Detall de Procediment

Autorització de la venda directa de parcel·la sobrant acordada per una entitat local.

Codi SIA: 210502
Codi GUC: 70
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autorització de l'alienació directa de parcel·la sobrant acordada per l'entitat local, quan el valor de l'alienació supere el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació.

Requisits

Requisits

El valor de l'alienació supere el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de l'entitat local (art. 191 de la LRLCV).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les entitats locals interessades

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis i documentació

- Certificació de l'acord d'alienació per venda directa de la parcel·la(es) sobrant(s) adoptada per òrgan competent, en què conste la justificació de l'alienació directa al(s) propietari(s) limítrof(es) (art. 115 del RBEL). - Justificació documental de la persona/es propietària/es limítrofs/es (mitjançant certificació o en el seu cas nota simple del Registre de la Propietat, Cadastre, escriptura pública u altres documents). Si en foren diversos, es presentarà dictamen tècnic en què conste que la venda s'ajusta al criteri d'ordenació del sòl més racional (art. 115.2 del RBEL). - Valoració tècnica de la parcel·la de propietat local objecte d'alienació (art. 188.2 de la LRLCV i art. 118 del RBEL). - Certificació dels recursos ordinaris del pressupost anual vigent (art. 191 de la LRLCV i 109 del RBEL) - Certificació que acredite la inscripció del bé en l'Inventari de Béns amb la qualificació de patrimonial i parcel·la sobrant (arts. 7.2 i 17 del RBEL). - Certificació que acredite la inscripció de la parcel·la sobrant en el Registre de la Propietat (art. 113 del RBEL). - Informe preceptiu del secretari, si el valor del bé excedix el 20 % dels recursos ordinaris del pressupost (arts. 47.2 m del LBERL en relació amb l'art. 54.1 b del Real Decret Legislatiu 781/1986 i 114 del RBEL).

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència (tràmit Z) , segueix els passosi annexeu la documntació preceptiva. 3. Si necessiteu ajuda podeu tocar al telèfon d'informació de la Generalitat 012 o bé enviar un correu electrònic a .

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Remissió de l'expedient per l'entitat local. - Requeriment, si és el cas, d'informació complementària o esmena de les deficiències observades (art. 64 de la LBRL, art. 154.2 de la LRLCV i art. 68 de la Llei 39/2015). - Resolució d'autorització de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'Administració local. - El termini màxim per a tramitar i resoldre serà de sis mesos. A falta de resolució expressa, el silenci administratiu tindrà caràcter negatiu (art. 191.2 de la LRLCV). - Notificació entitat local interessada.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució de la persona titular del departament competent, que posa fi a la via administrativa, es podran interposar: a) Potestativament, recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació. b) Directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà que es notifique. c) En el cas que la persona interessada siga una administració pública no es pot interposar recurs en via administrativa, sense perjudici del que disposa l'article 44 LJCA, i caldrà que, amb anterioritat, es requerisca perquè s'anul·le o es revoque l'acte en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà que es notifique. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen iniciar qualsevol altra via que consideren oportuna.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos. A falta de resolució expressa, el silenci administratiu tindrà caràcter negatiu. (art. 191.2 de la LRLCV).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

PRESIDÈNCIA DE LA GENERALITAT

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa