Detall de Procediment

Concessió demanial en vies pecuàries. (Articles 55 a 72 de la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de patrimoni de la Generalitat Valenciana, i articles 84 a 104 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques, que regulen la utilització dels béns de domini públic)

Codi SIA: 211678
Codi GUC: 16200
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Concessió demanial (Articles 55 a 72 de la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de patrimoni de la Generalitat Valenciana, i articles 84 a 104 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques, que regulen la utilització dels béns de domini públic).

Observacions

Observacions

Les concessions demanials s'atorguen pel termini que es considere adequat sense que en cap cas siga superior a setanta-cinc anys, els usos privatius que requerisquen la utilització d'obres de caràcter permanent i fix, com ara: Infraestructures de transport energètic d'interés públic que afecten via pecuària: les infraestructures elèctriques, hidràuliques, de telecomunicacions, gasoductes, etc., que siguen subterrànies o requerisquen suports sobre la via pecuària es regularan com a concessions perquè aquestes actuacions no ostenten un caràcter temporal propi del règim d'autorització d'ocupacions temporals.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

S'inicia d'ofici o a instàncies de part.

Presentació

Presentació

Presencial
- Als registres dels òrgans administratius als quals s'adrecen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d'Espanya en l'estranger. - També a qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'ha de presentar en un sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, a:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, tot i que no estan obligats a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc16200. Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però la sol·licitud es faça de manera presencial, es requerirà l'interessat perquè la presente de manera electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella el dia en què s'haja fet la presentació telemàtica. Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada, basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests, els certificats emesos per l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema Clave de signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, escaiga. Els tràmits que es facen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior, per a acabar la presentació telemàtica, accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "como va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va)., Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, tot i que no estan obligats a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc16200. Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però la sol·licitud es faça de manera presencial, es requerirà l'interessat perquè la presente de manera electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella el dia en què s'haja fet la presentació telemàtica. Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada, basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests, els certificats emesos per l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema Clave de signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, escaiga. Els tràmits que es facen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior, per a acabar la presentació telemàtica, accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "como va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Tramitarà la direcció territorial i resoldrà el director general competent en matèria de vies pecuàries. 2. Acorda l'inici de l'expedient per part del director territorial competent per raó del lloc, i es comunicarà als organismes administratius competents en matèria d'infraestructures, els quals remetran per mitjà de la separata tècnica convenient (plec de condicions tècniques), a la direcció territorial competent en matèria de vies pecuàries, es meritaran al titular les taxes administratives i l'acceptació del plec de condicions particulars, i es procedirà a la informació pública en el DOCV i l'anunci en el tauler d'edictes de l'ajuntament o els ajuntaments afectats, i dels quals es requerirà certificació d'aquest particular juntament amb l'informe preceptiu sobre aquest tema. 3. La direcció territorial remetrà la documentació, juntament amb la proposta de resolució, a la direcció general competent perquè resolga sobre la concessió. 4. S'aplicaran les disposicions contingudes en la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de patrimoni de la Generalitat Valenciana, art. 62 a 67 (excepte l'article 66, referent al procediment), en tot el que no contradiga la tramitació esmentada anteriorment. Nota: el concessionari ha d'executar actuacions de condicionament mediambiental com a compensació pel dret d'ús privatiu de la via pecuària. Aquestes actuacions han de figurar en el plec de condicions particulars. (Vegeu la part segona de la Instrucció de 13 de gener de 2012, de la Direcció General de Medi Natural, sobre vies pecuàries).

Observacions

Observacions

- Recurs d'alçada davant de la secretaria autonòmica de la conselleria competent en matèria de vies pecuàries. - Recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, termini de dos mesos.

Termini màxim

Termini màxim

Vegeu la part segona de la Instrucció de 13 de gener de 2012, sobre vies pecuàries.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa