Detall de Procediment

Al·legacions, aportació documental i sol·licituds de realització de proves en un procediment sancionador en matèria de qualitat vitivinícola

Codi SIA: 2985609
Codi GUC: 19842
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Presentar tot tipus d'al·legacions a les presumptes infraccions de les quals se'ls responsabilitza en el procediment sancionador. - Presentar les sol·licituds de realització d'anàlisis contradictòries i enviament dels resultats. - Presentar declaració de reconeixement de la responsabilitat i/o sol·licitud de pagament voluntari amb les reduccions pertinents.

Observacions

Observacions

- En el cas de responsabilitat solidària en la comissió dels fets, qui accedisca al tràmit de reconeixement de responsabilitat i/o la manifestació del pagament voluntari complint tots els requisits recollits en aquest, assumeix la responsabilitat sobre els fets, sense perjudici de les accions legals que assistisquen a qui realitza el tràmit i a tots els responsables solidaris assenyalats en el procediment sancionador de referència. - La terminació del procediment sancionador pel pagament voluntari de la sanció NO AFECTA a allò relatiu a la reposició de la situació alterada o a la determinació de la indemnització per danys i perjudicis causats per la comissió de la infracció.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques i representants de les entitats jurídiques que tinguen la condició d'interessades en l'expedient sancionador i hagen sigut assenyalades com a responsables de les presumptes infraccions. Si no es té encara la condició de representant d'una entitat jurídica pot aconseguir-se a través del procediment telemàtic descrit en l'enllaç següent: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Els terminis estan descrits en l'apartat "Quina documentació s'ha de presentar?".

Formularis i documentació

1. AL·LEGACIONS GENERALS Per a presentar al·legacions generals, aportar documents i altres possibles elements de judici (imatges, fotografies, etc.) es pot presentar en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència. 2. AL·LEGACIONS ESPECÍFIQUES Per a presentar al·legacions respecte a una fase o dictamen específic del procediment sancionador el termini màxim serà l'establit en el document de l'acte procedimental al qual es pretén al·legar. 3. DEFECTES DE TRAMITACIÓ Per a la comunicació de presumptes defectes de tramitació i, especialment, els que suposen paralització, infracció dels terminis preceptivament assenyalats o l'omissió de tràmits que poden ser esmenats poden presentar-se en qualsevol moment abans de la resolució definitiva del procediment sancionador. 4. SOL·LICITUD D'ANÀLISI CONTRADICTÒRIA 4.a) En el cas que l'anàlisi contradictòria es vulga realitzar en el mateix laboratori que va fer l'anàlisi inicial, el termini màxim serà de cinc dies hàbils, comptats a partir de la notificació de l'acord d'iniciació del procediment sancionador (s'ha de designar en aquest cas perit de part). L'instructor de l'expedient comunicarà a la persona interessada la data i l'hora per a la realització de l'anàlisi contradictòria. 4.b) En el cas que s'utilitze un laboratori diferent del que es va utilitzar per a l'anàlisi inicial, el termini serà de huit dies hàbils comptats a partir de la notificació de l'acord d'iniciació del procediment sancionador. S'ha d'aportar el justificant de l'enviament de la mostra al laboratori oficial i/o acreditat per part de la persona interessada. 5. ENVIAMENT DE RESULTATS D'ANÀLISI CONTRADICTÒRIA Per a l'enviament dels resultats de l'anàlisi contradictòria a l'instructor de l'expedient sancionador, s'ha de remetre el butlletí d'anàlisi en el termini màxim d'un mes a partir de la notificació de l'acord d'iniciació del procediment sancionador. 6. SOL·LICITUD DE PAGAMENT VOLUNTARI I/O RECONEIXEMENT DE RESPONSABILITAT Per a la sol·licitud del pagament voluntari i/o el reconeixement de la responsabilitat respecte a les presumptes infraccions, s'ha d'aportar l'imprés omplit i signat que va rebre, juntament amb l'acord d'iniciació del procediment sancionador, i també disponible en l'enllaç SOL·LICITUD DE PAGAMENT VOLUNTARI I/O RECONEIXEMENT DE LA RESPONSABILITAT. Es podrà presentar en qualsevol moment anterior a la resolució.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d’entitat (si és persona jurídica) o amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d’altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L’accés a este registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d’entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es facen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-s’hi, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat, des de l’apartat “Com va això meu”- “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Tramitació d'AL·LEGACIONS: Les al·legacions generals i específiques seran valorades i comunicades per l'òrgan instructor en la corresponent proposta de resolució que es comunicarà telemàticament. - Tramitació del PAGAMENT VOLUNTARI I/O RECONEIXEMENT DE RESPONSABILITAT 1- Rebuda la sol·licitud, l'òrgan instructor remetrà el model 085 degudament omplit. 2.- Una vegada rebut el model 085, s'haurà de realitzar el pagament íntegre a través de les entitats bancàries col·laboradores i adjuntar, en el tràmit telemàtic, el justificant de pagament validat i mecanitzat per l'entitat bancària. 3.- Rebut el justificant i, una vegada comprovat que s'ha realitzat el pagament, l'òrgan competent procedirà a dictar la resolució que declare la terminació del procediment sancionador en el moment que es va procedir al pagament de la sanció, excepte pel que fa a la reposició de la situació alterada o a la determinació de la indemnització per danys i perjudicis causats per la comissió de la infracció. Advertiment: En cas de reconeixement de la responsabilitat sense sol·licitar el pagament voluntari de la sanció, es quedarà registrat en l'expedient sancionador de referència, a fi d'aplicar la reducció corresponent de la sanció econòmica en el moment oportú. - Tramitació de RESULTATS D'ANÀLISIS CONTRADICTÒRIES. Rebuts els resultats de l'anàlisi contradictòria, l'òrgan instructor valorarà la necessitat de dur a terme l'anàlisi diriment o definitiva. Les conclusions obtingudes seran comunicades en la corresponent proposta de resolució.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

- No es pot interposar cap recurs contra els actes de tràmit i, en el cas de la resolució definitiva del procediment, caldrà atindre's al peu de recursos contingut en aquesta o en la seua notificació. - En el cas del reconeixement de la responsabilitat i/o la manifestació del pagament voluntari de la sanció proposada, respecte a la resolució que es dicte amb l'aplicació de les reduccions corresponents, no és procedent cap recurs administratiu, perquè és un requisit necessari per a aquest tràmit el desistiment o la renúncia a qualsevol acció o recurs en via administrativa contra la sanció, de conformitat amb el que es disposa en l'article 85.3 de la Llei 39/2015, d'1 de juliol, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de manera que queda únicament disponible la via contenciosa administrativa.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa