Detall de Procediment

Sol·licitud d'arrancada de vinya de vinificació

Codi SIA: 212020
Codi GUC: 17776
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(01-08-2023
15-12-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquestes sol·licituds es presenten amb la finalitat d'obtindre la resolució d'arrancada de vinya per a poder sol·licitar una autorització de plantació.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els viticultors d'una plantació de vinya de vinificació han de sol·licitar l'arrancada segons el que estableix la normativa del sector, per a: - poder sol·licitar una autorització de replantació (mateixa parcel·la que s'arranca). - poder sol·licitar una autorització de plantació substitutiva (parcel·la diferent a la que s'arranca).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de sol·licitud serà de l'1 d'agost al 15 de desembre. Excepcionalment per a 2021, s'amplien els terminis que regula l'article 4 de l'Ordre 7/2018, de 13 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, referits a les sol·licituds d'arrancada de vinya. Una vegada el/la viticultor/a executa l'arrancada, haurà de comunicar-ho a la direcció territorial d'aquesta Conselleria, abans de l'11 de maig de 2021 (DOGV 9061, de 14/01/2021).

Formularis i documentació

1. Documentació acreditativa de la identitat de la persona que ho sol·licita, en cas que aquesta no autoritze la consulta de dades d'identitat indicada en la sol·licitud; en el cas de persones jurídiques, CIF i escriptura de constitució de la societat, juntament amb la documentació acreditativa de la identitat del representant i els poders de representació. 2. La titularitat de la parcel·la sol·licitada es comprovarà d'ofici en el procés administratiu de resolució del procediment per mitjà de consulta amb l'oficina virtual de Cadastre. No obstant això, qui sol·licita pot acreditar la titularitat per mitjà d'una escriptura de propietat amb dades cadastrals. En cas que la persona que explota la parcel·la i sol·licita aquesta arrancada siga diferent de la persona que té de propietat la parcel·la o les parcel·les per a les quals se sol·licita l'arrancada, s'ha de presentar una autorització expressa d'aquesta en virtut de la qual la persona que explota la parcel·la puga obtindre la resolució de l'arrancada corresponent. A aquest efecte, es presenta una única sol·licitud per cada persona que explota la parcel·la o les parcel·les i la que les té de propietat. 3. Si escau, documentació identificativa de la parcel·la o les parcel·les sobre les quals sol·licita l'arrancada. Tant la subparcel·la o les subparcel·les RV objecte de sol·licitud, com de la superfície concreta objecte de l'actuació, se sol·licitaran obligatòriament amb les referències SIGPAC. En cas de discrepàncies amb aquesta identificació (canvis de cadastre, discrepàncies amb els marges de la parcel·la, etc.) s'haurà d'aportar el pla cadastral. Quan la subparcel·la sobre la qual s'actua es correlaciona amb una part d'un recinte SIGPAC i/o, en cas d'arrancades parcials, sobre la superfície d'un recinte, s'han de generar i aportar els croquis corresponents a la part del recinte correlacionat o a la part d'aquesta que s'haja d'arrancar.

Presentació

Presentació

Presencial
L'ompliment de les sol·licituds del Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana (RVCV) es pot fer a través de l'aplicació de captura disponible, que incorpora els formularis corresponents. Per a fer-ho, la persona que declara es pot personar en les dependències de la conselleria competent en matèria d'agricultura, en les oficines comarcals agràries habilitades per a aquesta finalitat o en les oficines de les entitats col·laboradores acreditades, on es procedirà a gravar les dades facilitades per la persona interessada. Per a fer la sol·licitud única s'han de dirigir a l'Oficina Comarcal Agrària del seu àmbit territorial: https://portalagrari.gva.es/va/web/oca
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d’entitat (si és persona jurídica) o amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d’altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L’accés a este registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d’entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es facen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-s’hi, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat, des de l’apartat “Com va això meu”- “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Les sol·licituds d'autorització presentades es tramitaran de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. - En vista de les sol·licituds presentades i la documentació adjunta, els serveis territorials amb competència en matèria de registre vitícola i declaracions obligatòries en el sector vitivinícola, verificarà el compliment dels requisits per a l'aprovació i emetrà una autorització d'arrancada. Una vegada executada l'arrancada per la persona especialista en viticultura, aquesta ho haurà de comunicar, abans del 15 d'abril de la campanya en la qual es va autoritzar arrancar. - Comprovada l'arrancada, se'ls emetrà la proposta, que s'elevarà al director territorial amb competències en la matèria.
Termini alegació:
des de: 27-12-2023

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones interessades que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les alegacions o qualsevol document addicional telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" -> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Observacions

Observacions

La resolució no posa fi a la via administrativa i contra aquesta es pot interposar, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta, un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini màxim

Termini màxim

Es fixa en sis mesos el termini màxim per a resoldre aquest procediment, transcorregut el qual sense que s'haja produït una resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud (article 101 de la Llei 10/2015, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat).

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No