSIVAMENT al tipus de contracte, a la data d'inici, així com a la modificació de les dades d'identificació de l'empresa o de la persona treballadora. Per comunicacions de la contractació laboral s'entenen incloses les dels contractes, transformacions, crides, pròrrogues, hores complementàries, annex de formació i acord de treball a distància. Així mateix, es gestionen les peticions i incidències de les Sol·licituds d'Autorització i, excepcionalment, les peticions d'enregistrament de comunicacions que, per motius tècnics, no puga realitzar l'empresa.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol persona física o jurídica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis documentació

DOCUMENTACIÓ A APORTAR PER A l'ENREGISTRAMENT DE COMUNICACIONS: Escrit de sol·licitud signat, en el qual conste la identificació del contracte, de l'empresa i de la persona treballadora afectada, així com els fets, les raons i la concreta petició, juntament amb els documents acreditatius de la situació exposada, com, per exemple: captura de pantalla en la qual apareix el text: “Error: aquesta operació ha de realitzar-se en l'Oficina d'Ocupació”. Contracte o document que procedisca, corregit i signat per la persona treballadora i l'empresa. LABORA, com a administració actuant, podrà consultar les dades necessàries en les bases de dades oficials que corresponguen, excepte oposició expressa. En aqueix cas, s'haurà d'aportar obligatòriament la resolució d'alta o l'informe de cotització (*IDC) emés per la Tresoreria de la Seguretat que acredite la situació corresponent.

Presentació

Presentació

Procés de tramitació

Procés de tramitació

MODIFICACIONS: Les empreses disposen de 90 dies naturals per a corregir en l'aplicació Contrat@ les dades de les comunicacions que realitzen, excepte els relatius al tipus de contracte, a la data d'inici o fi, a l'identificador de l'empresa i a l'identificador de la persona treballadora. Transcorreguts 90 dies i es pretenga modificar la data fi del contracte, o bé es pretenga modificar el tipus de contracte, la data d'inici, l'identificador de l'empresa o l'identificador de la persona treballadora, es podrà sol·licitar la seua modificació a través del present Registre electrònic, aportant obligatòriament: - Escrit de sol·licitud signat en el qual conste la identificació del contracte, de l'empresa i de la persona treballadora afectada, així com els fets, les raons i la concreta petició, juntament amb els documents acreditatius de la situació exposada: - Si se sol·licita corregir identificadors de persones treballadores o empreses: s'aportarà còpia del DNI/NIE/ESCRIPTURES corresponents. - Si se sol·licita modificar el tipus de contracte o data inicie o fi: LABORA, com a administració actuant, podrà consultar les dades necessàries en les bases de dades oficials que corresponguen, excepte oposició expressa. En aqueix cas, s'haurà d'aportar obligatòriament la resolució d'alta o baixa, o l'informe de cotització (IDC) emés per la Tresoreria de la Seguretat que acredite la situació corresponent. - Contracte o (o document que procedisca), corregit i signat per la persona treballadora i l'empresa. ANUL·LACIONS: Les empreses tenen tres dies naturals per a anul·lar en l'aplicació Contrat@ les comunicacions de contractes, transformacions, crides, pròrrogues, hores complementàries, annex de formació i acord de treball a distància. En el cas que hagen transcorregut els tres dies, es podrà sol·licitar l'anul·lació a través del present Registre, aportant obligatòriament: - Escrit de sol·licitud signat en el qual conste la identificació del contracte, de l'empresa i de la persona treballadora afectada, així com els fets, les raons i la concreta petició, juntament amb els documents acreditatius de la situació exposada. - LABORA, com a administració actuant, podrà consultar les dades necessàries en les bases de dades oficials que corresponguen, excepte oposició expressa. En aqueix cas, s'haurà d'aportar resolució de baixa o informe emés per la Tresoreria de la Seguretat o l'informe de cotització (IDC) o l'informe de treballadors en actiu (ITA). IMPORTANT: L'anul·lació d'un contracte en l'aplicació Contrat@ o l'anul·lació de l'alta en la Seguretat Social NO reactivarà la demanda d'ocupació. Si una persona desitja constar inscrita com a demandant d'ocupació ha de tramitar l'alta a través dels “Espai Labora”. SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ I INCIDÈNCIES -Escrit de sol·licitud signat, en el qual conste la identificació de l'empresa, així com els fets, les raons i la concreta petició, juntament amb els documents acreditatius de la situació exposada. -Sol·licitud de l'autorització. ENREGISTRAMENT DE COMUNICACIONS -Escrit de sol·licitud signat en el qual conste la identificació del contracte, de l'empresa i de la persona treballadora afectada, així com els fets, les raons i la concreta petició, juntament amb els documents acreditatius de la situació exposada: -Captura de pantalla en la qual apareix el text: “Error: aquesta operació ha de realitzar-se en l'Oficina d'Ocupació” -Contracte o (o document que procedisca), corregit i signat per la persona treballadora i l'empresa. -LABORA, com a administració actuant, podrà consultar les dades necessàries en les bases de dades oficials que corresponguen, excepte oposició expressa. En aqueix cas, s'haurà d'aportar obligatòriament la resolució d'alta o l'informe de cotització (IDC) emés per la Tresoreria de la Seguretat que acredite la situació corresponent.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa