Detall de Procediment

Sol·licitud d'acreditació de programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius.

Codi SIA: 1290654
Codi GUC: 19564
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT des de 10-07-2018
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'autorització administrativa és l'acte pel qual l'òrgan competent de la Generalitat acredita els programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius que es desenvolupen en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i que així ho sol·liciten voluntàriament, o bé, obligatòriament d'aquells programes que disposen o prevegen disposar de qualsevol tipus de finançament que provinga d'una administració pública.

Observacions

Observacions

PROGRAMES SUBJECTES A ACREDITACIÓ: Estan subjectes a acreditació els programes de prevenció dels drogodependències i altres trastorns addictius, que disposen o prevegen disposar de qualsevol tipus de finançament provinent d'una administració pública. * VIGÈNCIA DE L'AUTORITZACIÓ L'acreditació del programa de prevenció s'atorgarà pel temps assenyalat que es determinarà expressament en la resolució i, en tot cas, per un termini màxim de 4 anys. * EXTINCIÓ DE L'AUTORITZACIÓ a) Sol·licitud de la persona o entitat titular del programa acreditat, que requerirà una resolució expressa d'acceptació de la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius. b) Revocació acordada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, amb la prèvia audiència i la concurrència de qualsevol de les causes següents: b.1) Incompliment dels requisits exigits en el present decret i les disposicions que es dicten en el seu desplegament. b.2) Resolució, administrativa o judicial, ferma de declaració de responsabilitat derivada del maneig o la utilització de fons públics. c) Modificació substancial del programa acreditat.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars i/o representants legals de les entitats que desenvolupen un programa de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 89/2018, de 29 de juny, del Consell, d'acreditació de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius i de regulació del Comité de Persones Expertes. [DOGV núm. 8334 / 09.07.2018]

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

Sol·licitud en imprés normalitzat acompanyat de la documentació següent: a) Documentació acreditativa, si escau, de la persona o l'entitat sol·licitant i els estatuts de l'entitat. b) Programa de prevenció que justifique l'assenyalat en els articles 4 a 9 del Decret 89/2018, de 29 de juny, del Consell, d'acreditació de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius i de regulació del Comité de Persones Expertes. [DOGV núm. 8334 / 09.07.2018] - En el cas de programes de prevenció que es troben ja acreditats segons el procediment recollit en el Decret 78/1999, d'1 de juny, del Govern Valencià, la persona o entitat sol·licitant ha de presentar la sol·licitud juntament amb: a) Memòria de les modificacions que, si escau, s'hagen produït en la seua fonamentació o contingut. b) Memòria de l'avaluació realitzada concorde als criteris establits en l'article 9.2.2 del present Decret d'acreditació de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius i de regulació del Comité d'Experts de Prevenció de les Drogodependències i altres Trastorns Addictius, de la Comunitat Valenciana.

Presentació

Presentació

Telemàtica
A través de l';enllaç corresponent:, A través de l';enllaç corresponent: Com que les persones sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l';article 14.2 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa, la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat en l';URL següent: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19564&;version=amp En cas que la sol·licitud es faça presencialment, es requerirà la persona interessada perquè l';esmene a través de la presentació electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual s';haja fet l';esmena. Per a poder accedir a l';assistent de tramitació de la seu eléctrónica de la Generalitat, s';ha de disposar d';un sistema de signatura electrònica admés per aquesta, d';algun dels tipus següents: a) Certificat digital de representant d';entitat, que identifique l';entitat sol·licitant. b) Només en el cas que conste com a inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, certificat digital d';aquest representant o identificació d';aquest mitjançant el sistema Clave-Permanente o qualsevol un altre que habilite la seu electrònica. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l';àrea personal de la Generalitat des de l';apartat ";Com va això meu";->; ";Sol·licituds en creació"; (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). Els documents que s';annexen al tràmit telemàtic han d';estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent., Com que les persones sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l';article 14.2 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa, la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat en l';URL següent: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19564&;version=amp En cas que la sol·licitud es faça presencialment, es requerirà la persona interessada perquè l';esmene a través de la presentació electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual s';haja fet l';esmena. Per a poder accedir a l';assistent de tramitació de la seu eléctrónica de la Generalitat, s';ha de disposar d';un sistema de signatura electrònica admés per aquesta, d';algun dels tipus següents: a) Certificat digital de representant d';entitat, que identifique l';entitat sol·licitant. b) Només en el cas que conste com a inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, certificat digital d';aquest representant o identificació d';aquest mitjançant el sistema Clave-Permanente o qualsevol un altre que habilite la seu electrònica. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l';àrea personal de la Generalitat des de l';apartat ";Com va això meu";->; ";Sol·licituds en creació"; (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). Els documents que s';annexen al tràmit telemàtic han d';estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. - Una vegada examinada la documentació aportada, si aquesta no reuneix els requisits exigits es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye la documentació necessària amb la indicació que, si així no ho fera, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud. - L'òrgan instructor ha de sol·licitar un informe al Comité d'Experts de Prevenció de les Drogodependències i altres Trastorns Addictius de la Comunitat Valenciana, informe que té caràcter preceptiu i no vinculant, sobre la idoneïtat i acreditació del programa de prevenció d'acord amb l'escala de baremació que figura en el decret.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

El procediment serà instruït pel servei competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, de la direcció general amb competències en la matèria.

Obligacions

Obligacions

L'acreditació dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius, sense perjudici d'altres requisits establits en la normativa aplicable, és un requisit indispensable per a l'obtenció de subvencions provinents d'una administració pública.

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant de l'òrgan superior jeràrquic de la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini màxim

Termini màxim

- El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos i es computa des de la data en què la sol·licitud d'acreditació entre en el registre corresponent. - La finalització del termini màxim sense que s'haja dictat i notificat cap resolució permet que la persona o entitat interessada entenga estimada la seua pretensió.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a resoldre correspon al titular de la direcció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, que, a la vista de la proposta de resolució, atorgarà o denegarà l'acreditació sol·licitada.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Els programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius estan sotmesos a les inspeccions de l'Administració de la Generalitat i al control de la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, que poden, en qualsevol moment, efectuar les comprovacions que estimen oportunes.