Adopció, modificació o rehabilitació d'escuts municipals de les entitats locals. - GVA.ES
Adopció, modificació o rehabilitació d'escuts municipals de les entitats locals.
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Autorització per l'òrgan competent de la Generalitat de l'ús oficial dels escuts aprovats, modificats o rehabilitats per l'entitat local.
Observacions
Observacions
* ÚS DE L'ESCUT
L'ús de l'escut és privatiu de l'ens local a què pertanga i podrà incorporar-lo als seus segells i comunicacions oficials.
* ESCUT HISTÒRIC D'ÚS IMMEMORIAL
Els que s'hagen utilitzat de forma pròpia, continuada i ininterrompudament pels ajuntaments amb anterioritat a l'any 1837, data de l'abolició del règim senyorial, fins als nostres dies, i aquells respecte dels quals, de forma documentada, se'n demostre l'existència abans de la data esmentada.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les entitats locals interessades.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis i documentació
Sol·licitud
Termini
Termini
Durant tot l'any
Formularis i documentació
- Certificació de l'acord plenari de la corporació adoptat per majoria absoluta que aprove el corresponent símbol.
- Memòria o estudi tècnic subscrit per una persona experta en heràldica o vexil·lologia.
- Dos exemplars del dibuix projecte del nou símbol (en dibuix original i suport digital).
- Certificat del compliment del tràmit d'informació pública per un termini de 20 dies hàbils, així com del resultat d'aquest.
* La rehabilitació d'un escut històric ha de seguir aquest procediment, sense necessitat que se sotmeta al tràmit d'informació pública.
Impresos associats
Presentació
Presentació
Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". En la pàgina es mostra un model per a la representació gràfica del projecte d'escut ajustat a la normativa heràldica valenciana.
2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència (tràmit Z) , segueix els passos i annexeu la documentació preceptiva.
3. Si necessiteu ajuda podeu tocar al telèfon d'informació de la Generalitat 012 o bé enviar un correu electrònic a .
Procés de tramitació
Procés de tramitació
1. Remissió de la documentació completa de l'expedient tramitat per la corporació local.
2. Dictamen preceptiu del Consell Tècnic d'Heràldica i Vexil·lologia. Si aquest és desfavorable, se'n donarà audiència a l'entitat local pel termini de dos mesos.
3. Resolució del conseller competent en matèria d'administració local.
4. Notificació a l'entitat local. Publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i inscripció en el Registre d'entitats locals de la Comunitat Valenciana.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
Direcció general competent en matèria d'administració local.
- Presidència de la Generalitat
C/ CAVALLERS, 2
46001 - València/Valencia
Observacions
Observacions
Contra la resolució de l'òrgan competent que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar:
a) Potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació o publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
b) Recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació o publicació en el Diari Oficial de la Generalitat valenciana.
c) Quan l'interessat siga una administració pública, no es pot interposar un recurs en via administrativa, sense perjudici del requeriment previ previst en l'art. 44 de la Llei 29/1998 de 13 de juliol.
Tot això, sense perjudici que els interessats utilitzen qualsevol altra via que consideren oportuna.
Termini màxim
Termini màxim
El termini màxim de resolució i notificació del procediment són sis mesos. Si no hi ha resolució expressa, el silenci administratiu tindrà efectes positius.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Conseller competent en matèria d'administració local.
- Presidència de la Generalitat
C/ CAVALLERS, 2
46001 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí