Detall de Procediment

Subvencions en matèria d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius

Codi SIA: 210619
Codi GUC: 357
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(29-12-2023
28-01-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

  • Recurs Reposició

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Subvencions per al finançament de les despeses de funcionament de centres, serveis i/o programes i activitats en matèria de prevenció, atenció, rehabilitació i/o reinserció social de drogodependents o altres tipus d'addiccions a desenvolupar durant l'any 2024 en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. L'objecte d'aquesta convocatòria són les subvencions destinades al finançament de despeses corrents i personal dels següents centres, serveis i programes: a.- Les Unitats de Valoració i Suport en Drogodependències (*UVAD), incloent-hi l'atenció directa en comissaries. b.- Centres de Dia (CD) d'entitats locals. c.- Els Centres d'Intervenció de Baixa Exigència (*CIBE). d.- Els programes destinats a l'atenció al joc patològic. e.- Les Unitats de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (*UPCCA) d'entitats locals. f.-. Els programes de prevenció de les drogodependències i altres addiccions, sempre que aquests últims siguen desenvolupats, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, per institucions sense fi de lucre. g.- Els programes executats per associacions d'autoajuda en matèria d'alcoholisme, que realitzen exclusivament programes d'ajuda mútua.

Observacions

Observacions

*ºLas ajudes previstes en la present convocatòria es destinaran a cobrir les despeses que es relacionen en l'article 6 de la citada Ordre 4/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, que de manera directa responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessaris i es realitzen en el període subvencionable. 4. Els beneficiaris de subvencions hauran de presentar abans del 31 de gener de 2025, una memòria final de les activitats realitzades en suport informàtic i, quan així es requerisca per la Direcció General amb competències en matèria drogodependències i altres trastorns addictius, en format paper. La no presentació de la citada memòria serà motiu de reintegrament de la subvenció concedida. Els beneficiaris de les línies S0254, S0261 i S0262, hauran de presentar esta memòria conforme als Annexos VIII, IX o XII segons el tipus de recurs.

Requisits

Requisits

Les entitats sense fi de lucre hauran de disposar d'una seu central o delegació permanent en la Comunitat Valenciana, en els termes establits en les bases reguladores de la subvenció. Quan l'objecte de la subvenció siga el finançament de centres i/o serveis, serà condició indispensable per a la seua concessió que disposen de l'autorització prevista en el Decret 132/2010, de 3 de setembre, del Consell, sobre registre i autorització de centres i serveis d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius, en la Comunitat Valenciana en la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud de subvenció. Quan l'objecte de la subvenció siga el finançament dels programes de prevenció, hauran de posseir l'acreditació a la qual fa referència el Decret 89/2018, de 29 de juny, del Consell, d'acreditació de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius i de regulació del comité de persones expertes, en la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud de subvenció. Així mateix, en el cas de les entitats sense fi de lucre, hauran de comptar entre els seus fins institucionals, recollits expressament en els seus estatuts, la realització d'activitats de prevenció en drogodependències i altres addiccions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Podran sol·licitar estes subvencions les entitats locals i les entitats sense fi de lucre que siguen titulars de centres, serveis i/o gestionen programes i activitats en matèria de prevenció, atenció, rehabilitació i/o reinserció social de drogodependents o altres tipus d'addiccions en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, sempre que no incórreguen en alguna de les causes de prohibició que regula l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i que complisquen els requisits establits en la precitada Ordre.

Enllaços

Enllaços

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds es presentaran en el termini d'un mes des de la data de publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, termini que començarà a computar-se a partir de l'endemà de aquel en què tinga lloc esta publicació. El termini conclourà el mateix dia del mes següent al de la seua publicació. (DOGV Num. 9754 / 28.12.2023)

Formularis i documentació

1. Les entitats locals hauran d'emplenar la sol·licitud que figura com a Annex I, la qual haurà d'anar acompanyada de la documentació que seguidament es relaciona: a) Documents acreditatius de la representació legal que ostente el sol·licitant, en el cas de no estar inscrit en el registre de representants de la Generalitat o d'apoderaments de l'administració general de l'estat. b) Identificació del centre/programa/servici a subvencionar. Annex II. c) Certificació acreditativa de l'acord adoptat per l'òrgan competent, autoritzant la sol·licitud de subvenció, així com el coneixement i compromís respecte a les obligacions establides en esta convocatòria. d) Pla Municipal o Mancomunat sobre Drogodependències, així com certificació acreditativa de l'acord adoptat per l'òrgan competent, aprovant el mateix. Únicament hauran de presentar esta documentació en cas de modificació o aprovació d'un nou pla diferent al presentat en anteriors convocatòries o si es tractara de noves entitats locals sol·licitants. e) Pressupost de l'entitat local destinat a l'atenció i prevenció de les drogodependències previst per a l'exercici 2024. f) Memòria explicativa de les activitats a realitzar durant l'exercici 2024. Annex X. g) Relació de l'equip professional, amb descripció de categories, càrrecs, tasques i horaris de dedicació única al centre, programa o servici pel qual se sol·licita la subvenció. Annex III. h) Memòria de les actuacions desenvolupades, en matèria de drogodependències i altres addiccions de l'exercici 2023, en el cas d'aquelles entitats que no hagueren sigut subvencionades en la convocatòria d'eixe exercici. Annex XI. i) Model de Declaració responsable que s'està al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, de conformitat amb el que determina l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. j) Model de domiciliació bancària, segons model normalitzat llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat i s'haja indicat en l'apartat E del formulari de sol·licitud. 2. Les entitats sense fi de lucre hauran d'emplenar la sol·licitud que figura com a Annex I, la qual haurà d'anar acompanyada de la documentació que seguidament es relaciona: a) Identificació del centre/programa/servici a subvencionar. Annex II. b) Pressupost desglossat de les despeses previstes dels centres, servicis o programes de l'exercici per als quals se sol·licita la subvenció. Annex IV. c) Memòria explicativa de les activitats a realitzar en l'exercici 2024. d) Relació de l'equip professional, amb descripció de categories, càrrecs, tasques i horaris de dedicació única al centre, programa o servici pel qual se sol·licita la subvenció. Annex III. e) Model de domiciliació bancària, segons model normalitzat llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat i s'haja indicat en l'apartat E del formulari de sol·licitud. f) Còpia autenticada o fotocòpia acarada dels estatuts en els quals haurà de constar explícitament l'àmbit de l'entitat, així com la inexistència d'ànim de lucre en els fins d'esta. Únicament hauran de presentar esta documentació en els casos de modificació dels aportats en anteriors convocatòries o en el cas de tractar-se de noves entitats sol·licitants. g) Memòria de les actuacions desenvolupades, en matèria de drogodependències i altres addiccions, en l'exercici 2023, en el cas d'aquelles entitats que no hagueren sigut subvencionades en la convocatòria d'eixe exercici. h) Certificació expedida per l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditativa d'estar exempts, si és el cas, de l'Impost sobre el Valor Afegit, únicament en els casos en què este document no estiga aportat en anteriors convocatòries en esta Direcció General. i) Declaració responsable emplenada i signada dels següents extrems (Veure Annex I) que ostenta les facultats requerides com a representant de l'entitat, autoritzant la sol·licitud d'ajuda i aprovant el programa i pressupost presentat, així com el coneixement i compromís respecte a les obligacions establides en esta ordre, de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que l'entitat no obté benefici econòmic per les seues activitats, i que es complix amb la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, d'exempció d'esta obligació. j) Model de declaració responsable que està al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, de conformitat amb el que determina l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. k) Autorització a l'òrgan competent de la Conselleria de Sanitat, a consultar i obtindre per mitjans telemàtics les certificacions acreditatives d'estar al corrent amb les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat social. En cas de no subscriure's l'autorització s'haurà d'aportar esta documentació. 3. Els programes destinats a l'atenció al joc patològic hauran d'aportar, a més dels documents anteriorment esmentats, els currículums *vitae del personal adscrit, en el qual s'acredite la formació i experiència professional en matèria de drogodependències i altres addiccions. 4. La sol·licitud de subvenció, es dirigirà a la Direcció General de Salut Pública, ajustant-se al model normalitzat, estant també disponible en la seua pàgina web i en la guia *PROP de la Generalitat (www.prop.gva.es). 5. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en la convocatòria o no s'acompanye la documentació exigida se li requerirà, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a la persona interessada, d'acord amb l'article 45.1.b de la citada Llei 39/2015, perquè en un termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye la documentació necessària amb l'advertiment que, si no ho fera, s'arxivarà la sol·licitud sense més tràmit. Els requeriments de documentació es publicaran en la pàgina Web de la Conselleria amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius. 6. En els casos en què els que documents estigueren en poder de la Conselleria de Sanitat, el sol·licitant podrà acollir-se al dret establit en l'article 53.1.d) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, sempre que es faça constar la data, l'òrgan o dependència al qual van ser dirigits, la identificació del procediment en què obren i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d';aquest tràmit, amb l';objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general i els annexes, en el qual heu de detallar l';objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d';anotar-vos el nom d';aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre';ls. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d';iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de ";Tramitació telemàtica, que us portarà a identificar-vos mitjançant l';assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d';omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Escriviu el nom del tràmit que s';ha anotat en el camp ";SOL·LICITUD";. * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu, igualment, l';àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó ";Registrar"; (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l';hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat., Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d';aquest tràmit, amb l';objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general i els annexes, en el qual heu de detallar l';objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d';anotar-vos el nom d';aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre';ls. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d';iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de ";Tramitació telemàtica, que us portarà a identificar-vos mitjançant l';assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d';omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Escriviu el nom del tràmit que s';ha anotat en el camp ";SOL·LICITUD";. * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu, igualment, l';àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó ";Registrar"; (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l';hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució. La comissió de valoració es regirà pel que es disposa en l'article 10.3 de l'Ordre 4/2015, de 3 de desembre, modificada per l'Ordre 3/2020, de 9 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Els criteris de valoració a tindre en compte són els ressenyats en l'article 11 de la citada Ordre 4/2015, de 3 de desembre, modificada per l'Ordre 3/2020, de 9 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Unitats de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) i els Programes de Prevenció. Sense perjudici del que s'estableix en el Decret 89/2018, de 29 de juny, del Consell, es tindran en compte els següents criteris de valoració: a.- La dotació de recursos específics existents en el territori on es plantege la intervenció o en la proximitat a aquest, la cobertura territorial i poblacional i el nivell de coordinació amb altres xarxes públiques d'actuació complementàries en la matèria, fonamentalment, sanitària, de serveis socials i educativa, de 0-20 punts b.- L'avaluació de les activitats realitzades en l'exercici anterior, prioritzant la posada en marxa dels programes oferits des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, així com, el grau d'execució de la subvenció concedida en el referit exercici, de 0-20 punts. c.- La continuïtat de les accions iniciades en l'exercici anterior, que hagueren sigut finançades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de 0-20 punts. d.- Programes específics per a grups de risc en població jove, prevenció selectiva, de 0-20 punts. e.- Programes específics de prevenció de les drogodependències i altres addiccions dirigits a la població juvenil per a la gestió de l'oci i temps lliure, de 0-10 punts. f.- Ús de les noves tecnologies en l'aplicació dels programes, de 0-5 punts. g.- Programes dirigits a la prevenció de les drogodependències i altres addiccions en l'àmbit laboral, de 0-5 punts. 2. Programes de prevenció, es tindran en compte els següents criteris de valoració: a.- Justificació de la necessitat del programa en l'àmbit d'aplicació, de 0-30 punts b.- Continuïtat de les accions i avaluació del programa de l'exercici anterior, de 0-25 punts c.- Objectius del programa de prevenció, tant generals com específics, de 0-20 punts d.- Qualificació i experiència professional, de 0-15 punts e.- Cobertura territorial i poblacional i nivell de coordinació amb altres xarxes públiques d'actuació complementàries en la matèria, fonamentalment, sanitària, de serveis socials i educativa, de 0-10 punts 3. Autoajuda, es tindran en compte els següents criteris de valoració: a.- La dotació de recursos similars en el territori on es plantege la intervenció o en la proximitat a aquest, la cobertura territorial i poblacional i el nivell de coordinació amb altres xarxes públiques d'actuació complementàries en la matèria, fonamentalment, sanitària, de 0-40 punts. b.- La continuïtat dels programes, sempre que persistisquen les necessitats, de 0-30 punts c.- L'avaluació de resultats i de l'impacte dels mateixos en la població de referència, de 0-30 punts. 4. Atenció al joc patològic, es tindran en compte els següents criteris de valoració: a.- L'existència de recursos similars on es plantege la intervenció o en la proximitat a aquest, la cobertura territorial i poblacional i el nivell de coordinació amb altres xarxes públiques d'actuació complementàries, de 0-30 punts. b.- La continuïtat dels programes finançats per la Generalitat l'any anterior, sempre que persistisquen les necessitats, de 0-20 punts. c.- L'avaluació de les activitats realitzades en l'exercici anterior, de 0-20 punts. d.- Estructura de l'equip professional, de 0-20 punts e.- Coordinació amb altres recursos assistencials, de 0-10 punts 5. Unitats de Valoració i Suport en Drogodependències, Centres d'Intervenció de Baixa Exigència (CIBE) i Centres de dia d'entitats locals, es tindran en compte els següents criteris de valoració: a.- La dotació de recursos específics existents en el territori on es plantege la intervenció o en la proximitat a aquest, la cobertura territorial i poblacional i el nivell de coordinació amb altres xarxes públiques d'actuació complementàries en la matèria, fonamentalment, sanitària, de serveis socials i educativa, de 0-40 punts b.- L'avaluació de les activitats realitzades en l'exercici anterior, prenent com a referència la memòria d'activitats de l'últim exercici, així com tots els antecedents que obren en poder de l'administració, especialment el grau d'execució de la subvenció concedida en el referit exercici, de 0-30 punts. c.- La continuïtat de les accions iniciades en l'exercici anterior, que hagueren sigut finançades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de 0-30 punts 6. En cas d'empat en la puntuació final, tindran preferència en l'adjudicació en la puntuació final obtinguda pels sol·licitants, aquelles entitats que acrediten, amb anterioritat a la publicació de la present convocatòria, ocupar major percentatge de treballadors discapacitats en relació amb les respectives plantilles d'aquestes, o bé es comprometen a contractar un percentatge major de treballadors discapacitats durant l'àmbit temporal de l'ajuda o subvenció.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació:
des de: 31-08-2024

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Proposta de Resolució de concessió de la subvenció

Termini

Termini

10 dies hàbils des del següent a la publicació en la web (publicat 4/05/2023)

Presentació

Presentació

Obligacions

Obligacions

Les entitats locals i les entitats sense fi de lucre beneficiàries de les subvencions previstes en aquest annex tenen les següents obligacions: a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció. b) Justificar el compliment dels requisits i condicions, així com la realització del projecte o activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció. c) Facilitar les actuacions de comprovació, seguiment i supervisió de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'activitat objecte de la subvenció. d) Facilitar tota la informació econòmica, fiscal, laboral, tècnica i de qualsevol tipus que li siga requerida per la Direcció General d'Assistència Sanitària, en relació amb la subvenció concedida, a fi de verificar el compliment dels requisits i condicions necessaris per a percebre la subvenció, la realització de l'activitat o per a la justificació de la correcta aplicació de la suma lliurada a la finalitat prevista. e) Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. f) Comunicar a l'òrgan concedent o a l'entitat col·laboradora l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. g) Deixar constància expressa de la condició de centre, servei o programa subvencionat per la Generalitat, en qualsevol relació amb tercers. h) Sotmetre a l'aprovació prèvia de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions qualsevol material d'informació o divulgació que s'utilitze com a suport als centres, serveis i programes subvencionats. i) En les activitats de difusió i promoció objecte d'aquesta subvenció haurà de figurar de manera preferent el logotip que a tal fi determine la Direcció General de Salut Pública i Addiccions. j) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, General de Subvencions. k) Acreditar, si escau, el compliment de la normativa sobre integració laboral de les persones amb discapacitat a l'efecte de la concessió d'ajudes i subvencions, conforme al Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ús de les persones amb discapacitat. l) Les altres previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. m) S'haurà de complir amb les obligacions de publicitat derivades del que es disposa en els articles 4 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, en el capítol 2 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la informació pública i Bon Govern, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquesta informació podrà publicar-se en el portal web de l'entitat o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta (https://gvaobert.gva.es/tep).

Observacions

Observacions

Contra la present resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la seua publicació, o directament recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La forma de pagament de les subvencions destinades a les despeses referides a l'article 6.4 de l'ordre 4/2015, prèvia certificació de la persona titular de la Direcció General competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius de comprovació i aprovació dels justificants, així com acreditativa del compliment dels fins que justifiquen la concessió de la subvenció, s'ajustarà al règim de deslliurament especial que per a determinades transferències corrents establisca la Llei de Pressupostos de la Generalitat de cada exercici. En els casos en què no s'ajuste als requisits anteriors es realitzarà prèvia justificació per part de l'entitat beneficiària, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. En el cas que s'efectuen pagaments anticipats, les entitats beneficiàries quedaran exonerades de la constitució de garanties, de conformitat amb la previsió continguda en la lletra f de l'apartat 5 de l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. Els beneficiaris de les subvencions tindran de termini fins al 30 d'octubre de 2024, per a presentar la documentació justificativa de la totalitat de la subvenció concedida o de, almenys, del percentatge que possibilite el deslliurament del 100% d'esta, sempre que això siga possible d'acord amb el que s'estableix en la Llei de Pressupostos per a eixe exercici. En este últim supòsit, haurà de termini fins al 15 de gener de 2025, per a presentar la resta de la documentació justificativa. (Annex V, VI i VII). La presentació de la documentació acreditativa de la justificació es farà, únicament, per mitjans telemàtics utilitzant el mateix enllaç del procediment: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=g357, en el seu apartat corresponent.
4506670.0

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients serà de tres mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini sense haver-se notificat la resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de subvenció en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Contra les resolucions dictades en el procediment de concessió de subvenció, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la seua publicació, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de la interposició del recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà al de la seua publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació:
OBERT

Observacions

Observacions

5. Les entitats locals deuran amb caràcter previ al pagament acreditar trobar-se al corrent de la seua obligació de rendir comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, conforme disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Esmena de les sol·licituds de subvenció: es requereix a les entitats relacionades en l'annex II a la presentació de la documentació assenyalada en l'annex I publicat.

Termini

Termini

10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació en la web

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Contra la present resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, o directament recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Termini

Termini

En el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació