Detall de Procediment

Autorització i registre de laboratoris en l'àmbit de la producció i sanitat vegetal.

Codi SIA: 1373575
Codi GUC: 19676
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT des de 11-09-2018
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autoritzar laboratoris que realitzen les seues activitats o presten servici en producció i sanitat animal, conforme a l'àmbit definit en l'article 4.1 de la Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de ramaderia de la Comunitat Valenciana, dins del territori de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, laboratoris), i que siguen competents per a l'anàlisi de les malalties dels animals, per a l'anàlisi i control de les substàncies i productes utilitzats en l'alimentació animal, així com per a l'anàlisi i control dels residus d'aquestes substàncies i productes o medicaments veterinaris, tant en els animals com en els productes d'origen animal. No tindran validesa davant de l'Administració els resultats analítics que provinguen de laboratoris sense autorització, o amb autorització denegada o revocada. Respecte al caràcter oficial de les anàlisis, caldrà ajustar-se al que disposa la normativa bàsica estatal.

Observacions

Observacions

* DEL REGISTRE ÚNIC DE LABORATORIS EN L'ÀMBIT DE LA PRODUCCIÓ I SANITAT ANIMAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA El Registre de Laboratoris en l'Àmbit de la Producció i Sanitat Animal de la Comunitat Valenciana, tindrà caràcter públic i s'hi hauran d'inscriure tots els laboratoris, públics o privats, que duguen a terme les activitats descrites en l'article 1.1 del Decret 62/2009, i que tindrà caràcter informàtic, amb subjecció a la normativa autonòmica valenciana sobre registres administratius. La gestió del Registre, l'efectuarà la direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal. * RENOVACIÓ PERIÒDICA - La sol·licitud de renovació es presentarà amb una antelació, almenys, de tres mesos respecte de la data en què n'expire la vigència, aportant, si és el cas, la documentació corresponent a les modificacions que s'hagen produït i que no s'hagen comunicat, en relació amb la documentació requerida amb caràcter general en l'article 6 del Decret 62/2009. Si no hi ha hagut modificacions respecte a la documentació presentada en l'autorització inicial, hi haurà prou amb una declaració responsable sobre aquesta circumstància. - La tramitació de la sol·licitud de renovació seguirà el procediment que s'assenyala en els articles anteriors i, una vegada concedida, tindrà un període de vigència de cinc anys, a comptar de la data en què expire el termini anterior de vigència de l'autorització. * MODIFICACIONS - Qualsevol modificació substancial que afecte l'abast, la titularitat, la ubicació, o les condicions tècniques o organitzatives que s'hagen tingut en compte per a atorgar l'autorització, hauran d'informar la direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal, per qualsevol mitjà vàlid en dret, en el termini de trenta dies des que la modificació s'haja produït o, si és el cas, des que la persona titular del laboratori haja tingut coneixement de la modificació. - La direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal podrà dur a terme una visita d'inspecció al laboratori a fi de verificar les modificacions comunicades i, si és el cas, iniciar el procediment de revocació previst en l'article 11 del Decret 62/2009 o expedir una autorització nova segons el procediment previst en els articles 6, 7 i 8 del mateix decret. Transcorregut el termini de tres mesos sense que s'haja dictat una resolució sobre la continuïtat de l'autorització, es considerarà que aquesta continua en vigor. - La comunicació no afectarà el termini de vigència de l'autorització. * REVOCACIÓ - L'autorització es podrà revocar quan la direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal comprove l'incompliment de les condicions o requisits que van motivar la seua concessió o de les obligacions establides en la normativa aplicable, així com el cessament de l'activitat durant un període ininterromput superior a un any, després de la instrucció del procediment corresponent i amb audiència a la persona interessada, d'acord amb el que estableix la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Requisits

Requisits

1. Existirà un/a director/a del laboratori, que haurà de ser titulat/ada superior de la branca de ciències, com a responsable de les operacions tècniques. 2. Disposaran del personal tècnic i auxiliar necessari per al funcionament adequat del laboratori. 3. Els locals, les instal·lacions, els equips i els materials, les substàncies i les condicions ambientals permetran la realització correcta de les anàlisis i les condicions de seguretat. 4. Disposaran d'un sistema de registres en què s'identifiquen les mostres analitzades, el mètode o procediment utilitzat i els resultats obtinguts, d'acord amb el que estableix l'article 20 d'aquest decret. 5. El laboratori tindrà implantat un sistema de la qualitat apropiat al tipus, al volum i a l'abast de les seues activitats. 6. Hi haurà un registre de totes les reclamacions que es reben i de les accions correctores que efectue el laboratori per a resoldre-les.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Tots els laboratoris que duguen a terme estudis, anàlisis i dictàmens d'acord amb el que s'estableix anteriorment. EXCLUSIONS: Queden exclosos de l'àmbit d'aplicació els laboratoris de salut pública, regulats pel Decret 216/1999, de 9 de novembre, del Consell, sobre autorització, reconeixement de l'acreditació i registre de laboratoris en l'àmbit de la salut pública.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reglament (CE) núm. 1774/2002 del Parlament Europeu i del Consell de 3 d'octubre del 2002 pel qual s'estableixen les normes sanitàries aplicables als subproductes animals no destinats al consum humà (DOCE núm. 273 de 10/10/02).
  • Reglament (CE) núm. 183/2005 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de gener del 2005, pel que es fixen requisits en matèria d'higiene dels pinsos (DOUE número 35 de 8/2/05).
  • Reial decret 1728/2007, de 21 de desembre, pel qual s'estableix la normativa bàsica de control que han de complir els operadors del sector lacti i es modifica el Reial decret 217/2004, de 6 de febrer, pel que es regulen la identificació i registre dels agents, establiments i contenidors que intervenen en el sector lacti, i el registre dels moviments de la llet (BOE número 15 de 17/1/08).
  • Decret 62/2009, de 8 de maig, del Consell, sobre autorització i registre de laboratoris en l'àmbit de la producció i sanitat animal a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6011, de 12/05/09).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Obert durant tot l'any

Formularis i documentació

L'autorització serà sol·licitada per la persona física o jurídica titular del laboratori, o la persona que la represente legalment, per mitjà d'un escrit dirigit a la direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal, en l'àmbit de la Generalitat (d'ara en avant, direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal). - En la sol·licitud s'hauran fer constar les dades següents: a) Denominació social i CIF del laboratori. b) Documentació acreditativa i identificativa de la persona sol·licitant i, si és el cas, de la seua representant legal. Per a persones físiques no caldrà presentar el DNI, sempre que en la sol·licitud s'autoritze l'Administració a consultar les dades. c) Lloc d'emplaçament del laboratori, especificant-hi l'adreça, la localitat, la província, el codi postal, el fax i el correu electrònic. - La sol·licitud haurà d'anar acompanyada, en tot cas, de la documentació següent: a) Designació de la persona responsable de la direcció tècnica del laboratori, i acreditació de la seua conformitat en els laboratoris de titularitat privada, així com la titulació i la resta de requisits de capacitació professional necessaris per a l'exercici de la funció. b) Plans de situació i de planta del laboratori, en què s'especifique la distribució i les dimensions de cada dependència. c) Memòria explicativa de l'activitat que es pretén desenvolupar en què conste la documentació que reflectisca l'activitat exercida pel laboratori, que inclourà, almenys, la informació següent: 1r. Estructura de plantilla de personal, amb especificació de la categoria professional, funcions i titulació que s'exigeixen per a l'exercici de cada lloc. 2n. Relació detallada de l'equipament i els mitjans disponibles per a la realització de l'activitat per a la qual se sol·licita l'autorització. 3r. Activitats per a les quals se sol·licita autorització. 4t. Sistema de recepció i conservació de mostres. 5é. Programa de manteniment i calibratge d'equips i d'utillatge. 6é. Sistema autoritzat emprat per a l'eliminació de residus. 7é. Programa de formació de personal. 8é. Sistema de control de qualitat.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) A les oficines de Correus, de la forma que reglamentàriament s'establisca. d) A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, a:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes que s'assenyalen en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, a pesar que no estant obligades a fer-ho, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat en la URL següent: http://www.gva.es/va/proc19676. Quan les persones sol·licitants estiguen obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però la sol·licitud es faça de manera presencial, es requerirà la persona interessada perquè la presente de manera electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud la data en què s'haja efectuat la presentació telemàtica. Per a accedir de manera telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica, expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests, hi ha els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, corresponga. Els tràmits que s'efectuen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - Una vegada rebuda la sol·licitud, es comprovarà que conté les dades i s'acompanya dels documents enumerats anteriorment. Si es detectara alguna falta o omissió amb relació als requisits de la sol·licitud o a la documentació preceptiva que l'ha d'acompanyar, la direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal requerirà la persona interessada perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta i presente els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa en aquest termini, es considerarà que ha desisitit de la seua petició. - Els serveis tècnics competents de la direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal, efectuaran les visites i comprovacions pertinents, i emetran l'informe tècnic corresponent. - A la vista de la documentació aportada i de l'informe tècnic, l'autorització s'atorgarà o es denegarà, després del tràmit d'audiència, per resolució de la persona titular de la direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal. En el cas que la resolució denegue l'autorització sol·licitada, aquesta resolució haurà de ser motivada. Aquesta resolució s'atorgarà sense perjudici de qualsevol altra que siga necessària per a l'exercici de l'activitat, i hi constarà l'abast d'aquesta, és a dir, la relació de tècniques i determinacions analítiques per a les quals es concedeix l'autorització. A més, s'hi comunicarà un número de registre assignat al laboratori. - Transcorregut el termini de tres mesos sense que s'haja dictat una resolució expressa, es podrà considerar estimada la sol·licitud, excepte en els casos en què alguna norma, aplicable per raó de l'especificitat de la matèria en qüestió, denegue aquest efecte favorable. - L'autorització s'atorgarà per un període de cinc anys, comptats des de la data en què s'haja dictat la resolució corresponent. - La inscripció de l'autorització al Registre s'efectuarà d'ofici i s'hi farà menció al tipus de producte i anàlisi per als quals s'ha concedit l'autorització.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Les persones titulars dels laboratoris autoritzats hauran de complir les obligacions següents: 1. Respecte als butlletins d'anàlisi: a) Incloure els resultats obtinguts i qualsevol informació d'utilitat per a la persona interessada, amb l'obligació que s'indiquen, almenys, els punts següents: 1r. Nom i adreça del laboratori. 2n. Nom i adreça del client/a. 3r. Descripció i identificació de la mostra analitzada. 4t. Data de recepció de la mostra, número de registre d'entrada assignat pel laboratori i data de realització de l'anàlisi. 5t. Resultats analítics obtinguts. 6é. Firma i càrrec de la persona o persones que assumeixen la responsabilitat dels resultats de les anàlisis. 7é. Declaració que el butlletí d'anàlisi només afecta les mostres analitzades. b) Conservar, durant cinc anys, còpia dels butlletins de resultats. Aquesta documentació es podrà requerir durant les inspeccions que es duguen a terme. 2. Disposar d'un llibre de registre amb les característiques i mencions següents: a) En el llibre haurà de constar, almenys, la data d'entrada, el número de registre d'entrada i identificació de la mostra o producte analitzat, data d'eixida de resultats analítics, especificant-ne la procedència i el destí, i el nom i l'adreça del client/a. b) S'haurà d'incloure l'espècie animal de procedència, com també la identificació de l'explotació o territori d'origen i, si és el cas, el codi d'explotació, les anàlisis sol·licitades i el número d'identificació individual de l'animal a qui corresponga. c) La informació del llibre de registre s'haurà de conservar, com a mínim, durant cinc anys, comptats a partir de l'últim assentament practicat. d) Per orde de la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, es podrà regular l'administració del llibre de registre en format electrònic. e) Totes les dades del Registre s'hauran de tractar amb absoluta confidencialitat, i, respecte a les dades de caràcter personal incorporats en el llibre de registre, s'haurà de complir allò que s'ha prescrit en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, com també el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre. 3. Disposar d'un llibre de registre especial referit a malalties de declaració obligatòria, en el que s'haurà d'indicar: tipus de mostra, espècie, procedència, número de registre d'explotació, si és el cas, i nom i domicili de la persona responsable de l'explotació ramadera. 4. Enviar a la direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal, abans del 31 de gener de cada any, una memòria corresponent a l'any anterior en què s'incloga la relació de mostres analitzades i el resultat obtingut de les determinacions analítiques efectuades en relació amb les malalties que s'inclouen en l'annex I del Reial decret 617/2007, de 16 de maig, que estableix la llista de les malalties dels animals de declaració obligatòria. 5. Analitzar les mostres que els remeta la direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal. 6. En cas de revocació, o una altra circumstància que puga afectar la vigència de l'acreditació, així com en el cas de modificació de l'abast de l'acreditació, o de qualsevol altre aspecte d'aquesta, aquestes circumstàncies s'hauran de comunicar per part de la persona titular de l'acreditació a la direcció general competent en matèria de producció i sanitat animal en el termini de trenta dies des que aquesta circumstància es produïsca.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE núm. 285, de 27/11/92) i la nova redacció del seu articulat per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de 14/01/99).

Termini màxim

Termini màxim

Transcorregut el termini de tres mesos sense que s'haja dictat una resolució expressa, es podrà considerar estimada la sol·licitud, excepte en els casos en què alguna norma, aplicable per raó de l'especificitat de la matèria en qüestió, denegue aquest efecte favorable.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El procediment per a la imposició de les sancions es tramitarà de conformitat amb el que disposa la Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de ramaderia de la Comunitat Valenciana, la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el Reglament del procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora, dictat en desplegament del títol IX d'aquesta Llei, aprovat pel Reial decret 1398/1993, de 4 d'agost.