Detall de Procediment

Autorització de permuta de béns immobles patrimonials acordada per una entitat local.

Codi SIA: 210503
Codi GUC: 71
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autorització de permuta de bé(ns) immobles patrimonials acordada per una entitat local per superar el valor del(s) bé(ns) el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació (article 191 de la Llei de Règim local de la Comunitat Valenciana, Llei 8/2010 de 23 de juny). .

Requisits

Requisits

- L'autorització se sol·licitarà quan el valor del bé(ns) supere el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació local. - La permuta es podrà realitzar si la diferència de valors entre els béns no és superior al 50 % del que tinga el valor més alt i s'efectue la compensació econòmica pertinent (art. 189.1, LRLCV).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les entitats locals interessades

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis i documentació

- Certificació de l'acord adoptat per l'òrgan competent pel que s'aprova l'alienació per mitjà de permuta. Ha de constar l'acreditació de la necessitat d'efectuar-la (art. 189 de la LRLCV i art. 112.2 del RBEL). - Valoració tècnica del bé(ns) que es permuten (art. 112 i 118 del RBEL). - Certificació dels recursos ordinaris del pressupost anual vigent (art. 109.1 del RBEL). - Certificació que acredite que el bé de l'entitat local està inscrit en l'Inventari de Béns amb la qualificació jurídica de patrimonial (art. 6 i 17 del RBEL). - Certificació que acredite la inscripció en el Registre de la Propietat del bé (art. 113 del RBEL). - Justificació documental de la compensació econòmica corresponent, en cas d'existir diferència de valors. Si la diferència patrimonial és a favor de l'Ajuntament (adquirint un bé de major valor al que s'aliena) haurà de constar compensació, excepte que la persona propietària transmitent renuncie expressament a aquesta. - Informe preceptiu del secretari, quan el valor del bé supere el 20 % dels recursos ordinaris del pressupost (art. 47.2 m de la LBRL en relació amb el 54.1 b del Real decret legislatiu 781/1986).

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència (tràmit Z) , segueix els passosi annexeu la documntació preceptiva. 3. Si necessiteu ajuda podeu tocar al telèfon d'informació de la Generalitat 012 o bé enviar un correu electrònic a .

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Remissió de l'expedient d'alienació per l'entitat local. - Requeriment en el seu cas, d'informació complementària o esmena de les deficiències observades (art. 64 de la LBRL, art. 154.2 de la LRLCV i art. 68 de la Llei 39/2015). - Resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'Administració local. El procediment d'autorització tindrà una duració màxima de sis mesos. A falta de resolució expressa, el silenci tindrà caràcter negatiu (art. 191.2 de la LRLCV) - Notificació a la persona interessada.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució de la persona titular del departament competent, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar els recursos següents: a) Potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que haja dictat l'acte, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la data en què es notifique. b) Directament un recurs contenciós administratiu davant en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la data en què es notifique. c) En el cas que la persona interessada siga una administració pública, no es pot interposar recurs en via administrativa, sense perjudici del que es disposa en l'article 44 de la LJCA, i caldrà requerir que s'anule o es revoque aquest acte en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà que es notifique, tenint en compte que això no incideix en l'executivitat de l'acord ni interromp els terminis amb vista a la seua fermesa, ja que no és substitutiu del règim de recursos en via administrativa. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen executar qualsevol altra via que consideren oportuna.

Termini màxim

Termini màxim

El procediment d'autorització tindrà una duració màxima de sis mesos. A falta de resolució expressa, el silenci tindrà caràcter negatiu (art. 191.2 de la LRLCV)

Òrgans resolució

Òrgans resolució

PRESIDÈNCIA DE LA GENERALITAT

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa