Sol·licitud del certificat veterinari per a intercanvi intracomunitari d'animals vius i productes d'origen animal (TRACES) - GVA.ES
Sol·licitud del certificat veterinari per a intercanvi intracomunitari d'animals vius i productes d'origen animal (TRACES)
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud:
OBERT
des de 24-08-2018
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Emissió, per part dels veterinaris oficials de les oficines comarcals, del certificat veterinari intracomunitari TRACES d'animals vius i productes.
Requisits
Requisits
Estar inscrites en el REGA (Registre d'Explotacions Ramaderes) i de complir les condicions sanitàries exigides en el certificat veterinari.
Els transportistes i vehicles de transport amb seu social a Espanya que realitzen el moviment han d'estar inscrits en el Registre de Transportistes d'acord amb l'RD 751/2006.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Persones físiques o jurídiques titulars de les explotacions ramaderes amb seu social a la Comunitat Valenciana i que vagen a fer desplaçaments entre els estats membres.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Reglament (CE) 1/2005, del Consell, de 22 de desembre de 2004, relatiu a la protecció dels animals durant el transport i les operacions connexes.
- Reglament d'execució (UE) 2020/2235, de la Comissió, de 16 de desembre de 2020, pel qual s'estableixen normes per a l'aplicació dels reglaments (UE) 2016/429 i (UE) 2017/625, del Parlament Europeu i del Consell, pel que respecta als models de certificats zoosanitaris, els models de certificats oficials i els models de certificats zoosanitaris-oficials per a l'entrada en la Unió i els desplaçaments dins de la Unió de les partides de determinades categories d'animals i mercaderies, així com la certificació oficial relativa a aquests certificats.
- Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació. (DOGV nº 9327, de 28/04/2022)
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Es pot sol·licitar el certificat durant tot l'any.
Formularis documentació
El sol·licitant ha de presentar, amb una antelació mínima de 48 hores prèvies a l'eixida, la documentació següent:
- Sol·licitud del certificat.
- Justificant del pagament de la taxa administrativa model 046.
- Per a viatges de més de 8 hores de les espècies bovina, ovina i caprina, porcina i equina (excepte èquids registrats), l'operador i/o transportista ha d'haver gravat en l'aplicació TRACES NT el pla de viatge en la pestanya "Journey Logs" i comunicat el número de referència assignat pel programa.
- En el supòsit que estiga previst parar en un lloc de control (descans 24 hores), haurà d'aportar una còpia de la confirmació de reserva prèvia del lloc de control on té previst parar.
Taxa o pagament
Taxa o pagament
Taxes 2024:
Model 046-9792 - Taxa per servicis administratius relatius a ramaderia.
LEGISLACIÓ APLICABLE: Artícle 3.7-5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Tases.
- Epígraf 5.1. Comprovació sanitària del bestiar subjecte a moviment i expedició de certificat sanitari de trasllat, TRACES i moviment amb tercers països, mínim 10,19 euros, i suplement per espècie animal segons l'epígraf 5.1.
- Epígraf 5.2. Emissió del certificat sanitari de trasllat TRACES o certificat de moviment amb tercers països, justificatiu de la salubritat del mateix i de la seua zona d'origen en animals de companyia (per expedició).
Presentació
Presentació
Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).
b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados).
Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).
Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent.
Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
1. Presentació de la sol·licitud i la documentació exigida.
2. Revisió de la documentació i comprovació dels requisits sanitaris exigits.
3. Emissió del certificat intracomunitari TRACES.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-EDIFICI B0
46018 - València/Valencia
Obligacions
Obligacions
Estar donades d'alta en el Registre d'Explotacions Ramaderes i complir els requisits sanitaris exigits per als moviments intracomunitaris.
Observacions
Observacions
Els que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE núm. 285, de 27/11/92) i la nova redacció donada al seu articulat per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de 14/01/99).
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-EDIFICI B0
46018 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí