Detall de Procediment

Sol·licitud de certificat de convalidació mediambiental

Codi SIA: 211094
Codi GUC: 2541
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT des de 20-10-2017
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Possibilitar a les empreses de la Comunitat Valenciana la deducció en la quota íntegra de l'Impost de Societats d'un percentatge de l'import de les inversions efectuades en elements patrimonials de l'immobilitzat material, destinades a la protecció del medi ambient que consistisquen en instal·lacions que tinguen per finalitat: 1a Evitar la contaminació atmosfèrica i acústica procedent d'instal·lacions industrials. 2a Evitar la càrrega contaminant que s'aboque a les aigües superficials, subterrànies i marines. 3a Afavorir la reducció, la recuperació o el tractament de residus industrials propis. La llei 27/2014 de 27 de novembre, de l'impost de societats, ha derogat les deduccions de caràcter mediambiental des de l'1 de gener de 2015.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

L'empresa/representant que efectue la inversió.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret legislatiu 4/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text de la Llei de l'Impost de Societats (BOE núm. 61, d'11/03/04).
  • Reial decret legislatiu 4/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text de la Llei de l'Impost de Societats (BOE núm. 61, d'11/03/04).
  • Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'Impost sobre la Renda de les Persona Físiques i de modificació parcial de les lleis de l'Impost de Societats, sobre la renda de no residents i sobre el patrimoni (BOE núm. 285, de 29/11/06).
  • Llei 2/2011, de 5 de març, d'economia sostenible (BOE núm. 55, de 5 de març de 2011).
  • Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació. (DOGV núm. 9327 de 28 d'abril de 2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any, abans d'iniciar el termini de l'exercici fiscal.

Formularis i documentació

- Imprés de sol·licitud adreçat a la Direcció General del Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica acompanyat de la documentació següent: - Fitxes tècniques (en format full de càlcul; vegeu l'enllaç). - Memòria tècnica que continga la informació necessària que cal aportar segons fitxes tècniques, així com qualsevol altra informació addicional que s'estime convenient ampliar.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2023: Model 046-9842: Taxa per serveis administratius mediambientals. Certificat de convalidació mediambiental: 363,82 euros. http://www.agricultura.gva.es/administracion-electronica

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-s'hi per mitjà de recursos electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds s'ha d'efectuar electrònicament mitjançant la seu electrònica de la Generalitat en la URL següent: http://www.gva.es/va/proc02541 Per a accedir de manera telemàticament la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i es podrà utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat, entre els quals hi ha el certificat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En cas que la sol·licitud es faça de manera presencial, es requerirà la persona interessada perquè l'esmene mitjançant la presentació electrònica d'aquesta Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, escaiga. Els tràmits que s'efectuen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va el meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es). En cas que es vulga tramitar un procediment electrònic en representació d'altres persones físiques o jurídiques, s'haurà de procedir a la inscripció corresponent en el Registre de representants (https://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants/). La inscripció electrònica en el Registre de representants per part de les persones representats es pot dur a terme utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si es tracta de persona física) o de segell electrònic d'entitat (si es tracta de persona jurídica).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Completar el tràmit telemàtic i aportar la documentació sol·licitada, incloent-hi la sol·licitud, el justificant del pagament de la taxa, i la resta de documentació que s'ha descrit abans. El tràmit s'haurà d'efectuar amb certificat electrònic reconegut en la seu electrònica de la Generalitat. Amb la presentació de l'imprés de sol·licitud i l'aportació de la documentació requerida, s'inicia la tramitació de l'expedient amb la incorporació del número de registre de l'expedient, es comunica a la persona interessada l'obertura d'aquest.

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada davant la Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Canvi Climàtic, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica en el termini d'un mes des de l'endemà de la data en què es notifique, d'acord amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa