Contractes de treball: documentació relacionada amb la comunicació de la contractació laboral - GVA.ES
Contractes de treball: documentació relacionada amb la comunicació de la contractació laboral
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Sol·licitar l'anul·lació i la modificació de les comunicacions de la contractació laboral realitzades en l'aplicació *Contrat@ relatives EXCLUSIVAMENT al tipus de contracte, a la data d'inici, així com a la modificació de les dades d'identificació de l'empresa o de la persona treballadora.
Per comunicacions de la contractació laboral s'entenen incloses les dels contractes, transformacions, crides, pròrrogues, hores complementàries, annex de formació i acord de treball a distància.
Així mateix, es gestionen les peticions i incidències de les Sol·licituds d'Autorització i, excepcionalment, les peticions d'enregistrament de comunicacions que, per motius tècnics, no puga realitzar l'empresa.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Qualsevol persona física o jurídica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis i documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any
Formularis i documentació
DOCUMENTACIÓ A APORTAR PER A l'ENREGISTRAMENT DE COMUNICACIONS:
Escrit de sol·licitud signat, en el qual conste la identificació del contracte, de l'empresa i de la persona treballadora afectada, així com els fets, les raons i la concreta petició, juntament amb els documents acreditatius de la situació exposada, com, per exemple: captura de pantalla en la qual apareix el text: “Error: aquesta operació ha de realitzar-se en l'Oficina d'Ocupació”.
Contracte o document que procedisca, corregit i signat per la persona treballadora i l'empresa.
LABORA, com a administració actuant, podrà consultar les dades necessàries en les bases de dades oficials que corresponguen, excepte oposició expressa. En aqueix cas, s'haurà d'aportar obligatòriament la resolució d'alta o l'informe de cotització (*IDC) emés per la Tresoreria de la Seguretat que acredite la situació corresponent.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
MODIFICACIONS: Les empreses disposen de 90 dies naturals per a corregir en l'aplicació Contrat@ les dades de les comunicacions que realitzen, excepte els relatius al tipus de contracte, a la data d'inici o fi, a l'identificador de l'empresa i a l'identificador de la persona treballadora.
Transcorreguts 90 dies i es pretenga modificar la data fi del contracte, o bé es pretenga modificar el tipus de contracte, la data d'inici, l'identificador de l'empresa o l'identificador de la persona treballadora, es podrà sol·licitar la seua modificació a través del present Registre electrònic, aportant obligatòriament:
- Escrit de sol·licitud signat en el qual conste la identificació del contracte, de l'empresa i de la persona treballadora afectada, així com els fets, les raons i la concreta petició, juntament amb els documents acreditatius de la situació exposada:
- Si se sol·licita corregir identificadors de persones treballadores o empreses: s'aportarà còpia del DNI/NIE/ESCRIPTURES corresponents.
- Si se sol·licita modificar el tipus de contracte o data inicie o fi: LABORA, com a administració actuant, podrà consultar les dades necessàries en les bases de dades oficials que corresponguen, excepte oposició expressa. En aqueix cas, s'haurà d'aportar obligatòriament la resolució d'alta o baixa, o l'informe de cotització (IDC) emés per la Tresoreria de la Seguretat que acredite la situació corresponent.
- Contracte o (o document que procedisca), corregit i signat per la persona treballadora i l'empresa.
ANUL·LACIONS: Les empreses tenen tres dies naturals per a anul·lar en l'aplicació Contrat@ les comunicacions de contractes, transformacions, crides, pròrrogues, hores complementàries, annex de formació i acord de treball a distància.
En el cas que hagen transcorregut els tres dies, es podrà sol·licitar l'anul·lació a través del present Registre, aportant obligatòriament:
- Escrit de sol·licitud signat en el qual conste la identificació del contracte, de l'empresa i de la persona treballadora afectada, així com els fets, les raons i la concreta petició, juntament amb els documents acreditatius de la situació exposada.
- LABORA, com a administració actuant, podrà consultar les dades necessàries en les bases de dades oficials que corresponguen, excepte oposició expressa. En aqueix cas, s'haurà d'aportar resolució de baixa o informe emés per la Tresoreria de la Seguretat o l'informe de cotització (IDC) o l'informe de treballadors en actiu (ITA).
IMPORTANT: L'anul·lació d'un contracte en l'aplicació Contrat@ o l'anul·lació de l'alta en la Seguretat Social NO reactivarà la demanda d'ocupació. Si una persona desitja constar inscrita com a demandant d'ocupació ha de tramitar l'alta a través dels “Espai Labora”.
SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ I INCIDÈNCIES
-Escrit de sol·licitud signat, en el qual conste la identificació de l'empresa, així com els fets, les raons i la concreta petició, juntament amb els documents acreditatius de la situació exposada.
-Sol·licitud de l'autorització.
ENREGISTRAMENT DE COMUNICACIONS
-Escrit de sol·licitud signat en el qual conste la identificació del contracte, de l'empresa i de la persona treballadora afectada, així com els fets, les raons i la concreta petició, juntament amb els documents acreditatius de la situació exposada:
-Captura de pantalla en la qual apareix el text: “Error: aquesta operació ha de realitzar-se en l'Oficina d'Ocupació”
-Contracte o (o document que procedisca), corregit i signat per la persona treballadora i l'empresa.
-LABORA, com a administració actuant, podrà consultar les dades necessàries en les bases de dades oficials que
corresponguen, excepte oposició expressa. En aqueix cas, s'haurà d'aportar obligatòriament la resolució d'alta o l'informe
de cotització (IDC) emés per la Tresoreria de la Seguretat que acredite la situació corresponent.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
- LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Av. NAVARRO REVERTER, 2
46004 - València/Valencia
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Av. NAVARRO REVERTER, 2
46004 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí