Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització com a entitat col·laboradora per a la distribució gratuïta de fruites i hortalisses procedents d'organitzacions de productors de fruites i hortalisses (OPFH) que hagen sol·licitat la retirada d'excedents en el marc de la mesura de gestió de crisi sol·licitada per aquests en el seu programa operatiu

Codi SIA: 211920
Codi GUC: 17348
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT des de 10-09-2018
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Poden sol·licitar l'autorització com a entitat col·laboradora per a la distribució gratuïta de fruites i hortalisses les organitzacions caritatives, els centres benèfics i els centres benèfics associats que es vulguen beneficiar de les retirades del mercat d'excedents de fruites i hortalisses que fan les organitzacions de productors de fruites i hortalisses (OPFH).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

S'entén per organització caritativa l'entitat sense ànim de lucre reconeguda per la legislació per a desenvolupar les seues activitats en favor de les persones necessitades i autoritzada per l'autoritat competent de la comunitat autònoma on estiga ubicada la seua seu social, segons el seu àmbit d'actuació, per a gestionar la distribució gratuïta de les retirades de fruites i hortalisses als centres benèfics associats. S'entén per centre benèfic l'entitat caritativa reconeguda per la legislació nacional per a desenvolupar les seues activitats en favor de les persones necessitades i autoritzada per l'autoritat competent de la comunitat autònoma per a la recepció, directament de les organitzacions de productors, de les fruites i les hortalisses provinents de retirades, com a últim destinatari d'aquestes, a fi que siguen consumides per les persones assistides per aquest centre. Ja siga per mitjà del consum directe d'aquestes en els locals de l'entitat (entitats de consum) o per mitjà de l'entrega directa d'aquestes als beneficiaris (entitats de repartiment). S'entén per centre benèfic associat el centre benèfic que rep exclusivament retirades de fruites i hortalisses directament de l'organització caritativa a la qual està associat.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

A. Per a poder ser autoritzada, una organització caritativa ha de: - Estar legalment constituïda com a entitat sense ànim de lucre. - Estar legalment registrada, llevat d'excepcions previstes en la legislació en la matèria. - No ser una societat mercantil. - Que entre les finalitats estatutàries que tinga es trobe la prestació d'assistència social i l'atenció a persones i col·lectius desfavorits. - Disposar de mitjans humans i materials suficients per a fer la distribució correcta de les fruites i les hortalisses entre els beneficiaris a qui atén. La sol·licitud ha de contindre, almenys: a) La denominació i el NIF de l'organització. b) Nom, cognoms, NIF i càrrec dins de l'organització, del responsable autoritzat que signa la sol·licitud. c) Còpia dels estatuts socials de l'organització. d) Domicili social, incloent-hi la província i la comunitat autònoma. e) Mitjans de què disposa per a la conservació de la fruita, frigorífics i no frigorífics, i capacitat de cada un d'aquests, i s'ha d'especificar si és en quilograms o en metres cúbics. f) El compromís de complir el que estableix l'article 83 del Reglament (UE) núm. 543/2011: - Complir les disposicions del Reglament (UE) número 543/2011. - Portar una comptabilitat d'existències i, si escau, una comptabilitat financera. S'han de registrar les entrades i les eixides de fruites i hortalisses en l'aplicació que es posarà a disposició d'aquestes. - Sotmetre's a les operacions de control previstes per l'autoritat competent. - Acreditar, per mitjà d'un albarà de transport, la recepció del producte en l'organització, i per mitjà d'un albarà o un document d'entrega, la recepció de fruites i hortalisses en els centres benèfics associats. g) Nombre de centres benèfics associats a l'organització a la qual distribuirà les fruites i les hortalisses procedents de les retirades i per cada centre associat: - El compromís exprés, per part d'aquests, de no rebre directament de les organitzacions de productors fruites i hortalisses provinents de retirades, i de rebre-ho únicament de la mateixa organització caritativa, i que aquest producte es destinarà exclusivament al consum de les persones assistides pel centre. - El compromís de rebre aquests productes únicament a través de l'organització caritativa que en va tramitar la sol·licitud. Només poden estar associats a una única organització caritativa, a aquests efectes. h) El compromís com a organització caritativa d'assumir de manera subsidiària les irregularitats que puguen cometre els centres benèfics associats a aquesta organització i responsabilitzar-se'n assumint les sancions establides en l'article 120 del Reglament (UE) núm. 543/2011 per incompliment dels destinataris. i) El compromís, quan siga procedent, de conservar els documents i els justificants relacionats amb la distribució durant un període mínim de 5 anys. j) El compromís de comprovar la veracitat de les dades indicades en la sol·licitud i la documentació adjunta aportada pels centres benèfics associats als quals se subministrarà el producte, i el de comunicar a l'autoritat competent els canvis que es produïsquen respecte de les dades indicades en la seua sol·licitud d'autorització. B. Per a poder ser autoritzat, cal que un centre benèfic: - Estiga legalment constituït com a entitat sense ànim de lucre. - Estiga legalment registrat, llevat d'excepcions previstes en la legislació en la matèria. - No siga una societat mercantil. - Entre les finalitats estatutàries que tinga es trobe la prestació d'assistència social i l'atenció a persones i col·lectius desfavorits. - Dispose de mitjans humans i materials suficients per a fer la distribució correcta de les fruites i les hortalisses entre els beneficiaris a qui atén. - Assistisca, almenys, una mitjana de deu beneficiaris per dia. La informació mínima que ha de recollir la sol·licitud dels centres benèfics (annex 2), per a l'autorització de la recepció gratuïta de fruites i hortalisses provinents de les retirades, és la següent: a) Denominació i NIF del centre benèfic. b) Nom i cognoms, NIF i càrrec dins del centre, del responsable autoritzat que signa la sol·licitud. c) Domicili social, incloent-hi la província i la comunitat autònoma. d) Nom, NIF, adreça, telèfon, fax i adreça electrònica de la persona de contacte del centre benèfic. e) Si escau, còpia dels estatuts socials de l'entitat. f) Nombre mitjà de persones assistides per dia, tenint en compte la mitjana de persones assistides trimestralment, així com, si escau, els criteris de selecció i de valoració de la situació de necessitat en què es troben. Ha de disposar dels justificants sobre les persones que declara atendre. g) Mitjans de què disposa per a la conservació de la fruita, frigorífics i no frigorífics, i capacitat de cada un d'aquests en quilograms o en m3, cal que s'especifique el tipus de mesura. h) El compromís de complir el que estableix l'article 83 del Reglament (UE) núm. 543/2011 de la Comissió: - Complir les disposicions del Reglament (UE) núm. 543/2011. - Portar una comptabilitat d'existències i, si escau, una comptabilitat financera, que reflectisca amb detall les operacions en qüestió. - Sotmetre's a les operacions de control previstes en la normativa comunitària, en particular facilitar-los l'accés als locals on s'emmagatzemen i es consumeixen o es reparteixen les fruites i les hortalisses i a la informació que justifique la destinació final. - Acreditar, per mitjà de la documentació corresponent, la recepció del producte esmentat. i) El compromís, quan escaiga, de conservar els documents i els justificants relacionats amb la distribució, durant un període mínim de 5 anys. j) El compromís de comunicar les variacions substancials (± 10 %) sobre les persones assistides, tenint en compte la mitjana trimestral, o els mitjans per a la conservació de les fruites i hortalisses de què disposa. k) En el cas dels centres benèfics que reben directament de les organitzacions de productors les fruites i les hortalisses procedents de les retirades, el compromís de registrar els moviments dels productes a través de l'aplicació informàtica que es posarà a la disposició dels centres esmentats. l) El compromís de dur a terme el tractament de les dades de caràcter personal de conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. En particular, demanaran el consentiment dels beneficiaris finals perquè les seues dades es puguen comunicar a les autoritats competents en matèria de gestió i control, d'acord amb la normativa vigent en la matèria.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d’entitat (si és persona jurídica) o amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d’altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L’accés a este registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d’entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es facen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-s’hi, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat, des de l’apartat “Com va això meu”- “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1.- La sol·licitud es presentarà davant l'autoritat competent de la comunitat autònoma on estiga situada la seua seu social. No obstant això, aquelles entitats que comprenguen diverses organitzacions caritatives, l'àmbit d'actuació de les quals abaste diverses comunitats autònomes, podran sol·licitar la seua autorització al FEGA. 2.- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació que resulte exigible o es considere necessària per a resoldre, es requerirà per la Direcció General competent en matèria d'Indústries Agroalimentàries de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, al sol·licitant perquè en el termini de deu dies esmene la falta o acompanye tots els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució de la referida Direcció General que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 42 de la citada Llei. 3.- Completada la sol·licitud, l'òrgan competent procedirà a l'estudi de l'expedient, i determinarà la quantitat màxima de producte a rebre per l'entitat, en funció del nombre de persones ateses des d'esta. 4.- L'autorització es realitzarà mitjançant Resolució de la Direcció General competent en matèria d'Indústries Agroalimentàries i s'incorporarà al corresponent registre d'entitats autoritzades comunicant-se així mateix al FEGA en els termes establits en la normativa vigent.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Termini màxim

Termini màxim

D'acord amb el que es preveu en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, el termini màxim per a resoldre serà de 3 mesos. Transcorregut el termini màxim per a resoldre, s'entendrà desestimada la sol·licitud (silenci administratiu negatiu).

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa