Detall de Procediment

Subvencions per a finançar el foment d’activitats de participació, associació i formació de famílies d’alumnat, realitzades per les associacions de famílies d’alumnat de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat, les seues federacions i confederacions.

Codi SIA: 210572
Codi GUC: 240
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(19-04-2023
10-05-2023)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

  • Desestiment

  • Recurs Reposició

  • Renúncia

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Finançar el foment d’activitats de participació, associació i formació de famílies d’alumnat, realitzades per les associacions de famílies d’alumnat de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat, les seues federacions i confederacions. Hi queden compreses les activitats realitzades des de setembre de 2022 fins al 30 de juny de 2023, sempre que estiguen incloses en el projecte presentat per a sol·licitar la subvenció i no hagen servit per a justificar altres ajudes rebudes. El termini per a presentar els documents de justificació es fixarà en la resolució de concessió de les subvencions.

Requisits

Requisits

1. Tindre establida la seua seu i àmbit d'activitat en la Comunitat Valenciana. 2. Estar inscrites en el cens de confederacions, federacions i associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana a què es refereix l'Ordre de 4 de novembre de 1996, en la data de publicació de la present convocatòria en el DOGV, no sent necessari estar integrades en una federació per a accedir a la subvenció. 3. Complir els requisits de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar les subvencions que es convoquen en aquesta resolució, les AMPA de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics que reunisquen els requisits següents:

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 29/2016, de 17 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes, associacions d'alumnes, les seues federacions i confederacions (DOCV 7809, de 20/06/2016).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Data d'inici: 19/04/2023 Data de fi: 10/05/2023

Formularis i documentació

A la sol·licitud hauran d’annexar-se els següents documents digitalitzats en format PDF: 1. El projecte d’activitats de l’entitat sol·licitant, curs acadèmic 2022-2023. Per a ser admés, el projecte haurà de complir l'estructura i les especificacions indicades en l'article 9.3 d'aquesta convocatòria, en el cas de les AFA, i en l’article 10.3, en el cas de federacions d’AFA i les seues confederacions. 2. El pressupost desglossat de les activitats. 3. No serà admesa cap documentació presentada en qualsevol format diferent a PDF.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Publicació Resolució de convocatòria en el DOGV. 2. Omplil la sol·licitud per mitjans telemàtics. No seran admeses les sol·licituds presentades per altres mitjans. 3. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan instructor del procediment publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i en la seu electrònica de la Generalitat, una relació de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la sol·licitud o aportar els documents preceptius que s'especifiquen, amb indicació que, si en el termini de 10 dies no el realitzen, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada d'acord amb la legislació bàsica de procediment administratiu comú. L'accés a la llista es realitzarà a través de la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es o a través de la pàgina: https://ceice.gva.es/web/madres-padres-alumnos/subvenciones. La proposta de resolució provisional es notificarà a les entitats sol·licitants, mitjançant la seua publicació en aquesta pàgina web. Aquesta publicació substituirà a la notificació. El projecte d'activitats haurà d'aportar-se dins del termini de presentació de sol·licituds. En cas que s'aporte documentació una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, no es tindrà en consideració a l'efecte del còmput dels criteris de valoració. 4. Estudi, valoració de les sol·licituds i emissió d'informe per la comissió avaluadora, segons els criteris establits en l'apartat nové de la convocatòria. 5. Proposta de Resolució de la Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa. 6. Resolució de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació amb l'especificació dels noms de les entitats beneficiàries i les dotacions econòmiques que els corresponguen, així com, en el seu cas, les sol·licituds desestimades, que es notificarà a les entitats sol·licitants mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i en la seu electrònica de la Generalitat. Aquesta publicació substituirà a la notificació de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria de procediment administratiu. L'accés a la resolució es realitzarà a través de la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es o a través de la pàgina: https://ceice.gva.es/web/madres-padres-alumnos/subvenciones 7. Pagament i justificació de les ajudes d'acord amb el que estableix l'apartat tretze de la convocatòria.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les sol·licituds d'ajudes es valoraran conforme als criteris que s'estableixen en l'apartat nové de la convocatòria d'ajudes.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació: OBERT

Presentació

Presentació

Obligacions

Obligacions

Els beneficiaris de les ajudes estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques i que s'indiquen en l'apartat catorze de la Resolució de convocatòria.

Observacions

Observacions

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA - La quantitat destinada a aquestes subvencions és de 225.000,00 euros, distribuïts en 250 ajudes de 900 euros. PAGAMENT - Una vegada publicada la resolució de concessió de les subvencions, l'import s'abonarà íntegrament a les entitats beneficiàries que hauran de justificar-les correctament, d'acord amb el que s'especifica en les bases reguladores i en la convocatòria. - Es lliurarà el 100% de la subvenció una vegada publicada la resolució de concessió i amb caràcter previ a la presentació de la justificació d'acord amb l'exempció aprovada en l'article 44, apartat 2, paràgraf h) de la Llei de Pressupostos per a l'exercici 2022 per a aquestes subvencions. Així mateix, i d'acord amb l'apartat 16, paràgraf o) del mateix article, queden exemptes les entitats beneficiàries de les subvencions concedides de l'obligació de prestar les garanties previstes per l'article 171, apartat 5, paràgraf f) de la Llei d'Hisenda Pública i Subvencions. - No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció quan el beneficiari no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.
225000.0

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la convocatòria serà de sis mesos a comptar de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Vençut el termini sense haver-se notificat cap resolució expressa, les entitats sol·licitants podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, segons l'article 25.1 a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Per delegació del conseller d'Educació, Cultura i Esport.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació: OBERT

Presentació

Presentació

Presentació

Presentació

Presentació

Presentació

Presentació

Presentació

Presentació

Presentació