Detall de Procediment

Selecció dels grups d'acció local LEADER 2014-2020 i de les estratègies de desenrotllament local participatiu. Sol·licitud de pagament de les activitats de cooperació dels Grups d'Acció Local LEADER 2014-2020 (d'ara en avant GAL LEADER 2014-2020), operació 19.3 del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (d'ara en avant PDR-CV 2014-2020), i sol·licitud de pagament dels costos d'animació i explotació dels GAL LEADER 2014-2020, operació 19.4.1 del PDR-CV 2014-2020.

Codi SIA: 212064
Codi GUC: 18022
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT des de 28-07-2017
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Seleccionar en una primera fase els Grups d'Acció Local que, seleccionats amb caràcter provisional, elaboraran les estratègies de desenvolupament local participatiu per al seu territori, sent aquestes seleccionades en una segona fase, la qual cosa determinarà la condició de GAL LEADER per al període 2014-2020. Concedir als GAL LEADER 2014-2020 les ajudes en relació amb les despeses elegibles derivades de les activitats de cooperació de l'operació 19.3, en el marc del PDR-CV 2014-2020. Concedir als GAL LEADER 2014-2020 les ajudes en relació amb les despeses elegibles derivades dels costos d'animació i explotació de l'operació 19.4, en el marc del PDR-CV 2014-2020.

Observacions

Observacions

RELACIÓ DE TERMES MUNICIPALS COMPRESOS EN EL TERRITORI LEADER 2014-2020, SUSCEPTIBLES D'APLICACIÓ D'UNA ESTRATÈGIA DE DESENROTLLAMENT LOCAL PARTICIPATIU EN LA PRESENT CONVOCATÒRIA. * PROVÍNCIA DE CASTELLÓ ELS PORTS Cinctorres, Castellfort, Forcall, Herbés, la Mata, Morella, Olocau del Rey, Palanques, Portell de Morella, Todolella, Vallibona, Villores, Zorita del Maestrazgo. L'ALT MAESTRAT Albocàsser, Ares del Maestrat, Benassal, Catí, Culla, la Torre d'En Besora, Villafranca del Cid/Vilafranca, Vilar de Canes. EL BAIX MAESTRAT Castell de Cabres. L'ALT MILLARS Ayódar, Castillo de Villamalefa, Cortes de Arenoso, Espadilla, Fanzara, Fuentes de Ayódar, Ludiente, Toga, Torrechiva, Vallat, Villahermosa del Río. L'ALCALATÉN Atzeneta del Maestrat, Benafigos, Costur, Chodos/Xodos, Figueroles, Lucena del Cid, Useras/les Useres. LA PLANA BAIXA Aín, Alcudia de Veo, Alfondeguilla, Artana, Eslida, La Llosa, Ribesalbes, Sueras/Suera, Tales.

Requisits

Requisits

1. El territori d'actuació dels GAL LEADER 2014-2020 i les seues estratègies de desenrotllament local participatiu serà l'espai rural definit en el PDR-CV 2014-2020 als efectes de l'execució de la Mesura 19. Suport per al desenrotllament local de Leader no seleccionats en la convocatòria anterior els termes municipals dels quals o parts d'estos, figuren en l'annex I de la Resolució de la Convocatòria. 2. Les organitzacions candidates podran dur a terme l'elaboració i execució de les EDLP en els municipis LEADER inclosos en una de les agrupacions comarcals següents: Província de Castelló - Municipis de les Comarques dels Ports, l'Alt Maestrat, El Baix Maestrat. - Municipis de les Comarques de l'Alt Millars, l'Alcalatén, la Plana Baixa. Un municipi només podrà ser soci d'una organització candidata. No podran formar part d'una associació candidata a GAL poblacions que estiguen incloses en agrupacions comarcals distintes. Així mateix, la població afavorida per una EDLP estarà compresa entre 10.000 i 150.000 habitants, amb alguna excepció en zones escassament poblades, on la població mínima podrà ser inferior a 10.000 habitants (amb existència de forts vincles socials, culturals i econòmics, i es tracte de territoris en què s'hagen aplicat programes LEADER amb resultats satisfactoris). Es distingix: Una primera fase de selecció dels GAL provisionals: Els requisits de selecció de les organitzacions candidates es recullen en l'article 8 de l'Orde 5/2016. Així mateix, els articles 9 i 10 de l'esmentada orde preveuen, respectivament, les obligacions de l'associació i el règim d'incompatibilitats dels membres dels òrgans de decisió i del personal del GAL. Una segona fase de selecció de les EDLP i designació de GAL LEADER 2014-2020: - Els requisits de selecció de les EDLP queden recollits en l'article 15 de l'Orde 5/2016. I. Primera fase: selecció dels GAL provisionals. Els organitzacions candidates han de complir i acreditar els requisits següents (vegeu l'article 8): a) Els seus socis seran representants dels interessos socioeconòmics locals, públics i privats, en els quals ni les autoritats públiques, ni cap altre grup d'interés concret represente més del 49% dels drets de vot en la presa de decisions. Este sistema de presa de decisions quedarà reflectit en els estatuts de l'associació, en la documentació aportada d'acord amb l'annex V i en l'EDLP que presenten posteriorment. No podran incloure's com a components privats dels GAL LEADER 2014-2020 persones jurídiques privades que incloguen, directament o indirectament, persones jurídiques públiques entre els seus membres. b) Comptaran amb una junta directiva, en la qual la procedència i/o representació territorial dels seus membres haurà de ser diversa, de manera que es done en l'òrgan directiu una representació equilibrada dels distints components territorials de la zona geogràfica de programació. Cap municipi o comarca del territori podrà ostentar una posició dominant en la junta, i hauran d'estar-hi representades les cooperatives i organitzacions professionals agràries i forestals, les organitzacions representatives de dones, jóvens, organitzacions empresarials de PIMES i autònoms i organitzacions relacionades amb el medi ambient, així com qualsevol altra entitat de caràcter socioeconòmic amb representació en el territori d'actuació. En el cas de no existir organitzacions representatives en el territori d'actuació en els àmbits mencionats anteriorment, haurà de quedar reflectit en la candidatura presentada. c) No tindran ànim de lucre i hauran d'adoptar la forma jurídica d'associació. S'ajustaran quant als estatuts i règim organitzatiu, al que disposa la Llei Orgànica 1/2002 reguladora del Dret d'Associació i a allò que s'ha estipulat en la Llei 14/2008, de 18 de novembre, de la Generalitat, d'Associacions de la Comunitat Valenciana. Podran preveure en els seus estatuts el pagament pels seus associats de quotes o altres aportacions que contribuïsquen a finançar els gastos o inversions que es realitzen en execució del conjunt de la Mesura 19 del PDR-CV 2014-2020. d) Disposar o comprometre's a contractar un equip tècnic amb formació i capacitat per a gestionar una EDLP, al capdavant de la qual se situarà un coordinador o gerent. La contractació del personal per part de l'òrgan de selecció dels GAL es realitzarà seguint els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat aplicables al sector públic, i l'entitat garantirà un procés de selecció ajustat a estos. El subdirector/a de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, el subdirector/a amb competències en desenrotllament rural i un representant de recursos humans de la conselleria amb estes mateixes competències, formaran part d'este òrgan de selecció. La dita representació, en ambdós casos, podrà ser delegada en personal de la subdirecció corresponent. e) Comprometre's a elaborar una EDLP basada en els recursos del territori i quantificada per objectius i prioritats, comptar amb la participació de totes les organitzacions públiques i privades interessades amb implantació en el territori. L'EDLP comprendrà les actuacions i inversions previstes en el període de programació fins a 2020. f) Disposar d'estatuts o de justificant d'haver presentat davant de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques sol·licitud d'aprovació d'estatuts. g) Constituir i mantindre al llarg del període un conjunt equilibrat i representatiu d'agents econòmics i socials, públics i privats, amb implantació en la comarca d'actuació, que definixen una estratègia, informen i assessoren la població rural, mobilitzen i estimulen les comunitats de cara al desenrotllament econòmic i social del seu territori i promouen l'execució dels projectes d'inversió que generen ocupació estable i durador i milloren la qualitat de vida, duent a terme estes actuacions en el marc d'un programa de desenrotllament rural. Les entitats privades que formen part del GAL hauran de representar a un col·lectiu i demostrar el seu arrelament en el territori d'actuació. En cap cas podran participar directament en el GAL persones físiques o empreses a títol individual, excepte aquelles entitats que puguen acreditar fins d'interés social que contribuïsquen a l'EDLP proposta. Així mateix, una vegada siguen seleccionats com a GAL LEADER 2014-2020, en la segona fase: - Tots els firmants del document de compromís de candidatura conjunta, arreplegat en l'annex IV de l'Orde 5/2016, constituiran l'Assemblea General del GAL LEADER 2014-2020, una vegada haja sigut seleccionat com a tal i aprovada la seua estratègia. - Tota renovació de càrrecs en la junta directiva dels GAL LEADER 2014-2020 haurà de ser comunicada a la Direcció General competent en matèria de desenrotllament rural, que verificarà que la nova composició respecta la normativa comunitària, així com el que disposa l'Orde 5/2016, d'11 d'abril de 2016. - Les juntes ordinàries dels òrgans directius dels GAL LEADER 2014-2020 que tinguen en l'orde del dia algun punt referent a la gestió de les ajudes LEADER, hauran de ser comunicades pel coordinador o gerent del GAL a la direcció general competent en matèria de desenrotllament rural amb cinc dies d'antelació a la celebració de la reunió. El dit termini serà de dos dies per a les juntes extraordinàries. Esta direcció general podrà participar en les dites reunions a través d'un representant que comptarà amb veu però sense vot. A estes sessions haurà d'assistir el responsable administratiu i financer (RAF), que tindrà veu però no vot i serà qui done fe dels acords adoptats. - Els GAL seleccionats hauran de comptar en la seua estructura de funcionament amb un responsable administratiu i financer que haurà de ser una persona física amb capacitat de control i fiscalització de fons públics, que actuarà davall el principi d'autonomia funcional i serà, preferentment, un funcionari del cos nacional de secretaris-interventors d'Administració local, amb destinació en algun dels municipis del territori del GAL LEADER 2014-2020. A estos efectes, el GAL LEADER 2014-2020 i l'entitat local de què forme part el RAF subscriuran el corresponent conveni. - Tots els membres d'un GAL LEADER 2014-2020, siga quin siga el sector, municipi o comarca d'origen, pertinença o representació, actuaran d'acord amb el principi de defensa dels interessos globals de la població del conjunt de la zona geogràfica de programació i amb un esperit comú d'actuació territorial concertada. - Totes les organitzacions candidates estaran subjectes al compliment dels requisits i obligacions establides en els articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. - El GAL haurà de donar publicitat adequada sobre l'aplicació de l'EDLP aprovada per al territori, tant en la fase de difusió i convocatòria de les ajudes, com en la fase de concessió i pagament. Per a la difusió de la informació s'utilitzaran tant els mitjans de les entitats locals i de les associacions que formen part del GAL, que facilitaran la inserció en els seus taulers d'anuncis i publicacions de tota la informació que siga necessària, com els mitjans oficials, en els quals haurà de difondre's la informació en les condicions i terminis que determine la conselleria amb competències en desenrotllament rural. - Les subvencions que es convoquen o concedisquen en el marc de la Mesura 19 els serà aplicable el que preveuen els articles 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en matèria de publicitat i transparència. Així mateix els beneficiaris hauran de donar publicitat de les subvencions i ajudes percebudes en els termes i condicions establits en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, respecte de l'obligatorietat de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, d'acord amb el que establix els punts 2 i 3 de l'article 3 de la Llei 2/2015. - Els GAL seleccionats hauran de subscriure un Conveni de col·laboració amb la Conselleria competent en matèria de desenrotllament rural si l'EDLP és seleccionada i complir la normativa comunitària i nacional aplicable al període de programació. Documentació requerida en la primera fase S'haurà d'aportar la documentació prevista en l'annex III i V de l'Orde 5/2015 II. SEGONA FASE: selecció de les EDLP i designació GAL LEADER 2014-2020. Les organitzacions seleccionades com a GAL provisional hauran de presentar una EDLP que contindrà, com a mínim, els elements següents: 1. D'acord amb el que disposa el Marco Nacional de Desenrotllament Rural 2014-2020, el gasto públic previst en les estratègies a seleccionar serà de 3.000.000 d'euros, incloent-hi els gastos d'explotació i animació previstos en l'article 35.1 d) i e) del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Podrà ser superior o inferior a la dita xifra quan les característiques del territori d'aplicació ho aconsellen, però la circumstància de ser inferior no podrà generalitzar-se. 2. Les EDLP hauran de mostrar les deficiències i potencialitats de l'espai rural en qüestió, exposar els objectius perseguits i l'estratègia a aplicar per a aconseguir-los. La seua estructura s'adaptarà al que disposa l'annex VIII de l'Orde 5/2016. 3. Les EDLP consideraran especialment l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana, aprovada per mitjà del Decret 1/2011, de 13 de gener, del Consell, que definix un Sistema Rural basant-se en una bateria àmplia d'indicadors que arrepleguen la problemàtica específica dels municipis rurals en termes d'envelliment, accessibilitat, estructura econòmica o infraestructures. 4. Les estratègies recolliran les actuacions previstes en les submesures 19.2. Suport per a la realització de les operacions d'acord amb l'Estratègia de desenrotllament local participatiu, 19.3. Preparació i realització d'activitats de cooperació dels GAL i 19.4. Suport als costos d'explotació i animació de les Estratègies de desenrotllament local Participatiu, del PDR-CV 2014-2020. L'ajuda per als costos d'explotació i animació a què es referix la submesura 19.4, no superarà el 25% del gasto públic de l'estratègia (màxim un 25% per a gastos i mínim un 75% per a operacions), segons el que establix l'article 35.2 del Reglament (UE) núm. 1303/2013. El càlcul del 25% es realitzarà sobre el total del gasto públic incorregut en la implementació de l'estratègia de desenrotllament local (submesures 19.2 i 19.3, quan la cooperació forma part de l'estratègia, no considerant-se per al dit càlcul la submesura 19.1). 5. En cas de retard en l'execució de l'estratègia, amb vista a un millor compliment del PDR i a una major eficiència de les dotacions finançadores d'este, es podrà ajustar la dotació financera prevista en l'EDLP a l'evolució real de la mateixa, reassignant les dotacions procedents d'estos ajustos, en el marc del PDR, a aquells GAL en què el seu grau de desenrotllament inversor supere les dotacions anuals assignades inicialment. Si en una anualitat determinada un GAL no aconseguix nivells d'execució en pagaments superiors al 75% de les previsions, es podran reduir les assignacions de l'anualitat següent fins a un 50% de la diferència entre les previsions i els pagaments efectuats, reassignant estos fons als GAL que hagen complit amb el 100% del gasto fins a eixe moment, segons el pla financer previst, i requerisquen majors fons. 6. L'EDLP contindrà, com a mínim, els següents elements (veure així mateix Annex VIII i Annex IX Orde 5/2016): a) La definició de la zona i la població objecte de l'estratègia. b) Un examen de les necessitats i el potencial de la zona, amb una anàlisi dels punts forts, els punts dèbils, les oportunitats i les amenaces (DAFO); identificació dels graus de ruralitat dels municipis d'acord amb l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana, prioritzant les accions en els municipis de major índex de ruralitat, segons els criteris de valoració establits en l'annex VI de l'Orde 5/2016. c) Una descripció de l'estratègia i els seus objectius, de les característiques integrades i innovadores, així com una jerarquia d'objectius, metes mesurables quant a productivitat i resultats, efectes sobre l'ocupació estructural i durador, impacte sobre el medi ambient, mitigació del canvi climàtic i adaptació a este, així com accions de promoció de la producció local, de proximitat i agroecològica. En el que afecta els resultats, les metes podran expressar-se en termes quantitatius i qualitatius. d) Una descripció del procés de participació de la comunitat en el desenrotllament de l'estratègia. e) Un pla d'acció en què es demostre la manera en què els objectius es traduïxen en accions; incloent-hi un pla d'indicadors d'execució, de resultats i d'impacte. f) Una descripció de les disposicions de gestió i seguiment de l'estratègia que demostre la capacitat del GAL per a posar-la en pràctica, així com una descripció de les disposicions específiques de cara a l'avaluació que prevegen l'evolució dels indicadors. g) El pla financer per a l'estratègia, que reculla l'assignació prevista del Fons FEADER i la participació nacional. Este pla financer preveurà una distribució per anualitats. Documentació requerida en la segona fase S'haurà d'aportar la documentació prevista en l'annex VII l'Orde 5/2016 No caldrà aportar aquella documentació que ja s'haja presentat anteriorment davant d'esta administració, sempre que no hagen variat les dades contingudes en ella i continuen vigents. En este cas haurà de comunicar-se a l'òrgan gestor la documentació de què es tracte, procediment, expedient, any i unitat administrativa en què es va presentar la documentació requerida. Els requisits per a obtindre les ajudes de la submesura 19.3 són: a) Haver destinat les dotacions financeres assignades exclusivament a la preparació i realització de les activitats de cooperació. b) Haver disposat dels mitjans materials i humans necessaris per a dur a terme de manera adequada, tant tècnica com econòmicament, les tasques corresponents al projecte. c) Els grups no podran obtindre la condició de beneficiari si incorren en alguna de les causes de prohibició que li siguen aplicable, d'acord amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i resta de normativa aplicable en matèria de subvencions. Els requisits per a obtindre les ajudes corresponents a la submesura de la 19.4 són: a) Ser despeses elegibles d'acord amb el resolc tercer de la Resolució de 3 de març de 2020 del director general de Desenvolupament Rural, que els *GAL *LEADER 2014-2020 hagen generat en el període comprés entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2020, vinculats als costos d'explotació i despeses d'animació relacionats amb la gestió de l'estratègia de desenvolupament local participatiu, segons l'article 35.1. apartats d) i e) del Reglament (UE) núm. 1303/2013. b) Els grups no podran obtindre la condició de beneficiari si incorren en alguna de les causes de prohibició que li siguen aplicable, d'acord amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i resta de normativa aplicable en matèria de subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Poden sol·licitar la candidatura a GAL, en una primera fase, aquelles associacions formades per un col·lectiu equilibrat i representatiu d'agents econòmics i socials, públics i privats, amb presència en el territori d'actuació, que assumixen l'elaboració i la posada en marxa d'una EDLP. En la segona fase, els GAL seleccionats de manera provisional hauran de presentar la sol·licitud d'admissió del seu EDLP. Els beneficiaris de les ajudes corresponents a l'operació 19.3 i 19.4 són els GAL LEADER 2014-2020 designats en l'Annex I de les Resolucions de 19 de juliol (DOGV núm. 8092, de 26.07.17, i correcció d'errors DOGV núm. 8094, de 28.07.2017) i 2 de novembre de 2017 (DOGV núm. 8165, de 08.11.17), de la directora general de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Orde 5/2016, d'11 d'abril de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es convoca i es regula la selecció dels grups d'acció local LEADER 2014-2020 i de les estratègies de desenvolupament local participatiu (DOCV núm. 7764, de 20/04/2016).
  • Correcció d'errades de l'Ordre 5/2016, d'11 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es convoca i regula la selecció dels Grups d'Acció Local LEADER 2014-2020 i de les estratègies de desenvolupament local participatiu (DOCV núm. 7783, de 16/05/2016),
  • Resolució de 24 de juliol de 2017, del Director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), per la qual es convoca la selecció dels grups d'acció local LEADER 2014-2020 i de les estratègies de desenvolupament local participatiu.
  • Resolució de 3 de març de 2020, del director general de Desenvolupament Rural per la qual es regulen els costos d'explotació i animació dels Grups d'Acció Local *LEADER 2014-2020 per a l'exercici 2020, en execució de l'operació 19.4.1 del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.
  • Resolució de 6 d'agost de 2020, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es concedeixen les ajudes corresponents a les activitats de cooperació dels Grups d'Acció Local *LEADER 2014-2020, en execució de l'operació 19.3.1 del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Sol·licitud

Termini

Termini

El termini per a la presentació de Sol·licituds i documentació requerida per a la candidatura a GAL LEADER 2014-2020 és d'un mes a partir de l'endemà a la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana núm 8093 , de 27 de juliol de 2017. Per a la presentació de l'EDLP, el termini de presentació de sol·licituds serà de tres mesos a partir de l'endemà al de la publicació de la resolució de selecció de GAL provisionals en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm 8093 , de 27 de juliol de 2017 . El termini de presentació per a sol·licitar el pagament de les ajudes corresponents a la submesura 19.3, serà com a màxim, el 30 de març de 2021 per a l'anualitat 2020 i el 15 de novembre de 2021 per a l'anualitat 2021. El termini de presentació per a sol·licitar el pagament de les ajudes corresponents a la submesura 19.4 serà, com a màxim, el 30 de novembre de 2020. S'admetran certificacions parcials de les despeses originades, amb una freqüència màxima d'una al mes. Les despeses generades durant el mes de desembre de 2020 que puguen ser objecte de subvenció podran justificar-se fins al 31 de gener de 2021, sent imputats al pressupost d'aquest exercici.

Formularis documentació

Els impresos normalitzats següents que hauran d'anar acompanyat de la documentació requerida: PRIMERA FASE DE SELECCIÓ: - Sol·licitud de candidatura a GAL LEADER 2014-2020 - Compromís de candidatura conjunta. SEGONA FASE DE SELECCIÓ: - Presentació de l'estratègia de desenrotllament local participatiu. No serà necessari aportar aquella documentació que ja s'haja presentat anteriorment davant d'esta administració, sempre que no hagen variat les dades contingudes en ella i continuen vigents. En este cas haurà de comunicar a l'òrgan gestor la documentació de què es tracte, procediment, expedient, any i unitat administrativa en què es va presentar la documentació requerida. La justificació de la despesa de l'operació 19.3 es realitzarà mitjançant la presentació de la següent documentació: a) Sol·licitud de pagament, d'acord amb l'imprés normalitzat. b) Compte justificatiu, que acompanyarà: b.1) Una memòria econòmica sobre el cost de les activitats realitzades, on conste una relació classificada de les despeses d'activitat, amb identificació del creditor, el número de factura o document de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. b.2) Memòria final del projecte o, si el projecte no està finalitzat, una memòria que indique les accions o activitats executades. En la sol·licitud de pagament de l'anualitat 2021, s'haurà d'aportar la memòria final del projecte. b.3) Certificat de la persona Responsable Administratiu Financer (RAF) amb els costos salarials de cada treballador imputats al projecte de cooperació, i el resum de les dietes i els desplaçaments del període corresponent, on s'especifiquen data, hora d'inici i final del desplaçament, nom de la persona que es desplaça i càrrec que ocupa en el GAL, o un altre personal vinculat al GAL sense relació contractual (membres de la Junta Directiva), destinació del desplaçament, motius i quilòmetres. b.4.) Relació classificada i numerada de les despeses on figuren l'entitat bancària, la data de pagament i l'import de la quantitat pagada pel *GAL, acompanyada dels extractes bancaris, factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, així com el document acreditatiu del pagament pel GAL, amb identificació del creditor i del concepte de despesa, import i data d'emissió. Tant les factures com els justificants acreditatius del pagament hauran de ser de data posterior a la sol·licitud de l'ajuda i anteriors a la data de finalització del termini d'execució i justificació. b.5) A més del compte justificatiu, haurà d'aportar-se la resta de la documentació específica que resulte requerida en la resolució de concessió de les sol·licituds d'ajuda. c) Document de verificació de les dades d'identitat del GAL i dels seus representants mitjançant DNI/NIF/NIE o un altre document que l'acredite, si escau, llevat que aqueixos documents ja obren en poder de l'Administració; d) Còpia dels estatuts registrats del GAL, només en cas de modificacions respecte als presentats per a ser seleccionat com GAL LEADER 2014-2020; e) Certificat actualitzat d'inscripció en el registre administratiu corresponent, en cas que s'hagen modificat les dades; f) Projecte de cooperació, d'acord amb l'estructura i el contingut mínim establit en l'annex II. g) En el cas dels *GAL cooperants que participen en un projecte, siga regional o interregional, s'hauran d'aportar les dades relatives al projecte de cooperació, amb indicació expressa dels GAL que participen, l'abast de la seua participació, la distribució dels costos propis (específics) i comuns del projecte imputables a cada GAL participant, així com la quantia de la subvenció sol·licitada. h) Conveni de col·laboració signat pel GAL coordinador i els GAL cooperants. i) Certificat relatiu al compte bancari en la qual s'ha de realitzar el pagament, indicant expressament l'absència de compromisos que impedisquen l'ingrés en aquest compte així com la inexistència de cessions, peça o una altra incidència, signat per la persona que ostente la presidència del GAL coordinador. j) En el cas de despeses per serveis o subministraments superiors a 6.000€ (IVA exclòs), s'hauran de sol·licitar tres ofertes de diferents proveïdors amb caràcter previ a la prestació del servei o el lliurament del bé. S'aportarà còpia de les sol·licituds i de les ofertes presentades, llevat que per les seues especials característiques no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que presten o subministren. L'elecció entre les ofertes es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa. Les tres ofertes han de procedir d'empreses que no estiguen vinculades als GAL beneficiaris i que no formen part del mateix grup de societats, d'acord amb els supòsits que estableix l'article 42 del Codi de comerç, ni estiguen vinculades, d'acord amb la definició d'empreses vinculades establida en l'article 3.3 de la Recomanació de la *Comisón 2003/361/CE, de 6 de maig, sobre definició de microempreses, petites i mitjanes empreses (*DOUE L-124, de 20.05.2003). k) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, signat per la persona que ostente la presidència del GAL coordinador. l) Declaració responsable de les subvencions, ajudes, ingressos o recursos rebuts pel GAL (els GAL participants), indicant la data, òrgan concedent, l'import, les despeses imputades i la finalitat d'aquestes, signat per la persona que ostente la presidència del GAL coordinador. Cas de no haver rebut una altra subvenció, ajuda, ingrés o recurs per als mateixos conceptes de despesa, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals destinada a la mateixa fi, s'aportarà declaració responsable signada per la persona que ostente la presidència del GAL coordinador. m) Certificat d'estar al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, en cas de no autoritzar la seua comprovació pel servei amb competències en l'execució de l'estratègia territorial rural de la Comunitat Valenciana, signat per la persona que ostente la presidència del GAL coordinador. n) Certificat del compliment de les polítiques comunitàries i nacionals, signat per la persona que ostente la presidència del GAL coordinador. Les factures i els justificants acreditatius del pagament, així com la resta de documentació de l'expedient de justificació, hauran de ser presentats pel GAL coordinador. La justificació de la despesa de l'operació 19.4 es realitzarà mitjançant la presentació de la següent documentació: a) Relació classificada i numerada de les despeses on figuren l'entitat bancària, la data de pagament i l'import de la quantitat pagada pel *GAL, acompanyada dels extractes bancaris, factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, així com el document acreditatiu del pagament pel *GAL, amb identificació del creditor i del concepte de despesa, import i data d'emissió. b) En les retribucions de personal laboral contractat, juntament amb les corresponents fulles de salaris, hauran d'acompanyar-se els preceptius documents de cotització a la Seguretat Social. c) Certificat d'aprovació dels comptes anuals i de la memòria d'activitats de l'exercici anterior, així com certificat d'aprovació del Pla anual d'activitats de l'exercici 2020, signat per les persones que ocupen la presidència i secretaria, i ratificat per la persona que ostente la responsabilitat administrativa-financera (RAF). Es presentarà amb la primera sol·licitud de pagament de cada anualitat. d) Memòria d'activitats del període a justificar i estat d'execució del Pla Anual d'Activitats, indicant el grau d'execució i desviament de les previsions d'actuació i pressupostàries, signat per les persones que ocupen la presidència i secretaria, i ratificat per la persona que ostente la responsabilitat administrativa-financera (RAF). e) En cas de ser la primera sol·licitud de pagament, el Pla Anual d'Activitats de l'any en curs i certificat d'aprovació del mateix i, si és l'última, els indicadors europeus i la Memòria Anual de tancament del Pla Anual d'Activitats signat per les persones que ocupen la presidència i secretaria, i ratificat per la persona que ostente la responsabilitat administrativa-financera (RAF). f) En el cas de despeses per serveis o subministraments superiors a 6.000€ (IVA exclòs), s'haurà de sol·licitar tres ofertes de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contracció de la despesa. S'aportarà còpia de les sol·licituds i de les ofertes presentades. g) Declaració responsable de les subvencions, ajudes, ingressos o recursos rebuts pel GAL, indicant l'import, les despeses imputades i la finalitat d'aquestes, signat per la persona que ostente la presidència del GAL i ratificat per la persona que ostente la responsabilitat administrativa-financera (RAF). Cas de no haver rebut una altra subvenció, ajuda, ingrés o recurs per als mateixos conceptes de despesa, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals destinada a la mateixa fi, s'aportarà declaració responsable signat per la persona que ostente la presidència del GAL i ratificat per la persona que ostente la responsabilitat administrativa-financera (RAF). h) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, signat per la persona que ostente la presidència del GAL. i) Certificat d'estar al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, en cas de no autoritzar la seua comprovació pel Servei d'Estratègia Territorial Rural, signat per la persona que ostente la presidència del GAL. j) Certificat del President del GAL del compliment de les polítiques comunitàries i nacionals. k) Certificat relatiu al compte bancari en la qual s'ha de realitzar el pagament, indicant expressament l'absència de compromisos que impedisquen l'ingrés en aquest compte així com la inexistència de cessions, peça o una altra incidència, signat per la persona que ostente la presidència del GAL

Impresos associats

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=18022. Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, podent utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat, entre ells el certificat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En el cas que la sol·licitud es fera presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar firmats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "estat del tràmit"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La instrucció i resolució d'aquestes ajudes correspon a la Direcció General de Desenvolupament Rural. En cas de detectar-se deficiències o falta de documentació que haja d'esmenar l'interessat, se li requerirà per escrit concedint-li un termini de 10 dies per a l'aportació de la informació i/o documentació pertinent, informant-lo que de no fer-ho, se li donarà per desistit de la seua sol·licitud. Respecte a la mesura 19.1 "Selecció dels grups d'acció local LEADER2014-2020 i de les estratègies de desenvolupament local participatiu", finalitzada la fase d'instrucció, s'emetrà per a cada expedient un informe en el qual s'especifique si, amb la informació que obra en el seu poder, la sol·licitud compleix amb els requisits establits, tant per a la primera com per a la segona fase contemplada en l'Ordre 5/2016. - Les sol·licituds presentades seran estudiades per un Comité de Selecció integrat: President: subdirector/a general amb competències en desenrotllament rural o persona en qui delegue. Vocals: subdirector/a general de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, cap/a de servici i cap/a de secció pertanyents a la Direcció General amb competències en desenrotllament rural, o persones en qui deleguen, i les tres persones titulars de les direccions territorials de cada una de les províncies. Secretari: un/a funcionari/ària de la Direcció General amb competències en desenrotllament rural, designat a este efecte i que actuarà amb veu però sense vot. - Este comité estarà assistit per un òrgan consultiu per a la valoració de les candidatures a GAL així com per a les EDLP que es presenten. El dit òrgan consultiu estarà format per un representant de cada una de les universitats públiques valencianes, i disposarà de categoria professional mínima de professor titular amb competències en la matèria i coneixement demostrat, designats pel departament corresponent. - Els expedients seran puntuats pel Comité de Selecció seguint els criteris previstos en l'article 12 per a la primera fase (selecció de GAL·LES provisionals) i en l'article 18 per a la segona fase (selecció de les EDLP i designació de GAL LEADER 2014-2020), i s'ordenaran d'acord amb la puntuació total obtinguda en cada fase. - En la segona fase, se seleccionaran un màxim de 2 candidats. - El Comité de Selecció proposarà a la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna (PAC): . En la primera fase, la designació de candidats a GAL provisionals . En la segona fase, la selecció de les EDLP i la designació a GAL LEADER 2014-2020 - Mitjançant una resolució de l'esmentada Direcció general es designarà els GAL provisionals (en la primera fase) i la selecció de les EDLP i la condició de GAL LEADER 2014-2020 (en la segona fase). En esta segona resolució s'indicarà l'import a concedir en concepte de costos d'explotació i animació previstos en la submesura 19.4 del PDR-CV 2014-2020 per a tot el període d'execució, així com l'import destinat a finançar cada EDLP de les organitzacions que hagen adquirit la condició de GAL LEADER 2014-2020, en concepte d'ajudes per a la realització de les operacions d'acord amb l'EDLP, previst en la submesura 19.2, per a tot el període d'execució del PDR 2014-2020. - El termini per a tramitar, resoldre i publicar en el DOCV serà el següent: 1. Primera fase: quatre mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds per a la candidatura a GAL 2. Segona fase: quatre mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds per a la selecció de l'EDLP (este termini inclou un mes d'exposició pública de les EDLP).

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Orde de prioritats per a la seua aprovació: I. Primera fase: selecció dels GAL provisionals: - La selecció té caràcter de concurrència competitiva, per la qual cosa seran seleccionades totes les organitzacions que aconseguixen un mínim de 50 punts del màxim de la baremació establida en l'annex VI de l'Orde 5/2016, i complisquen les condicions i requisits establits en l'esmentada orde. - Els grups candidats que presenten una continuïtat territorial -entesa esta com la configuració de zones amb una identitat geogràfica i territorial única i sense discontinuïtats físiques- que comprenga més del 50% d'una agrupació comarcal de les previstes en l'article 2 d'esta orde, s'afegiran cinc punts a la baremació que s'obtinga de l'aplicació de l'annex VI d'esta orde. - La participació d'actors no públics en la candidatura del grup que supere el seixanta per cent d'estos, suposarà afegir cinc punts a la baremació que s'obtinga de l'aplicació de l'annex VI d'esta orde. - La participació en tots els òrgans de decisió dels grups que continga un nombre de membres d'actors no públics que supere el seixanta per cent d'estos i dels vots en els òrgans de presa de decisions, suposarà afegir cinc punts a la baremació que s'obtinga de l'aplicació de l'annex VI d'esta orde. - Els grups que es comprometen a disposar d'una web on es publique, abans dels cinc dies del fet o acte, el contingut íntegre de les actes dels seus òrgans de decisió, totes les sol·licituds que se'ls presenten i la relació de projectes i ajudes aprovada o rebutjades amb motivació de les causes, suposarà afegir cinc punts a la baremació que s'obtinga de l'aplicació de l'annex VI d'esta orde. - Per a cada una de les agrupacions comarcals serà seleccionada com a mínim una organització candidata, tenint en compte la baremació obtinguda en els apartats 1 a 5 del present article. Cas de no aconseguir el mínim establit en l'apartat 1 d'este article, se seleccionarà la de major puntuació, considerant la baremació obtinguda en els apartats 2 a 5 anteriors. II. Segona Fase: selecció de les EDLP i designació GAL LEADER 2014-2020. - La selecció té caràcter de concurrència competitiva, per la qual cosa seran seleccionades totes les EDLP que aconseguixen 50 punts de la baremació establida en l'annex X i complisquen les condicions i requisits previstos en la present orde. - Es podrà seleccionar un màxim de 2 EDLP, i se seleccionaran les de major puntuació. - Per a la selecció, es tindrà en compte la idoneïtat per al territori a què es dirigix, no la comparació amb altres estratègies per a altres territoris, i els efectes previstos quant a creació d'ocupació estructural i duradora, impacte sobre el medi ambient, mitigació del canvi climàtic i adaptació a este. Només podrà proposar-se una estratègia en un territori.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

a) Demostrar la seua capacitat per a definir i aplicar una estratègia de desenvolupament en el seu territori d'actuació, amb un enfocament participatiu, ascendent, multisectorial, interactiu, innovador i cooperant, generador d'ocupació estructural i duradora. b) Generar la capacitat dels agents locals per a desenvolupar i portar a la pràctica les operacions que resulten de l'estratègia, fomentant també les seues capacitats de gestió de projectes. c) Dissenyar un procediment no discriminatori i transparent de selecció i criteris objectius de selecció de les operacions que eviten conflictes d'interessos, garantisquen que almenys el 50% dels vots en les decisions de selecció provinguen de socis que no siguen autoritats públiques i permeten efectuar la selecció per procediment escrit. d) Garantir la coherència amb l'EDLP quan es seleccionen les operacions, ordenant-les per prioritats segons la seua contribució a la consecució dels objectius i les metes d'eixa estratègia. e) Preparar i donar publicitat a les convocatòries de propostes o a un procediment continu de presentació d'operacions, definint els criteris de selecció d'aquestes. f) Rebre les sol·licituds d'ajuda i avaluar-les. g) Seleccionar les operacions, estimar l'import de l'ajuda i, quan siga procedent, presentar les propostes a l'organisme responsable de la verificació final de la subvencionabilidad abans de l'aprovació. h) Fer un seguiment de la posada en pràctica de l'EDLP i de les operacions subvencionades i dur a terme activitats d'avaluació específiques vinculades a eixa estratègia. i) Portar una comptabilitat independent, ajustant-se al que disposen el Reial Decret 1514/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat i el Reial Decret 1515/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat de Petites i Mitjanes Empreses, i, en allò que no s'opose a estos, el Reial Decret 776/1998, de 30 d'abril, pel qual s'aproven les normes d'adaptació del Pla General de Comptabilitat a les entitats sense fins lucratius i les normes d'informació pressupostària d'estes entitats. j) Facilitar la verificació i control de les seues actuacions per part de la Comissió Europea i la resta d'òrgans de control comunitari, nacional i autonòmic. k) Assistir a totes les reunions a les quals els convoquen els organismes responsables de desenvolupament rural. l) Integrar-se, a través d'associacions d'àmbit regional o nacional, en la Xarxa Rural Nacional. m) Participar al llarg del període 2014-2020 en almenys un projecte de cooperació. n) Ajustar-se en la seua activitat als principis de col·laboració, objectivitat, imparcialitat, eficàcia, eficiència, transparència, publicitat i lliure concurrència. ñ) Complir les instruccions i els manuals de procediment, gestió, seguiment i control de les ajudes vinculades a la mesura 19 LEADER del PDR-CV 2014-2020 aprovats per la direcció general competent en matèria de desenvolupament rural. o) Posseir seu o delegació en el seu territori d'actuació.

Observacions

Observacions

La resolució de les mesures 19.1, 19.3 i 19.4 posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà al de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent Jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'Orde 5/2016 regula la selecció dels GAL provisionals en una primera fase, i una segona fase la selecció de les EDLP i la qualificació com a GAL LEADER 2014-2020. Les organitzacions candidates a GAL LEADER 2014-2020 que hagen percebut totalment o parcialment ajuda preparatòria per als gastos d'elaboració del seu EDLP a l'empara de l'article 21 de l'Orde 5/2016 no podran sol·licitar la dita ajuda en esta convocatòria de selecció. Esta ajuda anirà destinada a: - Les accions de formació per als agents locals. - Els estudis del territori en qüestió. - L'elaboració de l'EDLP, inclosos gastos de consultoria i de les accions relacionades amb les consultes als agents implicats en la preparació de l'estratègia. - Els estudis de viabilitat de projectes programats en l'EDLP. - Els gastos de personal i de funcionament del grup durant la fase de preparació de l'EDLP. 1. Les ajudes de la 19.3 i 19.4 tenen caràcter de subvenció directament aplicable a les despeses ocasionades tant per a la preparació i execució d'un projecte de cooperació, com per als costos d'explotació i animació. 2. L'import de l'ajuda podrà aconseguir el 100% de la despesa elegible i correctament justificat, no podent superar les quanties establides per a cada anualitat en les corresponents resolucions.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a tramitar, resoldre i publicar en el DOCV serà el següent: 1. Primera fase: quatre mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds per a la candidatura a GAL. 2.Segunda fase: quatre mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds per a la selecció de l'EDLP (este termini inclou un mes d'exposició pública de les EDLP).

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en la present Resolució serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en els seus preceptes bàsics, així com en el títol X, capítol IV de la Llei 1/2015, de 6 de febrer. D'acord amb l'article 63 del Reglament d'Execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, els pagaments es calcularan sobre la base dels imports que es consideren admissibles durant els controls administratius. L'autoritat competent examinarà la sol·licitud de pagament presentada pel beneficiari i determinarà els imports admissibles. A més, fixarà: a) l'import pagader al beneficiari en funció de la sol·licitud de pagament i la decisió de concessió; b) l'import pagader al beneficiari després de l'examen de l'admissibilitat de la despesa que figure en la sol·licitud de pagament. Si l'import fixat conformement a la lletra a) del paràgraf segon supera l'import fixat conformement a la lletra b) del mateix paràgraf en més d'un 10%, s'aplicarà una sanció administrativa a l'import fixat conformement a la lletra b). L'import de la sanció serà igual a la diferència entre aqueixos dos imports, però no anirà més enllà de la retirada total de l'ajuda. No obstant això, no s'aplicaran sancions quan el beneficiari puga demostrar a satisfacció de l'autoritat competent que no és responsable de la inclusió de l'import no admissible o quan l'autoritat competent adquirisca d'una altra manera la convicció que el beneficiari no és responsable d'això.